Tweelingentopic
+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers
Pagina 5 van 14
Pagina 5 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14
Re: Tweelingentopic
Mogge Charles!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Mogge Charles!
Volgens mij is mijn iq gezakt sinds ik thuiszit!
Gast- Gast
Haha daar heb ik ook wel last van Charlie. Ben inmiddels al ruim 2,5 jaar thuis en blij dat ik nu weer een cursus aan het doen ben...want ik voelde mij echt met de dag dommer worden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Charlie schreef:Lejow schreef:Mogge Charles!
Volgens mij is mijn iq gezakt sinds ik thuiszit!
Oooooooooooooooooooooooooooooooooooh, is dát mijn probleem!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nois schreef:Haha daar heb ik ook wel last van Charlie. Ben inmiddels al ruim 2,5 jaar thuis en blij dat ik nu weer een cursus aan het doen ben...want ik voelde mij echt met de dag dommer worden.
Ja gek he...alsof je je hoofd op standby zet, omdat het toch niet 'nodig' is ontzettend scherpzinnig te zijn. Je went er zo snel aan. Niet goed .
Gast- Gast
Charlie, ik ben nooit bij een gynacoloog geweest! Heb tijdens de reguliere controles die beste persoon nooit gezien. Ik had altijd verschillende arst assistentes of meiden in opleiding, en elke keer kreeg ik iets anders te horen, heel vervelend, werd ik heel onzeker en naar van! Pas toen ik opgenomen werd in het ziekenhuis heb ik een gynacoloog gezien en had ik het idee dat die verpleegkundige me veel serieuzer namen en me veel beter advies kon geven dan die mensen die ik bij de controles had gezien, dus nee geen goede ervaringen met de controles hier!
Vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken, gelukkig heb ik die niet veel gehad. Probeer veel te rusten, kan je terwijl je op de bank ligt niet oefeningen met je benen doen,ivm de trombosebeen?
Happinaz, dat was ik met die pittige dag:D
Oh het geboorte kaartje, wij hadden ook niet specifiek voor tweelingen hoor, gewoon vierkant kaartje, roze met grijs, aan de binnenkant links de gewichten en de geboorte tijden en aan de binnen kant rechts onze adres gegevens. Verder geen gedichtjes. We hadden de pagina's in blokjes verdeeld en daar stonden dan de teksten in. Zag laatst wel een heel leuk kaartje, Links een naam dan een grote & teken en dan rechts een naam en als je het kaartje dan open klapte, was zo'n 3 luik zeg maar.. dan stonden daar de verdere dingen van de kinderen.
Vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken, gelukkig heb ik die niet veel gehad. Probeer veel te rusten, kan je terwijl je op de bank ligt niet oefeningen met je benen doen,ivm de trombosebeen?
Happinaz, dat was ik met die pittige dag:D
Oh het geboorte kaartje, wij hadden ook niet specifiek voor tweelingen hoor, gewoon vierkant kaartje, roze met grijs, aan de binnenkant links de gewichten en de geboorte tijden en aan de binnen kant rechts onze adres gegevens. Verder geen gedichtjes. We hadden de pagina's in blokjes verdeeld en daar stonden dan de teksten in. Zag laatst wel een heel leuk kaartje, Links een naam dan een grote & teken en dan rechts een naam en als je het kaartje dan open klapte, was zo'n 3 luik zeg maar.. dan stonden daar de verdere dingen van de kinderen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
[quote="studiebol"]Charlie, ik ben nooit bij een gynacoloog geweest! Heb tijdens de reguliere controles die beste persoon nooit gezien. Ik had altijd verschillende arst assistentes of meiden in opleiding, en elke keer kreeg ik iets anders te horen, heel vervelend, werd ik heel onzeker en naar van! Pas toen ik opgenomen werd in het ziekenhuis heb ik een gynacoloog gezien en had ik het idee dat die verpleegkundige me veel serieuzer namen en me veel beter advies kon geven dan die mensen die ik bij de controles had gezien, dus nee geen goede ervaringen met de controles hier!
quote]
Dit heb ik al eens eerder gelezen bij jou, maar dit vind ik echt zo vreemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier onzeker van werd.
Wij kregen meteen één van de beste gynaecologen van het ziekenhuis toegewezen en stonden heel goed onder controle. Ik heb nog nooit iemand anders gehad dan hem. En zelfs mijn bevalling heeft hij gedaan.
Zo'n leuke man en hij nam altijd uitgebreid de tijd.
Echt heel jammer dat jij daar niet zo'n goede ervaring mee hebt!
Kreeg je trouwens wel steeds een echo?
Oh en Charlie, tuurlijk kan jij hier alles kwijt over je zwangerschap! Leuk juist! Wij hebben dat ook allemaal meegemaakt, dus misschien heb je daar nog wat aan.
Al zijn Studiebol en ik niet echt het goede voorbeeld .
quote]
Dit heb ik al eens eerder gelezen bij jou, maar dit vind ik echt zo vreemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier onzeker van werd.
Wij kregen meteen één van de beste gynaecologen van het ziekenhuis toegewezen en stonden heel goed onder controle. Ik heb nog nooit iemand anders gehad dan hem. En zelfs mijn bevalling heeft hij gedaan.
Zo'n leuke man en hij nam altijd uitgebreid de tijd.
Echt heel jammer dat jij daar niet zo'n goede ervaring mee hebt!
Kreeg je trouwens wel steeds een echo?
Oh en Charlie, tuurlijk kan jij hier alles kwijt over je zwangerschap! Leuk juist! Wij hebben dat ook allemaal meegemaakt, dus misschien heb je daar nog wat aan.
Al zijn Studiebol en ik niet echt het goede voorbeeld .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
haha nee lana en ik zijn niet het goede voorbeeld... laat die baby's van je maar langer zitten dan wij hebben gedaan charlie!
Lana, ja hoor ik kreeg wel elke keer een echo, maar een keer ben ik met zo'n rot gevoel naar huis gegaan dat meisje wist niks echt niks, zooo vervelend had op dat moment mijn mond open moeten doen maar zo assertief ben ik niet.
Eenmaal opgenomen in het ziekenhuis zijn mijn ervaringen weer heel goed hoor, toen had ik mensen die echt wist waar ze het over hadden. Maar tijdens die controles nee echt... begrijp me goed iedereen moet het leren en daar ben ik ook altijd voorstander van, maar zet er dan wel een ervaren iemand neer en laat de controles niet door twee meiden in opleiding doen.. das gewoon slecht.
Lana, ja hoor ik kreeg wel elke keer een echo, maar een keer ben ik met zo'n rot gevoel naar huis gegaan dat meisje wist niks echt niks, zooo vervelend had op dat moment mijn mond open moeten doen maar zo assertief ben ik niet.
Eenmaal opgenomen in het ziekenhuis zijn mijn ervaringen weer heel goed hoor, toen had ik mensen die echt wist waar ze het over hadden. Maar tijdens die controles nee echt... begrijp me goed iedereen moet het leren en daar ben ik ook altijd voorstander van, maar zet er dan wel een ervaren iemand neer en laat de controles niet door twee meiden in opleiding doen.. das gewoon slecht.
studiebol- Ratel
Dit was ons geboortekaartje, samen met de drukker ontworpen.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 1 jun 2012 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat mooi MamaRosa!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Hele mooie kaart Mamarosa!
En wat een moppies zijn het toch! :-)
En wat een moppies zijn het toch! :-)
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Mooie kaart MR!!
studiebol- Ratel
Oh, ik ben zo slecht in het bijhouden ven topics....daar moet ik echt een iets aan doen haha!
Ik werd in het ziekenhuis ook heel onzeker van alle wisselende verpleegkundigen/verloskundigen/stagiaires/geneeskundigen in opleiding, etc. Ik heb na een maand of 5 gevraagd om een afspraak bij de gynaecoloog en die ook gekregen. Nadat ik uitgelegd had dat ik zo onzeker werd van alle wisselende contacten ben ik daarna bij de gynaecoloog gebleven, dat was heel fijn. Ik ervaarde ook dat ik enerzijds constant gewaarschuwd werd voor alle mogelijke risico's van een tweelingzwangerschap en dat ik anderzijds geen enkel echt goed advies kreeg.
Ohh geboortekaartjes! Ik vond het aanbod saai en dus hebben we zelf ontworpen. Ik heb door een bevriende fotograaf mijn buik van de beiden zijkanten laten fotograferen tegen een zwarte muur met een lamp op mijn buik waardoor deze opgelicht werdt en dan zie je de hand van mijn vriend die met een kwast en zwarte verf de namen van mijn kindjes op mijn buik verft. De uiteindelijke kaart is een 2 luik geworden waarbij op beide flappen dus 1 kant van mijn buik staat. Ik heb er ook wel foto's van, maar die zet ik liever niet hier online, dus als je hem graag wilt zien dan mag je me gerust PM'en.
Vandaag ben ik vrij en mijn jongens zijn heel hangerig en drammerig en moe en buiten regent het heel hard. Dit wordt een LANGE dag
Ik werd in het ziekenhuis ook heel onzeker van alle wisselende verpleegkundigen/verloskundigen/stagiaires/geneeskundigen in opleiding, etc. Ik heb na een maand of 5 gevraagd om een afspraak bij de gynaecoloog en die ook gekregen. Nadat ik uitgelegd had dat ik zo onzeker werd van alle wisselende contacten ben ik daarna bij de gynaecoloog gebleven, dat was heel fijn. Ik ervaarde ook dat ik enerzijds constant gewaarschuwd werd voor alle mogelijke risico's van een tweelingzwangerschap en dat ik anderzijds geen enkel echt goed advies kreeg.
Ohh geboortekaartjes! Ik vond het aanbod saai en dus hebben we zelf ontworpen. Ik heb door een bevriende fotograaf mijn buik van de beiden zijkanten laten fotograferen tegen een zwarte muur met een lamp op mijn buik waardoor deze opgelicht werdt en dan zie je de hand van mijn vriend die met een kwast en zwarte verf de namen van mijn kindjes op mijn buik verft. De uiteindelijke kaart is een 2 luik geworden waarbij op beide flappen dus 1 kant van mijn buik staat. Ik heb er ook wel foto's van, maar die zet ik liever niet hier online, dus als je hem graag wilt zien dan mag je me gerust PM'en.
Vandaag ben ik vrij en mijn jongens zijn heel hangerig en drammerig en moe en buiten regent het heel hard. Dit wordt een LANGE dag
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Oh, ik ben zo slecht in het bijhouden ven topics....daar moet ik echt een iets aan doen haha!
Happinaz- Kletskop
Oh ik werd ook wel er ook wel een beetje tuureluur van dat ik elke keer een andere arst assistent had. Mijn eigen gyn waarbij ik "ingeschreven" stond zag ik voor het eerst tijdens de keizersnede. Ik ga een volgende keer ook vragen om steeds dezelfde en gewoon de gyn zelf want ik vond het ook echt vreselijk dat ze ook steeds niet wisten wat er de andere keren precies gezegd was.
Hier ook hang- en dramgedrag met dit petweer..op zulke dagen zou ik toch wel graag willen werken of iets.
Hier ook hang- en dramgedrag met dit petweer..op zulke dagen zou ik toch wel graag willen werken of iets.
Coco- Ratel
Jaa ik ook! En ik voel me gelijk schuldig als ik dat zeg want ik werk 4 dagen haha. Heb dan ook echt respect voor alle moeders die er voor kiezen thuis te blijven bij hun kinderen.
Het was een onrustige dag. Ben eigenlijk constant met ze in de weer geweest vanuit het negatieve. Wel geprobeerd dat om tegen te gaan of om te draaien maar dat lukte vandaag niet zo.
Ik merk dat ze erg toe zijn aan de basisschool. Ze stellen zoveel vragen over, woorden, cijfers, de klok, de wereld. Vanzelfsprekend geef ik ze hier informatie over en antwoord op hun vragen maar ze zijn in die vraagstukken zo beteeterig naar elkaar en proberen constant beter dan de ander te zijn. Echt strijden om het juiste antwoord, dingen als eerste doen, het beste doen etc. Vervolgens komen daar discussies (lees geschreeuw, gegil en bijten) uit voort en beginnen we weer van voor af aan.........zucht.
Paps is thuis, die zit even met ze te puzzelen, gelukkig. Hij mag ze lekker naar bed brengen, ik zit even aan de koffie!
Het was een onrustige dag. Ben eigenlijk constant met ze in de weer geweest vanuit het negatieve. Wel geprobeerd dat om tegen te gaan of om te draaien maar dat lukte vandaag niet zo.
Ik merk dat ze erg toe zijn aan de basisschool. Ze stellen zoveel vragen over, woorden, cijfers, de klok, de wereld. Vanzelfsprekend geef ik ze hier informatie over en antwoord op hun vragen maar ze zijn in die vraagstukken zo beteeterig naar elkaar en proberen constant beter dan de ander te zijn. Echt strijden om het juiste antwoord, dingen als eerste doen, het beste doen etc. Vervolgens komen daar discussies (lees geschreeuw, gegil en bijten) uit voort en beginnen we weer van voor af aan.........zucht.
Paps is thuis, die zit even met ze te puzzelen, gelukkig. Hij mag ze lekker naar bed brengen, ik zit even aan de koffie!
Happinaz- Kletskop
Wat een heerlijk moment is dat als papa thuis komt he? Pff even op adem komen na zo'n dag!
Hier waren ze vanmorgen al om 5.30 uur ruzie aan het maken en gillen/schreeuwen (arme buren). Daar werd ik ook echt niet vrolijk van. Dat geruzie vind ik wel lastig altijd, maar geloof ook dat ik er weinig aan kan doen verder, het is ook altijd zo voorbij en staan ze weer innig gearmd te knuffelen.
Wel leuk dat ze zo nieuwsgierig zijn naar alles en zoveel vragen, maar kan mij ook voorstellen dat het na een paar uurtjes erg vermoeiend wordt steeds die vragen. Maar oh jee, bijten blijft op die leeftijd dus ook nog voortbestaan? Had eigenlijk gehoopt dat dat wel een keertje voorbij zou gaan haha.
Echt verschrikkelijk dit weer hoor, op zulke dagen zucht ik ook echt tig keer, maar zodra het mooi weer is en ze lekker buiten kunnen ravotten heb ik er vrijwel geen omkijken naar en geniet ik echt van het fulltime thuis zijn. Maar dagen als deze...helemaal als de dag ook al om 5 uur begint
Hier waren ze vanmorgen al om 5.30 uur ruzie aan het maken en gillen/schreeuwen (arme buren). Daar werd ik ook echt niet vrolijk van. Dat geruzie vind ik wel lastig altijd, maar geloof ook dat ik er weinig aan kan doen verder, het is ook altijd zo voorbij en staan ze weer innig gearmd te knuffelen.
Wel leuk dat ze zo nieuwsgierig zijn naar alles en zoveel vragen, maar kan mij ook voorstellen dat het na een paar uurtjes erg vermoeiend wordt steeds die vragen. Maar oh jee, bijten blijft op die leeftijd dus ook nog voortbestaan? Had eigenlijk gehoopt dat dat wel een keertje voorbij zou gaan haha.
Echt verschrikkelijk dit weer hoor, op zulke dagen zucht ik ook echt tig keer, maar zodra het mooi weer is en ze lekker buiten kunnen ravotten heb ik er vrijwel geen omkijken naar en geniet ik echt van het fulltime thuis zijn. Maar dagen als deze...helemaal als de dag ook al om 5 uur begint
Coco- Ratel
ik vind de dagen dat ik werk ook wel erg prettig eerlijk gezegd!
nois en Happinaz, vervelend hoor dat jullie ook zo veel wisselende mensen hadden in het ziekenhuis, ik heb dat echt wel als vervelend ervaren.
nois en Happinaz, vervelend hoor dat jullie ook zo veel wisselende mensen hadden in het ziekenhuis, ik heb dat echt wel als vervelend ervaren.
studiebol- Ratel
Ik heb het ook als feedback terug gegeven in zo'n na-gesprek. Ik weet niet meer hoe dat precies genoemd werdt. Er werdt toen wel 'ja' en amen geknikt maar ik kreeg niet echt het gevoel dat ze van plan waren om daar iets mee te doen.
De gynaecoloog legde mij toen uit dat het kwam omdat een verloskundige in een praktijk de opdracht heeft een zwangerschap te begeleiden en de medewerkers in het ziekenhuis, dus alle functies,de opdracht hebben om het proces klinisch te volgen. Dus eigenlijk zou de oplossing zijn om zowel op controle te gaan in het ziekenhuis als in een verloskundigen praktijk.
Vandaag weer een werkdagje! Bijkomen!
De gynaecoloog legde mij toen uit dat het kwam omdat een verloskundige in een praktijk de opdracht heeft een zwangerschap te begeleiden en de medewerkers in het ziekenhuis, dus alle functies,de opdracht hebben om het proces klinisch te volgen. Dus eigenlijk zou de oplossing zijn om zowel op controle te gaan in het ziekenhuis als in een verloskundigen praktijk.
Vandaag weer een werkdagje! Bijkomen!
Happinaz- Kletskop
Bweuh vanaf wanneer waren jullie het langzaam beu? Ik heb echt pijn aan mijn knieën van het gewicht dat ik draag, moet gewoon de hele dag voor 3 druppels naar de wc en de huid van mijn buik rekt echt zoooo hard, doet pijn! Oh, en maagzuur is ook vreselijk, word steeds erger. Ik kan misschien een half uurtje snel boodschappen doen en dan moet ik weer rusten!
Gast- Gast
Ik was het rond de 25-30 weken lichamelijk ook wel goed zat hoor Charlie. Idd om de haverklap naar toilet en ik voelde mijn buik gewoon scheuren steeds. Soms net het gevoel of die op de grond zou vallen.
Wat neem je tegen de maagzuur?
Mijn man is 3 dagen thuis en daarna ga ik een paar dagen naar mijn ouders. Ook even een beetje bijkomen olee
Mijn man is 3 dagen thuis en daarna ga ik een paar dagen naar mijn ouders. Ook even een beetje bijkomen olee
Coco- Ratel
Nois schreef:Ik was het rond de 25-30 weken lichamelijk ook wel goed zat hoor Charlie. Idd om de haverklap naar toilet en ik voelde mijn buik gewoon scheuren steeds. Soms net het gevoel of die op de grond zou vallen.
Ja ik voel het ook scheuren. Vooral linksonderin elke keer.
Ik neem Gaviscon tabletten en het drankje. Verder let ik op mijn eten en drink ik veel zuivel. Meer zei de gyneacoloog kan je niet echt doen.
Gast- Gast
Bij mij hielp banaan vaak wel redelijk goed naast de rennies. Nam vaak een halve of hele banaan voor ik ging slapen, dan kon ik tenminsten een beetje inslapen ipv wakker liggen door het maagzuur. Oh ja bij mij voelde het ook onderin als scheuren en steeds verder naar boven met de weken. Helaas. Volgens mij kun je aan dat voelen ook niet echt ontkomen.
Mag jij eigenlijk normaal bevallen als het zover is? En heb je nog steeds het gevoel dat de bevalling er misschien al aan komt of is dat inmiddels wel weg?
Mag jij eigenlijk normaal bevallen als het zover is? En heb je nog steeds het gevoel dat de bevalling er misschien al aan komt of is dat inmiddels wel weg?
Coco- Ratel
Nois schreef:Bij mij hielp banaan vaak wel redelijk goed naast de rennies. Nam vaak een halve of hele banaan voor ik ging slapen, dan kon ik tenminsten een beetje inslapen ipv wakker liggen door het maagzuur. Oh ja bij mij voelde het ook onderin als scheuren en steeds verder naar boven met de weken. Helaas. Volgens mij kun je aan dat voelen ook niet echt ontkomen.
De onderste (jongen) ligt in een hoofdligging dus het gaat sowieso een normale bevalling worden. Het meisje ligt er in een dwarsligging bovenop, dus het is hard hopen dat die ook via een normale bevalling volgt.
Ik had gisteravond weer héél sterk het gevoel van ohjee er rommelt iets, maar dat trok weer weg. Ik voel zoveel, had een beetje buikpijn maar dat kan natuurlijk vanalles zijn. Misschien bereid ik mezelf gewoon innerlijk alvast op de bevalling voor ofzo. Ik hoop/denk dat ze nog wel een week of 4/5 blijven zitten. Klop klop klop .
Gast- Gast
Charlie schreef:Bweuh vanaf wanneer waren jullie het langzaam beu? Ik heb echt pijn aan mijn knieën van het gewicht dat ik draag, moet gewoon de hele dag voor 3 druppels naar de wc en de huid van mijn buik rekt echt zoooo hard, doet pijn! Oh, en maagzuur is ook vreselijk, word steeds erger. Ik kan misschien een half uurtje snel boodschappen doen en dan moet ik weer rusten!
Ik was het ook wel zat hoor. Ik ging rond die tijd de deur al niet echt meer uit alleen omdat ik echt voor mijn gevoel een tweede ik mee moest slepen. Dat gewicht van die buik was zo zwaar. Laatste periode heb ik lange stukken, of winkelen zelfs in een rolstoel gedaan omdat ik een soort tuimelaar was geworden. Kon mijn eigen evenwicht niet onder controle houden.
Die laatste loodjes zijn zo zwaar, waar een eenling zwangerschap nu nog weken te gaan heeft moet je er bij een tweelingzwangerschap toch meer dan een kwart bij optellen dan de periode waar je nu inzit. Dus in theorie draag je al 40 weken, in gewicht en als aanslag op je lijf zeg maar.
Probeer je vooral te ontspannen en je over te geven aan de rust die je lijf vraagt, er zit niks anders op.
Mijn buik trok overigens ook echt erg. Is helas in die periode ook flink gaan scheuren. Ben een echt teigerinnetje nu. Ik kan daar nog steeds verdrietig van worden
Happinaz- Kletskop
Pagina 5 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14
Pagina 5 van 14
Permissies van dit forum: