boven ramen lappen
+3
Linda
Monte
duckie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
boven ramen lappen
hoe doen jullie dat de ramen boven lappen? ik heb dat vorig jaar gedaan toen hadden we toevallig een hoogwerker bij huis staan en kon ik mooi boven de ramen lappen maar ja die heb ik natuurlijk niet altijd staan. nu zag ik bij de blokker in het krantje een raamwisser met telescoopsteel, heeft iemand deze of een soort gelijke? en werkt dit?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: boven ramen lappen
Ook met zo'n telescoop ding. Eerst insoppen met de spons en dan weer naar beneden trekker erop schroeven en dan die erover. Is wat behelpen, maar ik vind het de enige manier. Ik zou niet speciaal een ladder of iets gebruiken om de ramen te lappen. Hier gebeurd het trouwens erg weinig, meestal maar 1-2 x per jaar(geen idee of dat te weinig is)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
nee ik ben ook geen held op een ladder hahaa... en zo vaak zal ik het ook niet gaan doen maar nu zag ik weer een vogelflats zitten dus ja die wil ik graag weg hebben... er zijn verschillende varianten zag ik al maar ik twijfel nu of ik de goedkopere uit het krantje koop of de 3x duurdere van leifheit
duckie- Ratel
Ik heb even gekeken maar wij hebben een donker grijze steel en van die lichtblauwe opzetstukken. Er staat handy op, dus denk dat dat niet de duurdere is. Voor die paar keer dat je hem gebruikt zou ik dan eerder neigen naar de goedkopere. Al zou ik gewoon in de winkel even voelen. Wij hebben in de badkamer ook van die vegers, maar die stokken zijn wit en best gammel. Die telescoop van ons is heel stevig en daar zou ik dan eerder voor gaan dan een goedkopere die gammel is.
Monte- Ratel
deze heeft een aluminium steel en is nu in de aanbieding zie ik
ik denk idd dat ik het ook niet zo heel vaak ga doen dus dan vind ik het zonde om er heel veel geld aan uit te geven ja.... ik ga vrijdag denk ik gewoon even in de winkel kijken en voelen of het wat is...
ik denk idd dat ik het ook niet zo heel vaak ga doen dus dan vind ik het zonde om er heel veel geld aan uit te geven ja.... ik ga vrijdag denk ik gewoon even in de winkel kijken en voelen of het wat is...
duckie- Ratel
Ja volgens mij hebben wij die ook(ook die kleuren). Ik zou inderdaad even voelen en als het goed in de hand ligt hoef je niet zo'n dure te kopen. Soms is duur niet altijd beter.
Monte- Ratel
Bij ons komt iedere maand de glazenwasser. Voor 12 euro doet tie alle ramen, beneden en boven. Ik haat ramen lappen, hihi.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is wel heel lekker. Voor beneden kan ik me voorstellen dat je het wilt, maar boven wordt bij ons echt niet zo vies dat het elke maand moet. En dan is 12 euro toch weer extra geld.Linda schreef:Bij ons komt iedere maand de glazenwasser. Voor 12 euro doet tie alle ramen, beneden en boven. Ik haat ramen lappen, hihi.
Monte- Ratel
dat is waar dat duur niet altijd beter is... nou ja ik kijk idd in de winkel even...
een ramenlapper is wel lekker maar ja idd 12 euro in de maand terwijl ik nu zelf ook niet elke maand ramen lap vind k dan weer zonde... dat geld zou ik dan persoonlijk liever uitgeven aan een schoonmaakster in huis (alhoewel ik dan voor 12 euro in de maand niet klaar ben) voor 12 euro kan ik bijna een setje kopen om zelf boven mn ramen te lappen en dan ben ik klaar
een ramenlapper is wel lekker maar ja idd 12 euro in de maand terwijl ik nu zelf ook niet elke maand ramen lap vind k dan weer zonde... dat geld zou ik dan persoonlijk liever uitgeven aan een schoonmaakster in huis (alhoewel ik dan voor 12 euro in de maand niet klaar ben) voor 12 euro kan ik bijna een setje kopen om zelf boven mn ramen te lappen en dan ben ik klaar
duckie- Ratel
Ik had ook altijd zo'n telescoop ding. maar mijn man pakte eens in de zoveel tijd gewoon de ladder. Nu heb ik ramen die naar binnen draaien en kan ik alles van binnen uit doen. Ideaal
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Linda schreef:Bij ons komt iedere maand de glazenwasser. Voor 12 euro doet tie alle ramen, beneden en boven. Ik haat ramen lappen, hihi.
+1 maar bij ons kost hij 11 euro
Gast- Gast
Dat doet onze glazenwasser aan de voorkant, voor 6 euro per keer. De achterkant kunnen we vanaf het balkon doen.
Gast- Gast
Hier doet de glazenwasser alleen de voorkant. Al vraag ik me af of die vent uberhaupt nog een keer komt.. Heb hem al in geen weken meer gezien.
De laatste keer dat hij er was hebben we gezegd dat het niet nodig was op dat moment en daarna dus nooit meer terug gezien haha.
Wij hebben ramen tot op de 2e verdieping en die wassen we met een telescoopsteel. Ik vind het niet handig werken, want echt kracht kun je niet zetten. Ik wil eens kijken of het vanuit binnen uit te doen is.
De laatste keer dat hij er was hebben we gezegd dat het niet nodig was op dat moment en daarna dus nooit meer terug gezien haha.
Wij hebben ramen tot op de 2e verdieping en die wassen we met een telescoopsteel. Ik vind het niet handig werken, want echt kracht kun je niet zetten. Ik wil eens kijken of het vanuit binnen uit te doen is.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alle ramen bij ons op de bovenverdieping ( op eentje na) gaan als het ware tegen elkaar open, als ik op de vensterbank ga zitten en mezelf naar buiten laat hangen kan ik met gemak het raam lappen dat naast het openstaande raam zit. Het kan met gemak, maar ik heb het welgeteld een keertje gedaan in de 2,5 jaar dat we hier wonen en daarna raakte ik zwanger en wilde ik het niet meer. Mijn vriend is een schijterd, die durft het niet en wil ook niet op een ladder. Toch zit er vogelpoep op het raam van de babykamer en "eis" ik dat dat weggehaald wordt voordat de kleine er is, ben benieuwd...
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Linda schreef:Bij ons komt iedere maand de glazenwasser. Voor 12 euro doet tie alle ramen, beneden en boven. Ik haat ramen lappen, hihi.
Bij ons komt de glazenwasser iedere 2 maanden. Dat is me het geld echt wel waard hoor . En sowieso hebben we een hoog huis, de eerste verdieping kan ik al niet met zo'n lange stok doen, laat staan de bovenste verdieping.
En het zijn ook allemaal aparte ramen trouwens, dus ik heb al geen zin om er moeite voor te doen.
In ons vorige huis kon ik een aantal ramen van binnenuit doen, dat was wel handig.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ramen lappen
» ramen lappen
» Hoe maak je snel de ramen schoon?
» Ramen wassen (extreem vies)
» Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
» ramen lappen
» Hoe maak je snel de ramen schoon?
» Ramen wassen (extreem vies)
» Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: