Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn manager..

+3
Lady1984
Rovine
TNMN
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Mijn manager..

Bericht  TNMN zo 20 mei 2012 - 4:59

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door mijn manager (parttime werk) dat ze wilde dat ik aanstaande vrijdag werk. Ik vertelde dat ik voor die vrijdag en de rest van het weekend had ingevuld dat ik dan niet kan werken, omdat ik dan in Londen ben met een vriendin. Mijn manager werd erg boos en zei dat ze mensen nodig had omdat iedereen blijkbaar heeft vrij gevraagd voor dat weekend en dat ze vond dat ik niet zomaar een reis had kunnen boeken en de lijst waarop je de dagen invult waarop je kan werken alleen een misschien is (dus niet 100% of je dan ook vrij bent of werkt). Ze hing op zonder dag te zeggen (ik zei wel gewoon dag en bleef beleefd) en een half uur daarna kreeg ik 2 smsjes waarin stond dat ze vond dat ik helemaal niet flexible was, altijd probeer te ruilen en dat ze voor mij had gewerkt toen ik ziek was. Ik heb terug gebeld (ik vind zelf niet dat je zoiets in een smsje kan bespreken) en uitleg gevraagd. Zij vond dus dat het mijn schuld was dat ze problemen had om genoeg mensen te vinden om te werken in het weekend dat ik in London zit, en ze begon weer over dat ik altijd ruil en niet flexible ben. Ook zei ze dat ze het met anderen over mij had gehad en hun hadden blijkbaar hadden bevestigd wat zij ook zei.
Ik heb terug gekeken en in de afgelopen 3 maanden heb ik geprobeerd om 2 of 3x te ruilen (en het is trouwens nooit gelukt, dus ik heb gewoon gewerkt). Daarnaast heb ik de afgelopen 1,5 maand niet veel kunnen werken omdat ik examens had van school (dat weet ze en dat was 'geen probleem', nu wel blijkbaar) en heeft ze 1x voor mij moeten werken toen ik ziek was omdat ik zware blaasontsteking had en ik dus niet kon werken. Ik werk haast elk weekend en dit is de eerste keer dat ik een weekend heb waarin ik weg ben. Ik heb sorry gezegt (wel 3x geloof ik), omdat ik geen idee had dat het niet zou kunnen. Ook heb ik gezegt dat ik vond dat ik wel flexible ben, dat ik ook weleens extra werk en als mensen vragen of zij kunnen ruilen met mijn shift ik dit ook altijd doe. Ze was het niet met me eens en zei dat er misschien en disciplinaire actie aan gaat komen voor mij (geen idee wat dat betekent).
Ik was me echt van geen kwaad bewust tot ik dat telefoontje kreeg afgelopen vrijdag en nu zit ik er toch best wel mee. Ik wil altijd graag 'aardig' gevonden worden en ik probeer dus ook altijd om me aan alle regels etc. te houden. Ik heb dus blijkbaar wat fouts gedaan en ik voel me er erg ongemakkelijk bij, zeker omdat ik 'bang' ben dat andere collega's nu ook slecht over mij denken (terwijl ik zelf dus eigenlijk vind dat ze niet helemaal de waarheid spreekt).
Nu moet ik morgenavond werken (en zij is ook nog aanwezig als ik begin) en dus ben ik best 'bang' voor wat komen gaat. Moet ik gewoon doen of er niets is gebeurd of haar er op aanspreken? En heeft ze echt aan mensen die er werken over mij gevraagd? Moet ik daar iets aan doen?
Wat vinden jullie?

Sorry voor het lange verhaal!
(niet quoten graag smile )
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Rovine zo 20 mei 2012 - 5:11

Ik vind dat zij zich onprofessioneel gedraagt door die botte houding en die smsjes daarna. Ze kan zoiets ook op een normale manier uitleggen. Dat ze zulke dingen met je collega's bespreekt achter je rug om vind ik nou ook niet echt professioneel.

Ik zou er niks van zeggen en doen alsof er niks gebeurd is.

Ik heb een manager gehad die nogal een bullebak was. Die mij aansprak over mijn professionaliteit terwijl hij regelmatig driftbuien kreeg op de werkvloer. Dat liet ik gewoon van me afglijden omdat ik wist wie het zei.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Lady1984 zo 20 mei 2012 - 5:21

Jeetje wat een vervelende reactie van je manager. Jij gaat er vanuit dat als jij op die lijst schrijft dat je niet kan, dat je dan in je recht staat om vrij te zijn. Zij vindt kennelijk dat dit niet zo is, maar ik vind niet dat ze nu zij personeel nodig heeft, van jou kan eisen dat jij je hierin maar schikt. Dan had ze dit veel eerder maar duidelijk aan moeten geven. Ik weet natuurlijk niet precies wanneer jij deze dagen vrij hebt aangevraagd en wanneer het werkrooster klaar was. Hoeveel uren werk je precies volgens je contract of is het invalwerk?

Bij ons moeten wij (dit geldt met name voor het vaste personeel met contracturen) maanden vantevoren aangeven welke dagen je niet kan werken in een toekomstig rooster. Dit rooster wordt dan als concept verstuurd waarna iedere collega kan aangeven of het rooster klopt (genoeg vrije dagen volgens je contract). Daarna kan er nog gewisseld worden, invalkrachten in worden gezet, etc. De teamleidster keurt dit vervolgens goed of af. Mocht er echt iemand te weinig zijn kan er een uitzendkracht inworden gezet of iemand krijgt een werkopdracht (dan móet je werken). Ik ben invalkracht en ik geef aan wanneer ik kan werken (ik werk ook nog ergens anders). Word ik vervolgens in het conceptrooster ingepland, mocht ik niet kunnen dan geef ik dat aan en moet mijn teamleidster dit oplossen. Ik ben dus nooit verplicht te werken ook al sta ik ingepland in het conceptrooster. Maar ik kan me voorstellen dat dit in een ander CAO anders werkt.

Ik kan me voorstellen dat je je door de woorden van je manager in een naar dilemma geplaatst voelt. Toch vind ik dat je beter voor jezelf op mag komen. Duidelijk jouw argumenten aan mag dragen waarom je vind dat je flexibel bent en dat zij van haar kant dan ook duidelijker mag zijn over de regels hieromtrent. In mijn ogen ben je niet verplicht om te werken tenzij jij niet aan je contracturen komt en te laat je vrije dagen hebt aangevraagd. En over je collega's, ik weet niet hoe het contact onderling is, maar je mag best vragen aan een collega met wie je goed op kan schieten hoe hij/zij over de situatie denkt. Het komt nu op mij over alsof de manager zich in het nauw gedrukt voelt en daardoor zo handelt. Het is niet netjes om de mening van andere collega's hierbij te betrekken terwijl het volgens mij echt iets tussen jou en de manager is. Ik denk niet dat je collega's echt letterlijk zoiets gezegd hebben, misschien praatten ze de manager naar de mond of wisten ze zich geen raad met de situatie. Iedereen heeft er natuurlijk belang bij dat jij werkt als jullie allemaal datzelfde weekend vrij hebben gevraagd.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  TNMN zo 20 mei 2012 - 6:08

@Rovine: ja je hebt gelijk, het is ook onprofessioneel! Ik wil het graag negeren maar ben hier niet zo goed in...

@Lady: Ik moet 2 shifts per week werken, ik had dus nog 4 resterende dagen waarin ze mij kon plannen, maar nu heb ik dus maar 1 shift gekregen. Ik heb de lijst een week of 3 geleden ingevuld (gelijk toen 'ie werdt opgehangen, was dus ook 1 van de eerste die 'm invulde) maar zij maakte dus pas vrijdag de rota voor aankomende week..
Je hebt gelijk dat ik beter voor mezelf op had moeten komen, ik probeer namelijk graag conflict uit de weg te gaan en was bang als ik zou zeggen 'maar ik vind dat ik wel flexible ben' etc. het misschien tot een conflict had kunnen komen. Ik geloof ook dat ze erg gestresst was toen ze mij belde (wat natuurlijk geen excuus is om mij zo te behandelen).
Goed wat je hebt gezegt over de collega's, daar heb ik nog helemaal niet zo aan gedacht!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:25

Ik heb ook ergens gewerkt waar je briefjes kon invullen wanneer je beschikbaar was. Dat was inderdaad wel altijd een misschien, een weekend weg of een vakantie moest je altijd extra aangeven, zodat je ook zeker was dat je die echt vrij bent. In dat opzicht heeft je manager dus gelijk vind ik, je had het beter extra kunnen aangeven.

Verder vind ik haar gedrag totaal onacceptabel. Ook dat ze het er nog met anderen over gehad heeft, zo ontzettend manipulatief. Mijn tip, ga met haar in gesprek als je terug bent, met iemand van HR erbij. Dit soort dingen zijn zo onwenselijk!

Lijkt bijna wel alsof je bij mijn oude werkgever werkt zeg, pffff.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:31

wat verwacht ze dan, dat jij altijd overal paraat staat en niks plant, omdat het zo maar eens kan zijn dat ze een personeelsprobleem heeft, terwijl je duidelijk aan hebt gegeven niet te kunnen werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  CCC zo 20 mei 2012 - 6:33

Klinkt gewoon dat ze haar eigen planningsproblemen even op een personeelslid bot viert... Beetje onprofessioneel, dat wel... Maar goed, zou me er weinig van aantrekken joh.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  TNMN zo 20 mei 2012 - 6:45

_Leaf_ schreef:Ik heb ook ergens gewerkt waar je briefjes kon invullen wanneer je beschikbaar was. Dat was inderdaad wel altijd een misschien, een weekend weg of een vakantie moest je altijd extra aangeven, zodat je ook zeker was dat je die echt vrij bent. In dat opzicht heeft je manager dus gelijk vind ik, je had het beter extra kunnen aangeven.

Verder vind ik haar gedrag totaal onacceptabel. Ook dat ze het er nog met anderen over gehad heeft, zo ontzettend manipulatief. Mijn tip, ga met haar in gesprek als je terug bent, met iemand van HR erbij. Dit soort dingen zijn zo onwenselijk!

Lijkt bijna wel alsof je bij mijn oude werkgever werkt zeg, pffff.

Daar heb je gelijk in en dat zie ik nu ook in (en het zal in de toekomst ook niet meer gebeuren), maar het is erg lastig om dingen te plannen als je maar een week van te voren hoort wanneer je moet werken (zoals Rejoy dus ook zegt).
Ze is inderdaad vrij manipulatief, al heb ik daar hier voor nog nooit 'last' van gehad zeg maar. Ik ga denk ik even aankijken hoe het loopt, misschien is een gesprek inderdaad een goed idee. Ook voor mij, zodat ik wat meer duidelijkheid over het rooster heb.

@choco: ja dat denk ik ook en dat zei een collega ook inderdaad (al weet hij niet wat ze allemaal over mij gezegt heeft).
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:52

Ik ken het hoor, bij ons kwam het rooster altijd op vrijdag en je moest de briefjes voor dinsdag invullen....Dus idd, dan kon je niks plannen tot vrijdag laat in de middag, als het rooster kwam, heel irritant!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  piene1983 ma 21 mei 2012 - 21:05

Heel professioneel om je boosheid omtrent de planning op je laatste hoop te botvieren. Probeer je even in haar te verplaatsen ondanks dat haar reactie echt erg laag bij de grond is, dat maakt het voor mij altijd makkelijker om dergelijke situaties voor mezelf te relativeren. Wellicht heeft zij heel vaak problemen met het plannen van het rooster, had ze al 10 mensen gebeld om te vragen of ze konden en bouwde de frustratie steeds verder op en toen kon jij ook niet en was dat de druppel. Nogmaals, ik vind het een lage actie en ik zou me net zoals jij voelen op dit moment! Mijn vriend zou dit omschrijven als "Maak je niet druk, ze had vast een beurt nodig en vanmorgen was de pindakaas op" acties.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Aziraphale wo 23 mei 2012 - 22:53

Ben nog benieuwd hoe dit is afgelopen?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  TNMN do 31 mei 2012 - 4:03

Hey sorry ik lees nu pas je bericht! Ze heeft er verder helemaal niets meer over gezegt. Ik ben gewoon weggegaan dit weekend (had het al geboekt en betaald natuurlijk) en heb haar nog 1x gezien en een aantal keer aan de telefoon gehad. Ze klonk vrij afstandelijk, maar ik weet niet of dit komt door afgelopen weekend of door iets anders. Ik haal me vast ook dingen in mijn hoofd. Mijn vriend zegt dat het misschien verstandig is om met haar te praten (net als meerdere mensen in dit topic) maar eigenlijk wil ik het liever gewoon vergeten en denk ik dat het misschien een situatie was zoals Piene 'm ook schetste. Als er nog iets zou gebeuren dan kaart ik het zeker aan maar voorlopig heeft ze niets over mij te klagen want ik heb nu zomervakantie dus kan heel flexibel werken smile Ik ben uiteraard wel voorzichtiger geworden en denk nu 10x na voordat ik vraag om te ruilen.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Lavendel vr 1 jun 2012 - 1:23

piene1983 schreef:Heel professioneel om je boosheid omtrent de planning op je laatste hoop te botvieren. Probeer je even in haar te verplaatsen ondanks dat haar reactie echt erg laag bij de grond is, dat maakt het voor mij altijd makkelijker om dergelijke situaties voor mezelf te relativeren. Wellicht heeft zij heel vaak problemen met het plannen van het rooster, had ze al 10 mensen gebeld om te vragen of ze konden en bouwde de frustratie steeds verder op en toen kon jij ook niet en was dat de druppel. Nogmaals, ik vind het een lage actie en ik zou me net zoals jij voelen op dit moment! Mijn vriend zou dit omschrijven als "Maak je niet druk, ze had vast een beurt nodig en vanmorgen was de pindakaas op" acties.

Very Happy haha zoiets zou die van mij ook kunnen zeggen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn manager.. Empty Re: Mijn manager..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum