Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op de tenen lopen

+5
lente
Ayla
loesje
Catwoman79
nillis
9 plaatsers

Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Op de tenen lopen

Bericht  nillis vr 27 jan 2012 - 20:40

T loopt nu ruim een maand en eerder liep ze netjes op platte voeten, maar tegenwoordig gaat ze erg op haar tenen lopen. Nu waren ze daar bij het kdv alweer heel druk mee. Ze moest dat niet te lang doen, want dan konden de achillespezen korter worden. Dat snap ik, maar om nu al actie te ondernemen vind ik een beetje vroeg. Hebben jullie kindjes ook een fase op de tenen gelopen en is dat vanzelf weer overgegaan?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Catwoman79 vr 27 jan 2012 - 21:23

R.ub.en niet , maar mijn buurmeisje wel. En die wijzen we er steeds op.
Als ze dan op haar tenen loopt zeggen we gelijk : op je voeten lopen, niet je tenen.
Ze doet het nu steeds minder gelukkig.

Je kunt niet te vroeg beginnen met corrigeren. Vrienden van ons dachten dat ook, maar hun zoontje loopt nog steeds op zijn tenen (4,5 jaar) en moet ws van die laarsjes aan dag en nacht.


Laatst aangepast door Catwoman79 op vr 27 jan 2012 - 21:31; in totaal 1 keer bewerkt
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  loesje vr 27 jan 2012 - 21:27

ons zoontje loopt ook regelmatig op zijn tenen maar als we er wat van zeggen loopt hij goed. Hij loopt overens nog niet los
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Ayla vr 27 jan 2012 - 23:05

Dat heeft mijn zusje jaren gedaan...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  lente vr 27 jan 2012 - 23:52

Ik liep vroeger ook altijd op m'n tenen, als m'n ouders er wat van zeiden ging het een paar minuten goed maar daarna begon ik weer Wink . Ze hebben me toen een hele tijd op klompjes laten lopen en daarna was het over.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Monnie za 28 jan 2012 - 3:14

Toevallig, N. deed dat vorige week ook. Maar alleen als hij op sokken liep. Doet ze het met schoenen aan ook Nillis? N. is er ook alweer mee opgehouden nu, loopt nu weer gewoon.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Evalynn za 28 jan 2012 - 3:41

S. heeft het járen gedaan. Uiteindelijk heeft ze een jaar of twee 's nachts spalkjes gekregen om haar achillespezen toch de kans te geven om bij te groeien.
Als ze ouder worden wordt het toch minder, ze gaan beseffen dat het raar is om op hun tenen te lopen en willen 'er bij horen'. Dan ga je écht niet meer op je tenen lopen op school. Uiteindelijk komt het dus vaak wel vanzelf goed. Maar die spalkjes hebben er wel echt aan bijgedragen, zonder die spalkjes had ze denk ik niet op platte voeten kunnen lopen.
Ze doet het sporadisch nog wel eens binnenshuis (is nu 13), maar ze kán gewoon op platte voeten lopen.

Wel hebben we jaren met z'n allen geroepen "PLATTE VOETEN S!".
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 3:51

S. doet dit nu ook al een aantal weken. Hij doet het niet vaak en lang maar maar ik corrigeer 'm iedere keer wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Thunder za 28 jan 2012 - 4:40

Mijn oudste doet dat nog steeds. We zijn ervoor naar het zkh geweest. Bij hem is het een pure gewenning. Zolang ze de voeten maar voor 90 graden naar zich toe kunnen trekken is er niet veel aan de hand is mij vertelt. Je kunt ze daarmee helpen door dit elke dag te oefenen, dus de voeten met de tenen naar het gezicht te duwen. Op het moment van weerstand dit even vasthouden en dan weer los.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  TukTuk za 28 jan 2012 - 4:56

Rataplan schreef:Mijn oudste doet dat nog steeds. We zijn ervoor naar het zkh geweest. Bij hem is het een pure gewenning. Zolang ze de voeten maar voor 90 graden naar zich toe kunnen trekken is er niet veel aan de hand is mij vertelt. Je kunt ze daarmee helpen door dit elke dag te oefenen, dus de voeten met de tenen naar het gezicht te duwen. Op het moment van weerstand dit even vasthouden en dan weer los.

In principe moet je wel verder dan 90 graden kunnen , anders kan je nooit eens goed een stijl stuk op lopen bijvoorbeeld gewoon al tijdens het lopen problemen krijgen bij afwikkeling en afzet. Je zou vanuit de neutrale stand (De 90 graden waar jij over spreekt, is in feite 0 graden want dat is de neutrale stand), nog +/- 20 graden verder moeten kunnen komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Thunder za 28 jan 2012 - 5:08

AngelNyn schreef:
Rataplan schreef:Mijn oudste doet dat nog steeds. We zijn ervoor naar het zkh geweest. Bij hem is het een pure gewenning. Zolang ze de voeten maar voor 90 graden naar zich toe kunnen trekken is er niet veel aan de hand is mij vertelt. Je kunt ze daarmee helpen door dit elke dag te oefenen, dus de voeten met de tenen naar het gezicht te duwen. Op het moment van weerstand dit even vasthouden en dan weer los.

In principe moet je wel verder dan 90 graden kunnen , anders kan je nooit eens goed een stijl stuk op lopen bijvoorbeeld gewoon al tijdens het lopen problemen krijgen bij afwikkeling en afzet. Je zou vanuit de neutrale stand (De 90 graden waar jij over spreekt, is in feite 0 graden want dat is de neutrale stand), nog +/- 20 graden verder moeten kunnen komen.
Klopt idd. Ik bedoelde ook dat 90 minimaal is, te snel getypt smile Mijn oudste kwam op 93, maar daar deden ze niks mee, omdat het verder als die 90 was. Behalve die oefening dan Wink en trampoline springen, dat schijnt ook goed te zijn.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  TukTuk za 28 jan 2012 - 5:12

Rataplan schreef:
AngelNyn schreef:
Rataplan schreef:Mijn oudste doet dat nog steeds. We zijn ervoor naar het zkh geweest. Bij hem is het een pure gewenning. Zolang ze de voeten maar voor 90 graden naar zich toe kunnen trekken is er niet veel aan de hand is mij vertelt. Je kunt ze daarmee helpen door dit elke dag te oefenen, dus de voeten met de tenen naar het gezicht te duwen. Op het moment van weerstand dit even vasthouden en dan weer los.

In principe moet je wel verder dan 90 graden kunnen , anders kan je nooit eens goed een stijl stuk op lopen bijvoorbeeld gewoon al tijdens het lopen problemen krijgen bij afwikkeling en afzet. Je zou vanuit de neutrale stand (De 90 graden waar jij over spreekt, is in feite 0 graden want dat is de neutrale stand), nog +/- 20 graden verder moeten kunnen komen.
Klopt idd. Ik bedoelde ook dat 90 minimaal is, te snel getypt smile Mijn oudste kwam op 93, maar daar deden ze niks mee, omdat het verder als die 90 was. Behalve die oefening dan Wink en trampoline springen, dat schijnt ook goed te zijn.

Ah ok, ja 90 is wel inderdaad minimaal. Trampoline springen wist ik niet dat dat goed is, maar kan wel logisch zijn omdat je met afzetten door je knieen gaat (als het goed is :P ), dus door die 90 graden heen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Thunder za 28 jan 2012 - 5:43

AngelNyn schreef:
Rataplan schreef:
AngelNyn schreef:
Rataplan schreef:Mijn oudste doet dat nog steeds. We zijn ervoor naar het zkh geweest. Bij hem is het een pure gewenning. Zolang ze de voeten maar voor 90 graden naar zich toe kunnen trekken is er niet veel aan de hand is mij vertelt. Je kunt ze daarmee helpen door dit elke dag te oefenen, dus de voeten met de tenen naar het gezicht te duwen. Op het moment van weerstand dit even vasthouden en dan weer los.

In principe moet je wel verder dan 90 graden kunnen , anders kan je nooit eens goed een stijl stuk op lopen bijvoorbeeld gewoon al tijdens het lopen problemen krijgen bij afwikkeling en afzet. Je zou vanuit de neutrale stand (De 90 graden waar jij over spreekt, is in feite 0 graden want dat is de neutrale stand), nog +/- 20 graden verder moeten kunnen komen.
Klopt idd. Ik bedoelde ook dat 90 minimaal is, te snel getypt smile Mijn oudste kwam op 93, maar daar deden ze niks mee, omdat het verder als die 90 was. Behalve die oefening dan Wink en trampoline springen, dat schijnt ook goed te zijn.

Ah ok, ja 90 is wel inderdaad minimaal. Trampoline springen wist ik niet dat dat goed is, maar kan wel logisch zijn omdat je met afzetten door je knieen gaat (als het goed is :P ), dus door die 90 graden heen.
Doordat je door je knieën gaat en dus afzet krijg je als het ware hetzelfde effect als met die oefening. Dus idd door die 90 graden heen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de tenen lopen Empty Re: Op de tenen lopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum