Salades topic!
+12
Fayebella
Parisienne
Zonnetje
Ooh La La!
Lejow
minoessepoes
Linda
Lavendel
Aziraphale
Kowalski
Minx
Coco
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Salades topic!
Nu met het warme weer moet ik echt niet denken aan warme maaltijden en eet het liefst alleen maar salades. Ik ga er zo direct 1 klaar maken met rucola, ijsbergsla, pijnboompitjes, pimentolijven, gekookt ei, zonnebloempitjes en fetakaas. Heerlijk. Maar met de zomer in het vooruitzicht wil ik graag een flink aantal salades op papier hebben om goed te varieren.
Welke salades eten jullie graag? En wat is het recept?
Welke salades eten jullie graag? En wat is het recept?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Salades topic!
mijn favo salade:
rucola, bladsla, paprika, een fijn gesnipperd uitje, een gekookt ei, gerookte kip. en een dressing
ook erg lekker
rucola bladsla, geitenkaas, paprika, zongedroogde tomaat uit pot, olijven, honing, en een scheutje azijn ook erg lekker om hier pasta oid door heen te doen
rucola, bladsla, paprika, een fijn gesnipperd uitje, een gekookt ei, gerookte kip. en een dressing
ook erg lekker
rucola bladsla, geitenkaas, paprika, zongedroogde tomaat uit pot, olijven, honing, en een scheutje azijn ook erg lekker om hier pasta oid door heen te doen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn favoriet blijft toch wel een salade met geitenkaas, veel noten, rood fruit (frambozen, aardbeien, bessen), avocado, zontomaatjes, zoiets!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=496004&rq=Pastasalade+artisjok+
Dit is mijn favoriet! Ik gebruik alleen geen strooikaas. Mmm, heb er nu zelf ook trek in
Dit is mijn favoriet! Ik gebruik alleen geen strooikaas. Mmm, heb er nu zelf ook trek in
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Te eten als salade maar ook bijzonder lekker als vulling in wraps:
Rucola, wortel (fijngesneden), avocado, paprika (rauw in stukjes), gerookte kip, lenteui, cashewnootjes en dan een sausje van kwark/magere yoghurt met wat mayonaise.
Rucola, wortel (fijngesneden), avocado, paprika (rauw in stukjes), gerookte kip, lenteui, cashewnootjes en dan een sausje van kwark/magere yoghurt met wat mayonaise.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Rauwe witlof salade:
Gesneden witlof, tomaat, evt een gekookt eitje, uitgebakken spekjes of kipreepjes en kleine blokjes kaas. Met een zelfgemaakte honingmosterd dressing, heerlijk!
Ik vind een salade met Hollandse garnalen ook zo lekker.
Mijn dochter vind salades niet zo lekker, echt jammer. Eten jouw kids het wel graag?
Gesneden witlof, tomaat, evt een gekookt eitje, uitgebakken spekjes of kipreepjes en kleine blokjes kaas. Met een zelfgemaakte honingmosterd dressing, heerlijk!
Ik vind een salade met Hollandse garnalen ook zo lekker.
Mijn dochter vind salades niet zo lekker, echt jammer. Eten jouw kids het wel graag?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Andijvie salade met uitgebakken spekjes, gekookt ei, zilver uitjes, augurk, blokjes oude kaas en een dressing van een heel fijn gesnipperd uitje, wat olie, mosterd en azijn.
Griekse spinazie salade met verse spinazie, rode ui, verkruimelde feta, olijven, tomaat, komkommer en eventueel iets van pijnboompitjes en een simpele dressing van olijfolie/ citroensap.
Eikenblad sla met geroosterde peer, blauwader kaas en parmaham en eventueel iets van walnoot, een lente-uitje en alleen een beetje olie.
Pastasalade met blokjes gebakken kip, lente-ui, kerstomaat, pijnboompitjes, pasta uiteraard en een dressing van rode pesto, een uitgeknepen teentje knoflook, olijfolie en citroensap, oude geraspte kaas door de salade roeren en nog wat op tafel zetten voor de liefhebber.
Bleekselderij salade met appel en ei, augurk en walnoot en wat slasaus.
Caesar salade
Carpaccio op een berg lollo rosso of eikenbladsla bijvoorbeeld (of een andere lekkere slasoort), met wat extra pijnboompitjes een lente uitje door de sla heen en een lekkere dressing van groene pesto met wat citroensap.
En ik maak regelmatig aardappel salade met uitgebakken verkruimelde katenspek, lente-ui, rode ui, creme fraiche en halvanaise mengsel en wat peper en zout. Maar dat is geen maaltijd salade.
En van de week ga ik deze noodle salade voor het eerst maken (ik vervang de ananas voor mango): http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/796270/krokante-gamba-s-met-noedelsalade/?rq=krokante+gamba's
Griekse spinazie salade met verse spinazie, rode ui, verkruimelde feta, olijven, tomaat, komkommer en eventueel iets van pijnboompitjes en een simpele dressing van olijfolie/ citroensap.
Eikenblad sla met geroosterde peer, blauwader kaas en parmaham en eventueel iets van walnoot, een lente-uitje en alleen een beetje olie.
Pastasalade met blokjes gebakken kip, lente-ui, kerstomaat, pijnboompitjes, pasta uiteraard en een dressing van rode pesto, een uitgeknepen teentje knoflook, olijfolie en citroensap, oude geraspte kaas door de salade roeren en nog wat op tafel zetten voor de liefhebber.
Caesar salade
Carpaccio op een berg lollo rosso of eikenbladsla bijvoorbeeld (of een andere lekkere slasoort), met wat extra pijnboompitjes een lente uitje door de sla heen en een lekkere dressing van groene pesto met wat citroensap.
En ik maak regelmatig aardappel salade met uitgebakken verkruimelde katenspek, lente-ui, rode ui, creme fraiche en halvanaise mengsel en wat peper en zout. Maar dat is geen maaltijd salade.
En van de week ga ik deze noodle salade voor het eerst maken (ik vervang de ananas voor mango): http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/796270/krokante-gamba-s-met-noedelsalade/?rq=krokante+gamba's
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik hou van simpel;
Komkommer, tomaat, paprika, zwarte en groene olijven in plakjes, rode ui en Oregano-olijfolie dressing. Soms een blikje tonijn erdoor.
Komkommer, tomaat, paprika, zwarte en groene olijven in plakjes, rode ui en Oregano-olijfolie dressing. Soms een blikje tonijn erdoor.
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Andijvie salade met uitgebakken spekjes, gekookt ei, zilver uitjes, augurk, blokjes oude kaas en een dressing van een heel fijn gesnipperd uitje, wat olie, mosterd en azijn.
Caesar salade
Die ga ik onthouden!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Rucola melange, rode ui in ringen, zwarte olijven, paprika, tomaat, komkommer, avocado, pijnboompitjes, feta en een dressing van olie en gembersiroop en zout en peper.
YUMMMM!!!
YUMMMM!!!
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ik maak vaak de volgende twee:
Fusili, rode pesto, rucola, gebakken spekjes, mozzarella, cherrytomaatjes en cashewnoten.
Penne, gerookte kip, paprika, pijnboompitten, rucola, paprika en een honing- mosterddressing.
Fusili, rode pesto, rucola, gebakken spekjes, mozzarella, cherrytomaatjes en cashewnoten.
Penne, gerookte kip, paprika, pijnboompitten, rucola, paprika en een honing- mosterddressing.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Hier de mijne van vanavond (met foto aangezien ik die net ook al in een ander topic plaatste):
pasta (gekleurde fussili), komkommer, kropsla, eikenblad sla, geprakte feta kaas blokjes (in olie). Als dressing wat olijfolie, peper, zout, knoflookazijn en balsamico azijn.
pasta (gekleurde fussili), komkommer, kropsla, eikenblad sla, geprakte feta kaas blokjes (in olie). Als dressing wat olijfolie, peper, zout, knoflookazijn en balsamico azijn.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik doe er meestal, farfalle (pasta), ijsbersla of gemende sla, rode ui, zilveruitjes, augurk, mozzarella, bleekselderij, blikje tonijn, croutons of pijnboompitten en een hardgekookt ei door. En dan als dressing de fijne kruiden dressing van Remia.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Wat ook lekker is om een keer te proberen: Bulgursalade!
Met Bulgur kun je eigenlijk eindeloos varieren, wat ik lekker vind is gewoon de bulgur klaarmaken en af laten koelen, er een tomatensausje (niet pittig, liefst zoet) bij maken die je ook af laat koelen. Dan wat rauwe groente er doorheen, tomatenblokjes, courgette, rode ui, paprika, komkommer, basilicum, lente-ui, wat je maar lekker vind. Fruit kan er ook doorheen, appel is lekker, perzik of mango
Met Bulgur kun je eigenlijk eindeloos varieren, wat ik lekker vind is gewoon de bulgur klaarmaken en af laten koelen, er een tomatensausje (niet pittig, liefst zoet) bij maken die je ook af laat koelen. Dan wat rauwe groente er doorheen, tomatenblokjes, courgette, rode ui, paprika, komkommer, basilicum, lente-ui, wat je maar lekker vind. Fruit kan er ook doorheen, appel is lekker, perzik of mango
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Bulgur is idd heerlijk, net als couscous, tabouleh en quinoa. Maak ik regelmatig. En rijstsalade.
Bedankt iedereen. Klinkt weer lekker. Meer is welkom en het hoeft niet alleen sla salade te zijn!
@ Linda, mijn kinderen zijn niet zo gek op salades. Sowieso niet op groente. Alleen kikkererwten en dochter ook nog komkommer. Mijn man ook niet trouwens dus ik maak ze alleen voor mijzelf.
Bedankt iedereen. Klinkt weer lekker. Meer is welkom en het hoeft niet alleen sla salade te zijn!
@ Linda, mijn kinderen zijn niet zo gek op salades. Sowieso niet op groente. Alleen kikkererwten en dochter ook nog komkommer. Mijn man ook niet trouwens dus ik maak ze alleen voor mijzelf.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Lejow schreef:minoessepoes schreef:Andijvie salade met uitgebakken spekjes, gekookt ei, zilver uitjes, augurk, blokjes oude kaas en een dressing van een heel fijn gesnipperd uitje, wat olie, mosterd en azijn.
Caesar salade
Die ga ik onthouden!
Nog een tip, om die andijvie salade vullend te maken doe ik er meestal beet gaar gekookte aardappeltjes doorheen die ik dan laat afkoelen in de dressing.
minoessepoes- Ratel
minoessepoes schreef:Andijvie salade met uitgebakken spekjes, gekookt ei, zilver uitjes, augurk, blokjes oude kaas en een dressing van een heel fijn gesnipperd uitje, wat olie, mosterd en azijn.
Caesar salade
Deze heb ik gisteren gemaakt (wel met ananas). Vond hem lekker fris en niet te zwaar met dit warme weer. Dochter vond het ook erg lekker (incl de gamba's), dus wel voor herhaling vatbaar op een warme dag.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Dit is mijn absolute favoriet :
- rucola
- feta kaas
- komkommer
- rode ui
- pijnboompitjes
- beetje citroensap, peper en zout
- rucola
- feta kaas
- komkommer
- rode ui
- pijnboompitjes
- beetje citroensap, peper en zout
Gast- Gast
Ik ga ook zo een salade maken:
Veldsla met:
Rode paprika
Surimi
Jonge kaas
Komkommer
Tomaat
Zilver uitje
Gekookt ei
Augurk
Ik snijd alles altijd heel fijn.
Qua dressing doe ik meestal een beetje olijfolie met mayo en mosterd.
Of honing mosterd saus.
Veldsla met:
Rode paprika
Surimi
Jonge kaas
Komkommer
Tomaat
Zilver uitje
Gekookt ei
Augurk
Ik snijd alles altijd heel fijn.
Qua dressing doe ik meestal een beetje olijfolie met mayo en mosterd.
Of honing mosterd saus.
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Lejow schreef:minoessepoes schreef:Andijvie salade met uitgebakken spekjes, gekookt ei, zilver uitjes, augurk, blokjes oude kaas en een dressing van een heel fijn gesnipperd uitje, wat olie, mosterd en azijn.
Caesar salade
Die ga ik onthouden!
Nog een tip, om die andijvie salade vullend te maken doe ik er meestal beet gaar gekookte aardappeltjes doorheen die ik dan laat afkoelen in de dressing.
Oh ja, dat klinkt ook goed ja!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Spinaziesalade: verse bladspinazie, cherrytomaat (of evt gewone tomaat maar dat vind ik wel minder lekker), feta, uitgebakken spekjes, bosui en een dressing van olijfolie, citroensap en kruiden (ik doe altijd gewoon zwarte peper)
Rauwkostsalade: cherrytomaat of tomaat in kleine stukjes, paprika, bosui, feta, walnoten (maar die kun je ook weglaten) en olijfolie en peper erover
Witlofsalade: witlof in kleine stukjes, gerookte kip- of kalkoenreepjes, walnoten, mandarijnpartjes en slasaus (en ik gooi er voor de smaak ook altijd wat zwarte peper door)
Rauwkostsalade: cherrytomaat of tomaat in kleine stukjes, paprika, bosui, feta, walnoten (maar die kun je ook weglaten) en olijfolie en peper erover
Witlofsalade: witlof in kleine stukjes, gerookte kip- of kalkoenreepjes, walnoten, mandarijnpartjes en slasaus (en ik gooi er voor de smaak ook altijd wat zwarte peper door)
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb vandaag een salade gemaakt van:
Verse spinazie
Zongedroogde tomaat
Ui in ringen
Feta
Nootjes
Met dressing:
Walnootolie
Halve theelepel mosterd
Theelepel honing
Verse peterselie verse bieslook
Kurkuma
Knoflook poeder
Gember poeder
Uienpoeder
Beetje zout en peper
Voordat ik de dressing in het kommetje ging maken heb ik met een halve teen knoflook door bakje gewreven.
Hij was echt heel lekker!
Verse spinazie
Zongedroogde tomaat
Ui in ringen
Feta
Nootjes
Met dressing:
Walnootolie
Halve theelepel mosterd
Theelepel honing
Verse peterselie verse bieslook
Kurkuma
Knoflook poeder
Gember poeder
Uienpoeder
Beetje zout en peper
Voordat ik de dressing in het kommetje ging maken heb ik met een halve teen knoflook door bakje gewreven.
Hij was echt heel lekker!
Gast- Gast
Hej Minoessepoes,
Vanavond wil ik waarschijnlijk de andijviesalade maken zoals jij die hebt genoemd in dit topic. Zou ik de blokjes oude kaas ook kunnen vervangen door iets anders. Zou feta of mozerella ook kunnen of is dat geen goede combinatie.
Of is feta of mozerella net zo vet/ongezond als oude kaas?
Ik wil namelijk een gezonde salade en oude kaas valt daar niet echt onder
Alvast bedankt!
Vanavond wil ik waarschijnlijk de andijviesalade maken zoals jij die hebt genoemd in dit topic. Zou ik de blokjes oude kaas ook kunnen vervangen door iets anders. Zou feta of mozerella ook kunnen of is dat geen goede combinatie.
Alvast bedankt!
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
boekenwurm83 schreef:Hej Minoessepoes,
Alvast bedankt!
Ik moet zeggen dat ik niet precies weet hoeveel calorieen die kazen allemaal bevatten dus daar kan ik je niet echt mee helpen.
Het gaat er verder natuurlijk om of je het er lekker bij vind smaken. Het is voornamelijk een Hollandse salade en daar vind ik zelf feta of mozzarella niet zo bij passen, maar als jij het lekker vind, prima toch! Je kan de kaas eventueel ook weglaten natuurlijk. Maar er zitten ook spekjes door de salade en dat is ook niet echt mager. Dan kan je beter voor gerookte kip kiezen bijvoorbeeld (maar goed dan wordt het een hele andere salade).
Zelf vind ik komijnenkaas er ook lekker door qua smaak, maar daar schiet je qua calorieen niks mee op.
minoessepoes- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Lekkere Salades?
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic
» Het eet tip topic!
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...