Houdbaarheidsdatum
+8
Paper Crown
Twellie
Happydobby
Darius
duckie
Makamba
Liadan
Pien
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Houdbaarheidsdatum
Op die verpakkingen van de pap van Bambix staat dat het na openen nog maar 4 weken houdbaar is.
Is dat echt zo?
Ik doe altijd wat pap door de 1e fles 's morgens. Maar na 4 weken heb ik nog best wel wat over van het pak. Vind het wel zonde om steeds weg te moeten gooien.
Is dat echt zo?
Ik doe altijd wat pap door de 1e fles 's morgens. Maar na 4 weken heb ik nog best wel wat over van het pak. Vind het wel zonde om steeds weg te moeten gooien.
Gast- Gast
Re: Houdbaarheidsdatum
Het staat er mijns inzien niet voor niks op. Wat kost zo'n pak?! 1euro tot 1,50euro?! Daarvoor zou ik geen risico lopen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vind je reactie van de prijs een beetje vreemd overkomen eigenlijk. Ik denk dat je niet voor een ander kan beoordelen wat iemand wel of niet kan betalen. En daarbij het gaat niet om de prijs, maar ik vraag het omdat ik het zonde vind om eten weg te gooien. Er blijft hier namelijk behoorlijk wat over na 4 weken gebruik. En ik benieuwd ben waarom het maar zo kort houdbaar is.Pien schreef:Het staat er mijns inzien niet voor niks op. Wat kost zo'n pak?! 1euro tot 1,50euro?! Daarvoor zou ik geen risico lopen.
Gast- Gast
Mijn dochter eet af en toe nog bambixpap, ik heb er eigenlijk nooit op gelet dat het maar 4 weken houdbaar is na openen. Hier staat het meestal veel langer open...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
mama2be schreef:Ik vind je reactie van de prijs een beetje vreemd overkomen eigenlijk. Ik denk dat je niet voor een ander kan beoordelen wat iemand wel of niet kan betalen. En daarbij het gaat niet om de prijs, maar ik vraag het omdat ik het zonde vind om eten weg te gooien. Er blijft hier namelijk behoorlijk wat over na 4 weken gebruik. En ik benieuwd ben waarom het maar zo kort houdbaar is.Pien schreef:Het staat er mijns inzien niet voor niks op. Wat kost zo'n pak?! 1euro tot 1,50euro?! Daarvoor zou ik geen risico lopen.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zag het toevallig laatst op het pak staan. Heb daar eerder met rijstebloem eigenlijk nooit op gelet. Maar daar staat het volgens mij ook niet op. Dat gebruik ik ook niet meer.Liadan schreef:Mijn dochter eet af en toe nog bambixpap, ik heb er eigenlijk nooit op gelet dat het maar 4 weken houdbaar is na openen. Hier staat het meestal veel langer open...
Gast- Gast
ik vind het ook eigenlijk best kort 4 weken, hier krijgt ze niet elke keer pap en dan is het pak na 4 weken dus ook neit leeg... als je het toch in een goed afsluitbare bus bewaart dan vraag ik me af wat er mis mee kan gaan eigenlijk...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
O, ik heb er eerlijk gezegd niet over nagedacht, dat is stom. ik kieper het meteen in een afsluitbare bewaarbus, nooit opgelet....In ieder geval hebben zowel L. als P. er niets aan over gehouden.
@Pien: soms staat een ?! niet altijd even leuk, maar ik snap je punt wel.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier is het na 4 weken ook niet op, ik maak het gewoon op.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap het punt ook wel, ik ga er ook geen risico mee nemen voor een euro of wat. Maar het was niet de vraag en idd een ?! komt niet altijd even leuk over.Darius schreef:O, ik heb er eerlijk gezegd niet over nagedacht, dat is stom. ik kieper het meteen in een afsluitbare bewaarbus, nooit opgelet....In ieder geval hebben zowel L. als P. er niets aan over gehouden.
Gast- Gast
Hoe lang doe je er ongeveer mee? Ik doe de pap hier in een fles dus er hoeft niet zoveel in als wanneer je het in een bordje doet.Happydobby schreef:Hier is het na 4 weken ook niet op, ik maak het gewoon op.
Gast- Gast
mama2be schreef:Hoe lang doe je er ongeveer mee? Ik doe de pap hier in een fles dus er hoeft niet zoveel in als wanneer je het in een bordje doet.Happydobby schreef:Hier is het na 4 weken ook niet op, ik maak het gewoon op.
Ik doe het ook in de fles, bordje wil meneer niet. Geen idee want dit is het eerste pak, rijstebloem gaat 4 a 5 weken mee.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat het wel langer houdbaar is, want wat kan er nou gebeuren met zo'n droog meel? Het is volgens mij niet echt een kweekvijver voor bacterieen. Maar ik neem geen risico: ik gooi het gewoon weg na vier weken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Haha nee ik heb het hier ook 1 keer geprobeerd om van een bordje te doen. Maar daar heeft hij 's morgens geen geduld voor. Gaat niet snel genoeg. Dus maar gewoon in de fles.Happydobby schreef:mama2be schreef:Hoe lang doe je er ongeveer mee? Ik doe de pap hier in een fles dus er hoeft niet zoveel in als wanneer je het in een bordje doet.Happydobby schreef:Hier is het na 4 weken ook niet op, ik maak het gewoon op.
Ik doe het ook in de fles, bordje wil meneer niet. Geen idee want dit is het eerste pak, rijstebloem gaat 4 a 5 weken mee.
Gast- Gast
Nou, een kweekvijver voor bacterien.....mijn schoonouders (hardstikke schoon daar) hadden een pak boekweitengrutten in de kast staan, en daar zaten allemaal piepkleine zwarte beestjes in....en leken net kruimels of maanzaadpitjes.
Darius- Ratel
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ieuwww daar krijg ik wel een beetje de kriebels van Darius. Ach er zal in vanalles wel eens wat mis kunnen gaan met eten. Ik heb het eens gehad met smeerkaas. Je wil niet weten wat ik daar in aantrof. Het pakje was net daarvoor gekocht in de supermarkt. Ik hoefde een hele poos geen smeerkaas meer.
Gast- Gast
Ooit gehoord van Meelmotten? Die gaan erin zitten...
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
nee nog nooit van gehoord, is dat serieus?2CKC2 schreef:Ooit gehoord van Meelmotten? Die gaan erin zitten...
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Ooit gehoord van Meelmotten? Die gaan erin zitten...
meelmotten? Mijn schoonouders hebben wel in de encyclopedie nagezocht wat het waren, maar ze hadden een andere naam, ik ben het vergeten in ieder geval.
Mijn man heeft meteen ons pak boekweitgrutten weggegooid, die heeft toch al last van een hygienetik en houdbaarheidsdatum....
Darius- Ratel
Meelmotten
Uiterlijk van een meelmot:
Ontwikkeling van meelmotten:
Leefwijze vanmeelmotten:
Schade door meelmotten:
Uiterlijk van een meelmot:
- Een volwassen meelmot is
ca. 1 cm lang en heeft een spanwijdte van 2 tot
2.8cm.\ - Voorvleugels grijs, achtervleugels
geelwit. - De larve van de meelmot is
wit; de pop is 7 tot 9mm lang
Ontwikkeling van meelmotten:
- Volledige gedaanteverwisseling
- In verwarmde gebouwen komen
ca. 2 tot 3 generaties p/jaar voor - Duur van ei tot imago: bij
18 tot 20 graden C ca. 90 dagen (bij 17 graden
C is dat 150 dagen). - Bij temperaturen lager dan
13 graden C staat de ontwikkeling vrijwel stil. - Meelmotten komen voor in
allerlei levensmiddelen, zoals meel, zemelen, havermout
enz. - De vrouwtjes leggen 600-700
eieren, los in het product. - De larven maken spinsels,
meel gaat dan in trossen samenhangen
Leefwijze vanmeelmotten:
- De uit de eitjes komende
larven van de meelmot voeden zich met allerlei levensmiddelen;
de andere levensstadia tasten niets aan. - Volwassenen larven verlaten
hun voedselbron om op zoek te gaan naar een verpoppingplaats
(naden en kieren).
Schade door meelmotten:
- Materiaal- en kwaliteitsverlies
door aantasting van meel, meelproducten, cacao,
chocolade, gedroogde groenten, vruchten,
noten en andere plantaardige producten. - Verontreiniging door spinsels
en uitwerpselen van de larven. - Meel dat door de larven van
de meelmot is samengesponnen, kan voor verstopping
zorgen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik weet dat het erop staat, maar let er niet zo op. Het moet geen jaar staan, dan gaat het wel weg natuurlijk.
Mijn zoon krijgt een enkele keer in de week een schep rijstbloem in zijn laatste fles als hij niet zo van zijn prakje gegeten heeft. Nou op die manier doe je natuurlijk veel langer dan 4 weken met een pak. Ik bewaar het ook in een weckpot, luchtdicht, en kan precies zien of er iets raars mee aan de hand zou zijn. Dan doel ik op beestjes oid.
Tegenwoordig wordt er zo pietluttig gedaan met bepaalde etenswaren. Kijk, vlees, eieren, beleg en melk enz. daar let ik ook echt wel op, maar bijv. kruiden, nou daar kijk ik echt niet naar de datum. Ik heb een jaar terug een nieuw busje kaneel gekocht, het lege busje had ik geloof ik gekocht toen ik op mezelf ging. En ik lééf nog! Serieus
Melk, yoghurt wordt hier 1 dag na t.h.t nog gebruikt, mijn man durft het zelfs nog langer aan. Die ruikt er aan en dan beslist hij of het nog goed is.
Mijn zoon krijgt een enkele keer in de week een schep rijstbloem in zijn laatste fles als hij niet zo van zijn prakje gegeten heeft. Nou op die manier doe je natuurlijk veel langer dan 4 weken met een pak. Ik bewaar het ook in een weckpot, luchtdicht, en kan precies zien of er iets raars mee aan de hand zou zijn. Dan doel ik op beestjes oid.
Tegenwoordig wordt er zo pietluttig gedaan met bepaalde etenswaren. Kijk, vlees, eieren, beleg en melk enz. daar let ik ook echt wel op, maar bijv. kruiden, nou daar kijk ik echt niet naar de datum. Ik heb een jaar terug een nieuw busje kaneel gekocht, het lege busje had ik geloof ik gekocht toen ik op mezelf ging. En ik lééf nog! Serieus
Melk, yoghurt wordt hier 1 dag na t.h.t nog gebruikt, mijn man durft het zelfs nog langer aan. Die ruikt er aan en dan beslist hij of het nog goed is.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ben altijd heeel voorzichtig met bloem, zelfrijzendbakmeel, pap etc. het schijnt dat daar juist snel beestjes in nestelen!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Liadan schreef:Mijn dochter eet af en toe nog bambixpap, ik heb er eigenlijk nooit op gelet dat het maar 4 weken houdbaar is na openen. Hier staat het meestal veel langer open...
Hier hetzelfde
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Als je het in een goed afsluitbare pot of bak doet denk ik dat het wel langer te bewaren zal zijn dan de vier weken, mits je dan ook niet met natte lepels o.i.d in de pot gaat zitten. Als je het pak open in de kast zet zonder het af te sluiten dan zou ik de vier weken wel aanhouden.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Houdbaarheidsdatum
» Houdbaarheidsdatum op bodylotion etc.
» Houdbaarheidsdatum zonnebrand....
» Dolce Gusto Cups (Houdbaarheidsdatum)
» Houdbaarheidsdatum op bodylotion etc.
» Houdbaarheidsdatum zonnebrand....
» Dolce Gusto Cups (Houdbaarheidsdatum)