Vanavond beladen ziekenbezoek
+10
Jasmine
Angela_1986
loura
Annemoontje
Caroow
Snoes
Ella
FireButterfly
Puk
Niekske
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vanavond beladen ziekenbezoek
Vanavond ga ik met mijn vriend op bezoek in het ziekenhuis bij een goede vriend van hem. Die vriend heeft een paar weken geleden geprobeerd zelfmoord te plegen. Het kwam compleet onverwachts en we zijn dus allemaal erg geschrokken. Hij is lichamelijk inmiddels weer in orde, maar psychisch heeft hij nog een lange weg te gaan. Ik vind het moeilijk om er op bezoek te gaan. Ik kon het altijd goed met die jongen vinden, maar nu vind ik het erg moeilijk om hem te zien. Iemand ervaringen met zoiets?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vanavond beladen ziekenbezoek
Jeetje heftig hoor! Ik heb geen tips voor je, maar ik wil je wel veel sterkte wensen!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Heel veel sterkte!
Ik heb ook geen advies.
Ik heb ook geen advies.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Geen ervaring mee, maar in ieder geval sterkte!!!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ook geen tips hier, maar ik wil je wel veel sterkte toewensen. Lijkt me niet gemakkelijk om hem te gaan bezoeken nu.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik denk dat het voor die jongen een stuk erger is dan voor jou, dat moet je in je achterhoofd houden. Stel een beetje open vragen waarop hij kan ingaan als hij dat wil, gaat hij er niet op in hou het gesprek dan luchtig.
Sterkte!
Sterkte!
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja ik heb er ervaring mee. Het jongste broertje van mijn man heeft nu een jaar geleden ook een zelfmoordpoging gedaan. Ik kan heel goed begrijpen dat het spannend is om langs te gaan.
Ik zou het gesprek ook luchtig houden, je merkt al snel genoeg wat hij daar over kwijt wil of niet. Toen wij bij dat broertje langs gingen, ging het af en toe over de zelfmoordpoging en over zijn depressie en dat werd gewoon afgewisseld met allerdaagse onderwerpen. Dus het ging lang niet de hele tijd daarover. Ik zou me dus niet te druk maken, je merkt vast snel genoeg wat je kan zeggen of vragen.
Sterkte vanavond!
Ik zou het gesprek ook luchtig houden, je merkt al snel genoeg wat hij daar over kwijt wil of niet. Toen wij bij dat broertje langs gingen, ging het af en toe over de zelfmoordpoging en over zijn depressie en dat werd gewoon afgewisseld met allerdaagse onderwerpen. Dus het ging lang niet de hele tijd daarover. Ik zou me dus niet te druk maken, je merkt vast snel genoeg wat je kan zeggen of vragen.
Sterkte vanavond!
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Misschien is hij er zelf heel open over.. Zo ja laat hem dan praten. Ik zou er zelf niet over beginnen en het inderdaad luchtig houden. Je voelt snel genoeg aan wat hij wilt. Succes iig
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Ik denk dat het voor die jongen een stuk erger is dan voor jou, dat moet je in je achterhoofd houden. Stel een beetje open vragen waarop hij kan ingaan als hij dat wil, gaat hij er niet op in hou het gesprek dan luchtig.
Sterkte!
+1
Goed dat jullie er heen gaan, ondanks dat het beladen voelt, denk dat dat erg prettig voor hem is!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Pfoe, lijkt me inderdaad een heftig bezoekje.
Ik zou het idd. ook een beetje luchtig proberen te houden, maar het onderwerp ook weer niet doodzwijgen. Laat het een beetje bij hem liggen wat hij erover kwijt wil en wat niet. Komt vast goed!
Ik zou het idd. ook een beetje luchtig proberen te houden, maar het onderwerp ook weer niet doodzwijgen. Laat het een beetje bij hem liggen wat hij erover kwijt wil en wat niet. Komt vast goed!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Dat lijkt me inderdaad ook een heftig bezoekje... Ik zou proberen er luchtig mee om te gaan, de situatie is vervelender voor hem denk ik dan voor anderen... Zou ook gewoon eerlijk zijn, en vragen of hij het er wel of niet over wilt hebben bijv. zodat je ook niet om een onderwerp heen hoeft te praten, dat zou het miss. nog ongemakkelijker maken.
Sterkte vanavond!
Sterkte vanavond!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Heftig! Begrijp dat zoiets heel moeilijk is, het is sowieso al heel lief is dat jullie op bezoek gaan, een hart onder de riem steken zegt ook vaak veel. Sterkte meid!
Gast- Gast
Klinkt inderdaad als een erg heftig ziekenbezoek. Ik heb er geen ervaring mee, maar wel veel sterkte vanavond!
Gast- Gast
Een goede vriendin van mij heeft een aanal weken geleden ook een zelfmoordpoging gedaan. Erg heftig. Ik probeer regelmatig met haar af te spreken, zodat ze gewoon haar verhaal kan doen en wat afleiding heeft. Wat ik je vooral wil meegeven is om je eigen grenzen goed te bewaken. Het is namelijk best heftig om zo iemand te steunen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Oh wat erg Niekske....ik zou het ook een ongemakkelijk bezoekje vinden denk ik. Sterkte en succes vanavond...
Gast- Gast
Dat zijn nare bezoeken inderdaad. Veel sterkte vanavond. Ik denk dat je het maar over je heen moet laten komen en dat het vast wel goed komt.
Ook al snap ik dat je je er (onbewust) druk om maakt.
Ook al snap ik dat je je er (onbewust) druk om maakt.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Lijkt me ook echt niet makkelijk. Ik zou zelf het onderwerp niet aansnijden, en hem de ruimte geven als hij erover wil praten.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
hoe is het gegaan?
Ella- Ratel
Dankejwel voor julie reacties! Het was best heftig gisteren, maar naar omstandigheden ging het redelijk met hem. Hij heeft ons wel verteld over het waarom en hoe enzo, dat was voor hem ook een soort therapie, omdat hij problemen wegstopte en te weinig praatte enzo. Nu moest hij er met vrienden en familie over praten en het viel hem echt zwaar, maar ik was onder de indruk dat hij het toch allemaal kon vertellen zonder ontzettend emotioneel te worden. Hij zei wel dat hij na elk bezoekuur altijd even moest bijkomen van zlke gesprekken. Maar hij vond het erg leuk dat we geweest waren (dat merkten we ook echt), volgende week gaan we waarschijnlijk weer op bezoek.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Heftig zeg! Hopelijk doet het hem in ieder geval goed om er over te praten..
Ik hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt en het psychisch ook wat meer aan kan.
Ik hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt en het psychisch ook wat meer aan kan.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Winegum schreef:Heftig zeg! Hopelijk doet het hem in ieder geval goed om er over te praten..
Inderdaad heftig. Kan me alleen maar aansluiten bij hierboven
Ella- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Betalen om op ziekenbezoek te gaan...
» Wat doe jij vanavond?
» Wat doe jij vanavond?
» Wat doe jij vanavond?
» Wat doe jij vanavond?
» Wat doe jij vanavond?