Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Word-document of Word 97-2003-document?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Bliss di 8 mei 2012 - 1:20

Hoe slaan jullie bestanden altijd in Word op? Ik heb volgens mij ooit eens gelezen dat het beter was om het als Word 97-2003-document op te slaan en sindsdien doe ik het altijd zo zonder erbij na te denken. Nu vroeg ik me ineens toch af of dit wel echt beter is (geen idee waarom ook). Maar als je het als gewoon Word-document opslaat, komt er .docx achter de bestandsnaam te staan en dat vind ik ook vreemd.

Weet iemand hoe dit nu eigenlijk zit?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 1:24

Zelf heb ik de legitieme versie van 2003. Het is vaak voorgekomen dat ik mijn document doorstuurde, maar het bedrijf deze niet kon openen. Dus moest ik hem omzetten naar 97. Tegenwoordig heb ik daar eigenlijk geen last meer van. .doc en .docx werken beiden. Al wil ik hem soms ook nog weleens omzetten naar .pdf. Dan weet ik zeker dat iedereen hem kan openen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  GreenGrass di 8 mei 2012 - 2:32

De meeste versies van office kunnen ook de nieuwste office-documenten openen (x erachter), maar nog niet iedereen.

Het meest veilig is om het op te slaan als .pdf en anders .doc. Alleen bepaalde dingen in .docx worden anders opgeslagen dan bij .doc. (Formules worden afbeeldingen in .doc)
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:33

Voor mijzelf sla ik ze als docx op (word 2010). Bij sollicitatiebrieven sla ik ze op als 2003 bestanden. Gewoon voor de zekerheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:41

Ik sla ze altijd op als 2003/2007 document. Docx is 2010 en nieuwer dacht ik en niet iedereen heeft dat, en als je dat niet hebt kan je dat bestand ook niet openen. Dus vandaar dat ik dat automatisch eigenlijk nooit meer doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:45

Ik sla op als .doc
Dat is op de meeste computers wel te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Marin di 8 mei 2012 - 5:47

In de eerste jaren dat Word 2007 er was, was het handiger om het als .doc (oftewel 1997) op te slaan, omdat nog niet iedereen die docx documenten kon openen. Dat probleem is toen verholpen en nu kan in principe iedereen met welke Word versie dan ook zowel .doc als .docx openen.

Daarom hield ik er altijd rekening mee en sloeg ik het meeste op als .doc (want het is me wel eens gebeurd dat ik een .docx niet kon openen op een uni-computer met oude versie van Word terwijl ik een essay moest printen), maar tegenwoordig sla ik alles gewoon als .docx dus de nieuwe versie op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:49

Ik doe het meestal, voor de zekerheid, als .doc als ik niet weet of die persoon de juiste nieuwe versie heeft om .docx te kunnen openen! Voor eigen gebruik sla ik hem gewoon als .docx op smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:32

Marin schreef:In de eerste jaren dat Word 2007 er was, was het handiger om het als .doc (oftewel 1997) op te slaan, omdat nog niet iedereen die docx documenten kon openen. Dat probleem is toen verholpen en nu kan in principe iedereen met welke Word versie dan ook zowel .doc als .docx openen.



Ik kan op mijn computer nog steeds geen docx bestand openen, staat Word 2007 geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Word-document of Word 97-2003-document? Empty Re: Word-document of Word 97-2003-document?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum