Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eigen wil

+5
Nana
Printje
Liadan
Filoria
Darius
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

eigen wil - Pagina 2 Empty Re: eigen wil

Bericht  Thunder di 15 mei 2012 - 7:52

Susan schreef:Ezra heeft dit echt in extreme mate en nee, dat is niet alleen maar positief, dat is bij hem zelfs echt een aandachtspunt. Bij de meeste kinderen zal het zo'n vaart niet lopen, de meeste kinderen zullen na enig protest wel doen wat de bedoeling is, maar bij hem is dat allemaal niet zo vanzelfsprekend en dat is echt een obstakel bij het aanleren van schoolse vaardigheden. Het gaat nu wel stapje voor stapje beter, maar het is wel heel lastig. Ik denk dat veel ouders het als vanzelfsprekend zien en zich niet realiseren hoe het is als je kind een dusdanig sterke eigen wil heeft dat het echt een kopzorg is om hem mee te krijgen in de groep, maar ik zie een eigen wil dus niet alleen maar als positief. Natuurlijk is het goed als je een eigen wil hebt, het heeft ook bij Ezra uiteraard een heel leuke kant, maar het moet wel enigszins in balans zijn.

Eigenlijk geldt dit ook wel voor mijn jongste. Soms is het gewoon hopeloos irritant.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eigen wil - Pagina 2 Empty Re: eigen wil

Bericht  teletascha di 15 mei 2012 - 8:17

Ik zou het fijn zijn als er een goede balans is. Af en toe is het fijn als je kind meedoet met de groep. Maar het is ook fijn dat je kind weet dat het een individu is en zelf keuzes kan maken waar hij/zij zich goed bijvoelt. Dat kom je nog heel vaak tegen als je opgroeit en volwassen bent.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum