Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel flessen?

+3
_Lana_
SarahKey
Lejow
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoeveel flessen? Empty hoeveel flessen?

Bericht  Lejow wo 6 jun 2012 - 23:34

B. weegt nu 5300 gram ongeveer en kreeg 5 flessen pd. Een van 200 en 4 van 170. Ze wordt tussen 8 en 9 wakker en krijgt dan de eerste fles, en de laatste fles krijgt ze tussen 21 en 22 uur. Tussen de flessen zit soms dus maar 3 uur. Hierdoor drinkt ze niet alle flessen even goed leeg en soms moet ik haar echt wakker maken voor een voeding. Of ze drinkt de fles slapend.
Ze drinkt ongevver 800 cc per dag.
Zou ik niet gewoon terug mogen naar 4 flessen van 200, om de 4 uur? Of is ze daar te klein voor?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel flessen? Empty Re: hoeveel flessen?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:40

Ik denk dat je dat gewoon kunt proberen hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:46

Dat mag best hoor. Als je haar wakker moet maken en ze laat regelmatig iets staan is dat vaak toch een teken dat meer da genoeg heeft aan wat ze nu krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 6 jun 2012 - 23:53

Dan ga ik er vandaag gewoon mee door. Ze heeft om 9u 200 gehad, en zo om 13u weer, dan 17u en 21u. Ben benieuwd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:56

J krijgt dan wel bv maar die drinkt ook meestal om de vier uur, naja ik geef op verzoek maar ze laat er vaak vier uur tussen, ze krijgt ong vijf à zes voedingen op de dag en de nacht slaapt ze door.

Omgerekend is ze natuurlijk even oud als B, ze weegt nu trouwens 5490 dus wel ietsje zwaarder

Edit zie net dat het gewicht niets uit maakt! Haha had verkeerd gelezen!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 0:09

Het cb wil eigenlijk niet dat een kindje onder de 5 maanden 4 flessen krijgt. Heeft iets met het suikergehalte ofzo te maken.

Hier zit ik de ene dag op 4 flessen en weer een andere dag op 5. Net wanneer hij wakker word 's ochtends. Meestal zitten we op 4 flessen en dat bevalt ons prima.
Siem woog met de 3 maanden check 5580 gram en had toen ook af en toe al 4 flessen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow do 7 jun 2012 - 0:15

SarahKey schreef:Het cb wil eigenlijk niet dat een kindje onder de 5 maanden 4 flessen krijgt. Heeft iets met het suikergehalte ofzo te maken.

Hier zit ik de ene dag op 4 flessen en weer een andere dag op 5. Net wanneer hij wakker word 's ochtends. Meestal zitten we op 4 flessen en dat bevalt ons prima.
Siem woog met de 3 maanden check 5580 gram en had toen ook af en toe al 4 flessen.

Ok, maar normaal gesproken toen de laatste fles nog om 00.00 was, kreeg ze ook om de 4 uur flessen. En ze krijgt uiteindelijk in de 4 flessen hetzelfde als in de 5 flessen in totaal.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 0:31

Ik zou dan inderdaad liever wat meer geven, waardoor er meer tijd tussen zit.
Als ze het dan wel opdrinkt. En 4 flessen zou prima zijn toch. Als ze honger heeft, hoor je haar echt wel.

Weet jij trouwens wat een kindje minimaal en maximaal mag / moet drinken? Daar was toch zo'n formule voor?
Mijn dochter is nu 4900 gram en die bied ik 165+5,5 aan en dat drinkt ze lang niet altijd op ( ze laat zelfs regelmatig 60 staan ) en je hoort haar nooit klagen. Het is nu eenmaal geen goede drinker.
Maar soms vraag ik me wel af of ze genoeg krijgt.

Laatst aangepast door _Lana_ op do 7 jun 2012 - 0:34; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 0:33

Dat denk ik wel hoor Lana, volgens mij kan een "normaal gezond" kindje dit prima zelf regelen, en de ene baby heeft meer nodig dan dan andere, een "standaard" hoeveelheid is dan ook nooit te zeggen..

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 0:33

Oja en ik heb trouwens vorige week met het CB gebeld, omdat ik er hier een paar dagen ook maar 4 flessen inkreeg en toen gaf ze aan dat dat prima is, ookal zijn ze hier ook zo klein.
Ze nemen namelijk wat ze willen.
Hier is het toen ook prima gegaan.
En dan drinkt mijn dochter zelfs nog veel minder.

Ik vond het ook wel een beetje 'eng' hoor, omdat ze nog zo klein zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 0:37

_Lana_ schreef:Ik zou dan inderdaad liever wat meer geven, waardoor er meer tijd tussen zit.
Als ze het dan wel opdrinkt. En 4 flessen zou prima zijn toch. Als ze honger heeft, hoor je haar echt wel.

Weet jij trouwens wat een kindje minimaal en maximaal mag / moet drinken? Daar was toch zo'n formule voor?
Mijn dochter is nu 4900 gram en die bied ik 165+5,5 aan en dat drinkt ze lang niet altijd op ( ze laat zelfs regelmatig 60 staan ) en je hoort haar nooit klagen. Het is nu eenmaal geen goede drinker.

Mijn dochter is 6250 gram en drinkt 6x150 met 5 schepjes en hiervan laat ze gemiddeld 35 ml. per keer staan dus ze drinkt per dag tussen de 750 en 800 ml. Als je naar haar gewicht kijkt zou ze min. 950 ml. binnen moet krijgen maar dat redt ze nooit. Zoalng ze goed groeit en tevreden is, is dat verder geen probleem.

Het rekensommetje is min. 150ml per kg en max. 180 (sommige zeggen 200) per kg. Maar kijk gewoon naar je kindje die weet het vaak zelf het beste.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla do 7 jun 2012 - 0:39

Hier drinkt ze vanaf 4 maanden nog maar 4 flessen, en vanaf 6,5/7 maanden zelfs nog maar 3. Baby's kunnen (als ze gezond zijn) best zelf regelen hoeveel ze nodig hebben.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 0:53

Ik ga nooit zo af op het CB. Die waaien met elke wind mee en op elk bureau zeggen ze weer wat anders.

A. dronk met 4 weken 6x170cc en met 3½ maand liet hij 1 fles vallen (nachtfles).
Hij woog toen 7.1 kilo
Sinds een week ongeveer zit hij op 4 flessen, 1x210 + pap en 3x 200 (180+6 zonder afgieten).
Hij eet volledig groente en fruit maar heeft hier eigenlijk net genoeg aan.

Vandaag komt hij toevallig uit op 3 flessen.
Maar hij heeft vandaag tot 07.30 geslapen en daarna kwam hij pas om 12.30 voor een fles, terwijl normaal de eerste al om 06.00 is. Zal morgen wel weer anders zijn.

Verder eens met Ayla haar laatste zin.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 0:53

Ayla schreef:Hier drinkt ze vanaf 4 maanden nog maar 4 flessen, en vanaf 6,5/7 maanden zelfs nog maar 3. Baby's kunnen (als ze gezond zijn) best zelf regelen hoeveel ze nodig hebben.

Ik denk dat ze het ook heel goed zelf aan kunnen geven.
Hier blijkt dat eigenlijk ook wel.

Hoeveel kreeg jouw dochter toen? Toen ze rond de 4 maanden was?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 0:56

TBIB schreef:Ik ga nooit zo af op het CB. Die waaien met elke wind mee en op elk bureau zeggen ze weer wat anders.

Haha, hier ben ik het deels wel mee eens.
Ik heb verder wel goede ervaringen met het CB hoor, maar ik had laatst ook een vrouw die aangaf dat mijn kindjes 200 ml mogen drinken. Toen was mijn dochtertje nog maar 4400 gram. Het lijkt mij dat een klein meisje minder drinkt, dan een groter kindje.
Ze keek totaal niet naar de kindjes zelf.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 0:58

Tania schreef:
_Lana_ schreef:Ik zou dan inderdaad liever wat meer geven, waardoor er meer tijd tussen zit.

Mijn dochter is 6250 gram en drinkt 6x150 met 5 schepjes en hiervan laat ze gemiddeld 35 ml. per keer staan dus ze drinkt per dag tussen de 750 en 800 ml. Als je naar haar gewicht kijkt zou ze min. 950 ml. binnen moet krijgen maar dat redt ze nooit. Zoalng ze goed groeit en tevreden is, is dat verder geen probleem.

Het rekensommetje is min. 150ml per kg en max. 180 (sommige zeggen 200) per kg. Maar kijk gewoon naar je kindje die weet het vaak zelf het beste.

Wel fijn om te horen dat jouw kindje ook niet zoveel drinkt. Ze drinken inderdaad wat ze nodig hebben en zijn niet zulke grote drinkers. Verder groeit mijn dochter ook heel erg goed en ze is heel tevreden, dus ik maak me er ook niet zo druk om.
Al is het soms wel een 'strijd' om wat naar binnen te krijgen.
Ze vindt het ook veel te leuk om om zich heen te kijken en te 'spelen' met de fles Laughing .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 1:11

_Lana_ schreef:
TBIB schreef:Ik ga nooit zo af op het CB. Die waaien met elke wind mee en op elk bureau zeggen ze weer wat anders.

Haha, hier ben ik het deels wel mee eens.
Ik heb verder wel goede ervaringen met het CB hoor, maar ik had laatst ook een vrouw die aangaf dat mijn kindjes 200 ml mogen drinken. Toen was mijn dochtertje nog maar 4400 gram. Het lijkt mij dat een klein meisje minder drinkt, dan een groter kindje.
Ze keek totaal niet naar de kindjes zelf.

Lekker handig :P
Ik kan het op zich ook wel goed vinden met het CB hoor. Maar voor dit soort dingen luister ik toch naar mijn eigen gevoel.
H. ging met 3 maanden zeer slecht drinken. Ze kreeg toen elke 4u 180cc maar daar liet ze soms 100cc van staan.
Ineens ging ze het e.e.a. schuiven en kwam ze om de 5u en bood ik 210 aan. Dat ging er in als koek.
Toen zei de WVK: Ik vind het wel zielig hoor, dan moet een uur honger lijden. Uuuh, nee hoor. Dat lijkt me niet als ze met 4u maar 80cc drinkt en na 5u 210 drinkt. En anders dan laat ze wel van zich horen.

Gast
Gast

Bericht  liesje do 7 jun 2012 - 3:05

je eigen gevoel volgen. dat doe ik ook . en je kindje geeft vanzelf aan wanneer het minder nodig heeft en weer meer nodig
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 3:11

Lejow schreef:
SarahKey schreef:Het cb wil eigenlijk niet dat een kindje onder de 5 maanden 4 flessen krijgt. Heeft iets met het suikergehalte ofzo te maken.

Ok, maar normaal gesproken toen de laatste fles nog om 00.00 was, kreeg ze ook om de 4 uur flessen. En ze krijgt uiteindelijk in de 4 flessen hetzelfde als in de 5 flessen in totaal.

Ik weet het al weer, gaat om de niertjes.

Maar als het zo uit komt met 4 flessen gewoon doen hoor, wat je zelf maar wil en als dat niet wil geeft B dat vanzelf aan.

Ze krijgt genoeg vocht binnen smile

Hier 'pikt' Siem alleen flessen van 200 cc. Geef ik minder gaat hij huilen. Dus zit hij een keer op 5 flessen, krijgt hij 5 flessen van 200 cc en als hij 4 flessen krijgt, geef ik hem 3 van 200 en 1 van 230 cc. Dus niet het zelfde qua vocht, maar geef hem niet minder want dan word hij echt woest en dat vind ik ook zielig.

Siem dronk de eerste maanden ook heel slecht. Maar hij groeide goed dus ik maakte me er geen zorgen over. Opeens wou hij meer en dronk dit ook op.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 7 jun 2012 - 3:21

Wat dan met de niertjes?
Want eerst kreeg ze flessen om (pak m beet) 9-13-17-20.30-00 en dan flessen van 170, dus max 850. Dit dronk ze de ene keer wel, de andere keer niet. Nu ze 's avonds is gaan slapen is het (pak m beet) 8-11-14.30-18.00-21.00, en dan deden we 4 keer 170 en 1 keer 200, omdat ze in de flessen van 170 best wel wat liet staan. Om 11 en 14.30 dronk ze soms maar 90/100 op. Dus kwam het neer op zo'n 800 wat ze dronk per dag.

Dus dat is dan met 4 flessen van 200 precies hetzelfde?

Ze weegt 5200 gram, dus ze zou 780 per dag ongeveer binnen moeten krijgen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 3:27

Als ze teveel vocht krijgen kunnen de niertjes dat niet verwerken.

Maar goed, A heeft hier een tijdje tussen de 1000-1100 per dag gezeten toen hij nog niet heel goed zijn fruit en groente at.
Hij had niet meer genoeg aan zijn flessen maar de huisarts gaf toen ook aan dat als je weet dat het voor een korte periode is, het niet zo heel erg is.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 3:32

Als ze te lang slapen, bv zoals Siem van 7 tot 7, dan liggen de niertjes te lang stil bij zulke kleintjes. Dat kan problemen geven, daarom raden ze het niet aan om zolang tijd tussen twee flessen te houden.
Toen ik dat hoorde heb ik hem weer wakker gemaakt om 22:00 uur maar kreeg hem haast niet wakker en daarna sliep hij onrustig. Dus nu slaapt hij gewoon weer door. Hij is nu alweer wat groter en zwaarder.

En als ze teveel vocht krijgen kunnen de niertjes dat ook niet aan. Is wat die twee kleine niertjes Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 3:33

haha TBIB en ik hadden dezelfde gedachte. Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 3:35

Haha, ik zie het nu ook hoeveel flessen? 253468018

Maar... Er zijn toch héél erg veel baby's die van 19 tot 07 slapen?
Of tenminste, niet meteen natuurlijk maar vanaf een maand of 4 ofzo...
A. sliep nu van 20u tot 07.30 maar dat is toch best een normale tijd?

Laat maar, A is natuurlijk al wel 6 maanden geweest....

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 7 jun 2012 - 3:37

Ze mogen 2 keer hun lichaamsgewicht in uren slapen. B mag nu dus ongeveer 10,5 uur slapen. Nou dat redt ze aardig, want rond kwart voor 22 zijn we klaar met de fles, en rond 8 gaat hij er meestal in!

Maar dan is er overdag toch geen probleem?
Pfff ik kan er soms zo onzeker van worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: