Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe maken jullie risotto?

+2
TukTuk
Zonnetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Hoe maken jullie risotto?

Bericht  Zonnetje ma 4 jun 2012 - 9:16

Ik heb tot nu toe altijd alleen het wereldgerecht 'risotto' gemaakt en wil het graag een keer zelf maken. Ik ben benieuwd naar jullie recept om risotto te maken. En wat doen jullie er doorheen? Ik vind kip, courgette en champignons lekker in dat wereldgerecht. Doen jullie dat er ook doorheen of juist andere dingen?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  TukTuk ma 4 jun 2012 - 9:19

Ik maak het altijd zelf zonder zo'n pak, gewoon risotto klaar maken, met wijn en bouillon, en op het einde verse spinazi, geitenkaas en gerookte zalm snippers I love you

Edit: Ik doe er ook nog ui in inderdaad (even kort bakken voordat de risottorijst er bij komt)


Laatst aangepast door AngelNyn op ma 4 jun 2012 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  CCC ma 4 jun 2012 - 9:28

Ik haal altijd een pak risottorijst, verse bladspinazie, zongedroogde tomaatjes, knoflook, ui en een bouillonblokje en ohja geraspte kaas. Ui en knoflook fijn snijden, beetje olie in de pan even bakken en dan de rijst even meebakken. Dan maak ik ong. 1 liter bouillon aan en gooi dit er steeds een beetje bij en dan de zongedroogde tomaatjes in stukjes erbij doen, en op het laatst de spinazie erdoorheen roeren. Zout en peper erdoorheen doen naar smaak en serveren met eventueel kaas als je dat lekker vind. Succes hier in elk geval!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  Sneeuwvlok ma 4 jun 2012 - 10:03

Ik maak regelmatig deze:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=785980
alleen in plaats van kalfssaucijsen doe ik dan gewoon rundersaucijsen erdoor. Ik vind deze echt super lekker, heb m ook al meerdere keren voor mensen gemaakt die hem ook altijd heel lekker vinden
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  sanne-84 ma 4 jun 2012 - 10:59

De.beschrijvingen zien er altij best makkelijk uit, maar hoor ook wel eens dat t best.moeilijk is/veel tijd kost. Wat vinden julli?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  Caulfield di 5 jun 2012 - 0:03

Risotto is absoluut niet moeilijk, het enige is dat je erbij moet blijven. De bouillon gaat er lepel voor lepel doorheen en je moet blijven roeren. Je kunt dus niet even gaan zitten kletsen met je gasten. Ik maak het zelf vaak met groene asperges en erwtjes. Stukjes asperge kort bakken met ui, knoflook en een pepertje. Rijst erbij, omscheppen en dan een glas witte wijn. Als dat verdampt is, lepel voor lepel de groentebouillon erbij. Na ongeveer 20 minuten is de rijst gaar. Vlak daarvoor roer ik de gare erwten erdoor. Lekker met een stukje vis.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie risotto? Empty Re: Hoe maken jullie risotto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum