Tweelingentopic
+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers
Pagina 2 van 14
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Re: Tweelingentopic
Stofzuiger schreef: Heb er een foam tegelvloer in liggen, erg kleurig (niks voor mij maar het gaat wennen) en met figuurtjes, en ze vinden het helemaal heerlijk om die uit elkaar te halen, zijn ze uren mee bezig
Op dit plaatje zijn het letters, maar ik heb dieren:
Leuk! Die hebben wij ook. Heb er toen 4 pakken van gekocht en daar hebben ze echt uren plezier aan beleefd in ons vorige huis. Gaf ook gelijk wat kleur in ons witte huis Heb ze ook een tijd lang rondom de salontafel gehad toen ze daar steeds hingen en optrokken zodat ze zacht zouden vallen.
Nu liggen ze in de tuin, meestal onder de glijbaan, soms als puzzel. Denk dat ik er zo meteen het zwembad bovenop zet dan hebben ze een zachte bodem als ze van de glijbaan het zwembad in gaan.
En straks natuurlijk als hinkelblok. Heb overigens wel de nummers.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
@ Studiebol, fijn dathet je 100% meevalt, komt vast ook omdat jouw meiden goed slapen, dat scheelt zoveel. Ik zou echt knettergek geworden zijn als mijn man regelmatig een tijd in het buitenland zou zitten. Denk dat het nog wel wat zwaarder zal worden als ze wat ouder zijn. Alles van elkaar afpakken, slaan, bijten, duwen. Ik was en ben er met regen dagen de hele dag mee bezig, elke 5-10 minuten zitten ze elkaar wel in de haren is ook wel komisch hoor want dan doen ze heel zielig en na een kusje is het over. Maar soms ook echt strontvervelend dat eeuwige geruzie. Nu met mooi weer is het een eitje, buiten zijn ze helemaal in hun element. Al heb ik de jonge dame gisteren ook 3 keer even binnen gezet omdat ze hem maar bleef dwarszitten. Daarnaast maakt het ook wel verschil als je nog mensen in de buurt hebt wonen die eens willen oppassen. Dat hebben wij niet gehad en daar had ik soms echt de pest in. Dan sliep ik 's nachts 2 uurtjes, niet eens aan 1 stuk en stond ik er de hele dag alleen voor. Ook als ik ziek was etc. Wij hebben nu ook al een maand of 7 niets met zijn tweetjes buiten de deur gedaan doordat oppas lastig is.
Hoeveel werk jij zelf nog?
Lastig he als je vanalles moet regelen als je iets met ze wilt ondernemen. Ik zou zelf ook graag naar peuterdans oid gaan, maar daar moet je ouder op kind hebben.
Een klein kindje zou misschien best achterop kunnen, maar lijkt mij bij zo'n kleintje niet echt een prettig idee, omdat je niet kunt kijken. Ik vind het al spannend om mijn zoontje (die is het zwaarst) straks achterop te hebben en die is al bijna 2.
@ Lana, mijn dochtertje deed ook altijd een stuk langer met dr fles en vond het veel leuker om steeds de speen weg te duwen dan hem leeg te drinken. Mijn zoontje had hem in no time leeg, die was nogal hongerig aangelegd, nog steeds wel trouwens, maar is niet meer zo'n buddha als dat hij als baby was. Heb je weleens een andere fles geprobeerd? De difraxfles was hier altijd een groter succes dan alle andere flessen. Heb mij scheel betaald aan alle flessen uitproberen. Had een heel keukenkastje vol met flessen. Wist niet dat het bij jullie via IUI is gegaan. Heeft het erg lang geduurd voor jullie voordat het zover was?
Wij hebben geen auto, dat maakt het helemaal lastig, ik moet alles lopend doen. Mijn man heeft een hekel aan autorijden, wil ook geen rijbewijs. Ik wil heel graag, vooral omdat mijn familie 2,5 rijden verderop woont, maar ik heb nog niet echt de energie om 's avonds nog rijlessen te nemen. Wellicht na de zomer als ze naar de peuterspeelzaal gaan.
Gelukkig sliepen mijn kinderen altijd heerlijk in de reiswieg dus ik liep met mooi weer erg veel. Op woensdag komt mijn moeder altijd en dan was ze er in onze vorige woonplaats zo tussen 11 en 12 uur met de trein, dan gingen we door naar La Place en daar voedde ik ze altijd. Ging prima en daarna lekker winkelen, ook geen probleem. Meestal tegen 16.00 uur dan weer thuis en dat vonden ze prima de hele middag in de wagen. Ook toen ze in de gewone zitjes gingen ging dat tot afgelopen winter nog prima en vielen ze daar gewoon in slaap! Nu hebben ze niet meer zoveel geduld in de wagen sinds een paar maanden, maar dat is ook logisch op deze leeftijd.
Jij bent te vroeg bevallen toch? Hoe oud zouden ze nu eigenlijk moeten zijn? En merk je daar nu nog wat aan?
Verschrikkelijk asociaal trouwens om dat doek weg te trekken, die hangt er idd niet voor niets. Zoals al eerder werd gezegd, een tweeling is heel leuk en bijzonder, leuk ook om te zien voor anderen, maar nog geen attractie. Zou de volgende keer gewoon een opmerking maken dat dat 2 euro kost.
Hoeveel werk jij zelf nog?
Lastig he als je vanalles moet regelen als je iets met ze wilt ondernemen. Ik zou zelf ook graag naar peuterdans oid gaan, maar daar moet je ouder op kind hebben.
Een klein kindje zou misschien best achterop kunnen, maar lijkt mij bij zo'n kleintje niet echt een prettig idee, omdat je niet kunt kijken. Ik vind het al spannend om mijn zoontje (die is het zwaarst) straks achterop te hebben en die is al bijna 2.
@ Lana, mijn dochtertje deed ook altijd een stuk langer met dr fles en vond het veel leuker om steeds de speen weg te duwen dan hem leeg te drinken. Mijn zoontje had hem in no time leeg, die was nogal hongerig aangelegd, nog steeds wel trouwens, maar is niet meer zo'n buddha als dat hij als baby was. Heb je weleens een andere fles geprobeerd? De difraxfles was hier altijd een groter succes dan alle andere flessen. Heb mij scheel betaald aan alle flessen uitproberen. Had een heel keukenkastje vol met flessen. Wist niet dat het bij jullie via IUI is gegaan. Heeft het erg lang geduurd voor jullie voordat het zover was?
Wij hebben geen auto, dat maakt het helemaal lastig, ik moet alles lopend doen. Mijn man heeft een hekel aan autorijden, wil ook geen rijbewijs. Ik wil heel graag, vooral omdat mijn familie 2,5 rijden verderop woont, maar ik heb nog niet echt de energie om 's avonds nog rijlessen te nemen. Wellicht na de zomer als ze naar de peuterspeelzaal gaan.
Gelukkig sliepen mijn kinderen altijd heerlijk in de reiswieg dus ik liep met mooi weer erg veel. Op woensdag komt mijn moeder altijd en dan was ze er in onze vorige woonplaats zo tussen 11 en 12 uur met de trein, dan gingen we door naar La Place en daar voedde ik ze altijd. Ging prima en daarna lekker winkelen, ook geen probleem. Meestal tegen 16.00 uur dan weer thuis en dat vonden ze prima de hele middag in de wagen. Ook toen ze in de gewone zitjes gingen ging dat tot afgelopen winter nog prima en vielen ze daar gewoon in slaap! Nu hebben ze niet meer zoveel geduld in de wagen sinds een paar maanden, maar dat is ook logisch op deze leeftijd.
Jij bent te vroeg bevallen toch? Hoe oud zouden ze nu eigenlijk moeten zijn? En merk je daar nu nog wat aan?
Verschrikkelijk asociaal trouwens om dat doek weg te trekken, die hangt er idd niet voor niets. Zoals al eerder werd gezegd, een tweeling is heel leuk en bijzonder, leuk ook om te zien voor anderen, maar nog geen attractie. Zou de volgende keer gewoon een opmerking maken dat dat 2 euro kost.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Filoria schreef:Dat zeggen mensen ook regelmatig over mij, en ik heb er maar één Vind je het een compliment of een belediging?Happinaz schreef:of als mensen zeggen dat ze niet geloven dat er 2 kindjes uit dat lijfje van mij gekomen zijn.
Die opmerking van 'je hebt er toch nog een' vind ik maf. Rare mensen heb je...
Toch wel vooral een belediging...alsof ik sta te liegen zeg maar.
Ik had 2 placenta's en 2 navelstrengen maar doordat ik maar 1 tussenschotje had konden ze niet met zekerheid zeggen of het 2 of 1 eiig is. Mijn jongens hebben beiden een oogafwijking van +8 en bij beiden is de afwijking zo goed als exact hetzelfde. Ik ga dus wel uit van 1 eiig maar de kinderarts blijft benadrukken dat het echt niet zo hoeft te zijn.
We hebben besloten dat we het wel gaan laten uitzoeken als we eventueel toe zijn aan een 3e (of 4e dus..) kindje. Als het 2 eiig is, en dus 'erfelijk' dan wil ik die overweging namelijk meenemen in mijn eventuele kinderwens.
Ik kan ze goed uit elkaar houden maar het heeft wel even geduurd. Zeker toen ze baby waren en geen haren hadden wist ik het soms echt niet. Gelukkig had eentje een grote ooievaarsbeet tussen zijn ogen en daardoor had ik herkenning. Vlak na de geboorte heeft 1tje de hele week een pakje met printjes aangehad en de ander overwegend effen kleurtjes omdat ik anders in paniek raakte . Tegenwoordig zien mensen het aan de kleur van hun brillen.
Nois: Dát wat jij beschrijft van dat voeden, dat is precies wat ik bedoelde. Ik heb overigens wel flesvoeding gegeven waarbij ik ze dan naast elkaar op de bank of op ons bed neerlegde of voor me in de wipper waarbij ik ze dan tegelijk de fles gaf. Maar dit voelde soms echt als een melk fabriek en dan voelde ik me weer schuldig. Dat waren echt lastige tijden. Na het voeden legde ik ze dan beiden over een schouder om te boeren maar als de 1 dan mn schouder onder spuugde en de ander lag nog na te rusten dan moest ik die voor mijn gevoel 'straffen' door hem weg te leggen om de zooi van de ander op te ruimen. Dat soort ervaringen , en die vond ik niet fijn.
Maar goed, denk dat ik ze toch genoeg liefde heb kunnen geven, nu achteraf. Ik zie vriendinnen wel eens lekker met hun huilende kindje in de draagzak het huis rond wandelen, lekker wiegen etc. Dat kon met 2 tegelijk nooit, dát soort momentjes heb ik voor mijn gevoel wel gemist.
En als ik dan wel met ze de deur uit ging en er begon er dan 1 heeeeeeeel hard te huilen (je kent het wel...) dan zag ik mensen kijken weet je wel. OF dan gingen mensen zich bemoeien met degene die in de bak bleef liggen. Oohh grrr...dat gaf me dan weer zo''n naar gevoelletje waardoor ik niet vaak wegging. Whaha wat een frustraties in de periode!
Lana: ik heb 2 jongens.
Wij hebben overigens diep in de buidel getast en via Marktplaats een 2e hands bakfiets gekocht. IDEAAL. Ik kan nu wel heel makkelijk met ze weg als ik niet met de auto ga. Wij wonen in A.msterdam dus de auto is niet altijd goed te doen.
He lekker, zo die dingen delen
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan overigens echt iedereen het boek: "Het tweelingenboek" van Anjo Geluk aanraden. Dit was écht onze bijbel, naast de oei ik groei.
In dat boek staan naast herkenning en erkenning ook zoveel praktische tips. Echt heel fijn!
Hij is gewoon op bol.com te vinden maar ik weet niet zeker of ik die link hier mag plakken?
In dat boek staan naast herkenning en erkenning ook zoveel praktische tips. Echt heel fijn!
Hij is gewoon op bol.com te vinden maar ik weet niet zeker of ik die link hier mag plakken?
Happinaz- Kletskop
[quote="Charlie"]Thanks voor die boekentip, ga ik meteen bestellen![/quote]
Daar ga je zeker weten geen spijt van krijgen!
Daar ga je zeker weten geen spijt van krijgen!
Happinaz- Kletskop
Charlie schreef:Thanks voor die boekentip, ga ik meteen bestellen!
+1, ik ga 'm ook bestellen.
Ik zie wel dat hij vrij prijzig is, maar het is dus wel de moeite waard? Er staan van verschillende leeftijden tips enz. in?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Nois, ik weet zeker dat ik het nog drukker ga krijgen. Dat zeg ik ook als mensen zeggen, druk zeker. Dan zeg ik vaak dat dat vast zal komen als ze kruipen of lopen en allebei een andere kant op gaan mijn vriend komt hier niet uit de buurt maar door zijn werk heb ik gezegd dat ik niet in zijn woonplaats wil wonen, omdat mijn familie en vrienden hier wonen. Hij is dus hier heen verhuist en daar heb ik nog nooit een seconde spijt van gehad. En nu de kids er zijn helemaal niet. Mijn ouders wonen dichtbij, we hebben lieve buren, aan het einde van de straat wonen de ouders van een van mijn beste vriendinnen. Dus ik kan die mensen allemaal om hulp vragen dat is wel een prettige gedachte.
Maar ook wat je zegt het scheelt dat ze goed slapen, ik heb jou slaap verhalen wel is gelezen, nou ik denk dat ik allang gek was geworden. V heeft hier nu al een poosje dat ze meerder keren per nacht wakker wordt.. dat vind ik al erg..
Ik werk 24 uur in drie dagen, 2 dagen gaan ze naar het dagverblijf en een dag passen mijn ouders op. Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om weer te werken. Gewoon ff iets anders dan de meiden bezig houden en entertainen, maar wetende dat ze het goed hebben waar ze zijn.
Happinez dat boek heb ik idd ook gekregen, eerlijk gezegd heb ik er nog nooit in gekeken, zou ik misschien is moeten doen misschien staan er wel bruikbare tips in!
En die bakfiets het ziet er wel handig uit, maar ik twijfel er erg over, het is niet zo dat ik super fanatiek met fietsen ben.. dus ja ga je er dan zoveel geld aan uitgeven, ik denk dat ik dat toch zonde vind.
Maar ook wat je zegt het scheelt dat ze goed slapen, ik heb jou slaap verhalen wel is gelezen, nou ik denk dat ik allang gek was geworden. V heeft hier nu al een poosje dat ze meerder keren per nacht wakker wordt.. dat vind ik al erg..
Ik werk 24 uur in drie dagen, 2 dagen gaan ze naar het dagverblijf en een dag passen mijn ouders op. Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om weer te werken. Gewoon ff iets anders dan de meiden bezig houden en entertainen, maar wetende dat ze het goed hebben waar ze zijn.
Happinez dat boek heb ik idd ook gekregen, eerlijk gezegd heb ik er nog nooit in gekeken, zou ik misschien is moeten doen misschien staan er wel bruikbare tips in!
En die bakfiets het ziet er wel handig uit, maar ik twijfel er erg over, het is niet zo dat ik super fanatiek met fietsen ben.. dus ja ga je er dan zoveel geld aan uitgeven, ik denk dat ik dat toch zonde vind.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
_Lana_ schreef:Charlie schreef:Thanks voor die boekentip, ga ik meteen bestellen!
+1, ik ga 'm ook bestellen.
Ik zie wel dat hij vrij prijzig is, maar het is dus wel de moeite waard? Er staan van verschillende leeftijden tips enz. in?
Ja ik vind hem heel erg de moeite waard. Hij ziet er bij mij ongeveer net zo uit als een intensief gebruikte lonely planet reisgids hahaha. Daar vergeklijk ik hem altijd mee
Uiteindelijk blijft dat natuurlijk persoonlijk, maar ik heb hem meerdere aanstaande tweelingouders aangeraden en iedereen is enthousiast!
Happinaz- Kletskop
Studiebol, ik fiets sowieso al veel en dit geeft me veel vrijheid. Ik kan naar de markt (en laat hun in de fiets zitten zeg maar), de boodschappen passen erin. Als we naar de speeltuin of iets dergelijks gaan dan passen naast de kids ook de ballen, de pakjes drinken, de broodjes, de reserve kleding, de pleisters en mama's tas erin whaha!
Maaaar, ben wel met je eens dat als je nooit fietst de investering groot is. Ik heb wel heel bewust gekozen voor een bakfiets op 2 wielen in plaats van zo'n grote bak met 3 of 4 wielen. Die fietsen echt heel veel zwaarder. Op een bakfiets met 2 wielen voel je nauwelijks verschil met een gewone fiets en is het ook niet zwaar. Niet zwaarder dan 2 kinderen op een reguliere fiets.
Maaaar, ben wel met je eens dat als je nooit fietst de investering groot is. Ik heb wel heel bewust gekozen voor een bakfiets op 2 wielen in plaats van zo'n grote bak met 3 of 4 wielen. Die fietsen echt heel veel zwaarder. Op een bakfiets met 2 wielen voel je nauwelijks verschil met een gewone fiets en is het ook niet zwaar. Niet zwaarder dan 2 kinderen op een reguliere fiets.
Happinaz- Kletskop
Happinaz schreef:Studiebol, ik fiets sowieso al veel en dit geeft me veel vrijheid. Ik kan naar de markt (en laat hun in de fiets zitten zeg maar), de boodschappen passen erin. Als we naar de speeltuin of iets dergelijks gaan dan passen naast de kids ook de ballen, de pakjes drinken, de broodjes, de reserve kleding, de pleisters en mama's tas erin whaha!
Heb jij ook proef gefietst? Misschien moet ik dat maar is doen, want wat jij zegt het geeft wel vrijheid al heb ik opzich een auto...
studiebol- Ratel
Ja wij hebben inderdaad proef gefietst en vervolgens 2e hands gekocht.
Een vriendin van ons had ook een bakfiets met zo'n enorme bak en 2 wielen voor en die trapt zich echt een ongeluk en wij sjezen werkelijk de hele stad door! Haha
Een vriendin van ons had ook een bakfiets met zo'n enorme bak en 2 wielen voor en die trapt zich echt een ongeluk en wij sjezen werkelijk de hele stad door! Haha
Happinaz- Kletskop
Ik heb juist bewust gekozen voor een fietskar. We wilden eerst een bakfiets, maar dat moest dan sowieso een elektrische zijn, omdat het hier nogal klimmen is om thuis te komen, en als ze er alle 4 inzitten lukt dat echt niet.
Bovendien, als ik dan eens in het centrum ben, kan ik nog niks, een buggy past er niet bij in, een dubbele. En lopen kunnen ze nog niet, en als ze dat wel kunnen lijkt het me niet zo handig om ze meteen al los te laten lopen als ik ze allemaal mee heb....
Dus daarom een fietskar gekocht, die kan ik zo loskoppelen en verder winkelen met de jongste 2 er in. En dan is het nu nog wachten op mijn elektrische fiets, want die heb ik dan ook echt wel nodig. En als we de kar niet meer gebruiken hebben we nog wel wat aan de elektrische fiets.
Verder, je kleintjes mogen volgens mij ook wel achterop als ze zelf kunnen zitten hoor. Dan heb ik het dus over zelf gaan zitten. Ik ben dat ook wel van plan nu al, alleen kan dat dus niet omdat mijn zoontje ook nog mee moet....En de oudste fiets nu wel alleen, maar dat vind ik nog best eng als ik iedereen bij me zou hebben!
Tot zover mijn dilemma om met 4 kinderen op pad te kunnen!
Bovendien, als ik dan eens in het centrum ben, kan ik nog niks, een buggy past er niet bij in, een dubbele. En lopen kunnen ze nog niet, en als ze dat wel kunnen lijkt het me niet zo handig om ze meteen al los te laten lopen als ik ze allemaal mee heb....
Dus daarom een fietskar gekocht, die kan ik zo loskoppelen en verder winkelen met de jongste 2 er in. En dan is het nu nog wachten op mijn elektrische fiets, want die heb ik dan ook echt wel nodig. En als we de kar niet meer gebruiken hebben we nog wel wat aan de elektrische fiets.
Verder, je kleintjes mogen volgens mij ook wel achterop als ze zelf kunnen zitten hoor. Dan heb ik het dus over zelf gaan zitten. Ik ben dat ook wel van plan nu al, alleen kan dat dus niet omdat mijn zoontje ook nog mee moet....En de oudste fiets nu wel alleen, maar dat vind ik nog best eng als ik iedereen bij me zou hebben!
Tot zover mijn dilemma om met 4 kinderen op pad te kunnen!
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op wo 23 mei 2012 - 7:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Ik heb juist bewust gekozen voor een fietskar. We wilden eerst een bakfiets, maar dat moest dan sowieso een elektrische zijn, omdat het hier nogal klimmen is om thuis te komen, en als ze er alle 4 inzitten lukt dat echt niet.
Tot zover mijn dillema om met 4 kinderen op pad te kunnen!
Ik heb de dubbele buggy ook erbij in gehad hoor! Zowel mijn urban jungle als de ' loopbuggy' , tis even passen en meten maar het gaat wel!
Maarja, jij hebt er ook 4 mee te nemen en dan nog alle spullen ppfff....dat is een onderneming!
Happinaz- Kletskop
Mama Rosa echt.. ik zou het niet kunnen vier kinderen denk ik... vind het zo knap hoe je het allemaal regelt...
Even een vraag voor iedereen, zouden jullie nog meer kindjes willen?
Hier komen geen kindjes meer Wij vinden 2 goed.
studiebol- Ratel
Wij sluiten het nog niet uit. Ik merk dat ik de wens nog wel heb en ik ben er voor mezelf nog niet uit of de wens nog een baby of nog een kind is. Ik weet niet of dan helemaal duidelijk overkomt wat ik bedoel, maar voordat we dat helder hebben komt er geen 3 (of 4e) bij.
Ik vind 2 kindjes ook wel heel gezellig, relaxt en op den duur financieel ook wel aantrekkelijk.....
Ben ook wel benieuwd naar de rest.
Ik vind 2 kindjes ook wel heel gezellig, relaxt en op den duur financieel ook wel aantrekkelijk.....
Ben ook wel benieuwd naar de rest.
Happinaz- Kletskop
Happinaz schreef:_MamaRosa_ schreef:Ik heb juist bewust gekozen voor een fietskar. We wilden eerst een bakfiets, maar dat moest dan sowieso een elektrische zijn, omdat het hier nogal klimmen is om thuis te komen, en als ze er alle 4 inzitten lukt dat echt niet.
Tot zover mijn dillema om met 4 kinderen op pad te kunnen!
Ik heb de dubbele buggy ook erbij in gehad hoor! Zowel mijn urban jungle als de ' loopbuggy' , tis even passen en meten maar het gaat wel!
Maarja, jij hebt er ook 4 mee te nemen en dan nog alle spullen ppfff....dat is een onderneming!
Ja, dat is het nou net, dat past niet, haha! Ik ga vaak wel lopend het centrum in, is best een eindje, maar dan zit zoontje bovenop de voetenplank, en als dochter ook mee is, zij ook nog. Ik kom er wel, maar fietsen zou wel lekker zijn nu! Ik wil dat zo ontzettend graag! Dus hard hopen dat ie er snel is, die fiets!
Zelfde probleem hebben wij met de auto, we hebben nu een 7-persoons, waarbij we dus achterin 2 stoelen op kunnen klappen. Momenteel gebruiken we er maar 1. Daarnaast staat de buggy. De UBJ past dus niet, echt heel erg jammer, want dat loopt zoveel fijner!! Maar goed, we doen het er maar mee!
De meiden zitten ook nog in de 0+ autostoeltjes. Zodra ze in de volgende gaan, moeten ze naast elkaar, en daarnaast de oudste op een verhoger. Dit doen we ook bewust zo, omdat de stoel waar de oudste op zit, naar voren geklapt moet kunnen worden, omdat zoontje er dan ook nog achterin moet komen. Dus dat wordt lekker in de auto kruipen om de middelste vast te zetten, haha!
Hoe deed jij het trouwens in de supermarkt als je zonder wandelwagen was? Ik heb ze nu dus nog in de maxicosi's zitten, en die zet ik beide overdwars op de kar. Maar zodra ze dus in de volgende autostoel komen, kan dat niet meer. En 1 los in de wagen en 1 in het zitje zie ik nog niet zitten. Maar het zal wel moeten denk ik.
Ik ken ook iemand die zet beide kindjes (tweeling) gewoon samen in het zitje, de ene met de beentjes aan de ene kant, de andere met de beentjes aan de andere kant, maar dat vind ik zielig.
Eigenlijk zouden ze gewoon in de supermarkt tweelingkarren moeten aanschaffen, net als bij Intratuin!
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op wo 23 mei 2012 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zou best nog meer kinderen willen, maar voorlopig vinden we het ok. Al zal het altijd blijven kriebelen ben ik bang.
Maar aan de andere kant, financieel is het nu best zwaar, ok, het is ook niet heel gunstig om er 3 in de luiers te hebben, wat dat betreft zou een jaar later handiger zijn geweest, maar goed, nu zijn we er ook in1x uit, uit die dure en drukke periode. Ok, dan breekt het volgende dure tijdperk aan, haha!
Ook heb ik een chronische ziekte waardoor ik steeds meer achteruit zal gaan, en dat houden we ook wel in ons achterhoofd, het moet ook te doen zijn voor mij.
En ookal zijn de kinderen best wel makkelijk, ik ben echt wel eens erg druk, en dan is het ook wel heel vermoeiend merk ik. Dus dat speelt ook zeker mee. Ik denk dat we het het beste hier bij kunnen laten, maarja, die kriebels....
Maar aan de andere kant, financieel is het nu best zwaar, ok, het is ook niet heel gunstig om er 3 in de luiers te hebben, wat dat betreft zou een jaar later handiger zijn geweest, maar goed, nu zijn we er ook in1x uit, uit die dure en drukke periode. Ok, dan breekt het volgende dure tijdperk aan, haha!
Ook heb ik een chronische ziekte waardoor ik steeds meer achteruit zal gaan, en dat houden we ook wel in ons achterhoofd, het moet ook te doen zijn voor mij.
En ookal zijn de kinderen best wel makkelijk, ik ben echt wel eens erg druk, en dan is het ook wel heel vermoeiend merk ik. Dus dat speelt ook zeker mee. Ik denk dat we het het beste hier bij kunnen laten, maarja, die kriebels....
Gast- Gast
Geweldige foto's Mama Rosa! Ik heb nog nooit gezien dat ze tweeling wagens hadden bij de intratuin, maar eigenlijk ook nooit opgelet.
Boodschappen doe ik zonder de kids.. met zie ik echt niet zitten, of het moeten 1 of 2 dingetjes zijn. Morgen zijn ze op het dagverblijf, voor ik ze ophaal doe ik eerst voor het hele weekend de boodschappen.
Boodschappen doe ik zonder de kids.. met zie ik echt niet zitten, of het moeten 1 of 2 dingetjes zijn. Morgen zijn ze op het dagverblijf, voor ik ze ophaal doe ik eerst voor het hele weekend de boodschappen.
studiebol- Ratel
Ik heb de mazzel dat ik echt aan 3 kanten om mij heen supermarkten heb, dus ik ging altijd lopend de boodschappen doen en dan zaten of lagen mijn zoontjes dus gewoon in hun wagen.O f vanuit mijn werk met de auto voordat ik ze ophaalde bij de opvang.
De grote weekboodschappen heb ik tot ongeveer 10 maanden via a.lbert . n l gedaan en/of mijn vriend ging die s' avonds halen. De AH is hier tot 22.00 uur open....
Ik vond het ook gedoe....respect voor jou hoor!
En dat fietsen, dat kan ik me goed voorstellen en dan is een fietskar wellicht wel echt praktischer omdat je die inderdaad ook kan omtoveren tot wandelkar. Zo vinden we allemaal onze eigen maniertjes.
Die dubbele karren van het tuincentrum zijn inderdaad briljant, maar echt. Haha.
Op dit moment vinden mijn zoontjes het tijdens boodschappen doen vooral heel interessant om alles wat ik in het karretje doe er weer uit te gooien en/of gewoon open te maken en op te eten als ik even niet oplet. Zucht.....
De grote weekboodschappen heb ik tot ongeveer 10 maanden via a.lbert . n l gedaan en/of mijn vriend ging die s' avonds halen. De AH is hier tot 22.00 uur open....
Ik vond het ook gedoe....respect voor jou hoor!
En dat fietsen, dat kan ik me goed voorstellen en dan is een fietskar wellicht wel echt praktischer omdat je die inderdaad ook kan omtoveren tot wandelkar. Zo vinden we allemaal onze eigen maniertjes.
Die dubbele karren van het tuincentrum zijn inderdaad briljant, maar echt. Haha.
Op dit moment vinden mijn zoontjes het tijdens boodschappen doen vooral heel interessant om alles wat ik in het karretje doe er weer uit te gooien en/of gewoon open te maken en op te eten als ik even niet oplet. Zucht.....
Happinaz- Kletskop
En wat een ontzettend leuke foto's!
Hoe oud zijn jullie? Zijn jullie ook relatief jonge tweeling mama's? En zijn jullie natuurlijk zwanger geraakt van de tweeling, of via een medisch traject?
Ik ben nu 29, was 24 toen ik zwanger raakte en 25 toen ik van mijn mannetjes beviel. Ik ben onverwachts, maar wel heel gewenst, zwanger geraakt.
Hoe oud zijn jullie? Zijn jullie ook relatief jonge tweeling mama's? En zijn jullie natuurlijk zwanger geraakt van de tweeling, of via een medisch traject?
Ik ben nu 29, was 24 toen ik zwanger raakte en 25 toen ik van mijn mannetjes beviel. Ik ben onverwachts, maar wel heel gewenst, zwanger geraakt.
Happinaz- Kletskop
studiebol schreef:Geweldige foto's Mama Rosa! Ik heb nog nooit gezien dat ze tweeling wagens hadden bij de intratuin, maar eigenlijk ook nooit opgelet.
Ik doe de grote ook niet met ze hoor! Soms met de oudste of de 2e, of pas had ik 1 van de meiden mee, maar door de weeks haal ik wat kleine dingetjes, en dan gaat iedereen mee. Opzich prima te doen. Al blijft het wel opletten, en trek ik behoorlijk bekijks, maar dat vind ik wel leuk!
Gast- Gast
Ik ben nu ook 29. Ik was 24 bij de oudste. En ze zijn allemaal spontaan ontstaan, ik ben volgens mij heel vruchtbaar, ik was alle keren meteen zwanger. En dat is meteen waar ik wel eens bang voor ben, dat ik perongeluk zwanger raak. Voor de tweeling had ik dat niet erg gevonden, maar nu zou dat wel even slikken zijn!
Gast- Gast
studiebol schreef:Mama Rosa echt.. ik zou het niet kunnen vier kinderen denk ik... vind het zo knap hoe je het allemaal regelt...
Hier ben ik het helemaal mee eens.
En dan maken wij ons 'druk' hoe we een tweeling moeten vervoeren, haha.
Wij zijn er nog niet helemaal over uit.
Ik sluit het zeker niet uit. Maar dan zou het echt over 2 jaar ofzo zijn.
Mijn man vindt zichzelf dan eigenlijk te oud.
_Lana_- Ratel
Happinaz schreef:En wat een ontzettend leuke foto's!
Ik ben 31 nu. En mijn kindjes zijn er gekomen via een medisch traject. We hebben er bijna 4 jaar op moeten wachten.
Dus ik was dubbel zo blij dat het er 2 waren/zijn!
Als we een derde willen, moet die er ook nog maar komen natuurlijk, we zouden nooit meer de medische molen ingaan.
Dat was best een hectische tijd, achteraf gezien.
_Lana_- Ratel
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Pagina 2 van 14
Permissies van dit forum: