Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gaatje in uitlaat, hoe komt dit?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gaatje in uitlaat, hoe komt dit? Empty Gaatje in uitlaat, hoe komt dit?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 23:47

Ik heb een gaatje in mijn uitlaat, moet er vanmiddag even mee naar de garage. Ik heb het zelf 'veroorzaakt', alleen weet ik niet hoe. Ik rijd door, maar niet overdreven hard en roekeloos. Hoe kan dit komen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatje in uitlaat, hoe komt dit? Empty Re: Gaatje in uitlaat, hoe komt dit?

Bericht  Atelier Madame ma 4 jun 2012 - 0:20

Lijkt me eerder komen doordat je een hobbel te hard hebt genomen
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Ibbeltje ma 4 jun 2012 - 0:54

Door roest?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  nijntje4 ma 4 jun 2012 - 1:35

Is toch gewoon slijtage? Kan steeds anders stukje van je uitlaat zijn volgens mij
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ibbeltje ma 4 jun 2012 - 1:35

Trouwens hoezo heb je het zelf veroorzaakt? Zegt de garage dat?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 1:36

Pfoeh mijn uitlaat is al voor de 4e keer in 4 jaar lek. Bij mij komt het doordat mijn auto een stukje verlaagd is dus als ik over een hobbel rijd raak ik nog wel eens iets. Maar het kan van alles zijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 1:38

Ibbeltje schreef:Trouwens hoezo heb je het zelf veroorzaakt? Zegt de garage dat?

Nee dat dacht ik. Maar het is meer dan een gaatje, de uitlaat heeft meerdere slijtageplekken helaas. Dat gaat dus een nieuwe worden.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje ma 4 jun 2012 - 1:43

Jaya schreef:
Ibbeltje schreef:Trouwens hoezo heb je het zelf veroorzaakt? Zegt de garage dat?

Nee dat dacht ik. Maar het is meer dan een gaatje, de uitlaat heeft meerdere slijtageplekken helaas. Dat gaat dus een nieuwe worden.

aah oke. Ja kan dus door van alles komen Wink Hopelijk wordt het geen heel duur grapje.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 1:44

Dat hoop ik ook niet. Hij is nu aan het kijken of hij aan een goede tweedehands uitlaat kan komen, en anders maar een nieuwe, het moet toch. Als ik nu een paar honderd euro moet betalen en ik kan daarna nog lekker wat jaartjes rijden (hij is verder nog hartstikke goed) dan is dat even veel geld maar dat maakt me dan niet uit.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 4 jun 2012 - 1:46

Úitlaat kan best snel slijten, maar moet je ook nagaan wat het allemaal meemaakt onder de auto.

Hopelijk is het niet te duur!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 1:48

Heeft iemand toevallig een idee wat een uitlaat ongeveer kan kosten, een nieuwe? Ik denk dat ik wel op een paar honderd (200/300) kan rekenen, of niet?

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 4 jun 2012 - 1:50

Jaya schreef:Heeft iemand toevallig een idee wat een uitlaat ongeveer kan kosten, een nieuwe? Ik denk dat ik wel op een paar honderd (200/300) kan rekenen, of niet?
Een uitlaat bestaat uit meerdere delen en het ligt er maar net aan welk deel of welke delen vervangen moeten worden. Helaas.

En dan ligt het er ook nog aan wat voor auto je hebt, wat Ibbel zegt dus!

Laatst aangepast door Rush op ma 4 jun 2012 - 1:51; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje ma 4 jun 2012 - 1:50

Zou best kunnen, ligt aan model/type auto is mij verteld. Van de ene auto is het een stuk goedkoper dan een andere.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 2:04

Ik wacht wel even af. Word straks terug gebeld en dan hoor ik hoe en wat. Ik heb op internet zitten zoeken, maar kan daar ook niet echt prijzen vinden.

Gast
Gast

Bericht  Japie ma 4 jun 2012 - 2:26

Ik heb vorige week nieuwe uitlaat gekregen. Deze was volgens mij 50 euro. Ik had geluk dat mijn broer automonteur is en hem eronder kon zetten.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 2:29

Dat is niet zo duur Maris! Ik hoef gelukkig ook niet naar een dure garage, mijn neef heeft een eigen garage dus betaal waarschijnlijk ook alleen de uitlaat.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 4 jun 2012 - 2:30

Jaya schreef:Dat is niet zo duur Maris! Ik hoef gelukkig ook niet naar een dure garage, mijn neef heeft een eigen garage dus betaal waarschijnlijk ook alleen de uitlaat.
Dan valt het in de meeste gevallen wel meer. Ik zou ongeveer €90 kwijt zijn voor een complete uitlaat inclusief ophanging, maar dat is dus excl. uren van de garage.

Hopelijk rekent je neef ook alleen de uitlaat!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 2:37

Rush schreef:
Jaya schreef:Dat is niet zo duur Maris! Ik hoef gelukkig ook niet naar een dure garage, mijn neef heeft een eigen garage dus betaal waarschijnlijk ook alleen de uitlaat.
Dan valt het in de meeste gevallen wel meer. Ik zou ongeveer €90 kwijt zijn voor een complete uitlaat inclusief ophanging, maar dat is dus excl. uren van de garage.

Hopelijk rekent je neef ook alleen de uitlaat!

Dat is inderdaad niet heel veel. Ik ging al meteen van een hoop geld uit, heb daar echt helemaal geen verstand van laughcry

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 4 jun 2012 - 2:44

Ik heb twee weken geleden zelfs een stuk van 100 kilometer moeten terugrijden zonder uitlaat :O die was losgeraakt op de een of andere manier. De ANWB heeft hem er toen helemaal onderuit gehaald en ik mocht wel terugrijden. Ze konden hem er gelukkig weer op lassen. Heeft ons 45 euro gekost (45 minuten laswerk).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Japie ma 4 jun 2012 - 2:47

Uitlaten zijn op zich niet zo duur. Het is vaak het uurloon wat het zo duur maakt. Dat scheelt waarschijnlijk een hele hoop als je neef het wilt doen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Japie ma 4 jun 2012 - 2:48

Atelier Madame schreef:Ik heb twee weken geleden zelfs een stuk van 100 kilometer moeten terugrijden zonder uitlaat :O die was losgeraakt op de een of andere manier. De ANWB heeft hem er toen helemaal onderuit gehaald en ik mocht wel terugrijden. Ze konden hem er gelukkig weer op lassen. Heeft ons 45 euro gekost (45 minuten laswerk).

Ik heb bijna 3 weken zonder uitlaat gereden. Kan best, hij maakt alleen veel lawaai Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Atelier Madame ma 4 jun 2012 - 2:51

Maris84 schreef:
Atelier Madame schreef:Ik heb twee weken geleden zelfs een stuk van 100 kilometer moeten terugrijden zonder uitlaat :O die was losgeraakt op de een of andere manier. De ANWB heeft hem er toen helemaal onderuit gehaald en ik mocht wel terugrijden. Ze konden hem er gelukkig weer op lassen. Heeft ons 45 euro gekost (45 minuten laswerk).

Ik heb bijna 3 weken zonder uitlaat gereden. Kan best, hij maakt alleen veel lawaai Laughing

haha inderdaad, en als je in de file staat kan je soms hebben dat er veel uitlaatgassen onder de auto vormen. Het ligt er ook wel aan waar de uitlaat is afgebroken.

Overigens heeft onze auto ook behoorlijke kuren. Vorige week woensdag wilde hij ineens een paar keer niet starten. Maar kon er wel gewoon mee rijden. Vervolgens afgelopen zaterdag keek ik eens op de temperatuur van de koelvloeistof, ik schrok me rot, dat peiltje begint rond de 80 en gaat door tot de 110 waar de rode streepjes beginnen. Hij sloeg zelfs over het hoogste rode streepje heen, oftewel de motor was echt veeel te warm! Mijn vriend heeft er 's avonds naar gekeken en wat bleek, de koelvloeistof was gewoon volledig verdwenen.. :O godzijdank dat ik het op tijd had opgemerkt. We hebben er dus maar nieuwe koelvloeistof ingedaan en kijken het nu eventjes aan. Hopelijk is het alleen een lekage en hoeft niet de koppakking Question vervangen te worden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 4 jun 2012 - 2:53

Dat zou idd zuur (en enorm duur) zijn AM, dat heb ik helaas al eens meegemaakt. Met als fijn extraatje dat daardoor m`n voeten verbrand zijn. Doordat de koppakking stuk ging gutste veel te hete koelvloeistof onder het dashboard zo over m`n voeten heen. Auwauw!

Dus, goed opletten. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 3:29

Dat hoop ik ook voor jullie AM! Ik heb niet veel verstand van auto's, maar dat een koppakking vervangen duur is weet ik dan weer wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 3:30

Maris84 schreef:

Haha kan dat ook al? Weer wat geleerd nerd

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: