Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ga op vakantie en neem mee...

+5
Fiwen
Susan
maiadebij
Darius
Novalee
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ga op vakantie en neem mee... Empty Ik ga op vakantie en neem mee...

Bericht  Novalee zo 20 mei 2012 - 20:17

Ik ben vast niet de enige die al aan het nadenken is over wat er allemaal mee moet op vakantie en benieuwd is naar de ervaringen van andere mama's. Zelf vind ik het namelijk best lastig. We gaan twee weken in een huisje op een camping in zuid Frankrijk. We gaan met de auto en gelukkig is die best groot, maar als ik zie wat we voor N. al allemaal meeslepen als we een dagje weggaan dan gaat het nooit allemaal passen scratch En dan moeten onze spullen er nog bij.

Dus kom maar op met tips: Hoeveel kleren heb je meegenomen? Hoeveel speelgoed? Wat is echt onmisbaar? Wat heb je meegenomen wat totaal overbodig was?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ga op vakantie en neem mee... Empty Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Bericht  Darius zo 20 mei 2012 - 20:29

Zorg iig voor een grote fles wasmiddel, zodat je kunt wassen!

Verder hebben wij gewoon een VW Passat station, en zijn daar ook met twee volwassenen en twee kinderen en een tent mee op vakantie gegaan, zonder aanhanger of dakkoffer.

Je sleept snel te veel mee, met name speelgoed. Een kindje van nog geen jaar kan zich prima vermaken met wat stapelbakjes, een knuffel en een boekje. In Frankrijk kun je nog ergens een emmertje en een schepje kopen, en klaar.

Verder kun je nog wel veel spullen, zoals een weekendtas met kleding kwijt onder de voeten van je kindje zeg maar (die zit in de autostoel natuurlijk, maar dan waar je normaal gesproken je voeten neerzet, achter de bestuurders of bijrijdersstoel)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 20:49

Wij gaan binnenkort ook op vakantie dus moet ook maar is een lijstje gaan maken.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij zo 20 mei 2012 - 21:36

Vorig jaar naar Marokko geweest, ik vond het heel handig om flink wat pakjes knijpfruit mee te hebben voor zowel onderweg als daar Ik had zo'n koffertje van de Hema (van jip en Janneke met nieuw speelgoed erin wat ze nog niet kenden. Dit was meer voor N als voor J trouwens, zij was toen 9 maanden en vermaakte zich nog met wat lege flessen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan zo 20 mei 2012 - 21:41

Wij gaan over anderhalve week een week naar Frankrijk, we zitten daar in een huisje. Behalve kleding en standaard verzorgingsproducten neem ik toch ook wel speelgoed mee, in elk geval Pop en Konijn van Yrsa, Ezra's V&D-tasjesverzameling, klei, verf en kwasten voor als het regent of als we gewoon even binnen zijn, ik denk dat we ook wel wat limonadesiroop en andere houdbare spullen en luiers hier bij de Lidl inslaan en meenemen. Het is even kijken hoeveel we in de auto kunnen proppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fiwen zo 20 mei 2012 - 22:10

SOKKEN! De vloer langs de zwembaden zijn vaak van natuursteen en wordt spekglad als het nat is. Wij kregen op vakantie de tip van Duitsers die naast ons zaten om J. een paar katoenen sokken aan te geven. En dat hielp echt perfect! Ze had wel waterschoentjes maar daar liep ze na een half uur al blaren op en die waren juist IN het zwembad weer heel glad. Met sokken aan had ze nergens meer last van en had ze zowel in als rond het zwembad voldoende grip. De sokken worden wel heel vies, we hebben 4 paar daar al weg gegooid omdat ze zo vies waren dat we ze nooit meer schoon hadden gekregen.

Verder heb ik een standaard inpaklijst voor 1 week vakantie gemaakt voor ons alle 3 en daarin heb van alle kledingstukken een redelijk aantal op gezet en me daar ook echt aan gehouden. Ik ken mezelf, als ik eenmaal aan het inpakken ben dan blijf ik pakken en door die lijst moest ik echt kiezen wat ik mee nam en had ik genoeg bij me maar niet te veel.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  silly_85 ma 21 mei 2012 - 0:16

Ik heb ook altijd te veel mee, wij gaan dan vliegen dus neem alleen het hoog nodige mee speelgoed koop ik op de plaats van bestemming en laat ik daar ook weer achter zoals een emmer en schepje, ze zijn toch meestal met water bezig en zand.
En in het geval dat je bijna door de kleren heen ben kan je altijd wel een keertje wassen.
En ik heb altijd mijn EHBO spulletjes mee zoals pleisters en zalfjes zetpillen etc. Er zit meestal wel een goeie apotheek maar vind het fijn om bij me te hebben.

Fiwen die tip neem ik mee van de sokken ik ga morge nacht weg dus ga nog ff snel extra sokken halen smile
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Novalee di 22 mei 2012 - 8:35

Zo, eindelijk even tijd om op m'n eigen topic te reageren smile

Darius, de camping waar we heen gaan is het mede geworden omdat er een wasserette is dus het wasmiddel gaat zeker mee! Maar ik moet maar even goed nadenken over hoeveel kleren we meenemen, want het moet voor mij ook vakantie blijven Wink

Qua speelgoed idd veel multifunctionele dingen. Zo heb ik vandaag deze gekocht:
Ik ga op vakantie en neem mee... 108585721_1-fisher-price-stapel-toren-ballen
Daar kan ze mooi gewoon maar ook in het badje mee spelen.

Fiwen, dat is idd wel een goede tip van de sokken! N. loopt nog niet maar ik ga hem onthouden voor volgend jaar smile Hopelijk houdt ze tegen die tijd wel haar sokken aan... Zo'n standaard lijst lijkt me ook handig, ik neem me elk jaar voor om het lijstje te bewaren voor het volgende jaar maar op een of andere manier komt dat er nooit van Rolling Eyes

Susan, beetje off topic maar naar aanleiding van jouw aanprijzingen hier op het forum ben ik bij N. ook Lipikar Baume gaan gebruiken en haar huidje is ontzettend opgeknapt! Dus bedankt voor de tip! Onze huisarts was ook onder de indruk van hoe goed het er uit zag smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Darius di 22 mei 2012 - 8:39

Ah, Susan d'r aandelen La Roche Possay zijn weer gestegen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Novalee di 22 mei 2012 - 8:39

Darius schreef:Ah, Susan d'r aandelen La Roche Possay zijn weer gestegen?
lol!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby di 22 mei 2012 - 8:40

Darius schreef:Ah, Susan d'r aandelen La Roche Possay zijn weer gestegen?

Very Happy Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Steep di 22 mei 2012 - 9:09

Nog meer tips, wij gaan ook dit weekend weg met de tent.. Very Happy
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Liadan za 7 jul 2012 - 7:38

Ik was even op zoek naar een meeneemlijstje en zag hier de tip van de sokken. Daar zou ik nooit zelf opgekomen zijn, maar die extra sokken gaan hier ook in de koffer:-)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: