Groentepap
+6
bolus26
Ella
Razz
Steep
Linda
Snoes
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Groentepap
Zaterdag wordt mijn zoontje 6 maanden en dan willen we ook gaan beginnen met groentepap.
Ik ben wel benieuwd naar hoe dat bij jullie is gegaan, vandaar dit topic. Wij hebben er bewust voor gekozen om hier pas met 6 maanden mee te starten en gaan als eerste met worteltjes beginnen. We hebben een babycook en ik ga dan alles vers maken en daarna stomen/pureren.
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren?
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert?
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie?
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht?
Ik ben wel benieuwd naar hoe dat bij jullie is gegaan, vandaar dit topic. Wij hebben er bewust voor gekozen om hier pas met 6 maanden mee te starten en gaan als eerste met worteltjes beginnen. We hebben een babycook en ik ga dan alles vers maken en daarna stomen/pureren.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Groentepap
Ik vond dit een prettig introductieschema:
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Mijn dochter was allergisch, dus in het begin deed ik wel alles steeds 3 dagen hetzelfde geven. Maar dat is niet noodzakelijk.
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Mijn dochter was allergisch, dus in het begin deed ik wel alles steeds 3 dagen hetzelfde geven. Maar dat is niet noodzakelijk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik geloof dat wij zijn begonnen met bloemkool, brocolli en wortel. Daarna hebben we appel, peer en banaan gedaan. Dat hebben we een tijdje afgewisseld en daarna zijn we met andere groenten en fruitsoorten begonnen. Elke groente of fruitsoort hebben we 3 a 4 dagen achter elkaar gegeven om hem te laten wennen aan de smaak en structuur.
Edit: we hebben er geen aardappel of rijst bij gedaan. Alleen de groente gegeven.
Edit: we hebben er geen aardappel of rijst bij gedaan. Alleen de groente gegeven.
Laatst aangepast door Steep op ma 27 mei 2013 - 21:02; in totaal 1 keer bewerkt
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? worteltjes, sperzieboontjes, bloemkool
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? 3 á 4 dagen
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? Kleine hapjes. De eerste dagen/weken kreeg hij na die paar hapjes nog gewoon de fles. Daarna werd die fles steeds minder.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Ik heb daar een maand of twee mee gewacht. Ik heb eerst nog 2 groentes gemengd.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? 3 á 4 dagen
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? Kleine hapjes. De eerste dagen/weken kreeg hij na die paar hapjes nog gewoon de fles. Daarna werd die fles steeds minder.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Ik heb daar een maand of twee mee gewacht. Ik heb eerst nog 2 groentes gemengd.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik ben net een paar dagen begonnen.
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? begonnen met worteltjes en bloemkool en vandaag sperziebonen.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? ik wissel deze 3 smaken eerst een aantal keer uit en dan doe ik er een vierde smaak aan toevoegen
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? Hij heeft bijna een half potje op.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Ik wacht daar nog mee.
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? begonnen met worteltjes en bloemkool en vandaag sperziebonen.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? ik wissel deze 3 smaken eerst een aantal keer uit en dan doe ik er een vierde smaak aan toevoegen
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? Hij heeft bijna een half potje op.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Ik wacht daar nog mee.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Dankjewel voor de antwoorden alvast!
Die link ziet er ook erg handig uit, Linda!
Razz, als je wil mag je dat zeker doormailen, altijd handig!
Snoes- Lady Post-a-lot
ik maak het vers en vries het in, eerst 2 ijsklontjes groente nu zit ze op 4. ze krijgt nu wortels, bloemkool,brocolli,sperzieboontjes en courgette.
wel is het nu al een fastfood liefhebber ;)want potjes vind ze nog lekkerder! vooral bruine bonen met appel! Helaas voor haar krijgt ze dit niet zo vaak. wat betreft fruit, vers fruit vind ze niks aan maar potjes fruit wordt ze heeel vrolijk van!
wel is het nu al een fastfood liefhebber ;)want potjes vind ze nog lekkerder! vooral bruine bonen met appel! Helaas voor haar krijgt ze dit niet zo vaak. wat betreft fruit, vers fruit vind ze niks aan maar potjes fruit wordt ze heeel vrolijk van!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik maak ook alles vers met de babycook. M. smult van groente, van fruit moet ze nog niet zoveel hebben. Maar daar blijven we gewoon mee oefenen haha. Qua groente heeft ze gehad: wortel, pompoen, courgette, broccoli, bloemkool, sperziebonen en erwten. Ook heeft ze aardappel gehad, maar ik meng het (nog) niet door de groente. Ze krijgt meestal 3 dagen achter elkaar hetzelfde (ivm evt. allergie en dat ze de smaak leert kennen).
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Snoes schreef:Dankjewel voor de antwoorden alvast!
Ik had het al weggehaald want het is bijna dezelfde lijst als hierboven maar dan iets uitgebreider Maar als ik er aan denk zal ik 'm vanavond even mailen!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Oh haha, ik had het 's morgens al gelezen, maar pas later gereageerd. Had niet gezien dat je het al weggehaald had. Maar mail 'm maar, vind ik wel fijn!
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Zaterdag wordt mijn zoontje 6 maanden en dan willen we ook gaan beginnen met groentepap.
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? Eigenlijk alles wel.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? Ze at ongeveer 3 verschillende maaltijden per week, maar niet 2 dagen hetzelfde.
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? Ze kreeg al een redelijk grote portie, ze hoefde ook niet te wennen en at alles zo op. Ik maakte alles zelf. Ongeveer 1/2 x per week kookte ik apart voor haar, pureerde het en vroor het in.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Wij hebben direct alles gecombineerd. Dus echte maaltijden en niet alleen één groente.
Gast- Gast
We zijn pas net begonnen maar goed;)
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? Worteltjes en vandaag voor het eerst peer.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? een dag of 4
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? ze heeft steeds maar een paar hapjes gehad maar madame vindt de worteltjes zo lekker dat ze nu 2 ijsklontdingetjes krijgt.
Nee hier wacht ik nog even mee.
Welke groentes hebben jullie allemaal gegeven de eerste keren? Worteltjes en vandaag voor het eerst peer.
Hoelang bieden jullie dezelfde groente aan vooraleer je een volgende probeert? een dag of 4
Begonnen jullie met kleine hapjes of gelijk al een grotere portie? ze heeft steeds maar een paar hapjes gehad maar madame vindt de worteltjes zo lekker dat ze nu 2 ijsklontdingetjes krijgt.
Nee hier wacht ik nog even mee.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
De eerste twee weken: sperziebonen (werd niet gewaardeerd), worteltjes, bloemkool en broccoli (na 2/3 weken ook bruine bonen en doperwten ook die werden niet gewaardeerd!).
2 tot 3 dagen.
Wat hij zelf wilde, van de worteltjes en de bloemkool at hij direct een potje leeg en de brocolli 3 kwart... de sperziebonen, bruine bonen en doperwten een paar hapjes. Zolang hij zijn mondje vrijwillig open deed, ben ik door gegaan.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Na 4 weken ben ik begonnen met brocolli met zoete aardappel, worteltjes met aardappel, bloemkool met rijst, etc. Hij lust veel zolang het maar geen boontjes zijn, vind hij het volgens mij prima.[b]
De eerste twee weken: sperziebonen (werd niet gewaardeerd), worteltjes, bloemkool en broccoli (na 2/3 weken ook bruine bonen en doperwten ook die werden niet gewaardeerd!).
2 tot 3 dagen.
Wat hij zelf wilde, van de worteltjes en de bloemkool at hij direct een potje leeg en de brocolli 3 kwart... de sperziebonen, bruine bonen en doperwten een paar hapjes. Zolang hij zijn mondje vrijwillig open deed, ben ik door gegaan.
Deden jullie er gelijk vanaf het begin al aardappels/rijst bij of hebben jullie daar mee gewacht? Na 4 weken ben ik begonnen met brocolli met zoete aardappel, worteltjes met aardappel, bloemkool met rijst, etc. Hij lust veel zolang het maar geen boontjes zijn, vind hij het volgens mij prima.[b]
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Dankjewel voor de antwoorden!
Wij gaan sowieso met wortelen beginnen een paar dagen en daarna denk ik bloemkool of broccoli. De aardappelen/rijst laat ik nog even voor wat het is en daar start ik een maand later ofzo wel mee.
Wij gaan sowieso met wortelen beginnen een paar dagen en daarna denk ik bloemkool of broccoli. De aardappelen/rijst laat ik nog even voor wat het is en daar start ik een maand later ofzo wel mee.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik ben begonnen met wortel, daarna bloemkool, broccoli, boontjes en courgette. Ik gaf in het begin echt een paar lepeltjes, meer wilde ze ook echt niet in het begin. Daarna werden de porties steeds wat groter, na een paar weken heb ik er wat aardappel bij gedaan, rijst heel af en toe.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: