Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geboortekaartje drukker of via internet?

+9
liesje
Parisienne
Pien
Happydobby
Ezzer
Jazzlyn
SarahKey
Floor
Wennes
13 plaatsers

Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Wennes wo 9 mei 2012 - 19:33

Ik wil me gaan verdiepen in een geboortekaartje.
Bij onze zoon hebben we deze via de drukker besteld, maar je ziet tegenwoordig steeds meer dat het via internet wordt gedaan.
Wat zijn de voor en nadelen van de drukker en internet?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Floor wo 9 mei 2012 - 19:35

wij hebben op internet kaartjes gekeken en bij de drukker boeken gehaald (veelal de merken die we op internet ook mooi vonden). Zo konden we alle kaartjes in het echt bekijken (dus ook qua papier).
Uiteindelijk hebben wij bij de drukker besteld omdat we dat gemakkelijker vonden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  SarahKey wo 9 mei 2012 - 19:36

Wij hebben de kaartjes bij een drukker besteld.

Voordelen: we konden mappen lenen en dan zag je de kaartjes meteen in het echt
De drukker zit bij ons om de hoek dus was makkelijk op te halen, zowel de mappen als de kaartjes erna

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Floor wo 9 mei 2012 - 19:37

SarahKey schreef:Wij hebben de kaartjes bij een drukker besteld.

Voordelen: we konden mappen lenen en dan zag je de kaartjes meteen in het echt
De drukker zit bij ons om de hoek dus was makkelijk op te halen, zowel de mappen als de kaartjes erna

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.

Dat was bij ons dan weer niet, wij waren net zoveel of iets minder kwijt dan via internet (en we hadden hetzelfde kaartje als jullie)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Jazzlyn wo 9 mei 2012 - 19:39

Bij de drukker. Was goedkoper, makkelijker en sneller.

Ook krijgen we bij de drukker steeds extra kaartjes, hun bestellen ook extra kaartjes voor het geval dat en gratis sluitzegels.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Ezzer wo 9 mei 2012 - 19:40

Wij hebben het via de drukker gedaan. We hebben meerdere proefkaartjes via internet opgevraagd maar het was het telkens net niet.
Uiteindelijk zagen we ook hét kaartjes niet bij de drukker, dus hebben we de drukker een kaartje laten ontwerpen.
Uiteindelijk ook wel blij mee dat we het via de drukker besteld hebben. Service was super, S. is te vroeg geboren en op dat moment hadden we het ook nog niet rond. Een dag later kregen we de proefdruk en s'avonds al alle kaartjes gedrukt!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 20:26

SarahKey schreef:Wij hebben de kaartjes bij een drukker besteld.

Voordelen: we konden mappen lenen en dan zag je de kaartjes meteen in het echt
De drukker zit bij ons om de hoek dus was makkelijk op te halen, zowel de mappen als de kaartjes erna

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.

Via de drukker kunnen ze toch ook kwijtraken? Het is namelijk altijd eigen initiatief. Onze kaartjes kwamen gedrukt bij ons, ik had enveloppen geschreven en hebben ze zo verstuurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Happydobby wo 9 mei 2012 - 21:40

SarahKey schreef:

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.

Wij hebben bij kaartje2go besteld en met een adressenlijst versturen hun de kaartjes. Maar de post maakt veel fouten niet het bedrijf dat het afdrukt.

Wij hebben dus via kaartje2go besteld, makkelijk, snel en goed en je kan ook gewoon je kaartje nabestellen etc.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Pien wo 9 mei 2012 - 21:45

Wij hebben ons kaartje zelf ontworpen bij hipdesign! Ten eerste vond ik het heel erg leuk om te doen, ten tweede was hij zo ook precies zoals wij voor ogen hadden.... Waren niet veel geld kwijt en vonden het ideaal zoals het ging! De dag na de bevalling via de laptop even de gewicht, lengte, datum en tijd geplaatst, kaartje doorgestuurd en een dag later werd het pakketje bezorgd. De envelopppen lagen allen klaar dus diezelfde dag gingen ze op de post en een dag later hadden de mensen ze thuis. Maandagavond bevallen, donderdags lagen de kaarten bij de mensen thuis!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Parisienne wo 9 mei 2012 - 22:32

Wij hebben uiteindelijk de geboortekaartjes via de drukker besteld. Ik vond het fijn om de kaartjes in het echt te zien, dan met name qua grootte en het soort papier. Kaartjes die ik op internet leuk vond bleken in het echt tegen te vallen. Op die manier zijn we op een geweldig kaartje gekomen, een kaartje die via internet moeilijk te verkrijgen was.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  liesje wo 9 mei 2012 - 23:14

via internet scheelde wel qua prijs. maar heb de kaartjes is bekeken in mappen die ik bij de drukker haalde
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Mama Titty wo 9 mei 2012 - 23:52

Ik heb ze beide keren bij de drukker besteld, maar dat kwam ook dat mijn stiefpa bij die drukker werkt en ik de kaartjes cadeau kreeg.
Bij de jongste hebben we ze wel 20km verder moeten ophalen omdat het bedrijf gesloten was ivm vakantie.

Maar internet heb ik ook al mooie kaartjes voorbij zien komen.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  SarahKey do 10 mei 2012 - 2:16

Floor schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben de kaartjes bij een drukker besteld.

Voordelen: we konden mappen lenen en dan zag je de kaartjes meteen in het echt
De drukker zit bij ons om de hoek dus was makkelijk op te halen, zowel de mappen als de kaartjes erna

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.

Dat was bij ons dan weer niet, wij waren net zoveel of iets minder kwijt dan via internet (en we hadden hetzelfde kaartje als jullie)

wij hadden eerst een ander kaartje op het oog maar die konden we alleen via internet bestellen. Later zagen we het kaartje wat we nu hebben, die hele mooie Wink , en die was duurder dan dat eerste kaartje via internet. Maar dit kaartje hebben we geen prijzen vergeleken van de drukker met het internet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  SarahKey do 10 mei 2012 - 2:18

Parel schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben de kaartjes bij een drukker besteld.

Voordelen: we konden mappen lenen en dan zag je de kaartjes meteen in het echt
De drukker zit bij ons om de hoek dus was makkelijk op te halen, zowel de mappen als de kaartjes erna

Nadeel: drukker is duurder dan internet maar geen gedoe met kaartjes die kwijt raken in de post etc.

Via de drukker kunnen ze toch ook kwijtraken? Het is namelijk altijd eigen initiatief. Onze kaartjes kwamen gedrukt bij ons, ik had enveloppen geschreven en hebben ze zo verstuurd.

Hoezo kan de drukker ze kwijt raken? Ik heb paar weken voor de geboorte de enveloppen opgehaald en toen liet hij de bestelde kaartjes al zien. Enige wat hij dus deed was het bedrukken. Dus de kaarten waren daar al in huis voor de geboorte. Na de geboorte een belletje, mijn man liep de hoek om Cool en de kaarten lagen daar klaar. Mee naar huis, in enveloppen gedaan en weer op de post.
Ja en dan kunnen ze wel kwijtraken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:21

Pien schreef:Wij hebben ons kaartje zelf ontworpen bij hipdesign! Ten eerste vond ik het heel erg leuk om te doen, ten tweede was hij zo ook precies zoals wij voor ogen hadden.... Waren niet veel geld kwijt en vonden het ideaal zoals het ging! De dag na de bevalling via de laptop even de gewicht, lengte, datum en tijd geplaatst, kaartje doorgestuurd en een dag later werd het pakketje bezorgd. De envelopppen lagen allen klaar dus diezelfde dag gingen ze op de post en een dag later hadden de mensen ze thuis. Maandagavond bevallen, donderdags lagen de kaarten bij de mensen thuis!

Hipdesign heeft gruwelijk de prijzen verhoogd, Pien!
Echt belachelijk! Wij hebben ze idd ook daar besteld.


SK, bij de post raken ze ze idd kwijt, dat bedoelde ik ook. Maar het maakt dus geen fluit uit of je ze wel of niet bij een drukker besteld, de kaarten kunnen via de post altijd kwijtraken, zelfs al maak je ze zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Supertalentje do 10 mei 2012 - 2:29

Zelf kaartjes maken vond ik een crime, ik weet precies wat ik wil, maar ik krijg het dan niet voor elkaar om met zo'n standard programma te werken. Sowieso begrijp ik er niks van en vind ik het al helemaal niet leuk om te doen. We zijn bij een drukker geweest om zelf een kaart te ontwerpen, maar het zag er allemaal zo louche uit en die man vond ik ook niet aardig, dus daar was ik gauw van genezen. Uiteindelijk een bestaande kaart van Family Cards besteld bij een drukkerij, ik vond het belangrijk te zien hoe de kaart eruit kwam te zien. Ik ben er niet zo goed in en bij de drukker hebben ze me erg goed geholpen met het laten zien van verschillende opties (lettertypen, kleurstelling, plaats van tekst etc) en daaruit hebben we gekozen. We hebben de trouwkaarten op dezelfde wijze besteld bij dezelfde drukkerij, dus ik probeer het een volgende keer niet eens meer zelf.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Poisongirl do 10 mei 2012 - 3:04

wij hebben het via internet gedaan, wel een gratis proefkaartje thuisgekregen voor de definitieve bestelling. J.ason is dinsdagavond geboren en vrijdag hedden de mensen de kaartjes in huis.

Supertalentje: hoe zag jullie kaartje eruit? ben ikk wel benieuwd naar eigenlijk..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Fiwen do 10 mei 2012 - 3:05

Wij hebben de geboortekaartjes via de drukker laten maken. Onze trouwkaarten hadden we via internet besteld en dat was tot 2 keer toe fout gegaan. Gelukkig hadden we toen voldoende tijd om het uiteindelijk goed te krijgen maar met de geboortekaartjes wilde ik niet hebben dat het weer meerdere keren fout zou gaan.
Nu via de drukker gedaan, dag van de bevalling meteen gebeld en de volgende dag had ik ze al in huis.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geboortekaartje drukker of via internet? Empty Re: geboortekaartje drukker of via internet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum