Documentaire Jeroen Jeroen
+8
Atelier Madame
Angela_1986
Jasmine
girli
Zora
Barbabella
Tinus
Aimee
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Documentaire Jeroen Jeroen
'Jeroen, niet doen!' Een documentaire over een 15 jarige autistische jongen met behoorlijke gedragsproblemen.
Wie heeft het gezien?
Ik vond het heel jammer dat ze alleen maar beelden lieten zien van het gedrag van die jongen, en dat je verder van zijn begeleider en moeder helemaal niets te horen kreeg. Ik had graag wat meer achtergrondinformatie enzo gehad.
Wie heeft het gezien?
Ik vond het heel jammer dat ze alleen maar beelden lieten zien van het gedrag van die jongen, en dat je verder van zijn begeleider en moeder helemaal niets te horen kreeg. Ik had graag wat meer achtergrondinformatie enzo gehad.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Documentaire Jeroen Jeroen
Ik heb het gezien, vond het heel indrukwekkend. Had van mij ook wel meer info in mogen zitten. Maar wat ze lieten zien qua gedrag, poe...dat die moeder niet flipt op een gegeven moment. Hoe moet je daar in vredesnaam mee om gaan, denk ik dan.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Ik heb het ook een stuk gezien. Respect voor die moeder, die bleef zo rustig. Lijkt me heel moeilijk om hiermee om te gaan.
Gast- Gast
Ik heb het ook gezien. Vond het ook erg knap hoe rustig die kevin met hem omging. Ik zou helemaal gek worden denk ik.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb het net gekeken. Ongelooflijk indrukwekkend, en ik had tranen in mijn ogen bij dat scheerschuim. Prachtig. Ik vond het juist wel mooi dat het alleen sfeerbeelden waren zeg maar.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb gisteren een gedeelte gezien, ik wil komend weekend nog de rest kijken. Ik vond het indrukwekkend om te zien en knap hoe die moeder en die begeleider ermee om gingen. Het lijkt me ontzettend moeilijk!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ja, dat scheerschuim! Ik vond het ook vooral mooi dat daar mee afgesloten werd. Dat ze toch nog lieten zien dat het niet alleen maar ellende was met Jeroen.Zora schreef:Ik heb het net gekeken. Ongelooflijk indrukwekkend, en ik had tranen in mijn ogen bij dat scheerschuim. Prachtig. Ik vond het juist wel mooi dat het alleen sfeerbeelden waren zeg maar.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Heb het ook gezien idd. Diep respect voor iedereen in zijn omgeving.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Zora schreef:Ik heb het net gekeken. Ongelooflijk indrukwekkend, en ik had tranen in mijn ogen bij dat scheerschuim. Prachtig. Ik vond het juist wel mooi dat het alleen sfeerbeelden waren zeg maar.
Jaa dat had ik ook! Zo mooi om te zien. Ook knap van die Kevin hoor, pfoe.. Hij wist op gegeven moment ook niet meer wat hij met Jeroen aan moest. En dan is er morgen gewoon weer een dag, waarvan je niet weet hoe de pet dan staat. Ik heb echt respect voor Kevin en de omgeving van Jeroen.
Ik vond het overigens ook prettig dat er geen interviews e.d. tussendoor kwamen. Ik zat er hierdoor echt in en kon gewoon echt meeleven.
Gast- Gast
N.a.v. dit topic heb ik de documentaire net terug gekeken en jeetje, ik ben onder de indruk... Ik vond het ook niet storend dat er geen intervieuws in zaten of achtergrondinformatie, het gedrag van Jeroen en de reactie daarop van zijn omgeving vond ik interessant genoeg!
Zelf werk ik ook op een dagbesteding, zoals Kevin dus, maar dan met een to-taal andere doelgroep en véél minder zwaar. Dat maakt het voor mij extra interessant om te kijken, het geeft voor mij ook een kijkje in een andere hoek van mijn werkveld.
Zelf werk ik ook op een dagbesteding, zoals Kevin dus, maar dan met een to-taal andere doelgroep en véél minder zwaar. Dat maakt het voor mij extra interessant om te kijken, het geeft voor mij ook een kijkje in een andere hoek van mijn werkveld.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Ja super mooie docu! Was echt zwaar onder de indruk wat een respect voor die ouders en begeleiders
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
waar is/was dit op te zien?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Je kunt het nu zien op uitzendinggemist.nl, zoeken op Jeroen Jeroen of op Holland Doc. De uitzending was gisteren op tv, weet niet of het op tv wordt herhaald.duckie schreef:waar is/was dit op te zien?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
oke op welke zender was het? van t weekend even kijken
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Holland Doc dus
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Nav dit topic de documentaire gekeken. Idd erg indrukwekkend. Wel een geruststelling dat de jongen nu in een 24uurs opvang zit. Lijkt mij niet te doen om zo'n kind thuis te hebben. Heel knap hoe zowel kevin als moeder er mee omgingen, met blijvend geduld en zonder negatieve emoties. Knap hoor!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ook ik vond het een indrukwekkende documentaire, net als hier gezegd wordt, iedereen reageert zo rustig op hem. Het lijkt me heel zwaar voor de omgeving, ik vind het echt van veel moed en karakter uitgaan dat ze er zo mee omgaan.
De afsluiting was prachtig, een mooie afsluiter. Je ziet hem ontspannen en genieten.
De afsluiting was prachtig, een mooie afsluiter. Je ziet hem ontspannen en genieten.
Gast- Gast
Zulke mensen zijn heel moeilijk als je niet weet hoe je met ze om moet gaan. Veel op de trampoline ermee.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Zulke mensen zijn heel moeilijk als je niet weet hoe je met ze om moet gaan. Veel op de trampoline ermee.
Ook als je wel weet hoe je ermee om moet gaan is het moeilijk.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Liz schreef:Discordia schreef:Zulke mensen zijn heel moeilijk als je niet weet hoe je met ze om moet gaan. Veel op de trampoline ermee.
Ook als je wel weet hoe je ermee om moet gaan is het moeilijk.
Ja, maar dan kun je het wat beter relativeren voor jezelf "het is zo omdat hij autistisch is, niet omdat hij mijn leven wil zuur maken"
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Soortgelijke onderwerpen
» Documentaire 'Rauw'
» mooie/ontroerende documentaire
» Acteur Jeroen Willems (50) overleden
» n.a.v. topic Nick of Simon > Dennis of Jeroen?
» mooie/ontroerende documentaire
» Acteur Jeroen Willems (50) overleden
» n.a.v. topic Nick of Simon > Dennis of Jeroen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: