Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

+21
SarahKey
loesje
snoezel
moepie
Happydobby
Twellie
Teddyaapje
Fearie
_Mashimaro_
Schism
Annemie
PiP
Floor
Slakje
Bruintje Beer
pindaatje
Barbabella
PapillonRose
Thunder
Liadan
LDJ
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  snoezel di 15 mei 2012 - 18:41

Toen ze net geboren was lag ze in haar kleertjes (vaak niet een pyama, omdat ze toch van die makkelijke lekkere kleertjes had) onder een dekentje en lakentje. Ter plekke keek ik hoe het weer was, en naar aanleiding daarvan kreeg ze een enkel dekentje, een dubbele deken of een driedubbele deken. Ik had al heel snel een puckababy en daardoor kon ze ook niet zoveel bewegen en heeft ze lang onder de deken en laken gelegen. Toen ik af ging bouwen heb ik gekozen voor een slaapzak. Ze ging ook meer bewegen zodat ik het bed vaak helemaal overhoop vond, kind koud en ik bang dat ze met haar snoet onder de deken zou eindigen. Nu heeft ze winter en zomer slaapzakken en kijk ik hoe warm het is. Naar aanleiding daarvan heeft ze dan haar romper of haar pyama aan.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  loesje di 15 mei 2012 - 18:43

Liadan schreef:Onze zoon ligt in een slaapzak en onder een deken, in alleen een slaapzak heeft hij het nu nog niet warm genoeg 's nachts.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  SarahKey di 15 mei 2012 - 18:52

Bruintje Beer schreef:Hier ligt de jongste in een slaapzak en daarover een lakentje en een dekentje.

Hier ook zo. En de ledikantdeken heb ik dan dubbel gevouwen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 18:56

De eerste weken onder een dubbelgevouwen dekentje (100% katoen) + lakentje, sindsdien in een slaapzak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 18:56

Ook al wordt het afgeraden voor kleine baby's, sinds ik J. als baby een keer ondersteboven onder de strak ingestopte dekens vond, ligt ze in een slaapzak. Eerst nog in slaapzak onder een deken, nu alleen in een slaapzak. De deken ligt wel in haar bed, zodat ze hem kan pakken als ze wil.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 18:59

Door wie wordt dat afgeraden Jasmine? Op wiegedood.nl (die ik veel heb geraadpleegd bij twijfels over veilig slapen) staat:

De katoenen, ongevoerde slaapzak komt het meest gunstig uit onderzoek. Dat wil zeggen: iets veiliger dan een laag opgemaakt bedje met één rondom goed ingestopt laken en een deken. De slaapzak moet wel goed passend zijn, dat wil zeggen dat hals- en armopeningen niet zo ruim mogen zijn dat een baby in de zak kan verdwijnen, terwijl er in de zak voldoende ruimte moet zijn voor vrij bewegen van de benen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 19:03

freakielief schreef:Door wie wordt dat afgeraden Jasmine?

Dat werd mij afgeraden door o.a. de kraamverzorgster, het consultatiebureau en nog een paar mensen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 19:07

Jasmine schreef:
freakielief schreef:Door wie wordt dat afgeraden Jasmine?

Dat werd mij afgeraden door o.a. de kraamverzorgster, het consultatiebureau en nog een paar mensen.
Goh, wat raar dat die adviezen zo verschillen. Als de slaapzak goed past en je kind zich goed op temperatuur kan houden (want kruik+slaapzak is dan weer niet handig), snap ik niet wat er op tegen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 19:12

freakielief schreef:
Jasmine schreef:
freakielief schreef:Door wie wordt dat afgeraden Jasmine?

Dat werd mij afgeraden door o.a. de kraamverzorgster, het consultatiebureau en nog een paar mensen.
Goh, wat raar dat die adviezen zo verschillen. Als de slaapzak goed past en je kind zich goed op temperatuur kan houden (want kruik+slaapzak is dan weer niet handig), snap ik niet wat er op tegen is.

Is idd. raar. Ik snapte dat ook al nooit hoor, maar deed braaf wat ze zeiden. Tot die ene dag dus. Bij een volgende ga ik dan ook lekker slaapzakjes gebruiken.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Pandora di 15 mei 2012 - 19:55

Rataplan schreef:Mijn jongste ligt in een slaapzak en onder een dekbedje. Als baby lag hij ook in een slaapzak en onder een laken met dekentje.

+ 1
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Flip Fluitketel di 15 mei 2012 - 20:14

Hier slaapt ze in een slaapzak, een dekentje is hier geen succes omdat mw haar hele ledikant door gaat als ze slaapt.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 20:22

In het begin onder een deken met laken, maar zodra ze zich naar boven trappen, bij de oudste 2 was dat al met 2 weken, krijgen ze een slaapzak aan. Als ze dan ook niet meer blijven liggen haal ik de deken en het laken er uit.

De tweeling lag tot 10 maanden samen in 1 bedje en die bleven netjes liggen. Nu liggen ze dus apart, en sinds een maand heb ik de dekens er uitgehaald, en slapen ze alleen in een slaapzak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 21:48

Hier gebruiken we al een poosje alleen een slaapzak. Soms twijfel ik wel of een dekentje ook nog nodig is, maar dat doe ik eigenlijk niet. Mijn zoontje heeft ook een helmpje of dus dan heeft hij het ook sneller warm. Al heb ik nu wel het idee dat hij zelf een goede manier heeft gevonden om zijn warmte op een andere manier als via zijn hoofd kwijt te raken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Poisongirl wo 16 mei 2012 - 1:48

vanaf een week of 4 in alleen een slaapzak. Hij ging namelijk het hele bedje door en vond dat doodeng met een lakentje en dekentje, hoe strak ik het ook instopte hij wrikte zich los en crooste (en nu nog) het hele bed door
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak? - Pagina 2 Empty Re: Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum