Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prostaat infectie

2 plaatsers

Ga naar beneden

Prostaat infectie Empty Prostaat infectie

Bericht  Sweety ma 17 jan 2011 - 21:37

Ik wilde even mijn verhaal van me afschrijven. Het is niet mega erg maar zit er wel beetje mee.
Mijn vader heeft zondag te horen gekregen dat hij een prostaat infectie heeft.
Hij heeft sinds een tijdje last van zijn rug en hij heeft last van artrose.
De pijn in zijn rug ging over en dat ging naar zijn heupen en van daar naar zijn ballen. Hij ging naar de dokter toe en hij moest in een bekertje plassen en dat werd gecontroleerd. De dokter gaf aan dat er bloed in zijn urine zat en dat ze even wat op een kweek gingen zetten. Mijn oom heeft een aantal maanden geleden ook iets op een kweek laten zetten en hij had kanker. Dus mijn ouders maakten zich wel zorgen. ( in deze tijd wist ik nog van niks alleen dat hij last van zijn rug had gehad. ) De volgende dag terug en hij kreeg een kuur. Nu is hij zondag weer geweest en ze zeiden dat het er nu uitzag dat hij dus een infectie heeft.

Nu heeft mijn vader vrijdagavond weer op internet gezeten en hij had dus iets gevonden op internet. Het kwam er eigenlijk op neer dat de symptomen die mijn vader heeft prostaat kanker kan zijn! Vrijdag heeft hij dus lopen huilen en hij maakt zich nu erge zorgen. Zondag had de dokter hem gerust gesteld maar het zit hem nog steeds niet lekker.
Gisteravond voor ik naar bed ging vertelde mijn ouders dit aan me. Vandaag gaan ze weer naar de dokter toe voor een uitslag van een test en om te vertellen dat mijn vader trilt aan de rechterkant door het kuurtje.
Ik ben er voor nu gewoon van overtuigd dat er niks aan de hand is en dat mijn vader zich zorgen maakt om niks. Tenminste niet niks... Maar dat het geen kanker is en dat dit gewoon een infectie is die het lichaam uit moet. Ik weet alleen niet wat ik kan doen om mijn vader gerust te stellen. De doktoren hebben het gezegd, ik en mijn moeder.. Maar het zit nog steeds in zijn hoofd.

Heeft iemand wel eens prostaat infectie gehad of iemand in zijn omgeving die het had? En misschien iemand tips voor mij om mijn vader weer een beetje tot rust te krijgen?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prostaat infectie Empty Re: Prostaat infectie

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:40

Mijn opa heeft al jaren een soort 'kanker' in zijn prostaat, maar het is goedaardig en hij kan er vlekkeloos 100 mee worden. Het heeft alleen soms als ongemak dat hij inderdaad bloed plast etc. Daar krijgt hij dan even medicijnen voor en dan gaat het ook weer over..

Een soort chronische blaasontsteking, maar dan anders..

Anyway, eigenlijk heb je hier ook niks aan, want iedere situatie is anders en het is echt afwachten wat de uitslagen zijn, helaas smile

Gast
Gast

Bericht  Sweety ma 17 jan 2011 - 21:51

Nou ben net gebeld door mijn moeder en het is echt een infectie. De dokter zei dat als het kanker was dat je dat niet voelde. En mijn pa heeft last/pijn dus dat valt af. Hij moet volgende week weer langskomen en dan weer wat urine inleveren. Als er dan nog steeds bloed in zit dan gaan ze hem verder onderzoeken.

En toch bedankt voor je reactie Donnaa. smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:53

Nou gelukkig maar.. Wel vervelend voor je vader!

smile

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 0:29

Late reactie van mijn kant: maar gelukkig is het een infectie!

Mijn vader heeft wel prostaatkanker. Door een zeer eenvoudige bloedtest kan worden bepaald in hoeverre je een bepaalde PSA waarde hebt (als man): is die verhoogd: dan heb je prostaatkanker. althans: zo heb ik het begrepen... Bij mijn vader wordt die PSA waarde nu om de drie maanden getest en het is nu (redelijk) onder controle met hormoontherapie.. Het is wel wachten totdat die stijgt, maar dat is weer een ander verhaal.

Mijn opa had ook prostaatkanker, maar net als bij Donnaa kon dat geen kwaad. dat zat daar en bij oudere mannen groeit dat allemaal zo langzaam dat het geen kwaad kan. Bij mijn vader dus niet..

Gelukkig heeft hij een infectie, is hij inmiddels zelf wel wat gekalmeerd?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sweety ma 24 jan 2011 - 5:09

Dank je wel nog voor je reactie Caro.
Nou hij maakt zich nog steeds zorgen. Ik zou vrijdag eigenlijk gaan werken en mijn ma ook. Maar hij vroeg aan me of ik vrijdag eerder weg kon of thuis kon blijven. Mijn collega was ervan op de hoogte en die wilde wel de hele dag werken zodat ik bij mijn vader kon blijven. Vond ik erg lief van hem. Uiteindelijk vroeg mijn vader aan mijn moeder of ze ook thuis wilde blijven ( op vrijdagochtend ). Die dag zijn we met zn 3 even de deur uitgegaan. Even wandelen, winkelen en in de avond hebben we met zn 3 tv en film gekeken. Zaterdag ook film gekeken en dan komt hij wel beetje tot rust. Het "rare" ervan is: mijn ouders zijn niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingscontract. Nu wil mijn vader dat wel voor als er iets gebeurt. Mijn moeder wil dat niet omdat zij zegt je doet het alleen maar omdat je je nu zo voel. We waren donderdag bij de HA en die heeft een verwijsbrief voor de uroloog geregeld. Nu mag hij er morgen heen. Ben benieuwd wat er dan wordt gezegd.

Wat erg dat je vader wel prostaatkanker heeft. hug
Heeft hij het al lang? ( als je het er niet over wil hebben gewoon zeggen )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud