Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

5 plaatsers

Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:59

ik vraag mij eigenlijk iets af.

X.avi is nu 7 maanden, en sinds een kleine maand ongeveer, laten veel mensen die op visite komen / waar wij op visite zijn hem op schoot zitten.

Ik laat hem vaak tegen mij aan hangen (of gewoon plat op mijn bovenbenen), maar echt zitten in een L vorm zeg maar, doe ik niet. Hij wil het wel, want hij grijpt vaak naar voren (zn voetjes) en dan schommelt ie een beetje omdat hij nog niet evenwichtig kan zitten. Lijkt me niet heel gezond zo'n in elkaar gezakte houding.

Vanaf wanneer deden jullie dat? En is dit eigenlijk wel goed voor zo'n kleintje vraag ik mij af....?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Parisienne do 20 jan 2011 - 1:03

Ik moet zeggen dat N. hier de laatste tijd ook wat vaker op schoot 'zit'. Ze vind liggen gewoonweg niet meer fijn, dan begint ze gelijk te huilen en tegenstribbelen. Uiteraard zit ze geen uren rechtop, maar tegenwoordig wel wat vaker. Ook leunt ze vaak tegen me aan, half zittend, half liggend, met haar hoofdje tegen mijn borst. Maar dit vind ze vaak alleen 'acceptabel' als ze moe is of als ze net wakker is. Het lijkt me inderdaad niet altijd even goed als een kind uren zittend op schoot zit, maar af en toe moet best wel kunnen lijkt mij, zeker bij een kindje van zeven maanden. Er zijn dan ook al kinderen die zelfstandig kunnen zitten toch?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 1:31

Dat kan echt geen kwaad. Zo sterkt hij meteen zijn spiertjes wat en dat is nodig als hij ooit zelf wil gaan zitten. Daarnaast wil een baby van die leeftijd ook graag wat zien en dan het liefste niet op z'n kop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 1:48

Idd Lieskuh.
Die van ons willen echt al een sinds ze een maand of 4 zijn niet meer gewoon liggen of hangen op schoot, alleen zitten. Tenzij ze moe zijn.
Nu zitten ze sowieso nooit meer heel lang op schoot. Na 5 min is het geduld voorbij en willen ze gewoon spelen.
Maar ze kunnen nu wel zelf rechtop zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Tania do 20 jan 2011 - 1:55

Mijn zoontje zit ook al een hele tijd gewoon als hij op schoot zit. Hij wilde echt niet meer liggen met een maand of 3-4 en lag dan net zo lang te wiebelen, draaien en mopperen totdat hij wat rechterop zat. Hij ligt alleen nog als hij de fles krijgt of als hij echt heel erg moe is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 2:07

Heb ik ook gewoon gedaan. Kan volgens mij weinig kwaad. (heb over zulke dingen ook eigenlijk helemaal niet echt nagedacht, ging vanzelf)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 4:10

Parisienne schreef:Ik moet zeggen dat N. hier de laatste tijd ook wat vaker op schoot 'zit'. Ze vind liggen gewoonweg niet meer fijn, dan begint ze gelijk te huilen en tegenstribbelen. Uiteraard zit ze geen uren rechtop, maar tegenwoordig wel wat vaker. Ook leunt ze vaak tegen me aan, half zittend, half liggend, met haar hoofdje tegen mijn borst. Maar dit vind ze vaak alleen 'acceptabel' als ze moe is of als ze net wakker is. Het lijkt me inderdaad niet altijd even goed als een kind uren zittend op schoot zit, maar af en toe moet best wel kunnen lijkt mij, zeker bij een kindje van zeven maanden. Er zijn dan ook al kinderen die zelfstandig kunnen zitten toch?


exact hetzelfde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 4:16

Daarnaast is 7 maanden niet echt heel klein meer. Tussen de 6 en de 9 maanden gaan kinderen sowieso zelf zitten, dusssss het lijkt me juist een hele logische stap om ze vaker rechtop te laten zitten. Ze gaan ook vaak langs de tafel stappen rond de 8-10 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  PiP do 20 jan 2011 - 7:59

Met 6 maand zat F zelfstandig, als een kindje van 7 maand zelf aangeeft naar voren te willen lijkt het me dus niet erg veel kwaad kunnen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  M@niek do 20 jan 2011 - 8:38

Als F.elice op schoot zit dan wil ze ook echt alleen maar zitten, het liefste drinkt ze de fles ook nog zittend! Liggen doet ze in haar box en dat vindt ze goed, maar op schoot wil ze het liefst zitten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:40

Bij een kindje van 7 maanden kan dat echt geen kwaad meer hoor. Op het kinderdagverblijf waar ik werk beginnen ze vanaf een maand of 5/6 zelf aan te geven dat ze willen zitten, liggen accepteren ze dan niet meer. (alleen als ze moe zijn). Er zijn zelfs al kinderen van 7 maanden zie zelfstandig zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:37

Lieskuh schreef:Dat kan echt geen kwaad. Zo sterkt hij meteen zijn spiertjes wat en dat is nodig als hij ooit zelf wil gaan zitten. Daarnaast wil een baby van die leeftijd ook graag wat zien en dan het liefste niet op z'n kop.
Haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:02

Storm schreef:
Lieskuh schreef:Dat kan echt geen kwaad. Zo sterkt hij meteen zijn spiertjes wat en dat is nodig als hij ooit zelf wil gaan zitten. Daarnaast wil een baby van die leeftijd ook graag wat zien en dan het liefste niet op z'n kop.
Haha Very Happy

LOL!

Maar meestal hebben de mensen een kindje toch zo vast dat ze het ruggetje tegen hun buik/borst hebben? Dan krijgen ze al voldoende steun volgens mij en als je dan als volwassene ook armen om het kindje slaat.. dan kan er weinig misgaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:41

Er kan bij een kindje van 7 maanden niets misgaan. Ze hoeven niet meer te steunen, ze kunnen rustig even zitten. Het kan echt geen kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Teddyaapje vr 21 jan 2011 - 2:34

T. is nog geen 3 maanden en hij zit al vaker bij ons op schoot. We ondersteunen hem dan natuurlijk wel wat in zn rug of hebben hem even aan zn handjes vast (dit natuurlijk niet lang).
Ik denk dat het voor een baby van 7 maanden geen kwaad kan hoor, misschien kun je het zelf ook oefenen met je kindje, steeds ietsjes langer, zodat de spieren en het evenwicht goed getraind worden.
Kindjes geven vaak zelf aan wat ze kunnen of als ze iets willen leren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek Empty Re: baby 7 maanden zittend op schoot - bezoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum