Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer chocolade/chocomelk.

+12
Chelle
Twellie
Mida4you
Tania
Thunder
-Ieniemienie-
Liadan
Coco
Susan
Jasmine
Jazzlyn
Happydobby
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf wanneer chocolade/chocomelk. Empty Vanaf wanneer chocolade/chocomelk.

Bericht  Happydobby ma 14 mei 2012 - 4:00

Mijn zwager en schoonzusje geven hun zoontje vanaf een jaar al chocolade en chocomelk. En chocopasta op brood al veel eerder.

Nou geven mijn schoonouders hem dus ook chocomelk als ze oppassen.

Eerlijk gezegd wil ik daar nog niet aan beginnen vanaf een jaar.

Vanaf wanneer gaven jullie je kindje?
Chocopasta op brood.
Chocolade
Chocomelk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer chocolade/chocomelk. Empty Re: Vanaf wanneer chocolade/chocomelk.

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 4:03

Vanaf een jaar mocht hij best is een boterham met chocolade pasta of een glaasje chocomelk. Maar chocomelk heb ik nooit in huis en de pasta dat is ook zelden. Eigenlijk is het nu vanaf zijn 2de verjaardag dat hij wat meer chocola krijgt maar nog niet vaak.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn ma 14 mei 2012 - 4:06

Niet en daar hebben de andere zich aan te houden. 1 keer toch gebeurd en gelijk nogmaals aangegeven. Nu niet meer gebeurd.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 4:07

Snoepy87 schreef:Vanaf een jaar mocht hij best is een boterham met chocolade pasta of een glaasje chocomelk. Maar chocomelk heb ik nooit in huis en de pasta dat is ook zelden. Eigenlijk is het nu vanaf zijn 2de verjaardag dat hij wat meer chocola krijgt maar nog niet vaak.

+1

Chocolademelk hebben wij nooit.
Pasta/hagelslag krijgt ze wel op haar brood.
En met pasen heeft ze ook paaseitjes gegeten.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine ma 14 mei 2012 - 4:10

Chocolademelk heeft ze nog nooit gehad. Ik zit zelf al vol na één glas, het lijkt mij dat dat bij een klein kind nog veel erger zal zijn.

Chocoladepasta of -hagel krijgt ze af en toe op brood sinds dat ze één jaar is.

Chocola an sich krijgt ze zelden. Ja, met de Pasen heeft ze voor het eerst een paar hapjes van een haas gehad.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Susan ma 14 mei 2012 - 4:17

Yrsa kreeg ongeveer rond haar tweede verjaardag voor het eerst chocolademelk, daarvoor had ze al wel eens slokjes geproefd en ik wist dat ze het erg lekker vond, ze moest toen een antibioticakuur en dat mocht ook in zuiveldrankjes, aangezien ik bij Ezra nogal wat problemen had gehad met antibioticakuurtjes heb ik toen meteen iets gekozen wat ze lekker vond. Ze kreeg toen wel piepkleine bekertjes, precies genoeg om die antibiotica in te verstoppen. Nu krijgt ze het dagelijks, ik kies dan wel halfvolle chocolademelk. Een toetje eten ze normaal doordeweeks thuis nooit, dus dan vind ik dat wel kunnen.
Gewoon chocola eet ze niet, vroeger wel, maar ze is een keer ziek geworden nadat ze met Sinterklaas chocola had gesnoept en sindsdien hoeft ze het niet meer, alleen Smarties en daar krijgt ze soms een klein doosje van. Chocolademousse vindt ze wel lekker, daarvan krijgt ze soms zo'n klein bekertje in de vakantie.

Ezra vindt dan weer gewoon chocola lekker, maar hij hoeft geen chocolademelk, chocolademousse, chocoladeijs, et cetera. Ik denk dat hij ook vanaf twee af en toe chocola mocht, maar precies weet ik het niet meer. Na school mag hij wel een cracker met Nutella en op school krijgt hij ook wel eens chocoladepasta.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco ma 14 mei 2012 - 4:17

Sinds ze 1,5 zijn geweest ongeveer. Chocomel krijgen ze trouwens niet. Wel dagelijks een stukje pure (72%) chocola. En ze eten regelmatig rijstwafels van zonnatura met een pure chocolade laagje. Heel soms hagelslag op een beschuitje.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Susan ma 14 mei 2012 - 4:47

Jasmine schreef:Chocolademelk heeft ze nog nooit gehad. Ik zit zelf al vol na één glas, het lijkt mij dat dat bij een klein kind nog veel erger zal zijn.

Dat heb ik vooral bij gewone Chocomel, niet bij halfvolle, die is veel minder dik. Zelf drink ik altijd Chocomel light, die is ook nog wat minder zoet, maar die mag Yrsa niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 4:49

Mijn zoontje krijgt af en toe een bekertje chocomelk en soms hagelslag met pindakaas op brood.
Ook krijgt hij bij gelegenheden (Pasen e.d.) een stukje chocola.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 14 mei 2012 - 4:52

Chocopasta op brood: dat krijgt Yara thuis nog niet maar op het kdv wel af en toe sinds ze 2,5 jaar is.
Chocolade: dit jaar heeft ze met pasen wat chocola op en sinds een paar maanden krijgt ze wel eens chocolade hagelslag op haar boterham (en dan dus de pasta vanaf 2,5 jaar op het kdv).
Chocomelk. Dat krijgt ze niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:08

S. heeft misschien nu iets van 5x chocoladepasta op z'n boterham gehad. Voor het eerst toen hij 1,5 was ongeveer. Chocolademelk en gewoon een stuk chocolade heeft hij nog nooit op

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:27

Chocomelk hebben wij nooit in huis..
Maar hij heeft wel eens geproefd (na 1 jaar iig) en hij lust het niet, net als hagelslag en pasta en koek met chocolade dat lust hij allemaal niet, hahah! Heeft ie niet van zijn moeder Razz

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- ma 14 mei 2012 - 6:44

Chocopasta op brood - Heel soms, denk 1x per week
Chocolade - alleen met verjaardagen of feestdagen oid
Chocomelk - Nog nooit gehad en voorlopig ook niet
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Thunder ma 14 mei 2012 - 7:00

Hier eten ze vanaf 1 jaar wel eens iets met chocola. Zowel eens chocopasta op brood, als in eens een stukje chocola of een glas chocomelk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Susan ma 14 mei 2012 - 7:02

Ik lees bij zoveel mensen dat gewoon chocola en chocopasta wel mag, maar chocolademelk niet. Wat is er zo erg aan chocolademelk, heb ik iets gemist of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan ma 14 mei 2012 - 7:03

Susan schreef:Ik lees bij zoveel mensen dat gewoon chocola en chocopasta wel mag, maar chocolademelk niet. Wat is er zo erg aan chocolademelk, heb ik iets gemist of zo?
Volgens mij is het niet veel erger, maar in ons geval vind ik chocola nog niet nodig en krijgt ze wel hagelslag op haar boterham omdat ik dat zelf ook regelmatig eet. En een paaseitje met pasen vind ik ook niet zo erg. Verder probeer ik chocola nog zoveel mogelijk te beperken, vandaar dat ik geen chocomel in huis haal.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Susan ma 14 mei 2012 - 7:05

Liadan schreef:
Volgens mij is het niet veel erger, maar in ons geval vind ik chocola nog niet nodig en krijgt ze wel hagelslag op haar boterham omdat ik dat zelf ook regelmatig eet. En een paaseitje met pasen vind ik ook niet zo erg. Verder probeer ik chocola nog zoveel mogelijk te beperken, vandaar dat ik geen chocomel in huis haal.

Oh oké, gelukkig, ik dacht al dat chocolademelk extra slecht was of zo. Yrsa eet toch geen chocola en ze eten ook bijna nooit toetjes, dus dan vind ik het wel mogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania ma 14 mei 2012 - 7:34

Chcopasta krijgt hij volgens mij wel is bij de gastouder (ik snap dan ook meteen waarom hij daar 4 broodjes wegeet Very Happy), thuis nooit maar we hebben het ook bijna nooit in huis. Chocolade krijgt hij nog niet echt, als ik een chocolaatje eet ergens dan krijgt hij daar een klein stukje van en dat vindt hij nog prima. Chocolademelk drinkt mijn man af en toe en dan komt hij wel is een paar slokjes halen en als we ergens wat drinken mag hij ook kiezen wat hij wil maar 9 van de 10 keer kiest hij dan Fristi.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you ma 14 mei 2012 - 7:38

Z. heeft nu 2x chocopasta op haar broodje gehad. En heeel af en toe krijgt ze een paar slokjes chocomel als we het in huis hebben. En lekker dat ze het vindt smile

Verder krijgt ze eigenlijk nooit chocola, meestal is het een hapje als ik een chocolaatje eet maar meer ook niet.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Twellie ma 14 mei 2012 - 10:52

Oudste dochter is 2,5 en krijgt niets van dit alles. Ze heeft denk ik ooit wel eens een stukje chocolade geproefd (en op de oude opvang hebben ze haar ooit M&M's gevoerd Vanaf wanneer chocolade/chocomelk. 1270000679 ), maar normaalgesproken niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  -Ieniemienie- ma 14 mei 2012 - 18:56

Susan schreef:
Liadan schreef:

Oh oké, gelukkig, ik dacht al dat chocolademelk extra slecht was of zo. Yrsa eet toch geen chocola en ze eten ook bijna nooit toetjes, dus dan vind ik het wel mogen.

Nee hoor ik vind het ook niet slechter dan de rest. Maar wij luten het zelf niet dus heb ik het nooit in huis.
Vandaag dat ze het nog nooit gedronken heeft en wss voorlopig ook niet zal drinken.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Chelle ma 14 mei 2012 - 19:03

Wij hebben A wel eens chocopasta op haar brood gedaan maar daar was ze niet van onder de indruk dus geef haar dan maar liever kaas waar ze wel van smult. ;-)
Chocomelk heeft ze nog niet op. weet eigenlijk niet waarom. Is er nog niet van gekomen. als ik het zou geven zou ik het wel aanlengen met melk.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Takkie ma 14 mei 2012 - 19:34

Mijn dochter krijgt vanaf haar tweede wel eens chocoladepasta op brood, of chocoladehagelslag. Haar voorkeur gaat wel uit naar smeerkaas of -worst. Ze heeft dit jaar voor het eerst een reuzenpaashaas van chocolade gekregen en daar krijgt ze 1x in de week een stukje van. Daar doet ze wel mee tot Kerst Wink Chocolademelk krijgt ze niet zo vaak, ze drinkt liever Fristi of gewoon melk.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Parisienne ma 14 mei 2012 - 20:05

N. heeft nog nooit chocolade gegeten. Geen hagelslag, geen chocoladepasta, geen chocolademelk, eigenlijk nog niks. Ze heeft eens een stukje chocolade geproefd omdat ik dat overdag toevallig eens at, maar ze vond het niet eens lekker. Als ik zelf iets van chocolade eet doe ik dat 's avonds. N. mist voorlopig niks, dus ik geef het haar nog niet. Als ze erom gaat vragen mag ze het best van mij, maar met mate.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  sheila123 ma 14 mei 2012 - 23:12

Moeders van kinderen van rond de 2,5 jaar? Wat is de reden dat jullie geen chocolade geven? Krijgen ze ook nooit een snoepje dan? Ik kan dat allang niet meer voor komen haha en bij de jongste gaat dat nog moeilijker worden omdat ze dat ziet bij haar grote zus.

Hier dus vanaf het jaar ongeveer chochade pasta op brood en soms een stukje chocola bij de thee (de oudste alleen dan he) maar das niet zo vaak. Chocholade melk heb ik nooit in huis.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: