Spiegelreflex camera, waar gekocht?
+4
Snoes
RioolSpook
Kabouter
Dora
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Spiegelreflex camera, waar gekocht?
Daar ben ik eigenlijk ook wel naar benieuwd. Ik schaf 'm voornamelijk aan voor mijn zoontje en op m'n huidige cameraNova schreef:Nova schreef:@ Razz en anderen die het wellicht weten ... Weet jij of er een stabilisator in de body of in de lens zit van de Canon 1000D?
Update: ik weet het al.. die is er niet
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=CDC31BBFB0F73E5BC125755B005369A1&product%5B%5D=47C8C28735B54D34BDEF1F7E63B68921&product%5B%5D=6776BE4A1BDABD5AC12574650046AE16
Is het echt noodzakelijk dat er stabilisatie erin zit? De prijzen van de lenzen worden wel duurder als je die later aanschaft..
zie ik vaak een "waas" bij z'n armpjes omdat hij net bewoog met z'n armpjes. Ik heb trouwens op internet gezien dat
de 18-55 mm IS lens wel beeldstabilisatie heeft.
Gast- Gast
Klopt helemaal.. er zijn dus lenzen met stabilisatie.. MAARR... als jij besluit om een andere lens te kopen (en in de body zit geen stabilisatie) ben je belachelijk veel geld kwijt voor een lens.. Dat is niet het geval als er al in de body een stabilisatie zit. Daarom kies ik, denk ik, niet voor de Canon-camera, maar wel voor de Sony A390.
Nova- Fluisteraar
- Aantal berichten : 30
Punten : 32
Registratiedatum : 22-11-10
Wat doet stabilisatie? En in hoeverre heb je het nodig?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
IS (image stabilisator) zorgt ervoor dat je -als je ver inzoomt- geen bewogen beeld krijgt, of althans, minder.
In de 400D, de 1000D en de 40D zit er idd geen IS in de body. Maar, dan koop je een lens met stabilisator. Op de 18-55 heb je naar mijn idee geen IS nodig, bij 55-250 is het toch wel verrekte handig. Ook op de 17-85 lens die ik heb, zit IS en ik kan niet meer zonder.
De wazige armpjes krijg je niet weg met IS. Dat heeft te maken met de sluitertijd, als je die sneller zet, heb je wel scherpe(re) armpjes. Enige nadeel is dan dat je dan soms te weinig licht hebt en dus OF moet flitsen (met de flits die idd op de camera zelf zit) OF dat je een aantal andere dingen in moet stellen (hogere ISO, ander diafragma).
Ik weet niet of de 1000D met 18-55 nu met IS wordt geleverd. Sterre heeft 'm zonder overigens.
Qua winkels: kijk toch even op internet voor de verschillende winkels. Kamera Express is, zoals Mamsie zei een goede. Zij zijn praktisch de goedkoopste onder de internetwinkels. Daarnaast heb je nog Foka (die heeft een winkel in Rotterdam), DigitalStreet.nl (die hebben volgens mij ook een winkel), Fotovideoboom (heeft ook een winkel), Camera.nu (ook die hebben een winkel). Mediamarkt kan ook, maar dan moet je wel even goed kijken wanneer ze het goedkoopste zijn. Overigens is er nu bij Canon een actie dat als je een camera koopt (tot 31-1-2011) je een fotocursus krijgt voor 25 euro, twv 125 euro. Daar krijg je de basisbeginselen van je camera mee.
Mijn 400D komt overigens van de Mediamarkt, net zo impulsief als Marin. De 40D komt bij de Kamera Express vandaan, die heb ik gewoon online besteld.
In de 400D, de 1000D en de 40D zit er idd geen IS in de body. Maar, dan koop je een lens met stabilisator. Op de 18-55 heb je naar mijn idee geen IS nodig, bij 55-250 is het toch wel verrekte handig. Ook op de 17-85 lens die ik heb, zit IS en ik kan niet meer zonder.
De wazige armpjes krijg je niet weg met IS. Dat heeft te maken met de sluitertijd, als je die sneller zet, heb je wel scherpe(re) armpjes. Enige nadeel is dan dat je dan soms te weinig licht hebt en dus OF moet flitsen (met de flits die idd op de camera zelf zit) OF dat je een aantal andere dingen in moet stellen (hogere ISO, ander diafragma).
Ik weet niet of de 1000D met 18-55 nu met IS wordt geleverd. Sterre heeft 'm zonder overigens.
Qua winkels: kijk toch even op internet voor de verschillende winkels. Kamera Express is, zoals Mamsie zei een goede. Zij zijn praktisch de goedkoopste onder de internetwinkels. Daarnaast heb je nog Foka (die heeft een winkel in Rotterdam), DigitalStreet.nl (die hebben volgens mij ook een winkel), Fotovideoboom (heeft ook een winkel), Camera.nu (ook die hebben een winkel). Mediamarkt kan ook, maar dan moet je wel even goed kijken wanneer ze het goedkoopste zijn. Overigens is er nu bij Canon een actie dat als je een camera koopt (tot 31-1-2011) je een fotocursus krijgt voor 25 euro, twv 125 euro. Daar krijg je de basisbeginselen van je camera mee.
Mijn 400D komt overigens van de Mediamarkt, net zo impulsief als Marin. De 40D komt bij de Kamera Express vandaan, die heb ik gewoon online besteld.
Gast- Gast
Ik heb op kieskeurig gekeken en daar staat wel een winkel tussen die de Canon 1000d verkoopt samen met een 18-55 IS en dan
betaal je 88 euro meer bij Kamera Express.
Maargoed ik kijk wel of ik een extra lens erbij koop. Zou je met de 1000d wel een goede foto kunnen maken van een
bewegende baby als je de sluitertijd etc goed zet? Of moet je dan een betere camera kopen? Dat vind ik eigenlijk
het belangrijkste van wat mijn toekomstige camera moet hebben namelijk
betaal je 88 euro meer bij Kamera Express.
Maargoed ik kijk wel of ik een extra lens erbij koop. Zou je met de 1000d wel een goede foto kunnen maken van een
bewegende baby als je de sluitertijd etc goed zet? Of moet je dan een betere camera kopen? Dat vind ik eigenlijk
het belangrijkste van wat mijn toekomstige camera moet hebben namelijk
Gast- Gast
Razz, het maakt niet uit welke camera je hebt voor sluitertijden, zolang je dat maar volledig handmatig in kunt stellen. Maar, zoals ik ook al op het oude forum tegen je had gezegd, als het je er om gaat om scherpe foto's te kunnen maken van je (bewegende) zoontje, kan je ook kijken naar een bridge camera. Een spiegelreflex is geen garantie voor haarscherpe foto's! Ik kan best aardig fotograferen, maar heb toch met enige regelmaat een onscherpe foto te pakken hoor!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» spiegelreflex camera
» Spiegelreflex camera
» Waar moet ik op letten?(compact camera canon)
» Het is echt waar: Ik heb een huis gekocht!!!
» Welke zonnebril heb jij en waar gekocht?
» Spiegelreflex camera
» Waar moet ik op letten?(compact camera canon)
» Het is echt waar: Ik heb een huis gekocht!!!
» Welke zonnebril heb jij en waar gekocht?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: