Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's en Kids Topic

+16
tess05
Petteflet
knets
VeryCherry
Sjonno
Lindsya
meisjesmama
Limburg85
Thunder
bella
sandra
mirrie
Bolleke
Leska
Happinaz
Mamsie
20 plaatsers

Pagina 9 van 16 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Mama's en Kids Topic - Pagina 9 Empty Re: Mama's en Kids Topic

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:54

Misschien heel stom, maar wat is een 2,5 lijn? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  missmarm di 11 jan 2011 - 2:02

lieskuh--> op het cb gaat de curve van -2 tot en met +2 en bij de kinderarts etc gaat de lijn nog iets verder dus tot 2,5 de echte boven en onderlijn.

Ja wij weten wat het wordt maar houden het stil haha en je weet nooit of er meelezers zijn Laughing

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder di 11 jan 2011 - 2:02

Dat is de lijn die het CB hanteert. Staat in de groeicurve in het boekje, iig in het nieuwe boekje staat die.

* Edit: Tegelijk met Missmarm zie ik nu! Jammer dat je het niet wilt zeggen, maar kan het me wel voorstellen hoor.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  missmarm di 11 jan 2011 - 2:23

Rataplan schreef:Dat is de lijn die het CB hanteert. Staat in de groeicurve in het boekje, iig in het nieuwe boekje staat die.

* Edit: Tegelijk met Missmarm zie ik nu! Jammer dat je het niet wilt zeggen, maar kan het me wel voorstellen hoor.

Ik wil het best openbaar maken maar mark wil het liever geheim houden en als het ergens online staat kunnen mensen het wel vinden. Dat lijkt me niet zo'n goed idee haha

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Thunder di 11 jan 2011 - 3:17

Missmarm, pb'tje misschien Wink Very Happy ?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  mama van Mila di 11 jan 2011 - 23:01

Ik had ook nog nooit gehoord van een + of -2 lijn?? Weet wel dat Mila altijd onder de lijn zat! Gister toevallig gemeten en gewogen. 1.09cm en 16 kilo.

Vamorgen voor 9 uur gestofzuigt en gedweilt, om 9uur had ik werkoverleg. Kreeg te hoen dat mijn vakantie is goedgekeurd!! 4 weken zomervakantieeeee!!! HEERLIJK, alleen nog lang wachten Laughing
Zometeen Mila werr van school halen, is op woensdag al om 11.15 uit. Wie dat heeft verzonnen???
Vanmiddag kadootjes kopen, Mila naar de zwemles. En dan is de woensdag alweer voorbij.
Morgen tot half 7 werken en vrijdag half dagje. Dan weer lekker weekend!

De weken vliegen echt voorbij...

Groetjesss

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  missmarm di 11 jan 2011 - 23:18

mama van mila--> wat een rottijd zeg! hier zijn ze pas om 12:30 uit. Heerlijk 4 weken vakantie! Gaan jullie nog weg?

Hier na mijn verlof nog 4 weken vakantie. Dus pas 1 augustus weer beginnen overtijd zullen we vast niet gaan haha. Nick hoeft pas 15 aug weer naar school dus moeten 2 weken overbruggen met bso oid. Wie weet hoe zoiets werkt? Op de 1,5 dag dat ze niet bij mijn ouders zijn maar bij het kdv moet ik voor Nick een andere oplossing zoeken tijdens schoolvakanties

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mama van Mila di 11 jan 2011 - 23:35

missmarm schreef:mama van mila--> wat een rottijd zeg! hier zijn ze pas om 12:30 uit. Heerlijk 4 weken vakantie! Gaan jullie nog weg?

Hier na mijn verlof nog 4 weken vakantie. Dus pas 1 augustus weer beginnen overtijd zullen we vast niet gaan haha. Nick hoeft pas 15 aug weer naar school dus moeten 2 weken overbruggen met bso oid. Wie weet hoe zoiets werkt? Op de 1,5 dag dat ze niet bij mijn ouders zijn maar bij het kdv moet ik voor Nick een andere oplossing zoeken tijdens schoolvakanties

We gaan in principe niet weg, mijn vriend heeft per 1 maart weer een baan, heeft dan ruim 1,5 jaar thuis geweest. Dus financieel gezien is het verstandiger om thuis te blijven. We twijfelen heel erg om een efteling abbo te nemen.
maar die kost 150 pp. Maar is dan wel 14 maanden geldig ipv vorig jaar 7 maanden. Dus we denken nog ff ;-)

In de vakanties heb je toch ook bso opvang? Tenminste bij ons bij mij op het werk wel. Mila gaat niet naar de bso toe.
Misschien kun je het regelen dat hij in de vakantie begint? Kann hij ook wennen voordat hij naar school moet.

Ik moet wel wennen dat ik iedere x dat vinkje uitzet, krijg iedere x mail binnen...... nerd

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 0:39

mama van Mila schreef:Ik had ook nog nooit gehoord van een + of -2 lijn?? Weet wel dat Mila altijd onder de lijn zat! Gister toevallig gemeten en gewogen. 1.09cm en 16 kilo.

Het blijft humor, maar onze Jens (nee, niet Tygo) die is nu zo'n 1.04 en weegt ook iets van 16 kilo :shock:

Tygo is 1.12 en weegt nèt 17 kilo. Dus ondanks ze niet zo goed eet zijn ze toch zo'n beetje gelijk.

Gast
Gast

Bericht  mama van Mila wo 12 jan 2011 - 1:06

Lieskuh schreef:
mama van Mila schreef:Ik had ook nog nooit gehoord van een + of -2 lijn?? Weet wel dat Mila altijd onder de lijn zat! Gister toevallig gemeten en gewogen. 1.09cm en 16 kilo.

Het blijft humor, maar onze Jens (nee, niet Tygo) die is nu zo'n 1.04 en weegt ook iets van 16 kilo :shock:

Tygo is 1.12 en weegt nèt 17 kilo. Dus ondanks ze niet zo goed eet zijn ze toch zo'n beetje gelijk.

Tygo en Jens schelen dus ook niet veel zeg. Kunnen straks elkaars kleding aan Very Happy
Ze moet van mij ook iedere dag fruit eten, meestal een banaan. Ze krijgt 2 vitaminepillen per dag en ze drinkt nog steeds peutermelk. Dus vitamines en mineralen krijgt ze genoeg binnen.
Het gekke is dat ze echt niet veel snoept tussendoor. Smorgens op school een koekje, en smiddags iets van ee snoepje of koekje. ALs ze honger heeft krijgt ze dus extra fruit/ cracker/beschuit maar dat gebeurt dus niet vaak.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:11

Tygo en Jens schelen inderdaad niet veel qua lengte en gewicht, maar wel van leeftijd haha.

Tygo heeft nu als bovenmaat 122-128 (mouwen zijn dan wel altijd te lang!) en van broek zit hij in 104.
Jens heeft nu als bovenmaat 116 (mouwen ook bij hem te lang) en van broek maatje 98!
Jens heeft dus heel veel kleren van Tygo af kunnen dragen, dat is op zich wel fijn. Alleen als ik nu sta te strijken moet ik af en toe echt denken voor wie het ook alweer was haha.

Volgens mij is Mila gewoon gemiddeld voor haar leeftijd, niet echt aan de kleine kant toch? Tygo is ook zo'n smalle maar zit mooi gemiddeld volgens mij. Dus Mila krijgt het ergens vandaan om toch goed te groeien.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:24

Vandaag trouwens een druk dagje. Vanmorgen Tygo naar school gebracht en met Jens boodschappen gedaan. Jens naar bed, Tygo van school gehaald. Tygo laten eten (is 's middags altijd een kriem) en om 14 uur bij zijn vriendje afzetten, daar heeft hij een kinderfeestje. Tygo om kwart voor 5 weer ophalen omdat hij moet zwemmen en vanuit het zwemmen direct naar opa en oma omdat opa jarig is. Daar eten, kinderen even te bed leggen en dan weer naar huis. En ik mag morgenvroeg al om 5 uur beginnen, pfff. Ben al moe als ik eraan denk haha.

Gast
Gast

Bericht  mama van Mila wo 12 jan 2011 - 1:26

Lieskuh schreef:Tygo en Jens schelen inderdaad niet veel qua lengte en gewicht, maar wel van leeftijd haha.

Tygo heeft nu als bovenmaat 122-128 (mouwen zijn dan wel altijd te lang!) en van broek zit hij in 104.
Jens heeft nu als bovenmaat 116 (mouwen ook bij hem te lang) en van broek maatje 98!
Jens heeft dus heel veel kleren van Tygo af kunnen dragen, dat is op zich wel fijn. Alleen als ik nu sta te strijken moet ik af en toe echt denken voor wie het ook alweer was haha.

Volgens mij is Mila gewoon gemiddeld voor haar leeftijd, niet echt aan de kleine kant toch? Tygo is ook zo'n smalle maar zit mooi gemiddeld volgens mij. Dus Mila krijgt het ergens vandaan om toch goed te groeien.

Mila heeft van broeken 110. Had van de week een broek van retour gekocht 116 en die is echt nog iets te lang. Moet ook zeggen dat ik het verschrikkelijk vind om een broek om teslaan, een heel klein stuje prima, maar niet 2x ofzo.
Van shirtjes heeft ze 110/116 aan. Hema zit daarvan prima, h&m is nog iets te ruim.
Dat vind ik dan weer een nadeel van dubbele maten. 98/104 is gewoon echt te klein, maar 110/116 verzuipt ze dan in....
Mila is nu idd niet te klein meer, ze is niet de kleinste uit haar klas. Maar gewoon gemiddeld. waar ze van groeit??? geen idee Very Happy ach ja, we hopen dat ze ooit gaat warm gaat eten, andere kunnen er soms zo over zeuren, maar we weten zelf dat we er alles aan gedaan hebben/geprobeerd hebben. Niks werkt, en ik ga haar niet tot kokhalzen/overgeven dwingen om te eten. Ik weet niet beter meer, ze eet al geen avondeten sinds ze 10maanden is....

Ga eens enveloppen schrijven voor de uitnodigingen. Kunnen ze vandaag nog op de post.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mama van Mila wo 12 jan 2011 - 1:28

Lieskuh schreef:Vandaag trouwens een druk dagje. Vanmorgen Tygo naar school gebracht en met Jens boodschappen gedaan. Jens naar bed, Tygo van school gehaald. Tygo laten eten (is 's middags altijd een kriem) en om 14 uur bij zijn vriendje afzetten, daar heeft hij een kinderfeestje. Tygo om kwart voor 5 weer ophalen omdat hij moet zwemmen en vanuit het zwemmen direct naar opa en oma omdat opa jarig is. Daar eten, kinderen even te bed leggen en dan weer naar huis. En ik mag morgenvroeg al om 5 uur beginnen, pfff. Ben al moe als ik eraan denk haha.

Middageten gaat hier ook niet erg van harte hoor, ze mag van mij al voor de tv eten. Ze heeft dan de ochtend al moeten zitten op school. Ook al spele ze nog veel natuurlijk. Maar constant zeggen, neem nog eens een hap, eet eens door, Neutral

Overal hetzelfde waarschinlijk......

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Thunder wo 12 jan 2011 - 9:02

Gisteren weer met T.im naar de huisarts geweest, want hij werd weer met de minuut zieker. Vanmorgen moesten we dus gelijk bloedprikken en hij heeft dus nog steeds erg hoge ontstekingswaarden. We zitten nu dus maar weer aan de penicilline.

T.im is trouwens 115 cm lang en weegt rond de 19/20 kilo. Hij heeft in de shirts 116-122 en in broeken 116.
S.ven is 72 cm lang en weegt krap 8 kilo. Hij zit nu net in maatje 74.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  sandra wo 12 jan 2011 - 9:10

Hallo allemaal!

Vandaag weer een dagje gewerkt, het was niet druk maar ik ben het wel zat, ha ha, kan je wel eens hebben.. nu dus lekker onder een kleedje op de bank.

Mama v Mila, fijn dat ze in ieder geval haar brood wel goed eet.. misschien gaat ze straks opeens eten als ze een bepaalde leeftijd/fase voorbij is..

Lieskuh, balen dat J.ens telkens wakker is s’nachts... Hier was de badkamer idd ook een grote waterplas geworden na het bad festijn van de jongens... S stikte zowat door het geplons van C, maar hij had de grootste schik.. gek ding.. Heb je al wat meer gehoord van de ‘opper’ arts?

Rataplan, vervelend dat T nog ziek is, hoe gaat het nu met hem?

Pritt, jam, mamsie waar zijn jullie?

sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  mama van Mila wo 12 jan 2011 - 9:22

sandra schreef:Hallo allemaal!

Mama v Mila, fijn dat ze in ieder geval haar brood wel goed eet.. misschien gaat ze straks opeens eten als ze een bepaalde leeftijd/fase voorbij is..

Die fase duurt al 4 jaar lol! dus ben benieuwd hoe lang hij nog duurt !! Laughing

Ben ondertussen een vage film aant kijken , iets over studenten en feuten ofzo. Je hoeft er niet bij na te denken, dus das wel lekker...

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  sandra wo 12 jan 2011 - 9:30

mama van Mila schreef:
sandra schreef:Hallo allemaal!

Die fase duurt al 4 jaar lol! dus ben benieuwd hoe lang hij nog duurt !! Laughing

Ben ondertussen een vage film aant kijken , iets over studenten en feuten ofzo. Je hoeft er niet bij na te denken, dus das wel lekker...

ja ik weet idd dat het al heel lang speelt bij haar.. maar misschien als ze straks opeens doorheeft dat eten wel lekker is, of misschien eens bij vriendjes of vriendinnetjes gaat eten, dat er dan ineens een knop om kan gaan en ze gaat eten.. Je zou toch zeggen dat het een keertje over gaat Very Happy
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 23:34

:shock: Ik schrok me rot toen ik dit topic opende: wat hebben jullie veel gekletst!! Very Happy

@Mama van Mila: leuk dat je mee komt schrijven! Jij bent toen toch met Mila naar een logopedist geweest? Dat heeft dus ook niet veel geholpen, lees ik... Wel goed dat ze gewoon normaal groeit, ondanks het slechte eten. Dan zal ze toch wel binnenkrijgen wat ze nodig heeft. Krijgt ze ook extra vitamines ofzo?
Wat een leuk idee voor jullie kinderfeestje! Ik ga zo even kijken of dat voor R.ick z'n feestje straks ook een idee is...

@Missmarm: jeetje, 25 weken alweer! De tijd vliegt! Ik ben ook wel heel benieuwd naar het geslacht van jullie kindje! Doen jullie de babykamer zo neutraal dan dat niemand het geslacht kan raden?

@Mama van 2: had je de neuroloog nog gebeld? En hoe gaat het nu met M.ara? En met jou? Kom je een beetje tot rust nu?

@Sandra: is S. nog steeds zo vrolijk? Hoop het wel voor jullie! Echt superleuke foto's van hem ook op hyves zeg! Wat een leukerd!
En hoe is het met C.? Nog steeds zo hangerig of weet ie zichzelf wel weer wat beter te vermaken?

@Knets: hoe is het bij jullie? Ik ga je zo nog even sms-en. Haha, dan weet je dat Very Happy

@Rataplan: voelt T.im zich al wat beter? Balen hoor dat ie zo in de lappenmand zit steeds! Jammer dat ik de foto gemist heb Sad

@Kruimeltje: fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat het tussen jou en je scharrel ook weer oke is allemaal! Lekker hoor, dat het bos om de hoek is! Zou ik ook wel willen!

Met ons gaat alles goed! Gisteren met I.sabelle op het cb geweest. Ze is ontzettend goed gegroeid weer! Was ze eerst nog kleiner dan gemiddeld, nu zit ze qua lengte boven de middenlijn en qua gewicht precies op de middenlijn van de curve! Echt super!
Ze heeft gisteren ook haar eerste prikken gehad en bijna geen last gehad. Echt een pak van m'n hart, want de kinderarts had ons gewaarschuwd dat ze er best heftig op zou kunnen reageren. Ik had vandaag dus uit voorzorg maar vrij genomen... was dus achteraf niet nodig geweest!
Vanmorgen is ook de fysio nog langsgeweest. Haar hoofdje is al iets minder plat aan het worden, dus dat gaat ook de goede kant op!

R.ick had gisteren trouwens nog een briljante opmerking naar E.ric:

R.ick: papa, hadden jullie vroeger een douche?
E.ric: nee, dat was er toen nog niet. Wij gingen altijd in een hele grote teil in bad.
R.ick: dat is wel lang geleden he?
E.ric: ja, best wel.
R.ick: was dat nog voordat de dino's er waren? Laughing

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 12 jan 2011 - 23:58

Hallo!

Pritt, ik heb hardop moeten lachen om je stukje over R.ick en de dino's haha! Echt grappig. Gelukkig dat I.sabelle geen last had van de prikjes en dat ze mooi op het gemiddelde zit.

Ik heb niet zoveel nieuws, gaat allemaal goed. Ben een presentatie aan het maken voor school, maar kom niet vooruit. Maar het zal toch moeten.

Fijne dag allemaal!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bolleke do 13 jan 2011 - 1:09

Valt mij net iets in, Chr.istian klaagt zo erg over groeipijn in zijn benen de laatste tijd, echt zielig. Zijn er hier ook kinderen die er zo erg last van hebben gehad? Ik kan niets voor hem doen, alleen een beetje wrijven maar hij moet er soms gewoon van huilen.

Ik ga nog even studeren en hem dan van school halen en even naar de winkel.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sjonno do 13 jan 2011 - 2:53

kruimelje schreef:Valt mij net iets in, Chr.istian klaagt zo erg over groeipijn in zijn benen de laatste tijd, echt zielig. Zijn er hier ook kinderen die er zo erg last van hebben gehad? Ik kan niets voor hem doen, alleen een beetje wrijven maar hij moet er soms gewoon van huilen.

Ik ga nog even studeren en hem dan van school halen en even naar de winkel.

Rick kan ook erg klagen over pijn in zijn benen. Hij huilt niet maar hij trekt dan wel een erg zielig gezicht. Volgens mij kan je er niets aandoen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 3:47

Tygo is er wel eens gillend van wakker geworden. Maar helaas je kunt er niets aan doen. Ik zeg altijd dat ik er een 'wonder' zalfje op zal smeren zodat het over is. Tja, alsof nivea zoveel wonderen verricht, maar goed weet hij veel. En hij wordt er rustiger van zodra er iets van zalf op zit. Misschien een idee om een keer te proberen?

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 13 jan 2011 - 4:12

Ja ik smeer er ook "wonder" zalf op, maar de ene keer werkt het wel en de andere keer niet, ik heb ook gelezen dat er niet echt iets is dat helpt, maar ik vind het wel zielig voor hem.

Hoor net dat mijn oudtante overleden is, ze had over haar hele lichaam zenuwpijn omdat een wervel in haar rug verkeerd zat. Ze kon het wel uitschreeuwem van de pijn, en ze kreeg nu constant morfine en een uurtje geleden is ze overleden. Vind het vooral zielig voor haar man en familie, haar dochter woont in Portugal en zou vanavond aankomen om afscheid te nemen. Maar dat gaat dus niet meer lukken.

Ik ga eens aan het eten beginnen..

Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:28

Hi Mama's Very Happy

Hier is net een vriend van me weg en Vincent is nog werken dus ik dacht, even hier kijken.

Pritt
, heerlijk je maakt mijn dag weer goed althans R.ick haha moest echt even op zijn opmerking lachen Laughing Wat ontzettend fijn dat I.sabelle zo goed gegroeid is, echt super. En ook al zo fijn dat haar hoofdje minder plat is geworden, hopelijk zet het zo door. Ik heb de neuroloog niet meer gebeld, sinds eergisteren zat M.ara weer terug in haar schema en was het 'vervelende' gedrag voorbij en ze is 1 tandje rijker.

Kruimeltje
, ooow wat lekker zeg dat je zo dicht bij het bos woont dat zou ik ook wel willen. S.enne heeft soms ook last van die pijn in haar benen/knieen en dan helpt inderdaad niet meer dat wrijven. Als kind had ik ook erg veel last van deze groeipijnen en ik kan me de pijn nog zo voor de geest halen, het is echt vervelend.

Gecondoleerd met je oudtante !

Rataplan, hoe gaat het nu met Tim ?? Is hij al wat beter of niet niet ?

Leuk om al die verschillen te lezen tussen alle kindjes, tussen Tygo en Jens zit inderdaad helemaal niet veel verschil alleen in leeftijd haha ..... S.enna weegt nu precies 19 kilo en is 116 cm. Ze draagt meestal maat 116 soms maat 122.

Vandaag een **** dag gehad. M.ara moest naar de kinderarts, ze denken nu dat ze ook nog een lichte vorm van een open ruggentje erbij heeft Sad ook is haar spierspanning veel te slap voor 9 maanden en we hebben nu een aanvraag gekregen voor een aangepaste kinderstoel en een aangepast badje, confronterend, de eerste aangepaste dingen zullen hier binnenkort in huis staan. Morgen moeten we bellen voor een echo en rontgen van haar ruggenwervel en van haar dimpel (puntje boven de billen waar alle zenuwen bijeen komen) om te kijken of ze een onderliggend open ruggentje heeft.

Pffff soms wordt het echt even teveel hoor, wat gaat er allemaal nog komen ??? Sorry voor mijn geklaag maar dat mag ook weleens toch Question

Laatst aangepast door Mama_van2 op do 13 jan 2011 - 21:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 16 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: