Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hechten aan je (smart)phone

+4
Esperanza
SleepingBeauty
CCC
Bazinga
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Bazinga ma 4 jun 2012 - 9:16

Mijn moeder... Okee wacht, pretty much iedereen in mijn familie en omgeving boven de 40, vind de relatie die mensen tegenwoordig met hun smartphones hebben, ongezond. Soms begrijpelijk, omdat een smartphone soms wordt behandeld als kind of als puur goud Very Happy

Maar... Als ik dan deze reclame zie, dan wordt de telefoon ook gewoon heel erg neergezet, als iets heel bijzonders, bijna belachelijk, toch? Opeens ben ik 't met mams eens...

Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:20

Nou, ik heb me vorige week echt verbaasd toen ik in de sportschool was. Ten eerste erger ik me al mateloos aan het feit dat iedereen zijn smartphone mee naar binnen neemt en wanneer ze aan het facebook/bellen/what's appen zijn, de apparaten bezet houden. Ten tweede denk ik van; Je kunt toch wel even een uurtje zonder?
Er was zelfs een jongen die zijn oplader mee nam de sportschool in!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:37

Mijn vader snapte tien jaar geleden al niet welke band ik had met mijn telefoon en door de smartphone en vele functies, vroeg mijn vader afgelopen zaterdag: "Ik ben absoluut niet nieuwgierig en wil me nergens mee bemoeien, maar ehmz... Wat ben je met die telefoon continu aan het doen?" Waar hij wel gelijk in had, want die telefoon zit soms vast gelijmd aan mijn hand. Whatsapp, FB, Twitter, spelletje, forum... Het kan op elk moment dat ik eraan denk. Hechten aan je (smart)phone 3079029344

Mijn vader wil trouwens binnenkort ook aan de smartphone. De vriend van mijn nicht liet mijn vader de uitslagen van de eredivisie zien op zijn Iphone en sindsdien wil mijn vader 'een telefoon met groot scherm en snel internet'.

Ik ben niet zo erg als de jeugd, denk ik. Want als ik hier weleens op het balkon naar beneden kijk, dan lijkt het wel of er niets anders meer is dan de smartphone. De één zwengelt hem aan voor wat muziek, de ander is een vriendin op de hoek aan het bellen, de volgende neemt de nieuwste whatsappberichten lachend door. En een uur later doen ze nog hetzelfde. In dat opzicht ben ik wel blij dat ik zonder mobiele telefoon ben opgegroeid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:40

Als je door de stad loopt moet je zigzaggen om de mensen heen die in hun telefoon zitten. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:42

Als ik met iemand heb afgesproken en diegene zit hele tijd met zn telefoon dan vraag ik van: waarom heb je eigenlijk afgesproken met me? Misschien is het dan beter om een andere keer af te spreken als je geen tijd hebt.
Ik snap het gewoon niet, dan doe je moeite om de ander te zien en vervolgens ben je dan met anderen in gesprek. Ik vind het echt heel erg onbeleefd en ik zeg er ook wat van.
Is toch hetzelfde als dat je een vriendin op visite vraagt en vervolgens ga je dan een tijdschrift lezen ofzo. Dan vraagt die vriendin zich toch ook af: waarom heb je eigenlijk met me afgesproken?

Zelf heb ik trouwens een telefoon waar ik alleen mee kan bellen en smsen en heb er niet zoveel mee, ik kan niet eens fotos oid maken, heb ook heel vaak mn telefoon op stil staan omdat ik me dood schrik als dat ding afgaat :P

Hahahahaha dat laatste zinnetje in dat filmpje "designed for humans" oh ik dacht voor vogels hahahahahaa

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:45

-


Laatst aangepast door TiramisuSweet op vr 8 jun 2012 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  CCC ma 4 jun 2012 - 11:05

Ik erger me ook steeds vaker aan het feit dat mensen altijd maar met hun telefoon in hun handen zitten. Soms vraag ik me af wat ik op afspraken doe als er alleen maar met telefoons in hun handen worden gezeten. Zo was ik laatst op een verjaardag en daar zaten twee meiden die geen moer te vertellen hadden, maar wel met elkaar zaten te WA-en en te FB-en terwijl ze tegenover elkaar zaten... Ik begrijp dat dus echt niet...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  SleepingBeauty ma 4 jun 2012 - 11:56

Ik vind hetook wel onpersoonlijker worden met al die telefoons....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 19:00

Ik heb er geloof ik niet zo'n last van. Ik wil wel altijd mijn telefoon bij me hebben ja al lijkt het me logisch dat je hem even weglegt als je een uurtje gaat sporten ofzo. Ik wil mijn telefoon in de buurt hebben voor als er iets zou zijn met mijn familie dus dat lijkt me niet zo vreemd.

Als ik met iemand heb afgesproken en er komt een berichtje binnen dan zal ik wel kijken maar ik ga niet uitgebreid over en weer wappen. Ook moet het gesprek het wel toelaten wat ik dan met die persoon heb. Het hangt gewoon van de situatie af of ik dat wel of niet doe. Als een ander dat doet heb ik er ook geen probleem mee, zolang ze maar niet uitgebreid gaat zitten wappen dus. Meestal is het ook wel zo dat zo'n berichtje gelijk ter sprake wordt gebracht 'oh die en die schrijft zus of zo' en dat brengt je dan wellicht weer op een nieuw onderwerp.

Van Facebook, Mail en Wordfeud krijg ik geen meldingen. Dat scheelt weer smile.

Oh en over die reclame. Ze hebben gewoon een feel-good-filmpje geprobeerd te maken. Echt iets van deze tijd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Esperanza ma 4 jun 2012 - 19:52

Zelf heb ik nog een 'oude' telefoon waarmee je alleen kunt bellen en smsen en ik verbaas me er ook wel eens over.
Voor een poosje terug zat ik op de trein te wachten en als je dan om je heen kijkt zie je alleen maar telefoons.
Het maakt me opzich niet zo uit. Wat ik wel vervelend vind, is dat sommige mensen het heel normaal vinden dat hun telefoon voor een gesprek gaat dat ze met iemand hebben. Het valt me de laatste tijd heel vaak op dat ik m'n gesprek moet staken omdat iemand niet meer luistert en met zijn/haar telefoon bezig is. Dat vind ik wel heel vervelend.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 20:06

Ik ben op zich best wel gehecht aan mijn smartphone, maar ik heb geen internetabonnement, dus ik kan niet te pas en te onpas whatsappen en facebooken, alleen thuis als 'ie is aangesloten op de wifi.. En dat maakt zo'n smartphone overdag toch een stuk minder interessant om te gebruiken. Dan zit 'ie in mijn tas en komt 'ie er niet vaak uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Jeanette ma 4 jun 2012 - 21:16

Ja, tegenwoordig zit iedereen vast gelijmd aan dat ding. Ik gebruik hem om met vrienden te whatsappen en af en toe te wordfeuden en FB te checken, maar meer ook niet.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Sugarfall ma 4 jun 2012 - 21:17

Haha, dat zag ik laatst in de sportschool ook. Een jongen die aan het gewichtheffen was en ondertussen zat te whatsappen, dat vind ik ook een beetje overdreven. Ik laat mijn telefoon thuis als ik naar de sportschool ga, maar dat is dan weer wel omdat ik er zo gehecht aan ben en bang ben dat ik hem kwijtraak of iets. laughcry Ik heb er verder niet echt last van. Vind het niet nodig om hele gesprekken te gaan voeren op je telefoon als je afgesproken hebt met vriendinnen, maar af en toe even kijken naar een berichtje vind ik echt niet erg. Dat doe ik zelf ook.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:19

Ik vind dat veel mensen er ook alleen maar over kunnen zeuren eerlijk gezegd. Het is nu eenmaal iets van deze tijd. Vroeger zeurde mensen over de walkman, toen de discman, toen de iPod en nu de smartphones. Ja, mensen zitten veel in het ding in het openbaar maar als ik sta te wachten en wat in mijn telefoon neus val ik daar toch niemand mee lastig? Ja, als iemand gaat zitten wappen terwijl je met die persoon zit te praten is dat onbeleefd en ik ga ook niet bellen als ik moet afrekenen aan de kassa. Maar als je je gewoon aan de beleefdheidsnormen houdt is er toch niets aan de hand als je er verder wel in zit? Valt me om me heen trouwens ook dat de grootste zeurders de grootste verslaafden worden zodra ze toch aan de smartphone gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:32

Er moet toch wat te zeuren zijn, Zusje, anders is het leven niet compleet! Wink

Ik ben wel redelijk gehecht aan mijn Iphone, ik liet hem eergister stuk vallen en daar baalde ik wel echt enorm van. Maar ik kan ook eigenlijk prima zonder. Als ik op reis ben dan denk ik geen seconde aan mijn telefoon/facebook/whatsapp/rumble etc..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:36

Ik kan ook wel zonder.

Ben een keer 4 weken op vakantie geweest naar Curacao en toen hadden mijn vriend en ik allebei geen telefoon bij ons.

(we hadden toen wel een computer met internetverbinding in het appartement).


Deze zomer ga ik naar Italie, neem ik hem denk ik ook niet mee. Dan ga ik natuurlijk stiekem internetten en heb ik een hoge rekening hahaha. Geen zin in. Of hij wordt vies op het strand..blegh.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Coco ma 4 jun 2012 - 21:42

Ik erger mij er ook vaak aan. Ik heb ook weinig zin meer om met mensen uit eten/bios te gaan die alleen maar met hun telefoon bezig zijn. Dan kan ik net zo goed thuis eten of alleen uit eten gaan.
Mijn man heeft ook een "verbod" gekregen om tijdens het eten en het samen kijken van een film oid met zijn tel bezig te zijn. Hij is echt verslaafd aan wordfeud en zijn collega's ook dus elke minuut komt er een woord door. Vind dat zo ontzettend irritant. Sowieso dat dat ding tegenwoordig elke seconden bij mensen in de hand ligt. Ik vind het ook best asociaal om op een verjaardag of bezoek te gaan whats'appen of met je telefoon te spelen. Even kijken, oke. Maar continu Hechten aan je (smart)phone 878948377

Maar goed, ik snap persoonlijk sowieso niet zo goed waarom mensen de hele dag met anderen in gesprek willen zijn. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:54

Met mijn vriend heb ik ook de afspraak dat wanneer we uiteten gaan, hij zijn telefoon op stil doet. Geen telefoon op tafel. Laatst zag ik een stel samen uit eten gaan, beiden bezig met facebook en ander ongein. Gezellig hoor Laughing
Ook als ik met vriendinnen uit eten ga, is het min of meer een ongeschreven regel. Anders kunnen we net zo goed niet uit eten gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:59

Yoyo schreef:Met mijn vriend heb ik ook de afspraak dat wanneer we uiteten gaan, hij zijn telefoon op stil doet. Geen telefoon op tafel. Laatst zag ik een stel samen uit eten gaan, beiden bezig met facebook en ander ongein. Gezellig hoor Laughing
Ook als ik met vriendinnen uit eten ga, is het min of meer een ongeschreven regel. Anders kunnen we net zo goed niet uit eten gaan.

Dat deden wij toevallig ook laatst maar dan wel elkaar er bij betrekkend of hoe leg je dat uit. We waren in ieder geval een stuk gezelliger dan het stel naast ons, die zeiden helemaal niets tegen elkaar. Maar goed, het is ook niet dat we de hele avond facebookend uiteten zijn gegaan natuurlijk, het was een momentopname.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 22:02

Zusje schreef:
Yoyo schreef:Met mijn vriend heb ik ook de afspraak dat wanneer we uiteten gaan, hij zijn telefoon op stil doet. Geen telefoon op tafel. Laatst zag ik een stel samen uit eten gaan, beiden bezig met facebook en ander ongein. Gezellig hoor Laughing
Ook als ik met vriendinnen uit eten ga, is het min of meer een ongeschreven regel. Anders kunnen we net zo goed niet uit eten gaan.

Dat deden wij toevallig ook laatst maar dan wel elkaar er bij betrekkend of hoe leg je dat uit. We waren in ieder geval een stuk gezelliger dan het stel naast ons, die zeiden helemaal niets tegen elkaar. Maar goed, het is ook niet dat we de hele avond facebookend uiteten zijn gegaan natuurlijk, het was een momentopname.

Dat vind ik iets anders, maar dit stel was gewoon continu met hun telefoon bezig. Mijn vriend en ik gaan juist uiteten om het even over andere dingen te hebben dan anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 22:04

Yoyo schreef:Dat vind ik iets anders, maar dit stel was gewoon continu met hun telefoon bezig. Mijn vriend en ik gaan juist uiteten om het even over andere dingen te hebben dan anders.

Over andere dingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 22:07

Ik zou niet snel meer zonder mijn smartphone kunnen ben ik bang. Of eigenlijk willen. Ik ben er niet zodanig verslaafd aan als de mensen op die reclame (ik bedoel, comme on... een telefoon heeft amper wat te maken met die momenten) maar als ik terug zou moeten naar de 3310 dan zou dat wel even slikken zijn.

Ik hou namelijk helemaal niet van bellen en dan is de smartphone met internet juist de uitkomst...



Maar echt verslaafd... neuh. Als ik mee had gedaan aan echte meisjes op zoek naar zichzelf, had ik mn iPhone zo in het vuur gesmeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 22:17

Zusje schreef:
Yoyo schreef:Dat vind ik iets anders, maar dit stel was gewoon continu met hun telefoon bezig. Mijn vriend en ik gaan juist uiteten om het even over andere dingen te hebben dan anders.

Over andere dingen?

Thuis worden we sneller afgeleid door bijvoorbeeld de tv, internet of weet ik het wat. Als we uit eten gaan dan hebben we altijd hele andere gesprekken dan thuis. Dat is opzich niet eens bewust.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 0:07

Daarom hebben mijn vriend en ik ook elke week date-night thuis haha! Dan steken we gezellig alle kaarsjes aan, dekken we de tafel mooi en eten we wat uitgebreider avec een wijntje. Want vaak belanden we toch even snel op de bank met een bord eten, kan ook heel gezellig zijn, maar tijd voor elkaar maken is ook leuk:).

Niet perse omdat we geen goede gesprekken hebben, maar meer omdat je toch net even wat meer aandacht aan elkaar besteedt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Arwyn di 5 jun 2012 - 4:13

Ik kan prima zonder.
Op vakantie gaat hij wel mee, maar echt niet voor internet oid. Ik bel/sms mijn ouders vaak even als we aangekomen zijn en soms tussendoor een update als ze erom vragen. Verder gebruik ik hem niet.
Was hem gister naar het werk ook vergeten, maar ook niet echt gemist.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hechten aan je (smart)phone Empty Re: Hechten aan je (smart)phone

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum