Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderdagverblijf

+8
Elmo
CCC
JD
Guus
Aimee
Jezzie
Happydobby
Puggle
12 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle za 21 apr 2012 - 8:07

Bij ons in de wijk zit een kinderdagverblijf wat 7 dagen per week open is 24 uur per dag. Nu hebben wij op zaterdag opvang nodig en dit is daar dus mogelijk, ideaal!

Het zit in een nieuwbouw woning op de hoek van rijtjes huizen, het is heel kleinschalig.
Nu had ik een mail gestuurd voor wat info en kreeg een nette mail terug.

We mogen volgende maand langs komen voor een rondleiding/kennismaking. Maar er stond dus bij dat dit is als er geen kindjes zijn, zodat het ritme niet verstoord kan worden. Er stond ook bij dat als er toch kindjes zijn dat we worden gebeld dat de afspraak verzet word.

Is dit niet vreemd? Of ligt het aan mij Embarassed
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Happydobby za 21 apr 2012 - 8:11

Toen ik de afspraak had ben ik gewoon rondgeleid, ik mocht ook de slaapruimte zien mits er geen kindjes sliepen, dat was niet zo dus ik heb het hele gebouw gezien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle za 21 apr 2012 - 8:13

Happydobby schreef:Toen ik de afspraak had ben ik gewoon rondgeleid, ik mocht ook de slaapruimte zien mits er geen kindjes sliepen, dat was niet zo dus ik heb het hele gebouw gezien.

We krijgen ook gewoon een rondleiding, maar dit word dus gedaan op een dag als er geen kindjes zijn.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Jezzie za 21 apr 2012 - 8:15

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd. Dan krijg je toch geen beeld van hoe er met de kindjes wordt omgegaan. En dat lijkt mij wel belangrijk bij het kiezen van een kdv.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Aimee za 21 apr 2012 - 8:15

Misschien werkt ze alleen? En kan ze dan de kindjes niet alleen laten. Of moeten ze zoveel rondleidingen geven, dat dat voor teveel onrust zorgt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 8:19

onbekende mensen op een groep zorgt wel voor onrust onder de kinderen. Ik denk dat mijn dochter zoiets helemaal niet leuk zou vinden, steeds nieuwe mensen die komen kijken. Wat dat betreft snap ik dus heel goed waarom zij ervoor kiest. Bovendien vraag ik me af of je nou echt zo'n goed beeld krijgt van de werkelijkheid als je bij zo'n kijkmoment ziet hoe er met de kinderen om wordt gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Guus za 21 apr 2012 - 8:27

Rejoy. schreef:onbekende mensen op een groep zorgt wel voor onrust onder de kinderen. Ik denk dat mijn dochter zoiets helemaal niet leuk zou vinden, steeds nieuwe mensen die komen kijken. Wat dat betreft snap ik dus heel goed waarom zij ervoor kiest. Bovendien vraag ik me af of je nou echt zo'n goed beeld krijgt van de werkelijkheid als je bij zo'n kijkmoment ziet hoe er met de kinderen om wordt gegaan.

Bij ons komen er ook wel eens met een rondleiding op de groep en zijn daar maximaal een paar seconden (de uitgebreide uitleg wordt op de gang gegeven) en misschien is het omdat de kinderen het gewend zijn, maar ze kijken iet op of om.
Pas wanneer iemand echt iets komt 'doen' zoals een nieuw lampje erin draaien of meten of alles van het alarm systeem het nog doet zijn ze een en al aandacht voor die Bob de bouwer Wink

Maareuhm 24/7 open en dan rondleidingen plannen wanneer er niemand is? Ik zou zelf wel graag de kinderen daar zien en kijken wat voor sfeer er hangt.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  JD za 21 apr 2012 - 8:36

als ik dit zo hoor gok ik dat het meer een soort van gastouder is, onder de naam "kinderdagverblijf".
Zit hier in de buurt ook....een kinderdagverblijf... maar het zijn gewoon 2 gediplomeerde vriendinnen die in het huis van de ene vriendin kindjes opvangen. Denk dat dit net zoiets is....?

Ik snap dat het de rust kan verstoren, helemaal als ze inderdaad alleen werkt... maar kan me voorstellen dat je zo geen beeld krijgt van hoe er met de kindjes omgegaan wordt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  JD za 21 apr 2012 - 8:37

Goochempie schreef:
Rejoy. schreef:onbekende mensen op een groep zorgt wel voor onrust onder de kinderen. Ik denk dat mijn dochter zoiets helemaal niet leuk zou vinden, steeds nieuwe mensen die komen kijken. Wat dat betreft snap ik dus heel goed waarom zij ervoor kiest. Bovendien vraag ik me af of je nou echt zo'n goed beeld krijgt van de werkelijkheid als je bij zo'n kijkmoment ziet hoe er met de kinderen om wordt gegaan.

Bij ons komen er ook wel eens met een rondleiding op de groep en zijn daar maximaal een paar seconden (de uitgebreide uitleg wordt op de gang gegeven) en misschien is het omdat de kinderen het gewend zijn, maar ze kijken iet op of om.
Pas wanneer iemand echt iets komt 'doen' zoals een nieuw lampje erin draaien of meten of alles van het alarm systeem het nog doet zijn ze een en al aandacht voor die Bob de bouwer Wink

Maareuhm 24/7 open en dan rondleidingen plannen wanneer er niemand is? Ik zou zelf wel graag de kinderen daar zien en kijken wat voor sfeer er hangt.

+1. Bij ons kijken de kindjes niet op of om als er een rondleiding komt, en bij klusjesmannen wordt het vaak heel hard huilen, of heel nieuwsgierig bekijken wat deze man komt doen smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  CCC za 21 apr 2012 - 10:22

JaneDoe schreef:
Goochempie schreef:
Rejoy. schreef:onbekende mensen op een groep zorgt wel voor onrust onder de kinderen. Ik denk dat mijn dochter zoiets helemaal niet leuk zou vinden, steeds nieuwe mensen die komen kijken. Wat dat betreft snap ik dus heel goed waarom zij ervoor kiest. Bovendien vraag ik me af of je nou echt zo'n goed beeld krijgt van de werkelijkheid als je bij zo'n kijkmoment ziet hoe er met de kinderen om wordt gegaan.

Bij ons komen er ook wel eens met een rondleiding op de groep en zijn daar maximaal een paar seconden (de uitgebreide uitleg wordt op de gang gegeven) en misschien is het omdat de kinderen het gewend zijn, maar ze kijken iet op of om.
Pas wanneer iemand echt iets komt 'doen' zoals een nieuw lampje erin draaien of meten of alles van het alarm systeem het nog doet zijn ze een en al aandacht voor die Bob de bouwer Wink

Maareuhm 24/7 open en dan rondleidingen plannen wanneer er niemand is? Ik zou zelf wel graag de kinderen daar zien en kijken wat voor sfeer er hangt.

+1. Bij ons kijken de kindjes niet op of om als er een rondleiding komt, en bij klusjesmannen wordt het vaak heel hard huilen, of heel nieuwsgierig bekijken wat deze man komt doen Kinderdagverblijf 561177

Zo ging het bij ons ook altijd... Klusjesman werd ook totaal niet erg gevonden door de kids, er lopen zoveel mensen rond waar ik voorheen werkte... Dus die kids waren dat wel gewend...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle za 21 apr 2012 - 12:35

Nee het is een kleinschalig kinderdagverblijf. Er staat ook echt op de site dat ze geen gastouderburo zijn. Er werken meerdere pedagogische medewerkers.
Ik weet het ook niet, het voelt wat vreemd en dat is natuurlijk al niet echt goed. We zullen het wel zien.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Happydobby za 21 apr 2012 - 13:35

Ik ben ook nog een tweede keer geweest om met de leidsters te praten en toen lagen er kindjes te slapen, er waren er 2 wakker en aan het spelen, M ging ook spelen en zo kon ik zien hoe de leidsters omgaan met kinderen, er was 1 kind helemaal overstuur en 1 leidster was dus met dat kindje aan het spelen.



Bij de eerste rondleiden ben ik ook maar kort binnengeweest, de kinderen hadden het volgens mij helemaal niet door.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Elmo za 21 apr 2012 - 23:10

Puggle,

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang bij de BSO.
Bij ons worden de intakegesprekken ook wel eens gegeven als er geen kinderen zijn.
Ouders en hun kind komen na de intake gewoon nog een paar keer terug om te wennen, wanneer er echt kinderen zijn.
Misschien dat dat bij jou ook het geval is. Eerst rustig praten en daarna kom je gewoon nog een paar keer terug om gewoon alles vanaf de zijlijn te bekijken.
Elmo
Elmo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 97
Registratiedatum : 30-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle za 21 apr 2012 - 23:19

Bedankt voor je reactie! Ja misschien dat dat het is. Ik ben 2 maanden geleden ook bij een groter dagverblijf geweest en daar kreeg ik wel een rondleiding toen er gewoon kindjes waren vandaar dat ik dit nu wat vreemd vond. Maar misschien is het wel ok. Ik ga gewoon kijken en zie dan wel.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Ibbeltje za 21 apr 2012 - 23:23

Elmo schreef:Puggle,

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang bij de BSO.
Bij ons worden de intakegesprekken ook wel eens gegeven als er geen kinderen zijn.
Ouders en hun kind komen na de intake gewoon nog een paar keer terug om te wennen, wanneer er echt kinderen zijn.
Misschien dat dat bij jou ook het geval is. Eerst rustig praten en daarna kom je gewoon nog een paar keer terug om gewoon alles vanaf de zijlijn te bekijken.

Ja maar dat is een BSO. Ik vind het raar bij de kleintjes. Bij ons op het KDV waar ik werk is er ook gewoon rondleiding met kinderen (ja oke bij de BSO is er dan meestal nog niemand s ochtends Wink ). De kinderen hier merken er eigenlijk ook vrij weinig van. Ze raken er niet door ontregelt of onrustig of zo. Vaak spelen ze gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Voor mij zou het dus ook erg raar over komen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle za 21 apr 2012 - 23:27

Ibbeltje schreef:
Elmo schreef:Puggle,

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang bij de BSO.
Bij ons worden de intakegesprekken ook wel eens gegeven als er geen kinderen zijn.
Ouders en hun kind komen na de intake gewoon nog een paar keer terug om te wennen, wanneer er echt kinderen zijn.
Misschien dat dat bij jou ook het geval is. Eerst rustig praten en daarna kom je gewoon nog een paar keer terug om gewoon alles vanaf de zijlijn te bekijken.

Ja maar dat is een BSO. Ik vind het raar bij de kleintjes. Bij ons op het KDV waar ik werk is er ook gewoon rondleiding met kinderen (ja oke bij de BSO is er dan meestal nog niemand s ochtends Wink ). De kinderen hier merken er eigenlijk ook vrij weinig van. Ze raken er niet door ontregelt of onrustig of zo. Vaak spelen ze gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Voor mij zou het dus ook erg raar over komen.

Oh dat is wel een verschil idd. Ja we moeten om half 9 in de avond komen is ook wel vaag. Dit is een link voor degene die willen kijken.

http://www.kinderopvanghotel.nl/

Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Smaragdje zo 22 apr 2012 - 0:18

Hier is het ook een kdv, maar wel bij iemand thuis. Hier heb ik ook 's avonds een kennismakingsgesprek gehad en heeft zij mij laten zien waar de kinderen slapen enz. De keer daarna is hij gaan wennen en konden wij eventjes blijven kijken hoe hij het vond. Ik heb hier mijn zoontje wel meegenomen die avond, zodat ik kon zien hoe zij met hem omging. Ik had er toen gelijk een goed gevoel bij haar.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Twellie zo 22 apr 2012 - 0:22

De website ziet er prima uit, maar ik vind het wel heel raar dat ze niet rondleiden als er kindjes zijn. Ouders komen toch ook gewoon hun kindje ophalen als de andere kinderen erbij zijn en dat zijn dan ook vreemden voor de kindjes die er zitten.

Ik wou dat er 24/7 kinderopvang zat bij ons in de buurt, dat zou het bij ons echt zoveel makkelijker maken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle zo 22 apr 2012 - 4:27

Ja de site is wel oké. En het is ideaal qua tijden idd. We kunnen pas 24 mei komen, duurt ook wel wat lang. Ik kijk gewoon, we zijn zoiezo al ingeschreven voor de andere opvang en die voelde heel goed.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Monte zo 22 apr 2012 - 4:40

Ik krijg echt de kriebels als ik die site lees, vooral door de onderstaande uitspraken:
- chiproses(wat is dat voor naam?)
-kinderopvanghotel
- kennismaken onder het genot van een hapje/drankje
- Als kind ziek is wordt er opvang aan huis geregeld
- 24/7 vind ik ook al raar, dat je kind daar dus ook in de nacht kan blijven

Als het er goed uitziet en fijne mensen werken kan het wel wat zijn, maar ikzelf zou het echt niet prettig vinden(is gewoon door alles wat op de site staat en het gevoel dat ik erbij heb)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Puggle zo 22 apr 2012 - 7:04

Ja voor mij voelde het ook niet helemaal ok, vandaar dat ik dit topic opende. Maar heb het er met mijn man over gehad en we blijven toch bij de opvang waarvoor we al ingeschreven zijn. Dat was echt een fijne opvang en leuke mensen.
Het enige rotte is dat we met zaterdag zitten en daarom leek deze me ideaal maar goed, word goed plannen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Smaragdje zo 22 apr 2012 - 7:09

Monte schreef:- 24/7 vind ik ook al raar, dat je kind daar dus ook in de nacht kan blijven


Dit kan wel vaker. Bij het kdv waar mijn zoontje zit kunnen ze ook op een vaste dag of incidenteel kinderen 's nachts opvangen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderdagverblijf Empty Re: Kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum