Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

laarzen versmallen

3 plaatsers

Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty laarzen versmallen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:37

Heeft iemand hier dit ooit laten doen bij een schoenmaker en was je tevreden over het resultaat? Ik heb een paar leren laarzen gezien die ik graag wil kopen, maar ze zijn veel te wijd. Nu is het laten versmallen nog best prijzig, dus ik twijfel of het wel echt het gewenste resultaat oplevert en dit het geld waard is. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ik deze laarzen nu eenmaal in gedachten heb en dan kan je gewoon niet meer iets leukers vinden (en 99 van de 100 laarzen zijn gewoon te wijd voor me). Het kost minimaal 1/4 van de kostprijs van de laarzen, dus vandaar de vraag naar jullie ervaringen hiermee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:48

Het kan geloof ik alleen als er een ritsje zit. De schoenmaker verwijderd een reepje en dan plaats hij je rits weer terug. Of het mooi wordt, durf ik niet te zeggen.. ik ben bang dat ie dan bij je kuiten straks zit, maar bij je hiel 'lubbert'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:53

Thnx voor je reactie.:-) Hij kon ook niet garanderen dat het mooi zou worden en dat is dus ook wat ik een beetje eng vind. Ik shop natuurlijk ook weer op zo'n manier dat het geen laarzen uit de uitverkoop waren en dus vind ik het wel een risico. Als het daarentegen mooi wordt, zouden ze perfect zijn. Ik snap er overigens ook geen drol van, want ik ben nogal afgevallen de laatste paar maanden en opeens zitten laarzen die ik al had veel wijder maar de laarzen die ik nu heb gezien, heb ik al eens eerder gekocht en toen sloot het prima aan. Nu kan er bijna nog wel een been bij in. Het is voornamelijk dat ze rondom enkel wel enigszins aansluiten, maar ze staan gewoon wijd uit (bestaat deze woordkeuze??) en dat ziet er niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Mamsie wo 19 jan 2011 - 3:58

Als er achter een naad loopt doen ze het daar langs. Meestal word dat t mooiste.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  SoGood wo 19 jan 2011 - 3:59

Heee Guattari, goed je ook hier weer te zien! :flower:

Ik heb er ook geen ervaring mee maar onder het mom van gedeelde smart is halve smart; Ik pas ook geen enkele laars, ook bij mij kan er meestal nog een half been bij, erg zonde. Ben wel heel benieuwd naar de reacties op dit topic.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:01

Ik heb hele stevige kuiten, ik ken je probleem dus niet.. bij mij sluit het altijd goed aan.. maar ik snap je wel.. als je zo slobt in je laarzen is het ook niet mooi. Kan je ze niet kopen, bij de schoenmaker laten zien en anders weer terugbrengen voor je geld terug?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 6:49

Ik heb ook zo'n fijne smalle kuiten en heb wel eens laarzen smaller laten maken bij de schoenmaker. Dat waren ook leren laarzen met aan de achterkant een naad (zoals Mamsie al zei). Het resultaat was heel netjes en mooi geworden en ik heb ze daarna met veel plezier gedragen, omdat ik eindelijk eens een keer laarzen hadden die niet zo slobberden aan de bovenkant.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:35

Bedankt voor de reacties en fijn om te lezen dat het bij jou zo goed is gegaan zonnetje!:-) De naad zit idd aan de achterkant, dus ik ga het toch nog eens serieus overwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laarzen versmallen Empty Re: laarzen versmallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum