Op de teentjes lopen
+3
Happydobby
Jasmine
teletascha
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op de teentjes lopen
Onze dochter trekt zich al 3-4 maanden uit zichzelf rechtop tot staan en loopt (=rent ) langs alle tafels, stoelen, muur, bank etc. Maar alles dus als een soort ballerina; ze loopt helemaal op de teentjes.
Ze loopt ook wel goed (zeker een paar rondjes om het huis heen zonder moe te worden) als je haar aan een handje vasthoudt, maar ze kan zelf geen evenwicht houden omdat ze alleen haar teentjes gebruikt.
Ze kan wel op de platte voetjes staan, als ze bijv. stilstaat, maar zodra ze stapjes zet dan gebruikt ze weer alleen de teentjes.
Herkenbaar?? Iemand tips?
Ze loopt ook wel goed (zeker een paar rondjes om het huis heen zonder moe te worden) als je haar aan een handje vasthoudt, maar ze kan zelf geen evenwicht houden omdat ze alleen haar teentjes gebruikt.
Ze kan wel op de platte voetjes staan, als ze bijv. stilstaat, maar zodra ze stapjes zet dan gebruikt ze weer alleen de teentjes.
Herkenbaar?? Iemand tips?
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Re: Op de teentjes lopen
Een nichtje van mij had dat ook, maar bij haar kwam dat doordat ze heel veel in zo'n babywalker heeft gezeten/gelopen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wij hebben geen babywalker, ze heeft het helemaal zelf uitgevonden . Maar handig is het niet.
Vooralsnog had het consultatiebureau ook niet echt tips. Mocht het blijven aanhouden dan zou ze over een tijdje naar de fysio moeten...maar het zou fijn zijn om te horen of andere mama's tips hebben,
Vooralsnog had het consultatiebureau ook niet echt tips. Mocht het blijven aanhouden dan zou ze over een tijdje naar de fysio moeten...maar het zou fijn zijn om te horen of andere mama's tips hebben,
teletascha- Prater
En met loopschoentjes?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ook al geprobeerd... We hebben zelfs zware jongenslaarsjes geprobeerd in de schoenwinkel en ze bleef lopen als een professionele ballarina...
teletascha- Prater
Hm, dat vind ik dan wel knap van haar.
Kan het niet met de lengte van haar achillespees te maken hebben, dat deze aan de korte kant is? Dit schijnt ook nog wel eens voor te komen.
Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar dit heb ik ook wel eens gehoord.
Kan het niet met de lengte van haar achillespees te maken hebben, dat deze aan de korte kant is? Dit schijnt ook nog wel eens voor te komen.
Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar dit heb ik ook wel eens gehoord.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Mijn oudste doet dit nog steeds, hij is bijna 6. Ik ben er mee naar het ziekenhuis en de fysio geweest, maar alles was verder goed. Achillespees is lang genoeg en hij kan ook gewoon staan en lopen. Bij hem is het dus puur gewenning.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het nog steeds! Volgens mijn moeder begon ik ook met lopen op mijn tenen, en dat is eigenlijk nooit helemaal weggegaan..
Heb er in het dagelijkse leven eigenlijk geen/weinig last van.
Heb er in het dagelijkse leven eigenlijk geen/weinig last van.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Hmmm... lijkt dan toch iets te zijn wat wellicht niet overgaat....
teletascha- Prater
Een kindje uit mijn klas heeft het ook, bij hem is het gewenning. Als ik het zie moet ik hem corrigeren zodat hij het wellicht afleert.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Bij kleine kinderen is het normaal en vaak gaat het vanzelf ook wel over. Zolang de bewegelijkheid in de enkels gewoon goed is, en ze gewoon dus wel plat kan staan (zonder pijn), dan hoef je je nu ook nog niet zorgen er over te maken. Op tenen lopen kan een gewoonte worden en dat zal uiteindelijk dan wel afgeleerd "moeten" worden. Ook kunnen er andere redenen zijn dat een kindje op zijn tenen loopt, dit kan zijn door een probleem in de spieren, of in het gewricht. Dat moet uiteraard op een andere manier behandeld worden dan.
Als je het niet vertrouwd kan je er altijd een kinderfysiotherapeut naar laten kijken en misschien heeft hij/zij ook wel tips over hoe je het kan stimuleren om toch plat op de voetjes te lopen.
Als je het niet vertrouwd kan je er altijd een kinderfysiotherapeut naar laten kijken en misschien heeft hij/zij ook wel tips over hoe je het kan stimuleren om toch plat op de voetjes te lopen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: