Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderdagverblijf

+7
SarahKey
snoezel
Filoria
pindaatje
Ayla
Darius
Slakje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Kinderdagverblijf

Bericht  Slakje di 29 mei 2012 - 9:35

Ik ben op dit moment best boos op het kinderdagverblijf.

Louise krijgt groenten- en fruitpap. Ze eet dit bij ons zonder problemen op en is er héél enthousiast over. Gezien ze het thuis zo goed at, zei ik op het kdv dat ze haar groentenpap en fruitpap mochten geven. Ik had wel speciaal een potje met mango meegegeven omdat Louise de fruitpap (appel - peer - banaan - appelsien gemixt) op dit moment echt nog niet eet. Ze eet wel alle fruitsoorten apart op, maar niet gemengd.

Nu zeiden ze bij het afhalen doodleuk tegen mijn schoonmoeder (zij was haar gaan halen) dat Louise geen fruitpap meer krijgt want 'ze lust het niet' en ze 'kokhalst'.

Ik weet niet wat ze daar doen eh, maar volgens mij proppen ze die lepel in haar keel ofzo. Thuis at ze de mango (ohja, die mango hebben ze niet gegeven, ze hebben gewoon de gemixte pap van verschillend fruit gegeven) zonder iets op. Ook appel, peer en banaan gingen goed.

(De groentjes gingen goed)

Hoe moet ik hiermee omgaan?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 9:38

Op het kdv zeggen hoe je het wel wil hebben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Ayla di 29 mei 2012 - 9:38

Ze hebben te doen wat jij wil, dus nogmaals benadrukken dat ze alleen aparte fruitsoorten lust, en dat ze dat moeten geven. Punt. Kom op, jij bent haar moeder, jij weet het beste wat ze lust.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  pindaatje di 29 mei 2012 - 9:41

Eens met Ayla! Gewoon vertellen hoe jij het doet hoor... Ze mogen niet zomaar weigeren om haar fruit te geven, ze moeten het op z'n minst proberen als jij aangeeft dat ze het gewoon eet thuis..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Slakje di 29 mei 2012 - 9:43

Ik had het deze ochtend echt superduidelijk gezegd. Moet ik nu echt als tegen klein kinderen het 2 keer gaan zeggen? Pff :p

Maar goed, ik ga het donderdag nog eens zeggen (morgen dagje thuis).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 29 mei 2012 - 9:44

Het zou toch kunnen dat ze het even vergeten zijn, van die losse soorten fruit? Ik kan me voorstellen dat je je er even druk om maakt, maar die leidsters zijn ook maar mensen hoor.

Ik zou er op een rustig moment weer even over beginnen en aangeven hoe fijn je het zou vinden als ze het goede hapje geven en er de tijd voor nemen met je dochter. Dat stellige gedoe van: 'ik ben boos het is mijn kind en jullie moeten doen wat ik wil' is nergens voor nodig.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 29 mei 2012 - 9:46

Hebben ze trouwens een overdracht waar ze 's ochtends dingen op zetten? Op de KDV's waar ik werkte schreven we dit soort bijzonderheden direct op.

Je zou ook zelf aan kunnen bieden om ze te helpen. Bijvoorbeeld door een potje mee te geven met de naam van je dochter er duidelijk op.

Nu krijg ik vast reacties dat de leidsters dit soort dingen zouden moeten onthouden - dat is ook zo - maar als dat blijkbaar niet goed gaat kun je beter behulpzaam zijn dan meteen op de kast gaan zitten vind ik. Die negatieve insteek altijd...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Slakje di 29 mei 2012 - 9:48

Het stond ook in haar boekje geschreven waar ze al die dingen in opschrijven en haar naam staat ook op het potje (dat mijn schoonmoeder ook niet weer heeft meegekregen, lekker handig toch). Ik denk niet ik duidelijker kon zijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 9:50

Dan geef je het gewoon nog een keer aan, net zo lang tot het goed gaat Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Filoria di 29 mei 2012 - 9:52

Wow dan zijn ze wel érg suf inderdaad!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  snoezel di 29 mei 2012 - 9:57

Euhm, ja, inderdaad gewoon nogmaals aangeven. Ook hier ging de communicatie tussen leidsters onderling soms wat moeizaam... Understatement. Kregen bv tijdens ons oudergesprek te horen dat L gewoon heel slecht fruit eet, dus ik gaf aan dat dat thuis echt geen probleem was, maar dat ze daar wel alles vers kreeg. Dus ik kom de week erop met mijn zelfgemaakte potje aan, staat de andere leidster me aan te kijken van- kom jij doen? Ze eet prima fruit hoor! "Afgelopen week bij mij heerlijk zitten smikkelen.. confused Juist ja... Heb het potje daar achtergelaten en gezegd dat ze dat maar gewoon moesten geven, idem voor de weken erna Laughing
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  SarahKey di 29 mei 2012 - 18:22

Ze kon er gewoon ook eens een keer geen zin in gehad hebben.
(of zoals de situatie bij snoezel, wel een keer zin erin gehad hebben)

Bij S op het kdv krijgen ze vers fruit wat ze daar klaarmaken. Hoef over een paar maanden niets mee te geven. Lust hij het ene niet, proberen ze het andere. Ik zie daar niet echt een probleem in. Eens wat anders aanbieden is niet verkeerd.

Al zou ik het zelf ook niet fijn vinden als je wat anders meegeeft en die geven ze dan niet. Ik had als leidster die dan wel gegeven omdat ze dat potje sowieso eet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  smurfie di 29 mei 2012 - 22:47

Als ik jou was zou ik het donderdag nog even aankaarten.

Ik heb zelf op een babygroep gewerkt en wij werkten met een lijst met de namen van de kinderen erop en daar kon je dan ook opschrijven als er zoiets was als eigen fruit oid.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  *Lookie* wo 30 mei 2012 - 7:46

Inderdaad gewoon nog een keer zeggen en nogmaals in het schriftje schrijven. Ik zou er niet boos over doen, maar gewoon vriendelijk aangeven dat je graag wilt dat ze haar de mango geven.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Twellie wo 30 mei 2012 - 8:15

Ik zou er eerlijk gezegd niet boos om kunnen worden. Blijkbaar had L. haar dag niet en werd tijdelijk even niet enthousiast van fruithapjes.

Gewoon even nogmaals aangeven hoe je het wilt en zeggen dat je het echt heel belangrijk vindt dat het zo gaat. Dan gaat het de volgende keer vast beter.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  moepie wo 30 mei 2012 - 9:09

Ik zou het er ook nogmaals over hebben, donderdag even vragen hoe dat nou precies gegaan was met dat fruit. Je hebt de leidsters immers niet zelf gesproken. Je (schoon)moeder heeft het potje mango ook niet meegekregen schrijf je, dus weet je zeker dat ze dat niet gebruikt hebben?
Kijk als hun stellig zeggen , we geven het niet meer, want ze lust het niet. Is inderdaad raar, soms heeft een kindje de ene keer wat minder zin dan de andere keer en dan probeer je het de volgende keer gewoon opnieuw.
Ik zou dus ook niet boos worden maar het gewoon bespreekbaar maken.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum