Wanneer groentepap/fruitpap
+5
Ayla
Linda
Laced
loesje
Star007
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer groentepap/fruitpap
Oke, misschien erg vroeg maar wanneer begonnen jullie hiermee? Dit naar aanleiding van dit:
We waren gisteren bij m`n schoonmoeder en daar hebben ze een digitaal fotolijstje en daar hadden ze nieuwe foto`s opgezet. Zag ik begevenement een foto van Ti die een fruitpap kreeg, dus ik zo van ow dat is ook op tijd (kreeg het waarschijnlijk met 4 maanden) M`n schoonmoeder meteen ach dat is niet waar want Ty kreeg het al met 3 maanden en vroeger bij hun (mijn man en z`n zus) die kregen het al met 2 maanden.
Ik dacht ik hou m`n mond en ga hier niet over in discussie. Want naar mijn idee is dit wel erg vroeg (kan ook aan mij liggen hoor) Maar normaal start je hier toch pas mee vanaf 5-6 maanden, en waarom mag je er eigenlijk dan pas mee starten?
Wat is jullie mening hierover?
We waren gisteren bij m`n schoonmoeder en daar hebben ze een digitaal fotolijstje en daar hadden ze nieuwe foto`s opgezet. Zag ik begevenement een foto van Ti die een fruitpap kreeg, dus ik zo van ow dat is ook op tijd (kreeg het waarschijnlijk met 4 maanden) M`n schoonmoeder meteen ach dat is niet waar want Ty kreeg het al met 3 maanden en vroeger bij hun (mijn man en z`n zus) die kregen het al met 2 maanden.
Ik dacht ik hou m`n mond en ga hier niet over in discussie. Want naar mijn idee is dit wel erg vroeg (kan ook aan mij liggen hoor) Maar normaal start je hier toch pas mee vanaf 5-6 maanden, en waarom mag je er eigenlijk dan pas mee starten?
Gast- Gast
Re: Wanneer groentepap/fruitpap
5-6 maanden idd. Omdat het voor die tijd overbodig is en volgens sommige onderzoeken zelfs schadelijk. Maar het heeft gewoon niet zoveel nut. Sowieso dat gepureer niet, leren ze niets van qua mondmotoriek en met 3/4 maanden kunnen ze nog niet anders dan gepureerd eten. Meerwaarde heeft dat dus niet. Veel calorieen zitten er ook niet in groente en fruit, dus voor de vulling hoeft het ook niet, een extra voeding heeft dan meer zin. Vast voedsel heeft zin als ze een beetje kunnen kauwenj en rechtop zitten, dan zijn ze er lichamelijk aan toe, dan kun je ze stukjes fruit of geprakt fruit geven.
Gast- Gast
Ik denk dat het per kindje verschillend is. De 1 is er met 4 maanden aan toe en de ander pas met 6 maanden. Hier zijn we met 4 maanden begonnen omdat ze niet meer voldoende had aan haar flessen en omdat de kinderarts adviseerde met 4 maanden te beginnen I.v.m. reflux. D. eet vanaf 6 maanden brood, en dat is ook weer verschillend per kind; de 1 al met 6 maanden en de ander pas met 8 maanden.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Lily schreef:Oke, misschien erg vroeg maar wanneer begonnen jullie hiermee? Dit naar aanleiding van dit:
Wat is dit voor woord? Bedoel je 'op een gegeven moment'?
Gast- Gast
Hier met 6 maanden begonnen, bij de 2de wachten we ook tot 6 maanden.
Gast- Gast
tussen de 4 en 6 maanden. kindjes met een allergie beginnen met 6 maanden.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Joan schreef:Lily schreef:Oke, misschien erg vroeg maar wanneer begonnen jullie hiermee? Dit naar aanleiding van dit:
Wat is dit voor woord? Bedoel je 'op een gegeven moment'?
hahaha dat is echt brabants! Maar zo niet correct Nederlands
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
brabants ja ja de beredenatie van mijn schoonmoeder was dat ie dan ook sneller met de pot mee-eet. Ty at met 9 maanden al mee, maar ik heb zoiets van ja die van ons mag dat straks in zijn eigen tempo doen en we zien wel waar het schip strand.
Gast- Gast
Het advies is vanaf 6 maanden starten. Vanaf 4 maanden wordt ook gedaan, maar voor de 4 maanden is nergens voor nodig en zelfs schadelijk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wat Euc zegt klopt wel, ik ben ook met 4 maanden al begonnen maar ze wist niet echt wat ze ermee moest. Ook redden ze het niet meer met de flessen, dus het was puur een middel om het wat te rekkken tussen de flessen. Pas vanaf 6 mnd at ze goed, daarvoor was het echt meer kliederen en vies kijken hoor.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik wil vanaf 6 maanden gaan bijvoeden. Vind het daarvoor echt veel te vroeg. Moet iedereen trouwens zelf weten wanneer ze hun kind bij gaan voeden. Als mijn kind het maar niet met 4 maanden krijgt
Enige reden zou voor mij zijn als mijn kind echt honger zou hebben. Dat vind ik zielig. Maar redenen zoals: hij keek mijn eten uit de mond of, ik wil het gewoon proberen, nee daarvoor doe ik het niet.
Enige reden zou voor mij zijn als mijn kind echt honger zou hebben. Dat vind ik zielig. Maar redenen zoals: hij keek mijn eten uit de mond of, ik wil het gewoon proberen, nee daarvoor doe ik het niet.
Ayla schreef:Wat Euc zegt klopt wel, ik ben ook met 4 maanden al begonnen maar ze wist niet echt wat ze ermee moest. Ook redden ze het niet meer met de flessen, dus het was puur een middel om het wat te rekkken tussen de flessen. Pas vanaf 6 mnd at ze goed, daarvoor was het echt meer kliederen en vies kijken hoor.
Hier precies hetzelfde. Zijn nu een week begonnen met fruit omdat ze nit meer voldoende had aan de flessen en het maximale kreeg. Nu met fruit neemt ze het wel in haar mond, maar schuift het grootste gedeel er weer uit. Aan een stukje appel/banaan/peer gaat ze zitten sabbelen of aan likken, maar bijten of opeten daar is geen sprake van.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
SarahKey schreef:Ik wil vanaf 6 maanden gaan bijvoeden. Vind het daarvoor echt veel te vroeg. Moet iedereen trouwens zelf weten wanneer ze hun kind bij gaan voeden. Als mijn kind het maar niet met 4 maanden krijgt
Zou ik ook niet doen hoor! Maar goed wij hadden weinig keuze, ze had echt veel honger. Anders had ik ook pas met 6 maanden begonnen.
MissD- Prater
MissD schreef:Ayla schreef:Wat Euc zegt klopt wel, ik ben ook met 4 maanden al begonnen maar ze wist niet echt wat ze ermee moest. Ook redden ze het niet meer met de flessen, dus het was puur een middel om het wat te rekkken tussen de flessen. Pas vanaf 6 mnd at ze goed, daarvoor was het echt meer kliederen en vies kijken hoor.
Hier precies hetzelfde. Zijn nu een week begonnen met fruit omdat ze nit meer voldoende had aan de flessen en het maximale kreeg. Nu met fruit neemt ze het wel in haar mond, maar schuift het grootste gedeel er weer uit. Aan een stukje appel/banaan/peer gaat ze zitten sabbelen of aan likken, maar bijten of opeten daar is geen sprake van.
Je mag een baby van 4 maanden ook écht écht geen stuk banaan of peer geven! Echt niet! Levensgevaarlijk! Met 4 maanden kunnen ze nog niet rechtop zitten. En rechtop zitten is wel nodig om te eten. En kauwen kunnen ze ook niet, en de kokhalsreflex ligt nog erg voorin de mond, juist om te voorkomen dat ze dingen opeten. Ze kunnen er in stikken. Dus écht niet meer doen!
En ja, baby's van 4 maanden moeten nog niet aan het fruit, dus nee, ze weet nog niet wat ze ermee moet. Fruit vult ook niet, dus helpen tegen de honger doet het ook niet echt.
Gast- Gast
Euc; volgens mij helpt het wel iets tegen de honger, want ze is daarna een stuk meer tevreden en ze houd het iets langer uit tussen de flessen. Ze krijgt het ook niet zelf vast hoor. Ze ligt in haar wipstoeltje, en ik houd het stuk fruit vast terwijl zij zit te sabbelen/likken.
MissD- Prater
Wij zijn met 4 maanden begonnen met de groente. Toen ze ongeveer 6 maanden waren 'aten' ze het pas echt en kregen ze ook een hoeveelheid binnen. Daarvoor was het voornamelijk wennen voor ze destijds. Maar wij zijn dus begonnen met 4 maanden.
Gast- Gast
Ik wil ook pas met zes maanden beginnen, vind het wel logisch om ze pas wat te geven als ze er zelf iets mee kunnen en jij het niet voor ze hoeft te doen (wil dus ook geen pap geven, maar stukjes volgens Rapley). En sowieso zit hij voor die tijd niet aan maximale hoeveelheden e.d. vast aangezien ik borstvoeding geef.
Gast- Gast
MissD schreef:Euc; volgens mij helpt het wel iets tegen de honger, want ze is daarna een stuk meer tevreden en ze houd het iets langer uit tussen de flessen. Ze krijgt het ook niet zelf vast hoor. Ze ligt in haar wipstoeltje, en ik houd het stuk fruit vast terwijl zij zit te sabbelen/likken.
Toch niet doen bij zo'n ukkie, echt niet. Als er wel een stuk loskomt kan ze daar echt in stikken. En ik ben heel erg voor rapley en stukjes geven, maar niet bij baby's die dat fysiek nog niet aankunnen. Zéker niet in een wipstoeltje, want dat is écht geen goede houding om wat dan ook te eten. Probeer zelf maar eens iets door te slikken als je half achterover hangt of in elkaar gezakt rechtop zit.
Geen aanval, maar dit is echt gevaarlijk!
Gast- Gast
Geen enkele baby weet wat ze moeten doen met eten als ze het de eerste keer krijgen, dat moeten ze leren. Of ze nu 4 maanden zijn of 6 maanden. Een baby van 6 maanden neemt ook niet echt meteen een bewuste hap 'kauwt' er wat op en slikt het netjes door. Ook die heeft geen idee wat hij ermee moet in het begin.
Gast- Gast
Ik wil graag met 6 maanden beginnen.
Ik lees hier veel dat kindjes niet meer genoeg hebben aan de fles. Waarom is het eigenlijk dat er op flesvoeding wel een rem zit, en ze van borstvoeding zoveel mogen hebben als ze zelf willen? Gewoon intresse hoor, ik weet het echt niet!
Ik lees hier veel dat kindjes niet meer genoeg hebben aan de fles. Waarom is het eigenlijk dat er op flesvoeding wel een rem zit, en ze van borstvoeding zoveel mogen hebben als ze zelf willen? Gewoon intresse hoor, ik weet het echt niet!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
6 maanden, eerder vond ik het niet nodig.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Lieskuh schreef:Geen enkele baby weet wat ze moeten doen met eten als ze het de eerste keer krijgen, dat moeten ze leren. Of ze nu 4 maanden zijn of 6 maanden. Een baby van 6 maanden neemt ook niet echt meteen een bewuste hap 'kauwt' er wat op en slikt het netjes door. Ook die heeft geen idee wat hij ermee moet in het begin.
Maar ik zie wel een groot verschil bij baby's die al met 4 maanden hapjes krijgen, die werken het bijna allemaal weer naar buiten en baby's met 6 maanden eten vaak al een stuk beter voor het eerst. ( dit zie ik in mijn omgeving tenminste)
Gast- Gast
Eucalypta schreef:5-6 maanden idd. Omdat het voor die tijd overbodig is en volgens sommige onderzoeken zelfs schadelijk. Maar het heeft gewoon niet zoveel nut. Sowieso dat gepureer niet, leren ze niets van qua mondmotoriek en met 3/4 maanden kunnen ze nog niet anders dan gepureerd eten. Meerwaarde heeft dat dus niet. Veel calorieen zitten er ook niet in groente en fruit, dus voor de vulling hoeft het ook niet, een extra voeding heeft dan meer zin. Vast voedsel heeft zin als ze een beetje kunnen kauwenj en rechtop zitten, dan zijn ze er lichamelijk aan toe, dan kun je ze stukjes fruit of geprakt fruit geven.
Dit probeerden ze mij juist wijs te maken op het cb toen de meiden 4 maanden waren, ik moest maar eens gaan bijvoeden want ze kregen zo langzamerhand behoefte aan meer calorieen....Zo dom om dat te zeggen dan!
Ik heb gewoon gewacht tot ze 6 maanden waren.
Gast- Gast
Aimee schreef:Ik wil graag met 6 maanden beginnen.
Een teveel aan kunstvoeding is slecht voor de nieren (heeft volgens mij met de koemelkeiwitten te maken, maar dat weet ik niet zeker), daarom zit er een max op.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: