Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doodsbang om knopen door te hakken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia vr 25 mei 2012 - 7:28

Want als ik voor a kies, verlies ik b. Ik wil het liefst a en b en dan ook nog tegelijk.

Ik ben eigenlijk nog nooit ergens (voor een langere tijd) zeker van geweest.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 7:35

Dat lijkt me heel vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia vr 25 mei 2012 - 7:40

freakielief schreef:Dat lijkt me heel vervelend.

Laughing Ja, tell me about it.

Hoe word je als mens tevreden? Ik heb t gevoel dat er soms een enorme vlam in mijn hoofd aangaat en de mensen om me heen die dan alleen maar aan het blussen zijn, terwijl ik t heerlijk vind als ik zo scherp en "aangewakkerd" ben. Ik erken ook wel dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik bipolair ben. Maar dat is gewoon mijn karakter.

Ik wil me niet constant zo ontevreden en onbevredigd voelen, want ik zoek spanning en erkenning het op de gekste plekken tot groot verdriet van mijn vriend overigens. Maar ik krijg het niet uit mijn hoofd.

Hoe ongelukkiger ik me voel, hoe gemakkelijker/tammer ik ben. Hoe gelukkiger ik me voel, hoe moeilijker en wilder ik ben en vrij onmogelijk om mee te leven als ik van een afstand naar mezelf kijk.

Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  SoGood vr 25 mei 2012 - 7:42

Doodsbang om knopen door te hakken 699888
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 7:46

Discordia schreef:Hoe ongelukkiger ik me voel, hoe gemakkelijker/tammer ik ben. Hoe gelukkiger ik me voel, hoe moeilijker en wilder ik ben en vrij onmogelijk om mee te leven als ik van een afstand naar mezelf kijk.

Ben je dan ook echt echt gelukkig? Want als dat zo is, dan moet je toch maar gewoon lekker wild zijn? Of wordt je geluk dan toch minder omdat je de mensen om je heen afstoot?

Hoe je als mens tevreden wordt is in mijn ervaring door te kiezen wat je wilt, daar gewoon voor te gaan en de dingen/mensen die je alleen maar ergernis/verdriet bezorgen te weren, ondanks eventueel commentaar. Maar als je niet weet wat je wilt wordt dat natuurlijk weer een stuk moeilijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia vr 25 mei 2012 - 8:01

freakielief schreef:
Discordia schreef:Hoe ongelukkiger ik me voel, hoe gemakkelijker/tammer ik ben. Hoe gelukkiger ik me voel, hoe moeilijker en wilder ik ben en vrij onmogelijk om mee te leven als ik van een afstand naar mezelf kijk.

Ben je dan ook echt echt gelukkig? Want als dat zo is, dan moet je toch maar gewoon lekker wild zijn? Of wordt je geluk dan toch minder omdat je de mensen om je heen afstoot?

Hoe je als mens tevreden wordt is in mijn ervaring door te kiezen wat je wilt, daar gewoon voor te gaan en de dingen/mensen die je alleen maar ergernis/verdriet bezorgen te weren, ondanks eventueel commentaar. Maar als je niet weet wat je wilt wordt dat natuurlijk weer een stuk moeilijker.

Ik ga kapot als ik zo lang zo wild blijf doen. Dat is fysiek niet zo lang vol te houden kan ik je zeggen. Heb het vorig jaar ervaren, dat is echt slopend. Ik kan achterlijk veel maken bij de mensen die om me geven, maar ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment toch zeggen dat ze klaar met me zijn.

Ik vind het moeilijk, het is echt een innerlijke strijd. Aan de ene kant gewoon willen wat de meeste mensen willen en aan de andere kant erkennen dat dat me op langere termijn niet gelukkig gaat maken.

Als ik vrijgezel zou zijn op dit moment, zou het ook niet goed gaan met mij, maar aan de andere kant, nu ben ik ook niet prettig voor mijn vriend, ook al gaat (gelukkig voor hem) veel langs hem heen.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Julia vr 25 mei 2012 - 8:42

Lastig..ik denk idd wel dat dit met name te maken heeft met het feit dat je een bipolaire stoornis hebt. Wist ik overigens niet, maar het verklaart wel veel van je reacties vind ik. Misschien is het een idee om hier met een therapeut die hier ervaring mee heeft, erover te praten?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia vr 25 mei 2012 - 8:43

Julia schreef:Lastig..ik denk idd wel dat dit met name te maken heeft met het feit dat je een bipolaire stoornis hebt. Wist ik overigens niet, maar het verklaart wel veel van je reacties vind ik. Misschien is het een idee om hier met een therapeut die hier ervaring mee heeft, erover te praten?

Dat doe ik ook al, maar die vertelt me natuurlijk niet hoe ik mijn leven moet indelen.

Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Pompoen vr 25 mei 2012 - 9:51

Ik wilde iets zeggen over komt tijd komt raad, want bij veel knopen is dat wel zo is mijn ervaring. Maar dit gaat meer over levensvragen dan over de huis, tuin en keukenknopen, al kunnen die al moeilijk zat zijn.

Life's a bitch man!


Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:35; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 10:05

Is het niet gewoon een heel menselijk probleem? Ik denk dat bijna iedereen wel een dergelijke innerlijke strijd met zichzelf heeft. Al geloof ik absoluut dat dat gevoel van strijd erger wordt door bijkomende 'beperkingen' als ADHD en Bipolaire stoornissen, omdat de uitersten extremer zijn.

Als ik naar mezelf kijk: ik ben altijd op zoek geweest naar spanning, aandacht en nieuwe ervaringen (minder extreem dan jij, dat absoluut). Nu ben ik getrouwd, heb een gezin en voel ik me daardoor rustiger dan ooit. Maar toch voel ik diep van binnen nog steeds diezelfde drang naar spanning. Ik weet alleen dat ik daar niet aan toe moet geven, dat ik daar niet gelukkiger van word.

Je hebt hier niets aan, maar misschien is het gevoel makkelijker te accepteren als je weet dat (bijna) iedereen hierin iets herkent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 10:14

Ik heb er ook wel last van ja. Dan kies je voor het een waardoor het ander komt te vervallen. Liever had ik het gecombineerd maar dat was niet te doen. En dan doel ik meer op dingen voor mezelf te kunnen doen en daarnaast te werken. Maar de baan die ik wilde kon niet voor minder dan 40 uur en komt er op neer dat het zelfs nog meer is. Nu mis ik de energie om de dingen te doen die ik zo graag wilde doen. Zo blijft er altijd wel iets om naar te verlangen, over te dromen en te willen. Mijn ervaring is om gewoon voor de best mogelijke optie te kiezen en het op een later tijdstip toch proberen te combineren. Alleen tja, niet alle zaken zijn te combineren over het algemeen... Het blijft moeilijk. Tegenwoordig is er ook wel heel veel keuze. In alles...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Pompoen vr 25 mei 2012 - 10:15

Maar minneke, dat geldt voor ontzettend veel, dat er punten zijn waar mensen zich in herkennen. Hoe vaak ik niet te horen krijg als ik ze vertel wat mijn adhd inhoud dat mensen zich in bepaalde punten herkennen. Ik denk echter dat het de extremiteit is waarin t verschil zit. Niet alleen in stoornissen, maar ook wellicht in de beleving van levensvraagstukken.

Feit blijft dat het voor sommige mensen veel moeilijker is te functioneren in de maatschappij, het dagelijks leven en binnen de verwachtingen dan voor anderen. Die mensen krijgen meestal een labeltje om dit beter te helpen begrijpen en dat helpt dan weer de verschillen zichtbaar te maken. Wat ook niet altijd tof of wenselijk is helaas.


Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:35; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 10:21

Ik snap je hoor, Pompoen, ik kan me niet voorstellen hoe het is om met iets als ADHD te leven. Ik bedoel meer dat die innerlijke strijd op zich herkenbaar is, ook voor mensen zonder etiketje zoals jij het noemt.

Ik las je eerste reactie trouwens alsof jij wél in staat bent die rem te vinden, maar dat het je veel moeite kost.

Had jij eigenlijk vorige week mijn complimentje aan jou gelezen in Algemeen, Pompoen? Doodsbang om knopen door te hakken 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 10:36

Joh wie heeft dat niet? Ik wil ook wel allebei bij alles.

Maar op een gegeven moment leer je toch door schade en schande dat dat niet kan zonder jezelf en/of anderen pijn te doen en kies je wat het best bij je past.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Poubelle vr 25 mei 2012 - 14:02

Ja, dat herken ik!
Het gaat al beter dan een aantal jaar geleden, ik heb het idee dat ik meer rust heb gevonden.
Maar nog steeds vind ik knopen doorhakken in werk-kwesties bijvoorbeeld heel moeilijk, het is wel je toekomst. Het is niet zo dat het voor altijd vastligt, maar toch. Ik kan daar ook heel moeilijk mee omgaan.
Ik luister tegenwoordig meer naar gevoel dan naar verstand en daar word ik wel gelukkig van, merk ik.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Pompoen vr 25 mei 2012 - 19:20

Minneke schreef:Ik snap je hoor, Pompoen, ik kan me niet voorstellen hoe het is om met iets als ADHD te leven. Ik bedoel meer dat die innerlijke strijd op zich herkenbaar is, ook voor mensen zonder etiketje zoals jij het noemt.

Ik las je eerste reactie trouwens alsof jij wél in staat bent die rem te vinden, maar dat het je veel moeite kost.

Had jij eigenlijk vorige week mijn complimentje aan jou gelezen in Algemeen, Pompoen? Doodsbang om knopen door te hakken 2474380249

Ik snap jouw reactie ook hoor, maar wilde deze nuance graag toevoegen omdat het iets is waar ik zelf vaak tegen aan loop. Ik lees uit jouw reactie zeker begrip, maar soms als mensen zo reageren is het eigenlijk onbegrip, door, te zeggen dat ze het begrijpen ontnemen ze je de kans om het ze echt te laten begrijpen, of zoiets.

Je hebt gelijk, ik kan de rem soms best vinden, maar 't kost enorm veel energie om 'm in te trappen. Misschien moet ik dan zeggen dat mjn remvloeistof op is, oid.

En complimentje? Waar? Ik heb nergens een complimentje gezien Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  SoGood vr 25 mei 2012 - 23:29

Valt me op dat er veel mensen zijn hier met een bipolaire stoornis. Iemand die dicht bij mij staat heeft dit ook en ik zie hoe moeilijke deze persoon het soms heeft en herken veel wat hier wordt gezegd.. Ik vind het lastig om diegene dan te helpen. Ik hoop dat je snel een soort 'rust' kan vinden waar jij je fijn bij voelt..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia za 26 mei 2012 - 3:25

Dat van die rem herken ik. Mijn hoofd kan soms zo snel gaan dat de gedachtes over elkaar lijken te struikelen. Mensen die me daarin afremmen (mijn vriend bijvoorbeeld) vind ik op die momenten ontzettend saai en sloom en dan gaat het helaas soms mis. Maar meestal schik ik me naar zijn leefschema (op tijd naar bed, regelmaat enz) en dan gaat het mij mij ook langer vrij standaard. Maar ik heb de afgelopen weken dingen gedaan waardoor ik heel dankbaar ben dat hij me nog wil, maar ik heb hem ook wakkergeschut. Hij let meer op mij en mijn gedrag. Maar ik kan hem niet garanderen dat ik nooit meer uit de bocht vlieg, want ik kan me af en toe als een motorrijder voelen die al weken met 1 knie op de grond een bocht met volle snelheid neemt. Als dat voorbij is, vlieg ik in de vangrail en ben ik echt weer hopeloos ellendig.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 3:28

Ik vraag me af wat jij dan bijvoorbeeld doet als je uit de bocht vliegt en iets doet tegenover je vriend wat echt niet kan.

Als dit te persoonlijk is hoef je dit natuurlijk niet te vertellen.

Ik vind het heel vervelend voor je!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Discordia za 26 mei 2012 - 3:28

Ise schreef:Ik vraag me af wat jij dan bijvoorbeeld doet als je uit de bocht vliegt en iets doet tegenover je vriend wat echt niet kan.

Als dit te persoonlijk is hoef je dit natuurlijk niet te vertellen.

Ik vind het heel vervelend voor je!!


Zonder teveel details: seks, drugs en rock 'n' roll.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 3:39

okee erg heftig dus..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doodsbang om knopen door te hakken Empty Re: Doodsbang om knopen door te hakken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum