Ik word gek
+43
Pompoen
Oasis
Macelka
Sanne
Fiebje
Limburg85
Steep
LDJ
Caro
Puggle
Koffieleut
Merai
bolus26
Alex
Alyssa
mauwmauw
MADDIE
sheila123
ellibre
Marin
L!ND@
Zandkoek
_Lana_
yes1984
Burn
studiebol
Ezzer
CCC
Mamsie
Supertalentje
Jasmine
vlinder-19
Océane
Jade
Poisongirl
Rush
MissD
Aagje!
Happydobby
Paper Crown
Teddyaapje
Lejow
Jezzie
47 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ik word gek
He jakkes zeg! Ik duim dat er morgen gewoon niks aan de hand is!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
He jeetje zeg... ook dit nog, zit je weken in spanning en dan dit nieuws nog... Weet er helaas niets over... Hoop dat ze je snel duidelijkheid kunnen geven...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
He getsie zeg! Wat een naar bericht. Fijn dat ze morgen al gaan kijken en hopelijk is er niets aan de hand!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Charlie, gatver wat een naar bericht!! HEel veel succes morgen. Ik duim dat het allemaal goed komt!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
He bah!
Mijn duimen draaien Charlie!
Mijn duimen draaien Charlie!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ohh wat spannend. Ik ben er verder niet bekend mee. Wil je wel een dikke knuffel geven.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ah jee dat is schrikken!! Veel sterkte en ik duim heel hard mee dat het meevalt!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik ben eigenlijk meer een meelezer, maar moet hier even op reageren.
mijn oudste zoon heeft een waterhoofd. Bij de 20-wekenecho zagen ze bij ons een vergroot ventrikel, daarna iedere 3 a 4 weken een uitgebreide echo gehad om de boel in de gaten te houden. Ze wilden ook vruchtwaterpunctie doen om verschillende aandoeningen uit te sluiten, maar dit heb ik nooit gedaan.
Is uiteindelijk 4 weken te vroeg geboren (zwangerschapsvergiftiging). En daarna steeds voor controle naar ziekenhuis. Met 3 maanden geopereerd (geen drain). En hij doet het eigenlijk gewoon heel goed. Hij is nu 3,5. Motorisch is hij niet zo handig en loopt hij wat achter. En misschien moet hij ooit nog wel een drain.
Maar... zo'n vergroot ventrikel kan op van alles wijzen, dus probeer om rustig te blijven en wacht het verdere onderzoek af.
Heel veel sterkte ermee!
mijn oudste zoon heeft een waterhoofd. Bij de 20-wekenecho zagen ze bij ons een vergroot ventrikel, daarna iedere 3 a 4 weken een uitgebreide echo gehad om de boel in de gaten te houden. Ze wilden ook vruchtwaterpunctie doen om verschillende aandoeningen uit te sluiten, maar dit heb ik nooit gedaan.
Is uiteindelijk 4 weken te vroeg geboren (zwangerschapsvergiftiging). En daarna steeds voor controle naar ziekenhuis. Met 3 maanden geopereerd (geen drain). En hij doet het eigenlijk gewoon heel goed. Hij is nu 3,5. Motorisch is hij niet zo handig en loopt hij wat achter. En misschien moet hij ooit nog wel een drain.
Maar... zo'n vergroot ventrikel kan op van alles wijzen, dus probeer om rustig te blijven en wacht het verdere onderzoek af.
Heel veel sterkte ermee!
Zandkoek- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 07-04-12
He wat vervelend zeg. Fijn dat dat groeiachterstand mee blijk te vallen. Hopelijk is dat nu ook het geval! Fijn dat je morgen terecht kunt, hopelijk kunnen ze snel meer zeggen!
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van geschrokken bent, ik hoop dat het allemaal heel erg meevalt en de kindjes allebei helemaal gezond zijn.
Gast- Gast
Ik duim op een beter bericht morgen, heel veel sterkte meid!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje, wat zul jij geschrokken zijn. Lastig dat ze er verder ook nog niks over durven en kunnen zeggen, maar je wel bang maken, om het zo te zeggen. Hopelijk kunnen ze je morgen wat meer vertellen, sterkte met wachten.
Gast- Gast
Bah wat een naar nieuws! Hopelijk valt het allemaal mee!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Sorry, maar hier klopt echt helemaal niets van. Hydrocefalus is de medische benaming voor een waterhoofd. Craniostenose is een verzamelnaam voor schedelmisvormingen ten gevolge van vroegtijdige verbening van de schedelnaden.Lily schreef:ik bedoelde dat waterhoofd latijnse benaming daarvan craneostenose is. En dat een waterhoofd veroorzaakt wordt doordat de fontanellen te vroeg dichtgroeien. Maar ik las te snel, las eigenlijk alleen waterhoofd Maar is het al met zekerheid vastgesteld of is er kans op?
TO: bij ventriculomegalie wordt gekeken of er ook sprake is van hydrocefalus, oftewel of er naast een vergroting van het ventriculaire systeem ook hersenvocht ophoopt. Mocht dat het geval zijn, dan wordt dit behandeld met medicatie, en eventueel na de geboorte middels een drain.
Overigens is er voorlopig niets om je druk over te maken, ventriculomegalie heeft maar zelden invloed op de ontwikkeling van het kind. Bij ongeveer 1/3 van deze kinderen krimpen de ventrikels en bij ongeveer 6 op de 10 blijven ze groot maar leidt dit verder niet tot problemen. Alleen in zeldzame gevallen leidt het tot ontwikkelingsproblemen of erger. Kortom, het is wel iets om in de gaten te houden, maar niet iets om je zorgen over te maken.
Laatst aangepast door ellibre op di 8 mei 2012 - 8:38; in totaal 3 keer bewerkt
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik kan er echt niks zinnigs over zeggen, maar wil jullie heel erg veel succes wensen en mijn duimen draaien overuren!
Gast- Gast
Dankjewel Ellibre. Ik had inderdaad ook al in de gaten dat Lily's post niet klopte. Dankje voor je info, fijn iets optimistisch te horen. Ben je arts ofzo?
Gast- Gast
oeh dan heb ik gewoon iets verkeerds geleerd of aangeleerd Thanks voor de uitleg ellibre, snap het nu! En charlie, het was niet mijn bedoeling om je ongerust te maken o.i.d.
Gast- Gast
Charlie: ja, dat klopt. Ik snap verder heel goed dat je je zorgen maakt, maar de kans dat er niets aan de hand is is dus veel groter dan dat er wel iets aan de hand is. Dat zal allemaal uit het vervolgonderzoek blijken. Heel veel sterkte ermee, want ik snap dat het sowieso even spannend blijft tot je meer weet!
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Oh dat is wel ff schrikken!! Ik heb er verder geen verstand van maar wil je een hele dikke knuffel geven...!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Bah, wat naar ! Maar gelukkig geeft de post van Elibre wel hoop . Mijn duimen draaien voor je.
Gast- Gast
Heel veel succes morgen!! Hopelijk blijkt het mee te vallen!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Oh wat erg om nu ineens weer iets te horen te krijgen wat verder onderzoek nodig heeft
Ik hoop dat het mee valt en ze morgen meer duidelijkheid kunnen geven! Ik duim!
Ik hoop dat het mee valt en ze morgen meer duidelijkheid kunnen geven! Ik duim!
Gast- Gast
Bij de 20weken echo kregen wij ook te horen dat er 1 te groot was of nou ja iets groter dan zou horen,wij zijn toen ook door gestuurd naar academisch ziekenhuis en toen weer een echo gehad,en toen nog een keer gemeten,en toen zat het net op de grens,de arts zei toen ook van het is dat ze ergens een grens moeten zeggen van dit is te groot en dat er extra naar gekeken moet worden,nu weet ik niet of het bij jullie veel te groot was,of een klein beetje.
Verder wil ik je sterkte wensen,en veel succes morgen en hopen op een goede uitslag.
Verder wil ik je sterkte wensen,en veel succes morgen en hopen op een goede uitslag.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
mauwmauw schreef:Bij de 20weken echo kregen wij ook te horen dat er 1 te groot was of nou ja iets groter dan zou horen,wij zijn toen ook door gestuurd naar academisch ziekenhuis en toen weer een echo gehad,en toen nog een keer gemeten,en toen zat het net op de grens,de arts zei toen ook van het is dat ze ergens een grens moeten zeggen van dit is te groot en dat er extra naar gekeken moet worden,nu weet ik niet of het bij jullie veel te groot was,of een klein beetje.
De gyneacologe belde later nog, en die zei ook dat het net op de grens lag. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Gast- Gast
hij heeft geen waterhoofd,heb het later nog eens op het cb gevraagd of zijn hoofd groter is als gemiddeld maar ook dat is gewoon normaal.Al heb ik zelf wel het idee dat zijn hoofd,met name het ronde gedeelte zeg maar boven op iets groter is als bij andere,maar niet opvallend van dat je zegt wow wat heb jij een groot hoofd.Bij ons werd geloof ik bij de 20 weken echo 10,nog wat gemeten,en in het amc 9,nog iets daar zeiden ze ook echt van ze moeten ergens een grens stellen en dat was bij de 10 alles wat er boven zat moest nog een keer goed na gekeken worden.Kan eventueel wel een foto plaatsen van zijn hoofd bij geboorte en nu als je dat geruststelt(niet dat ik wil zeggen dat er niks aan de hand is,ben geen arts alleen ervaringsdeskundige)Charlie schreef:mauwmauw schreef:Bij de 20weken echo kregen wij ook te horen dat er 1 te groot was of nou ja iets groter dan zou horen,wij zijn toen ook door gestuurd naar academisch ziekenhuis en toen weer een echo gehad,en toen nog een keer gemeten,en toen zat het net op de grens,de arts zei toen ook van het is dat ze ergens een grens moeten zeggen van dit is te groot en dat er extra naar gekeken moet worden,nu weet ik niet of het bij jullie veel te groot was,of een klein beetje.
De gyneacologe belde later nog, en die zei ook dat het net op de grens lag. Hoe is het bij jullie afgelopen?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Word-document of Word 97-2003-document?
» Ik word er gek van!
» Hoe word je als je...
» Ik word oud...
» Word
» Ik word er gek van!
» Hoe word je als je...
» Ik word oud...
» Word
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: