van en naar Schiphol
+5
Tania
SarahKey
Roos
Coco
maiadebij
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
van en naar Schiphol
ons vakantie komt al heel dichtbij 10 dagen Turkije, heerlijk!!
Maar de rit naar Schiphol is nog het lastigst van de hele reis lijkt wel. We kunnen niet me 1 auto gebracht worden (mijn moeder gaat ook mee op vakantie, dus 2 kinderen, 3 volwassenen en natuurlijk bagage). Nu ging ik even kijken wat een taxi kost heen en terug maar... daar kan ik nog een week vakantie voor bijboeken joh!! En wat me nog het meest verbaasd, ze hebben geen kinderstoelen, volgens de meneer aan de telefoon is dit ook niet verplicht. Maar om nou 80 km heen en 80km terug met mijn kinderen zonder stoeltjes te rijden zie ik niet zo zitten. Aan de andere kant zijn er in Turkije ook geen kinderstoeltjes in de auto's (wat ik ook maar niks vind) maar hoe dan ook, ik wil gewoon zo veilig mogelijk reizen.
De taxi die het goedkoopst is is € 155,- retour
De schipholtaxi, hier kan je stoeltjes bij bijboeken kost incl stoeltjes € 195,-
Mijn zwager kan wel een dag van te voren de koffers halen (hij woont dichterbij schiphol), zodat wij vervolgens de dag erna met de auto naar schiphol rijden. Mijn zwager komt daar dan met de koffers en een vriend die vervolgens ons auto weer meeneemt. Heel gedoe, maar lijkt nu toch de beste optie.
Wat zouden jullie doen?
Maar de rit naar Schiphol is nog het lastigst van de hele reis lijkt wel. We kunnen niet me 1 auto gebracht worden (mijn moeder gaat ook mee op vakantie, dus 2 kinderen, 3 volwassenen en natuurlijk bagage). Nu ging ik even kijken wat een taxi kost heen en terug maar... daar kan ik nog een week vakantie voor bijboeken joh!! En wat me nog het meest verbaasd, ze hebben geen kinderstoelen, volgens de meneer aan de telefoon is dit ook niet verplicht. Maar om nou 80 km heen en 80km terug met mijn kinderen zonder stoeltjes te rijden zie ik niet zo zitten. Aan de andere kant zijn er in Turkije ook geen kinderstoeltjes in de auto's (wat ik ook maar niks vind) maar hoe dan ook, ik wil gewoon zo veilig mogelijk reizen.
De taxi die het goedkoopst is is € 155,- retour
De schipholtaxi, hier kan je stoeltjes bij bijboeken kost incl stoeltjes € 195,-
Mijn zwager kan wel een dag van te voren de koffers halen (hij woont dichterbij schiphol), zodat wij vervolgens de dag erna met de auto naar schiphol rijden. Mijn zwager komt daar dan met de koffers en een vriend die vervolgens ons auto weer meeneemt. Heel gedoe, maar lijkt nu toch de beste optie.
Wat zouden jullie doen?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: van en naar Schiphol
kinderstoelen zijn wel degelijk verplicht. Als het taxibedrijf ze niet heeft moet je ze zelf meenemen....Ik heb zo vaak vervangend vervoer geregeld bij de A.NWB en dit is echt een hele bekende smoes van taxibedrijven om er toch maar voor te zorgen dat je gewoon hun boekt.
Optie met zwager lijkt me het beste en goedkoopste. Of de trein, al lijkt me dat ook een logistieke uitdaging...
Optie met zwager lijkt me het beste en goedkoopste. Of de trein, al lijkt me dat ook een logistieke uitdaging...
Gast- Gast
Kunnen jullie niet met de trein gaan? En de koffers en je man met de auto?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou kiezen voor de taxi met bijgeboekte stoeljes. Je vakantie begint zo voor de deur al!
Goed geregeld en lekker ontspannen begin.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Roos schreef:Ik zou kiezen voor de taxi met bijgeboekte stoeljes. Je vakantie begint zo voor de deur al!
Maar wel ontzettend prijzig....
Gast- Gast
En toch zou ik voor de taxi gaan met stoeltjes. Het scheelt je een hoop gestress en je hebt altijd vervoer ook als je midden in de nacht moet vliegen, bij wijze van.
Wij zijn toen ook met de taxi naar schiphol gegaan en we zouden het zo weer doen. Ja het kost eenmaal een hoop geld, maar heen en weer rijden kost ook genoeg, de benzine is ook niet zo goedkoop.
(En de auto daar laten staan was voor ons ook geen optie, maar had het wel bekeken toen, waren we bijna net zoveel kwijt geweest als met de taxi)
Stel die vriend word ziek die dag ervoor, dan zit je. Een taxi is en blijft geregeld.
Wij zijn toen ook met de taxi naar schiphol gegaan en we zouden het zo weer doen. Ja het kost eenmaal een hoop geld, maar heen en weer rijden kost ook genoeg, de benzine is ook niet zo goedkoop.
(En de auto daar laten staan was voor ons ook geen optie, maar had het wel bekeken toen, waren we bijna net zoveel kwijt geweest als met de taxi)
Stel die vriend word ziek die dag ervoor, dan zit je. Een taxi is en blijft geregeld.
we wilden eerst ook met de trein gaan al we overdag vliegen (tijden hebben we nog niet) maar dat is ook duur! 3x een OV-chip á € 7,- en die dan nog laden (we moeten eerst met de bus) is zo € 35,- en dan 3 enkeltjes amsterdam is samen € 39,- dus in totaal € 74,- en dan ben je alleen heen! En inderdaad ook een gedoe, met bus, trein met 2 kinderen en de bagage... voor je op schiphol bent ben je al gesloopt haha!
Ik kwam nu bij een taxi hier in de buurt uit € 170,- retour incl stoeltjes. Blijf het een bak geld vinden, maar we hebben de tijden nog niet dus of mijn zwager ook kan weten we ook niet zeker ivm zijn werk.
Ik kwam nu bij een taxi hier in de buurt uit € 170,- retour incl stoeltjes. Blijf het een bak geld vinden, maar we hebben de tijden nog niet dus of mijn zwager ook kan weten we ook niet zeker ivm zijn werk.
maiadebij- Kletskop
de trein kost € 27,- met z'n 3en zie ik dus iets goedkoper als ik dacht.
maiadebij- Kletskop
Kinderstoeltjes zijn niet verplicht in een taxi dat is geen smoes.
Schipholtaxi en stoeltjes bijboeken . Echt is zou het je niet aanraden. Op de heen weg had de taxi een stoeltje bij zich, een vreselijk oud stoeltje wat waarschijnlijk niet meer goedgekeurd was maar vooruit.
Maar toen de terugweg... Meneer had geen stoeltje bij zich en vond het maar onzin dat ik een stoeltje wilde (waar ik al voor betaald had trouwens). Ik kon m'n geld wel terug krijgen of hij moest heen en weer rijden om er een te halen. Heel fijn om 1 uur 'snachts met een oververmoeid kind en 10 weken zwanger en ontzettend moe. Maar goed, rij maar heen en weer zeiden we. Kwam hij 45 minuten later terug met een stoeltje. Nou ja, wat ervan over was dan... Hij wist niet hoe het erin moest, dat moesten we zelf maar uitzoeken wij wilden tenslotte kinderen. Alleen van het stoeltje was de halve achterkant afgebroken dus er viel niks vast te maken. Dus ik wilde dat hij een normaal stoeltje ging halen. Nou ik moest niet zo zeiken we hoefden maar 15 minuten in de auto . Toen zette hij ons eruit en moesten we maar met de bus gaan van hem.
Toen ben ik echt volledig uit m'n dak gegaan. We waren inmiddels al 2 uur aan het wachten en ik was zo boos op die vent en dan nog zo onbeschoft doen ook. Normaal ben ik niet zo maar midden in de nacht met een vreselijke moeie dreumes, last van m'n bekken en heel veel hormonen, ik denk dat ze me hoorde schreeuwen tot een kilometer verder
Vrienden hebben ons toen opgehaald met onze eigen auto waar J. z'n stoeltje in zat. Ik weiger echt m'n kind zonder stoeltje in de auto te hebben.
Lijkt me duidelijk dat ik je de schipholtaxi niet zou aanraden als je erg graag een stoeltje wil...
Schipholtaxi en stoeltjes bijboeken . Echt is zou het je niet aanraden. Op de heen weg had de taxi een stoeltje bij zich, een vreselijk oud stoeltje wat waarschijnlijk niet meer goedgekeurd was maar vooruit.
Maar toen de terugweg... Meneer had geen stoeltje bij zich en vond het maar onzin dat ik een stoeltje wilde (waar ik al voor betaald had trouwens). Ik kon m'n geld wel terug krijgen of hij moest heen en weer rijden om er een te halen. Heel fijn om 1 uur 'snachts met een oververmoeid kind en 10 weken zwanger en ontzettend moe. Maar goed, rij maar heen en weer zeiden we. Kwam hij 45 minuten later terug met een stoeltje. Nou ja, wat ervan over was dan... Hij wist niet hoe het erin moest, dat moesten we zelf maar uitzoeken wij wilden tenslotte kinderen. Alleen van het stoeltje was de halve achterkant afgebroken dus er viel niks vast te maken. Dus ik wilde dat hij een normaal stoeltje ging halen. Nou ik moest niet zo zeiken we hoefden maar 15 minuten in de auto . Toen zette hij ons eruit en moesten we maar met de bus gaan van hem.
Toen ben ik echt volledig uit m'n dak gegaan. We waren inmiddels al 2 uur aan het wachten en ik was zo boos op die vent en dan nog zo onbeschoft doen ook. Normaal ben ik niet zo maar midden in de nacht met een vreselijke moeie dreumes, last van m'n bekken en heel veel hormonen, ik denk dat ze me hoorde schreeuwen tot een kilometer verder
Vrienden hebben ons toen opgehaald met onze eigen auto waar J. z'n stoeltje in zat. Ik weiger echt m'n kind zonder stoeltje in de auto te hebben.
Lijkt me duidelijk dat ik je de schipholtaxi niet zou aanraden als je erg graag een stoeltje wil...
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jij woont ook in het wonderschone WF toch? Heb je V.rijt.ax al gebeld? Die is volgens mij best goedkoop naar schiphol
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Tania ik herinner me je verhaal nog! Wat een ongelofelijke asociale z*k die vent zeg!! Heb je later nog een klacht ingediend? Ik zou denk ik ook helemaal uit mijn slof schieten, je betaald een klap geld vooral omdat je relaxed heen en terug wilt reizen en dan krijg je dat!
maiadebij- Kletskop
ekjir@M schreef:Jij woont ook in het wonderschone WF toch? Heb je V.rijt.ax al gebeld? Die is volgens mij best goedkoop naar schiphol
Yep in het wonderschone WF! Nee die heb ik nog niet gekeken, zal meteen eens kijken wat die kost!
maiadebij- Kletskop
maiadebij schreef:Tania ik herinner me je verhaal nog! Wat een ongelofelijke asociale z*k die vent zeg!! Heb je later nog een klacht ingediend? Ik zou denk ik ook helemaal uit mijn slof schieten, je betaald een klap geld vooral omdat je relaxed heen en terug wilt reizen en dan krijg je dat!
Ja we hebben een klacht ingediend anders zouden we ons geld ook niet terug krijgen want je moet van tevoren betalen. Na een paar weken kregen we opeens een bos bloemen dus dat was op zich natuurlijk wel netjes van dat bedrijf maar ik geloof er niet zo in dat ze opeens nieuwe stoeltjes hebben ofzo. Want aan de telefoon lieten ze wel een beetje doorschemeren dat er bijna nooit iemand stoetjes bijboekte en dat we best zonder stoeltje mee hadden kunnen gaan. Maar ja, dan moeten ze die dienst ook niet aanbieden vind ik.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
maiadebij schreef:ekjir@M schreef:Jij woont ook in het wonderschone WF toch? Heb je V.rijt.ax al gebeld? Die is volgens mij best goedkoop naar schiphol
Yep in het wonderschone WF! Nee die heb ik nog niet gekeken, zal meteen eens kijken wat die kost!
ik heb even gebeld. Als J bij mij op schoot gaat is het € 160,- en als ze ook in een stoeltje gaat (wat ik dus wil) € 200,00. Ook niet heel goedkoop helaas.
maiadebij- Kletskop
Wellicht kun je iets vinden als je zoekt op personenvervoer en je woontplaats. Wij hebben dat toen ook zo gedaan toen we met twee gezinnen vroeger eens op vakantie gingen. Echt heel handig. Jammer dat die man ons op de terugweg vergat op te halen maar toen hebben we gewoon een taxi gepakt en bij hun gedeclareerd .
Gast- Gast
maiadebij schreef:maiadebij schreef:ekjir@M schreef:Jij woont ook in het wonderschone WF toch? Heb je V.rijt.ax al gebeld? Die is volgens mij best goedkoop naar schiphol
ik heb even gebeld. Als J bij mij op schoot gaat is het € 160,- en als ze ook in een stoeltje gaat (wat ik dus wil) € 200,00. Ook niet heel goedkoop helaas.
dat valt idd tegen. Kan je je eigen stoeltje niet meenemen dat ze die op de centrale zetten zolang je op vakantie bent?
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
ekjir@M schreef:maiadebij schreef:maiadebij schreef:ekjir@M schreef:Jij woont ook in het wonderschone WF toch? Heb je V.rijt.ax al gebeld? Die is volgens mij best goedkoop naar schiphol
dat valt idd tegen. Kan je je eigen stoeltje niet meenemen dat ze die op de centrale zetten zolang je op vakantie bent?
het ging niet zozeer om de stoeltjes dat de prijs omhoog schiet, maar als we 2 stoeltjes gebruiken passen we niet meer in een auto maar moeten met een busje en die zijn zo duur. Als ze op schoot gaat, kunnen we met een auto. Maar ik zei al tegen me man, als we zonder stoeltjes wilden reizen, pakten we ons eigen auto wel dan passen we daar ook met z'n allen in én weten we wie er rijdt, maar dat is dus geen optie.
maiadebij- Kletskop
En auto bij je zwager neer zetten en daar de trein of taxi pakken? (of id dat een heel stom/slecht idee?)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
_Leaf_ schreef:kinderstoelen zijn wel degelijk verplicht. Als het taxibedrijf ze niet heeft moet je ze zelf meenemen....Ik heb zo vaak vervangend vervoer geregeld bij de A.NWB en dit is echt een hele bekende smoes van taxibedrijven om er toch maar voor te zorgen dat je gewoon hun boekt.
Even de wijsneus uithangen, is misschien sowieso handig om te weten. Kinderstoeltjes zijn alleen verplicht in je EIGEN auto. Als je kindjes bijvoorbeeld met opa en oma op stap gaan mogen zij ook op schoot of los in de auto. Kindjes die nog in maxicosi's passen mogen dan op schoot. Veilig is vanzelfsprekend anders, maar het is wel toegestaan!
Ik zou ook zeggen V. taxi , of kijken of je particulier iets of iemand kunt vinden? Of misschien vrienden of bekenden die mee willen rijden die eventueel een nachtje Amsterdam eraan zouden willen plakken? Je hebt nabij schiphol van die hotels van 35 euro per nacht voor 1 kamer 2p.
Ik kan me wel voorstellen dat het gedoe is....ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden!
Laatst aangepast door Happinaz op zo 20 mei 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Wij zijn met de trein gegaan.
En daar kan je auto's huren met kinderstoel, dat hebben wij ook gedaan.
En daar kan je auto's huren met kinderstoel, dat hebben wij ook gedaan.
Gast- Gast
Happinaz schreef:_Leaf_ schreef:kinderstoelen zijn wel degelijk verplicht. Als het taxibedrijf ze niet heeft moet je ze zelf meenemen....Ik heb zo vaak vervangend vervoer geregeld bij de A.NWB en dit is echt een hele bekende smoes van taxibedrijven om er toch maar voor te zorgen dat je gewoon hun boekt.
Even de wijsneus uithangen, is misschien sowieso handig om te weten. Kinderstoeltjes zijn alleen verplicht in je EIGEN auto. Als je kindjes bijvoorbeeld met opa en oma op stap gaan mogen zij ook op schoot of los in de auto. Kindjes die nog in maxicosi's passen mogen dan op schoot. Veilig is vanzelfsprekend anders, maar het is wel toegestaan!
Ik zou ook zeggen V. taxi , of kijken of je particulier iets of iemand kunt vinden? Of misschien vrienden of bekenden die mee willen rijden die eventueel een nachtje Amsterdam eraan zouden willen plakken? Je hebt nabij schiphol van die hotels van 35 euro per nacht voor 1 kamer 2p.
Ik kan me wel voorstellen dat het gedoe is....ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden!
En waarom is het niet verplicht bij opa en oma bijvoorbeeld?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Teigertje schreef:En auto bij je zwager neer zetten en daar de trein of taxi pakken? (of id dat een heel stom/slecht idee?)
We passen niet met z'n allen in 1 auto dus dat is eigenlijk het punt.
maiadebij- Kletskop
maiadebij schreef:Teigertje schreef:En auto bij je zwager neer zetten en daar de trein of taxi pakken? (of id dat een heel stom/slecht idee?)
We passen niet met z'n allen in 1 auto dus dat is eigenlijk het punt.
En de bus?
Gast- Gast
Of 2 auto's neerzetten? Of dat jij alleen of je moeder met de trein gaat?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ibbeltje schreef:Happinaz schreef:_Leaf_ schreef:kinderstoelen zijn wel degelijk verplicht. Als het taxibedrijf ze niet heeft moet je ze zelf meenemen....Ik heb zo vaak vervangend vervoer geregeld bij de A.NWB en dit is echt een hele bekende smoes van taxibedrijven om er toch maar voor te zorgen dat je gewoon hun boekt.
En waarom is het niet verplicht bij opa en oma bijvoorbeeld?
Ik heb met dit probleem gezeten een tijdje geleden en toen heb ik het na gevraagd bij de politie en die vertelde mij dat, omdat je van ' vreemden' of van een oppas niet altijd kunt verwachten dat er autostoeltjes zijn. Daarnaast kun je als gezin zijnde ook wel eens een extra kindje bij je hebben waar geen stoeltje voor is. Mij is toen verteld dat baby's-dreumessen-peuters tot 3 jaar op schoot mogen, en daarna in de auto gordel.
Ik heb het nu net even opgezocht omdat jij dit vroeg, en toen vond ik dit op de rijksoverheid website:
Gebruik autokinderzitjes bij vervoer van andere kinderen
Van ouders en pleegouders wordt verwacht dat ze voor hun kind een
autostoeltje in de auto hebben. Maar er rijden misschien ook wel eens
andere
kinderen mee. Voor hen kan niet altijd een kinderzitje aanwezig zijn.
Bij dit
soort incidenteel vervoer over beperkte afstand (maximaal 50 kilomter)
volstaat
gebruik van de gordel op de achterzitplaatsen voor kinderen vanaf 3 jaar
(maar
niet de eigen kinderen). Kinderen vanaf 3 jaar en langer dan 1,35 meter
mogen
als er geen autogordel is zonder gordel op de achterbank zitten. Met
gordel
mogen ze ook op de voorste zitplaats zitten.
Hier is ook de link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/zijn-er-uitzonderingen-op-de-regels-voor-het-vervoer-van-kinderen-in-de-auto.html
Ik lees daarin alleen niets over baby's....ik weet dus niet of het wettelijk klopt wat die agent mij verteld heeft. Mijn jongens zijn al 3 +.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Goedkoop naar Schiphol?
» Op de bonnefooi vakantie naar Schiphol kan toch.
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Rad van schiphol
» Schiphol
» Op de bonnefooi vakantie naar Schiphol kan toch.
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Rad van schiphol
» Schiphol
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: