Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 8 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl do 19 mei 2011 - 7:57

Chelle schreef:Hi meiden!!

Help help help! Ik heb echt even DE gouden tip nodig van jullie! Haha!
De ellende is nu alweer begonnen. Normaal gesproken begint het rond 0.00 uur maar nu is ze al zo ontzettend aan het huilen! Onze meid heeft elke avond/nacht last van krampjes. We worden er helemaal knetter gek van want ze huilt/krijst de hele tijd door!

Iedereen zegt dat de eerste weken het zwaarst zijn ivm de nachtvoedingen en zo. Maar als dat het enige zou zijn... snachts er uit moeten voor een voeding zou je mij niet horen... Maar elke nacht de hele nacht opblijven vanwege het huilen breekt ons aardig op!
1 nacht niet slapen is nog wel te doen. Maar 4 nachten niet slapen is niet vol te houden.

Is echt alleen ons kindje snachts zo in paniek door de krampjes?
Laten huilen helpt namelijk ook niet want dan raakt ze helemaal overstuur...

Ik zal morgen denk ik nog wel op jullie allemaal reageren, heb er nu even geen fut voor Sad

Sorry geen tips, ons meisje heeft nooit krampjes. Maar wel een dikke hug
Kan je afwisselen met je man zodat jullie allebei wat rust/slaap krijgen? En is ze overdag wel rustiger? Probeer dan wat slaap te pakken. Zielig hoor als ze zo overstuur is, ligt het misschien aan de voeding? Nogmaals veel succes ermee en hopelijk is er een andere mama die wel een goede tip heeft.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Chelle do 19 mei 2011 - 8:03

Vancity_girl schreef:

De ellende is nu alweer begonnen. Normaal gesproken begint het rond 0.00 uur maar nu is ze al zo ontzettend aan het huilen! Onze meid heeft elke avond/nacht last van krampjes. We worden er helemaal knetter gek van want ze huilt/krijst de hele tijd door!

Iedereen zegt dat de eerste weken het zwaarst zijn ivm de nachtvoedingen en zo. Maar als dat het enige zou zijn... snachts er uit moeten voor een voeding zou je mij niet horen... Maar elke nacht de hele nacht opblijven vanwege het huilen breekt ons aardig op!
1 nacht niet slapen is nog wel te doen. Maar 4 nachten niet slapen is niet vol te houden.

Ik zal morgen denk ik nog wel op jullie allemaal reageren, heb er nu even geen fut voor Sad

Sorry geen tips, ons meisje heeft nooit krampjes. Maar wel een dikke hug
Kan je afwisselen met je man zodat jullie allebei wat rust/slaap krijgen? En is ze overdag wel rustiger? Probeer dan wat slaap te pakken. Zielig hoor als ze zo overstuur is, ligt het misschien aan de voeding? Nogmaals veel succes ermee en hopelijk is er een andere mama die wel een goede tip heeft.

Ik weet niet of het aan de voeding kan liggen. De kraamhulp heeft ons aangeraden niet gelijk over te stappen op ander voeding omdat ze dan wéér moet wennen. Een kindje moet al wennen aan voeding zodra ze geboren zijn.
Maar ik weet echt niet wat we anders moeten doen.
Nu heeft mijn man nog wel vakantie maar straks zal dat echt geen doen zijn als hij weer moet werken...

Nou ja, zie nu alweer op tegen de nacht :-(
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:05

@ chelle; onze huisarts raadde onofficieel venkelthee aan, na alles al geprobeerd te hebben. En dat werkte dus!

Gast
Gast

Bericht  Chelle do 19 mei 2011 - 8:09

Kleine_uk schreef:@ chelle; onze huisarts raadde onofficieel venkelthee aan, na alles al geprobeerd te hebben. En dat werkte dus!

Huh?? wat is venkelthee? haha! Is dat gewoon in de supermarkt te koop? En dan met 37 graden water?
En wanneer en hoe vaak geef je dat dan? In plaats van een voeding of erbij/erna? nerd
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:11

Chelle schreef:
Kleine_uk schreef:@ chelle; onze huisarts raadde onofficieel venkelthee aan, na alles al geprobeerd te hebben. En dat werkte dus!

Huh?? wat is venkelthee? haha! Is dat gewoon in de supermarkt te koop? En dan met 37 graden water?
hahah, het is niet overal te koop. Wel bij apotheek en drogist. Ik deed water koken theezakje even erin en dan melk erbij. Toen dat goed ging zette ik 1 kop thee en deed ik thee een xaantal theelepels in een fles erbij.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 do 19 mei 2011 - 8:35

Even kort voor Chelle, want ik ben gesloopt...
Misschien dat je die manier van voeding geven wat ik zei toch een dag of 2-3 kan proberen? Van 1x moet je natuurlijk ook geen wonderen verwachten Wink Of een ander flesje? Dr.Brown flesjes worden vaak positief beoordeeld mbt krampjes. Wij hebben deze vanaf het begin al gebruikt, dus ik weet niet of een andere fles bij ons nog ergere krampjes had veroorzaakt. Ook hadden wij de Cosibag: www.cosibag.nl Dit is een pittenzak die vanaf de geboorte gebruikt mag worden met een lavendel geurtje eraan. Y. werd er heerlijk rustig van als hij echt ontroostbaar was.
Eventueel inbakeren kan je ook nog proberen. Misschien mist jullie meisje de krapte van de baarmoeder en het helpt soms ook tegen krampjes. Anders kan je ook nog een draagdoek proberen in de foetushouding of je meisje met ingetrokken beentjes tegen je aan houden.

Je leest het al: er zijn zoveel dingen die je kan proberen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en/of handen vol geld kwijt bent aan spulletjes en middeltjes. Wat voor JOUW meisje helpt kan helaas niemand je nu vertellen, dus probeer wat dingetjes uit en dan niet 1x maar een dag of 2-3.

Heel veel succes meis! Helaas zullen velen van ons hier weten hoe moeilijk en vervelend het is zo weinig nachtrust en je meisje pijn te zien hebben door die rotkrampjes Evil or Very Mad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Limburg85 do 19 mei 2011 - 19:00

Dit heeft niet alleen jullie meisje, R. heeft het ook erg gehad en nu nog hoor alleen soms iets minder.

Je mag/moet niet gelijk overstappen op andere voeding want aan nieuwe voeding zijn de darmen weer van slag. Er zijn eerst andere mogelijkheden die je kunt uitproberen + dat haar darmpjes natuurlijk heel erg moeten wennen want ze zijn geen vast voedsel gewend.

* Je kunt eens 2/3 dagen een andere houding proberen, als het niet na 1x resultaat heeft, niet opgeven het is voor iedereen wennen. Je moet je voeten op de tafel zetten, hoofd op jou knieeen leggen en de voetjes op je buik. Na de fles een half uur recht ophouden.
* Rust pauzes tijdens de voeding
* 's avonds in bad
* Buikje masseren
* Andere fles
* Infacol

Als je dit een paar dagen heb uitgeprobeerd en het helpt niet, even het cb bellen of tijdens spreekuur binnen lopen dan zul je advies krijgen om de voeding in te dikken en als dat niet helpt waarschijnlijk andere voeding.

Ik weet dat je dingen anders heb aangeleerd in het ziekenhuis en tijdens de kraamweek, maar overal leren ze het anders aan. Mij is het namelijk zo geleerd en het is echt een kwestie van gewoon uitproberen, nu lukt het sowieso niet en wie weet wel als je iets anders probeert.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:04

Chelle, hier helpt infacol. Ze heeft vanacht voor de 2e keer lekker in haar wiegje geslapen.
Wel in de avond even onrustig, maar een stuk relaxer als de afgelopen weken.

Gast
Gast

Bericht  Chelle do 19 mei 2011 - 19:37

Thanx meiden! Ik ga het allemaal proberen.
De nieuwe houding ben ik ook al aan het uitproberen maar is even wennen. Wist niet dat ik mijn voeten op de tafel kon houden. haha!!

Verder vind ik het gewoon zo merkwaardig dat ze overdag nergens last van heeft. Ze heeft om 6 uur nog een flesje gehad en nu ligt ze heeeerlijk te slapen! Geen krampjes niks!
Ook is ze rustig(er) als ik haar snachts oppak. Hoewel ze soms nog aardig met haarbeentjes trapt wat volgens mij de krampjes zijn.

Is dat "normaal" dat ze overdag nergens last van heeft en alleen snachts? Dalijk geef ik haar infacol en dan zijn het helemaal geen krampjes... pfff ik ben het ook allemaal niet gewend!

De nacht was dus weer een hel :shock:
Ze begon om 21.30 met huilen. Ik heb van 4 tot 6 op de bank met haar geslapen want toen kon ze wel ineens stil zijn toen ik dat deed.

Ben echt blij met jullie tips! En nog veel meer zijn van harte welkom!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 do 19 mei 2011 - 19:37

Goedemorgen meiden,

Vandaag poging nummer 3 met R. in het ziekenhuis, ik ga alleen straks bellen of ze niet toevallig nog een plekje om 11.00 uur hebben want om 13.00 uur eten krijg ik niet voor elkaar met zijn schema vandaag.

Gisteren en woensdag heeft hij een goede dag gehad, dan is het weer zo’n heerlijk manneke en vergeet je de slechte momenten. Hopelijk heeft hij vandaag ook een goede dag.

Vannacht hebben we geprobeerd hem door te laten slapen om om 23.30 uur een fles te geven maar helaas kwam meneer gewoon om 03.30 uur, het maakt voor hem dus niet uit of hij hem om 21.30/22.00 uur krijg, hij komt standaard om 23.30 uur.

Vanavond ga ik naar Zorro, ben erg benieuwd hoe ik het vind want ben nog nooit bij een musical geweest.

En ik heb nog lekker iets genants, op 1 schaamlip heb ik een hard bultje met een flink witte kop er op en het doet pijn en nee volgens mij is het echt geen puist. Hoop dat het snel en vanzelf weg trek want ben de poppenkast van onderen wel zat ;-). Is dit voor iemand herkenbaar?

Gisteren voor het eerst de draagdoek uitgeprobeerd en R. vond het heerlijk, alleen ik moet echt oefenen met knopen want zijn nekje krijgt niet genoeg ondersteuning en ik moet er zelf ook aan wennen.

Wat leuk dat iedereen zijn bevallingsverhaal zo uitgebreid plaats :-), ik zal hem vandaag ook proberen te plaatsen maar eerst op iedereen reageren en dan gauw douchen want meneer maakt nu al geluid boven.

@ Annie, nou ik heb gisteren mijn bestelling uitgepakt en er iets goed mis gegaan, zo had ik een shirtje 5 keer, jasje 2 keer en in verkeerde maat haha. Maar hier gaan ook een paar dingen terug, vielen tegen omdat het of te dik was, of het broekje was strak en ik wil juist stoere kleding ;-). Heb gisteren nog wel 3 setjes en jasje in maat 56 besteld, vind een paar pakjes die we hebben gekregen niet leuk bij hem staan.

Ja S. zijn moeder is verschrikkelijk, ze is nog steeds heel erg jaloers en kan het allemaal niet verwerken :-(. Toen ik S. gisteren op ging halen bij het kdv liep hij er toch schandalig bij, volgens mij viel de leidster mijn verontwaardiging ook op toen ze zijn kleren pakte, kon het dit keer echt niet verbergen zo erg liep er bij :’( en toen ze zeiden dat hij z’n goede gympen van Quick niet aan had was ik echt spontaan bij haar langs gereden, ze verkoopt namelijk gerust zijn gympen of houdt het allemaal voor zich en geef het niet aan ons terug.

Wat een verschrikkelijke bevalling vanaf het moment dat je migraine kreeg. Ik kan sinds ik zelf ben bevallen heel moeilijk zulke verhalen lezen/zien. Kan me heel goed voorstellen dat je het in begin heb willen wegstoppen, je had het heel anders in je gedachten gehad vooraf maar gelukkig is het er toch uitgekomen bij de verloskundige, het is niet niks en juist dan moet je er over praten. Maar ik had wel een beetje hetzelfde, ik voelde me heel verdrietig en in het begin schuldig.

Leuk dat jullie ook hier op vakantie komen, als je zin heb om af te spreken, laat het weten, is mijn laatste weekje verlof :-).

Heb je babyboom gekeken? Ik kijk dat niet meer terwijl ik het vroeger juist wel keek, nu kan ik mijn tranen niet meer binnen houden en moet ik er weer steeds aan denken dus nee geen babyboom meer voor mij dit seizoen + dat ik er door mijn man een vervelend gevoel aan het programma heb overgehouden.

@ Woezel, goed geslaagd bij de Hema met korting, krijg jij daar informatie over als er zo’n avond is? Wil ik namelijk ook wel, korting is altijd leuk en ik heb heeeeel veel bonnen van de Hema haha.

Wij hebben speciaal een prematuur speen voor R., wij hadden eerst van Avent toen de aller kleinste van Difrax maar beide kon hij niet inhouden omdat ze te breed en te zwaar voor hem zijn/waren. Toen kregen we de tip dat er ook speciaal speentjes voor prematuur kindjes zijn, die speen is klein en recht en lichter.

Is het deze nacht weer goed gegaan met E.?

@ Kat, hoe merkte je dat T. een hongerlapje is? Ik heb namelijk dat idee bij R. ook. Hij krijgt nu voeding voor eigenlijk 5 flessen en voor kindjes die een kilo zwaarder zijn maar hij drinkt het met gemak op en red het niet om er meer dan 4 uur tussen te laten zitten.

Jouw lichaam had zich dus van te voren schoongemaakt, ik had het tijdens de bevalling lekker charmant vond ik dat en ik maar roepen dat ik dat niet wou haha.

Nee zij hoeft R. echt niet te zien, ze is zo jaloers, echt niet normaal en daardoor ook compleet gestoord (en dat zeg ik niet snel over iemand maar dit is echt zo alleen wil ze het zelf niet zien, iedereen die dat zeg of haar wil helpen krijgt een grote mond en rent ze bij weg).

Hoe is het met J.? Las dat hij koorts had, hopelijk is hij weer opgeknapt?

Wij blijven ook in NL op vakantie, ik zie het niet zitten om met R. te gaan vliegen, heb zelf een hekel aan vliegen + dat we ook willen dat S. mee zou gaan maar 3 keer raden wie er tegen stribbelt omdat ze zelf ook niet op vakantie gaat, zucht.

@ Chelle, de tijd om hier te reageren komt echt vanzelf, iedereen van ons had (denk) in het begin geen tijd om hier te reageren, kijk maar naar mij in het begin reageerde ik ook bijna tot niet meer in het andere topic .

Ik kan me niet herinneren dat R. zoveel moest drinken. Maar als ze aankomt ondanks dat ze niet alles opdrinkt, lijkt het met niet erg, ze groeit goed en als ze voldoende plasluiers heeft, is het gewoon goed dan zal ze geen grote eter zijn.

Je moet ook niet direct na het eten haar luier verschonen pas nadat je d’r een half uur recht op heb gehouden. R. heeft ook veel gespuugd en nog steeds, soms direct na een voeding of pas na 1 of 2 uur.

Ik kan je vertellen dat een knip echt niet prettig is, maar dat zal subtotaal-rubtuur ook niet zijn.

Trouwens, kindjes moeten 2 weken aan voeding wennen.

@ Vancity, wat goed dat D. de laatste dagen vanzelf in haar eigen bedje gaat slapen, hopelijk houd ze dit vol!

Ik moet 4 juli weer gaan werken en ga dan 3 dagen totaal 24 uur werken. Op het werk kunnen ze niet wachten tot ik weer terug ben, het gaat allemaal niet zo lekker.

Zo’n speen hebben wij ook, alleen dan voor kindjes die vroeger zijn geboren (heb je nog verschillende in).

@ Smaragdje, ben je weer helemaal opgeknapt en J. niet aangestoken?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 19 mei 2011 - 19:38

Chelle schreef:Thanx meiden! Ik ga het allemaal proberen.
De nieuwe houding ben ik ook al aan het uitproberen maar is even wennen. Wist niet dat ik mijn voeten op de tafel kon houden. haha!!

Verder vind ik het gewoon zo merkwaardig dat ze overdag nergens last van heeft. Ze heeft om 6 uur nog een flesje gehad en nu ligt ze heeeerlijk te slapen! Geen krampjes niks!
Ook is ze rustig(er) als ik haar snachts oppak. Hoewel ze soms nog aardig met haarbeentjes trapt wat volgens mij de krampjes zijn.

Is dat "normaal" dat ze overdag nergens last van heeft en alleen snachts? Dalijk geef ik haar infacol en dan zijn het helemaal geen krampjes... pfff ik ben het ook allemaal niet gewend!

De nacht was dus weer een hel :shock:
Ze begon om 21.30 met huilen. Ik heb van 4 tot 6 op de bank met haar geslapen want toen kon ze wel ineens stil zijn toen ik dat deed.

Ben echt blij met jullie tips! En nog veel meer zijn van harte welkom!!

Zo herkenbaar hug Cry
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 19 mei 2011 - 19:50

Nog vergeten te vertellen, afgelopen woensdag pakte R. bewust een paar keer een knuffel stevig vast die bij hem in de buurt lag, eerst dachten we per ongeluk maar nadat die het nog een paar keer deed. En toen hij op hij speelkleed lag, zwaaide hij tegen een knuffeltje aan en was er uitgebreid naar aan het kijken, ook dachten we dat dit toeval was maar meneer deed het daarna nog een paar keer, trots! En als je hem onder zijn okseltjes pak, gaat hij echt goed op zijn voetjes staan en vind het leuk haha. Helemaal trots op R. :-)
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:42

Nog weer even snel, want madam wil niet in bed.

Chelle, hier slaapt ze overdag ook goed en was snachts aan het spoken.
Toch maar infacol geprobeerd. Eerste nacht weinig verschil. Maar de 2e nacht heeft ze gewoon in haar wiegje geslapen en na de nachtvoeding kon ik haar ook zo terug leggen. Vanacht ging ook weer goed. D

Limburg, ja vanacht heeft ze weer heerlijk in haar eigen wiegje geslapen. Savonds was ze wat aan het huilen, maar goed huiluurtje mag. En beter als snachts.
Succes, hopelijk lukt het vandaag wel. Ik krijg inderdaad via de mail info vd hema.

Hier druk op zoek naar de parasol vd wagen. Echt waar na de oudste waren we hem kwijt, dus nieuwe gekocht, nu is hij weer zoek. Word dus weer een nieuwe ben ik bang.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 19 mei 2011 - 23:28

Even ego en snel want we moeten zo naar het ziekenhuis maar morgen krijgen we een kijker voor (al) onze meubels beneden cheers, duimen dat eettafel + stoelen, buffetkast, tvmeubel en salontafel wil komen en misschien dat we de banken ook aan hem kunnen slijten?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 vr 20 mei 2011 - 1:40

Heerlijk, voor mij is het nu lekker weekend!!! Hopelijk knapt J vandaag nog helemaal op. Afgelopen 2 dagen hoge koorts gehad, op zijn hoogst zelfs 40.2. Was dus erg hangerig en lusteloos, wilde het liefste slapen maar werd al snel weer huilend wakker. Heeft nu dus 2 nachten in ons bed geslapen, dan gaat het nog wel aardig. Alleen gaat hij dan dwars in bed liggen en dan krijg ik dus heel de nacht zijn voeten in mijn rug. Dus ben vannacht maar op een matrasje op zijn kamer gaan liggen en nu voel ik me tenminste nog aardig uitgerust. Vanmorgen nog met hem bij de huisarts geweest (ook al was de koorts gezakt naar 38.1), maar dit is al de 5e of 6e keer dat hij hoge koorts heeft gehad sinds dat T geboren is. De huisarts heeft hem helemaal gecheckt en kan niks vinden. Het enige wat het nog zou kunnen zijn is een blaasontsteking, dus nu moet ik urine opvangen in een plaszakje. Ben benieuwd of dat gaat lukken… Hij kan best op het potje, alleen wil hij dat nu dus niet.

Annie: En, nog babyboom gekeken? Heb je het droog gehouden Wink ?

Chelle: Fijn dat je hier nu al wat opsteekt! Daar is een forum ook erg handig voor.
Kan me voorstellen dat je het nu pittig vind met 1 kind, maar dat went vanzelf.
Ja, hier hebben we bij beide ook last gehad van krampjes. Ben blij dat dat in ieder geval over is. Wij hebben ook infacol gebruikt en we masseerde het buikje ook altijd (hand leggen op de navel en zachtjes rondjes draaien met de klok mee), dat hielp hier goed. En als het echt geen krampjes zijn, kan die infacol echt geen kwaad doen hoor!

VG: Bizar, hoe lang D wakker kan blijven. Lijkt me wel lastig dat ze niet echt een vast ritme heeft, zodat je nooit weet waar je aan toe bent.
Klinkt ook als een heftige bevalling zeg! Maar goed dat je de pijn snel vergeet he, want anders zou niemand een tweede nemen smile
Inderdaad Tazz had bijna haar papieren om ook als gastouder aan de slag te gaan. Ben benieuwd of ze inmiddels al begonnen is. Ik kan gewoon beginnen als ik dat wil, omdat ik al een diploma heb als pedagogisch medewerker.

Woezel: Fijn dat je een goede nacht hebt gehad, hopelijk volgen er nog meer.
Wat lijkt me dat vreselijk als je zo lang persdrang hebt, maar nog niet mag. Ik heb het hier hooguit 10 minuten tegengehouden toen ik persdrang had, omdat de vk er nog niet was en ik dus niet wist of ik al volledige ontsluiting had en dat vond ik dus al een ramp. Laat staan dat je een paar uur zit met persdrang en niks mag.

Smaragdje: Vervelend he, als je toch echt weeën voelt en ze op de ctg niks zien. Dat had ik ook bij de eerste. Ik voelde duidelijk erge weeën, maar ze zagen niks. Ik zag er niet uit als een vrouw die elk moment kon bevallen, zei een verpleegkundige Mad … Gelukkig nam iemand anders me wel serieus en ben ik toen per ambulance overgebracht naar een academisch ziekenhuis (de eerste is te vroeg geboren, vandaag naar een speciaal ziekenhuis).

Limburg: Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?
Geen idee wat die witte pijnlijke bult kan zijn. Ik weet dat het genant is, maar je kan toch het beste even langs de huisarts gaan. Wij hebben 3 huisartsen in onze praktijk, waarvan 1 een vrouw. Maar op 1 of andere bizarre manier werkt ze net die dag niet of is ze vol gepland als ik iets genants heb. Ben dus ook al een paar keer met de benen wijd bij de mannelijke collega geweest en ook had ik een keer iets aan mijn borst en heeft hij dus ook zitten voelen Rolling Eyes … Je zou denken dat je dat wel gewend bent na het krijgen van 2 kinderen en de vele daarbij horende inwendige echo’s en dergelijke.
Klinkt inderdaad alsof R ook een hongerlapje is, want zo gaat het bij T dus ook. Misschien kan je speciale voeding voor hongerige baby’s proberen (werkte hier helaas niet, maar misschien bij jou wel) of de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel (ligt wat zwaarder op de maag).
Leuk he, al die momenten dat je kindje weer wat nieuws doet. Daar mag je zeker trots op zijn!

Nou, mijn kleine ukkepuk wordt weer wakker dus ga hem even wat aandacht geven.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 vr 20 mei 2011 - 2:16

Hi meiden,
We zijn weer terug uit het ziekenhuis en het is uiteindelijk na weer veel moeite gelukt. Zijn tongriempje zat heel erg strak waardoor het heel er moeilijk ging en hij kon zich heel goed voorstellen dat borstvoeding heel moeilijk ging, normaal kunnen ze dat niet, super trots dus op mijn manneke. Hij ligt nu lekker op mijn schoot te sabbelen op zijn speentje en beetje te slapen en hij heeft al een beetje water gedronken.

@ Kat, R. krijgt al johannesbroodpitmeel (Nutriton) maar dat geeft geen effect op zijn eten.

Ja zo fantastisch om te zien als ze weer wat kunnen, vooral omdat ze zeiden dat hij 3 weken achter kon lopen maar dat doet hij volgens mij verre van.

Ja tijdens de zwangerschap moet je niet pruts zijn met al die onderzoeken etc. maar dit vind ik toch wel minder vooral omdat het een jonge dokter is maar het bultje is nog niet weg :-(.

Goed dat je even naar de huisarts met J. bent geweest, beter voor de zekerheid na laten kijken zeker als hij de laatste tijd vaak koorts heeft. Gelukkig niks gevonden, hopelijk kun je zijn urine opvangen. Hopen dat die snel helemaal opknapt!

Is J. wel bezig met zindelijkheid? S. is sinds een paar maanden ineens vanuit het niets zindelijk. Daarvoor waren we wel bezig en hij wist precies wanneer die moest plassen en poepen en kon het ook gemakkelijk op het potje maar meneer had er geen zin in.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 vr 20 mei 2011 - 5:26

Limburg: Ah, heeft R er veel last van? Geef hem maar een extra dikke knuffel hug
Ja, zoals bij S kan het natuurlijk ook met zindelijkheid gaan. Had op het kdv waar ik werk voor ik met verlof ging ook een jongen die niks van naar de wc of op het potje gaan moest weten. Toen ik terug kwam van verlof, was hij gewoon volledig zindelijk. Bij J heb ik het tijdens mijn zwangerschap van T wel gestimuleerd en toen deed hij ook regelmatig een plasje op het potje. Toen T geboren was moest hij er even niks meer van weten, maar nu komt de interesse gelukkig weer terug. Is nogal een duur grapje, 2 kids in de luiers. Dus hoop dat het binnenkort niet meer hoeft. Hij voelt het wel goed aan wanneer hij moet, dus nu alleen nog op tijd naar de wc of het potje gaan.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje vr 20 mei 2011 - 11:44

Zo laat ik hier nog maar even reageren nu ik toch nog wakker ben. Ik dacht dat ik hem niet aangestoken had, maar helaas. Hij is vanavond nog al huilerig en wilde steeds niet slapen. Heb hem dus maar getemperatuurd en hij heeft verhoging. Hoop dat het daar bij blijft en dat hij morgen opgeknapt is en dat het niet overgaat in echt koorts. Is zo zielig Sad Gelukkig is hij nu eventjes in slaap gevallen.

@ Chelle, wat vervelend dat ze zo veel last heeft van krampjes. Gelukkig maar dat ze er overdag bijna geen last van heeft!

@ Limburg, hoe was het bij zorro? Wat leuk dat hij bewust knuffels gaat pakken! Leuk hé om al die vooruitgangen te zien smile Fijn dat het gelukt is met het tongriempje!

@ Woezel, ik heb zo’n doek die ik over de wagen kan spannen. Vond die parasolletjes echt ondingen…vooral als je aan het lopen bent met de wagen. Vind jij ze wel werken? Nog eentje gevonden?

@ Kat1980, wat vervelend dat J. hoge koorts heeft gehad! Maar als je op zo’n CTG niets kan zien is dat inderdaad heel erg vervelend. Gelukkig namen ze mij hier wel serieus, lijkt mij niet fijn als ze zeggen dat het niet zo is. Gelukkig was er iemand die je wel geloofde ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Annie24 vr 20 mei 2011 - 22:23

OK, ik ga een poging wagen, maar er is wel weer ontzettend veel geschreven, dus vergeef me als ik iets vergeet...

Smaragdje; hoe is de nacht gegaan? Heeft hij nog verhoging of is het overgegaan in koorts?

Kat; bij jou dus ook een zieke. Hoe gaat het nu? Ging deze nacht al wat beter?

Limburg; hebben ze R. zijn tongriempje doorgesneden ofzo? Ik hoop dat de kijkers vandaag je spulletjes overnemen! Toen wij 2,5 jaar geleden gingen verhuizen hadden we ook een deel verkocht en toen die mensen kwamen kijken namen ze alles mee (ook dingen die ze in eerste instantie niet wilden) ons bankstel namen we wel mee naar het nieuwe huis, dus die hoefde we niet kwijt te raken. We woonden toen in een appartement, dus hoefden ook niet te gaan sjouwen, want die man was één of andere bodybuilder en die tilde zo alle meubels in zijn uppie van 3 hoog naar beneden :shock:

Chelle; hoe gaat het met de krampjes?

Woezel; fijn dat de nacht zo goed ging van de week! Hoe is het de afgelopen nachten gegaan?

Vancity; wanneer komen jullie terug naar NL? Kijk je er al naar uit?

Hier; Yestin werd vanmorgen pas om 9 uur wakker Very Happy Mama kon dus ook héérlijk uitslapen, super! Nu ligt hij alweer te slapen (kan je je toch niet voorstellen na zo'n lange nacht, haha!) Straks komen mijn ouders op visite en lopen we even hier naar de stad. Is ongeveer 25 minuutjes lopen, maar dan is Yestin er lekker uit. Alvast weer wat voeding kopen en ik wil even bij de H&M naar binnen lopen, want ik zag in de online shop dat ze korte broekjes en mouwloze shirtjes hadden voor 3,95! Ze hadden trouwens ook superschattige dingen voor meisjes!

Futloos/dipje; kwam niet door het werken hoor! Ik vind het heerlijk om te werken al ben ik natuurlijk ook wel weer blij als ik naar huis mag naar ons ventje. Ik had n.a.v. babyboom zitten kijken naar generatie2010 op uitzending gemist. Tja, dat had ik dus beter niet kunnen doen. Voelde me erna namelijk zo k*t omdat ik daar die bevallingen zag, terwijl ik me er zelf vrij weinig van kan herinneren wat ik erg jammer vind. Natuurlijk heb ik wel dingen van mijn vriend en de gyn gehoord, maar ik had het fijner gevonden als ik zelf alles had geweten zonder dingen te moeten vragen. Vandaar dus even mijn kleine dipje, maar die is alweer over.

Ben gisteravond ook nog even geschrokken. We willen met Y. een fotoshoot laten doen. Wilden we altijd al, maar omdat hij snel overprikkeld raakt hebben we dat uitgesteld. Nu het beter gaat denken we dat hij er wel klaar voor is, dus ging ik gisteravond op zoek naar een fotograaf. Zo kwam ik dus ook uit op de site van de fotograaf waar wij onze zwangerschapsfotoshoot hebben gehad en tot mijn grote 'schrik' zag ik in haar portfolio een foto mij met zwangere buik in ondergoed! Aangezien ik daar niets van af weet schrok ik dus best even. Heb het er met mijn vriend over gehad en ik ga haar vandaag even mailen dat ik het niet netjes vind dat ze die foto er zonder toestemming op heeft gezet. Tuurlijk ben/was ik erg trots op mijn buikje, maar het is een foto die ik niet eens op hyves heb gezet en nu staat hij daar gewoon op haar site! Als ze het nou gevraagd had was het wat anders geweest en hadden we vast niet moeilijk gedaan, maar vond dit een beetje lullig. Ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen...

Geloof dat dit het wel was Very Happy Zo snel even aankleden en make-uppen en dan zullen m'n ouders wel op de stoep staan. Fijn weekend meiden!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 vr 20 mei 2011 - 22:42

Zo, J is weer helemaal opgeknapt! Gisteren om 19 uur sliep hij al en hij heeft doorgeslapen tot 7.50 uur vanmorgen (zo lang slaapt hij anders nooit!). Ook T heeft een goede nacht gehad, na de voeding van 22.30 uur alleen nog 1 keer ’s nachts bij hem geweest om zijn speen te geven en vanmorgen om 7.20 uur werd hij wakker. Heerlijk!
Ook had ik vorige week na het bezoek aan de fysio een foto van de zijkant van T’s hoofdje gemaakt en vanmorgen dus weer. En na een week dat hij ook ’s nachts in het zijliggingskussen heeft geslapen, zie je dus al verschil. Hierdoor krijg ik toch weer een beetje hoop dat het misschien toch nog goed komt zonder helmpje. Maar zal niet te vroeg juichen, anders valt het straks tegen als de fysio toch een ander oordeel heeft. Hij gaat nu ook makkelijker slapen in het verkleinde kussen, heeft er dus ook vrede mee nu. Das wel fijn, want ik wil hem geen slaapprobleem bezorgen of zo.
Verder heb ik dus heel de week rondgereden met een auto waar een veer van kapot is. Ik zei zondagavond al tegen mijn vriend dat ik vond dat mijn auto zo heen en weer schudde. Maar ik had dat weekend ook nog in zijn auto gereden en hij zei dus dat ik gewoon weer gewend was aan hoe zijn auto reed. Dus heel de week ermee naar mijn werk gereden. Leent vanmorgen mijn schoonmoeder mijn auto en die vertrouwde het dus niet helemaal. Haar man ernaar laten kijken (is vroeger automonteur geweest) en inderdaad de veer was kapot. Mag er geen meter meer mee rijden, heb echt geluk gehad dat het afgelopen week allemaal nog goed is gegaan. Hopelijk kan hij het dus ook maken!

Smaragdje: Jij was nog laat wakker! Balen dat je mannetje ook niet helemaal lekker was/is. Hoe voelt hij zich vandaag? Is de verhoging nog overgegaan in koorts?

Annie: Ik dacht dat ik al lekker had uitgeslapen, maar 9 uur is nog beter!
Balen dat je je even k*t voelde na het zien van babyboom. Kan me het helemaal voorstellen dat je het vervelend vond om daar bevallingen te zien, terwijl je van je eigen bevalling amper wat kan herrineren.
Ook ongelooflijk dat de fotograaf zonder toestemming jouw foto op haar site heeft gezet! Heeft ze nog gereageerd op je mailtje?

Fijn weekend iedereen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje vr 20 mei 2011 - 23:04

Zo J heeft gelukkig nog redelijk geslapen vannacht. Wel met kortere tussenpozen dan normaal, maar dat is logisch. Het is gelukkig niet overgegaan in koorts en voelt zich al iets beter als gister volgen smij. Dus ik hoop dat dat zo blijft. Hij voelde zich gisteravond echt niet lekker en was steeds aan het huilen. Daar kan ik niet zo tegen, heb liever zelf ergens pijn of voel mij liever zelf niet zo lekker dan dat hij dat heeft. Zal er maar aan moeten wennen dat het af en toe eens zo zal zijn. Het liefst zo min mogelijk!

@ Kat1980, tja, ik was inderdaad nog laat wakker. Toen was J. eindelijk net in slaap gevallen, dus was aan het afwachten of hij binnen 10 minuutjes weer wakker zou zijn smile Maar wat fijn dat J. helemaal is opgeknapt en wat een goede nacht van T!
Het kussen heeft dus toch verschil gemaakt, ik hoop ook voor je dat een helmpje dan misschien toch niet nodig is. Volgende keer als de auto zo schud toch maar eerder laten checken!

@ Annie, lekker hoor zo lang uitslapen! Maar inderdaad niet zo netjes van die foto dat dat niet gevraagd is. Bij mij staan er ook foto's op de site van de fotograve, maar dat wisten wij al en daar is ook niet alles op te zien. Bij 1 wel mijn blote buik, maar verder ook niets. Heb je al wat er van gehoord?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle za 21 mei 2011 - 3:46

Hi meiden!

Nou, hier eindelijk een rustige(re) nacht achter de rug. Nee, niet omdat A. geen krampjes had, maar omdat mijn man de hele nacht haar zoet heeft gehouden beneden zodat ik kon slapen. Zo lief! Ik ben om 6 uur naar beneden gekomen en heb haar de fles gegeven. Mijn man heeft toen geslapen tot 11 uur.

@ Smaragdje, Gelukkig dat J. toch niet (heel erg) ziek is geworden! Ik ken je gevoel wel. Je wil het liefst de pijn overnemen van je kindje. Dat heb ik ook met die darmkrampjes. Vind het zo zielig om haar te zien spartelen!

@ Kat, fijn dat het goed gaat met de zijliggingskussen. Ik hoop voor je dat een helmpje inderdaad echt niet nodig zal zijn!
Jeetje, heb jij "geluk" zeg met je auto dat er niets is gebeurd toen jij erin reed! Handig dat je schoonvader automonteur is geweest! Als hij het kan maken scheelt dat je een hoop centen! Laughing
Wat vervelend dat J. steeds koorts heeft. Is het inmiddels gelukt wat urine op te vangen?

@ Annie, zoooo jij ook al zo'n heeeeeerlijke nacht gehad!! Ik hou goede hoop dat ons dat ook een keer gegund is! Ik hoor iedereen zeggen dat dit heel normaal is, dus we blijven positief! Wink
Jeetje, logisch dat je "schrikt" als je je foto ineens op internet ziet staan! Ik snap heel goed dat je dat niet echt fijn vind. Is toch echt iets voor jezelf. En anders had ze je toch om toestemming moeten vragen!? Ben benieuwd hoe ze reageert op jouw mailtje.

Wat heb jij trouwens een heftige (verschrikkelijke) bevalling achter de rug zeg!! Ook niet zo gek dat je er nog zo mee zit! Ik hoop dat je het een plekje kan geven. Je hebt er wel een heeeel mooi ventje voor terug! (dat zal je vast vaker gehoord hebben, maar het is wel waar en moet je ook goed onthouden.)

@ Limburg, wat goed dat het eindelijk gelukt is met R. en zijn tongriempje! Hoe gaat het nu? Heeft hij al gegeten? Hij zal er vast last van hebben, of valt dat mee?
Grappig dat R. al zo gaat grijpen zeg! Ik vind A. ook al best sterk voor een kindje van 2 weken vind ik! Ze tilt al haar hoofdje op als ze tegen mijn schouder ligt en kijkt dan in het rond! Zo grappig! En als hij krampjes heeft wordt ze zo sterk dat ze gewoon bijna tegen mijn benen kan "staan". Ze drukt ze echt helemaal op! :shock:

@ Woezel, wat een positieve ervaring van jou met die infacol! Ik heb het nu ook gekocht... ben benieuwd of het bij A. ook gaat helpen.

@ Meeko, hoe gaat het inmiddels met je borst(en)? Neem je trouwens wel paracetamol? Dat hielp bij mij heel goed tegen de pijn. (of heb je geen pijn?)

@ All,

Ik vind trouwens dat de ontlasting van A. best hard is. Steeds als ik haar luier verschoon ligt er 1 keutel in de luier. Vanmorgen wel wat meer. Is hier nog iets aan te doen denken jullie? Of moet dat vanzelf beter gaan? Ik weet eigenlijk niet hoe "hard" ontlasting van een baby die flesvoeding krijgt moet zijn. nerd

Hier ook babyboom op uitzending gemist gekeken. Wist niet dat het alweer begon! Moet wel zeggen dat ik traantjes kreeg. Zo herkenbaar hoe die mensen zich voelen! En als ik dan mijn meisje zie liggen ben ik zoooo blij dat ik haar eindelijk heb!

Vandaag lekker een stuk gewandeld met mijn man en A. in de wagen. Was zo leuk! Heb ook geen last meer nu ik ver loop. Vorige week een klein stukje gelopen en al gauw last van mijn heupen en zo (door de bevalling). Nu had ik nergens last van dus gaat goed met me!
Ook hebben we inflacol gekocht en net de eerste keer gegeven. Nu wil ik wel even weten hoe jullie dit geven of gegeven hebben. Op de verpakking staat vóór het eten in het mondje doen. Maar hier houdt A. het in haar mondje en slikt het niet (helemaal) door en laat het uit haar mondje lopen. Nog iemand ideeën?

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Annie24 za 21 mei 2011 - 4:34

Chelle; er zijn maar weinig kindjes die vanaf het begin al doorslapen hoor. Hier heeft het ook een tijdje geduurd Wink Y. is wel vaak 's avonds wakker. Krijgt om 19 uur zijn fles en is dan meestal tot zijn fles van 22 uur wakker en ligt uiteindelijk rond 23 uur in bed. Het is dus niet zo dat hij klokje rond slaapt Wink

Wij gaven de infacol idd gewoon zo zoals het op het potje staat. Hier kwam er ook wel eens iets uit, maar niet alles. Misschien dat je kan proberen het tegen haar wang aan te 'spuiten'? Dan moet ze meer moeite doen het er met haar tong uit te krijgen. *werkt met medicijnen vaak ook*

Bij Y. zijn de krampjes overgegaan toen hij ongeveer 2 maanden en 3 weken was. Heel toevallig zijn we rond die periode ook overgegaan op voeding tegen krampjes en voor een betere stoelgang (want ook Y. had keuteltjespoep) en zijn we gestopt met de Infacol (op internet staan redelijk wat verhalen dat kindjes juist meer kramp kregen van Infacol). Ook heeft Y. toen hij 2 maanden was in het ziekenhuis gelegen omdat hij hele dagen krijsde en vanaf ongeveer 2 maanden en 3 weken is dit steeds beter gegaan. Huilt jouw meisje ook veel? Daar kan het namelijk ook van komen: door het vele huilen krijgt ze veel lucht binnen en dat kan ook de krampjes veroorzaken.

Smaragdje; heel herkenbaar wat je zegt over de pijn zelf hebben. Denk dat elke papa of mama dat wel heeft. Fijn dat het weer wat beter gaat met de ziekenboeg!

Kat; ook bij jou gaat het gelukkig weer wat beter lees ik en de nacht ging ook goed! Wat schrikken van die auto zeg! Maar goed dat er niets gebeurd is..brrrr moet je toch niet aan denken hé! Is de afplatting trouwens écht heel erg? Wij hadden ook het idee dat Y. zijn hoofdje erg afgeplat was, maar de fysio is hier gister geweest (komt om de 4 weken om hem in de gaten te houden ivm zijn ziekenhuisopname toen hij 2 maanden was) en die zei dat het allemaal wel mee viel en dat kindjes pas voor een helmpje in aanmerking komen als het écht heel erg plat is. Bij Y. is het alleen een beetje scheef Rolling Eyes

Hier; vanmiddag lekker naar de stad gewandeld. Y. in zijn spijkerbroekje met ruitjesoverhemd, zo stoer! Bij de H&M nog flink wat ingeslagen: 2 korte broekjes, 2 shirtjes zonder mouw en 1 shirtje met kort mouwtje. Alles in 74, want het ventje groeit de pan uit en het viel toevallig allemaal héél erg klein Rolling Eyes Ook bij de Hema nog een dun, makkelijk vestje met ritsje gekocht. Handig om mee te nemen als we ergens heengaan en hij geen jasje aanheeft, maar het bv 's middags wat kouder wordt. Maar allemaal gratis, want we hebben nog steeds een hele voorraad cadeaubonnen van zijn geboorte Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 21 mei 2011 - 9:17

Pff, helaas is het weer terug bij af. Hij voelt zich weer net als gister en zn temp is weer wat gestegen Sad Geven jullie ze iets van paracetamol als ze echt niet lekker zijn? Draag hem nu in een doek maar bij mij.
Ow en die al langer gelede bevallen zijn. Zijn jullie al weer ongesteld geweest e na hoelang was dat dan? Denk namelijk dat dat nu al weer komt ook al dacht ik dat dat met volledige borstvoeding nog wel wat langer kon duren. Alleen weet anders ook niet wat het kan zijn :s

@ Annie, lekker geshopt! Leuk winkelen hé, met cadeaubonnen ;-)

@ Chelle, wat lief van je man dat hij de nacht in de weer is geweest, zodat jij goed kon slapen. Is ook wel eens fijn he!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl za 21 mei 2011 - 14:23

@ smaragdje: Ik ben nog niet ongesteld geweest. Volgens mij kan het best lang weg blijven, zeker als je borstvoeding geeft. Maar ook dan kan je toch ongesteld worden. Volgens mijn vriendin die verloskundige is heb je geen ei sprong als je volledige borstvoeding geeft en dan ook echt om de 3 uur een voeding geeft, tenminste zoiets zei ze laatst. Zou dus best kunnen dat je weer ongesteld wordt.
Beterschap voor je mannetje, hier gene ervaring met een ziek kindje dus ook niet met paracetamol.
@ annie: lekker geshopt zo te lezen. Ik zo ook not amused zijn over die foto, benieuwd hoe ze daar op reageren.
@ Kat: pff das wel schrikken zeg van je auto, gelukkig dat je er zo achter kwam en niet doordat je een ongeluk kreeg ofzo.
@Chelle: fijn dat je igg hebt kunnen slapen afgelopen nacht. Ons meisje sliep de eerste maand ook alleen maar als ze op je borst lag. Ik ben er erg goed in geworden om zo te slapen. smile Ging dan in het logeerbed liggen in het midden voor het geval ze eraf zou rollen, wat nooit gebeurd is trouwens. Tja ik wilde toch ook slapen. Ze is langzaam van op de borst naar naast me naar dr wiegje gegaan. In ongeveer 2,5 maand tijd sliep ze vanzelf in dr wiegje. Is ook wennen voor zo'n kleintje om ineens uit je buik alleen in een wiegje te liggen.
@ Limburg: gelukkig lijkt R niet te veel last te hebben van het doorknippen van zn tongriempje.
@ Woezel: balen dat je weer een parasol moet kopen. Hier gebruikt eigenlijk niemand een parasol dus ik heb altijd veel bekijks als ik voorbij loop, meeste mensen vinden het er super leuk uitzien haha. Hier gooien ze gewoon een doek over de kap, maar ja dan ziet D niets en dan gaat ze huilen als ze wakker in de wagen ligt.

Was het hier de hele week super lekker weer begint het weekend en wat denk je, regen. Echt balen, het is nog wel een lang weekend omdat maandag een feestdag is hier. Vandaag dus maar lekker gaan shoppen. Eerst naar de Hollandshop voor borrelnootjes en dropjes en daarna nog even gekeken voor een jurkje voor mij. Helaas hadden ze mijn maat niet, door de borstvoeding zijn mijn borsten een stuk groter. Kreeg het jurkje niet eens over mn borsten haha. Morgen even naar een ander filiaal om te kijken of ze daar een grotere maat hebben.
Morgen gaan we ook lekker BBQQ-en bij vrienden, als het weer het toe laat lekker buiten en anders maar binnen op eten. Dan wil ik maandag nog even langs mn werk ( werkte in een winkel) even met D pronken en kijken hoe het daar gaat. De winkel is een een super leuk stuk van de stad dus dan kunnen we daar ook nog even rondlopen.
D heeft vandaag trouwens super goed geslapen. Eerst van 23u tot 6 en daarna weer tot 10.30! Hebben dus heerlijk uitgeslapen. Ben benieuwd hoe ze het vanavond zal doen, ze heeft overdag haast niet geslapen. Zo raar, ze heeft er volgens mij geen last van ofzo want ze is gewoon vrolijk.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud