Ramen lappen
+6
Sneeuwvlok
patjuhhh
Fearie
Elsje
Moonlight
Krullebol
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ramen lappen
Het is raar maar waar, deze student wil haar ramen gaan lappen.. Maar wat ga ik hiervoor gebruiken? Nu juist spiritus ( heb ik niet in huis) of alleen alles reiniger, kranten of juist een microvezeldoekje?
Hoe doe jij het?!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ramen lappen
Ik heb gisteren al mijn ramen maar eens gewassen.
Emmer met allesreiniger.. Spons voor het grove vuil eerst eraf te halen, na soppen met een raam doek en dan droog maken met een droge raam doek.
Conclusie binnen een uur was ik klaar en heb mooie streeploze ramen
Emmer met allesreiniger.. Spons voor het grove vuil eerst eraf te halen, na soppen met een raam doek en dan droog maken met een droge raam doek.
Conclusie binnen een uur was ik klaar en heb mooie streeploze ramen
Gast- Gast
En ik loop altijd te klungelen met een spons, trekker , strepen etc. Kun je die raamdoeken zo kopen bij de blokker?
Gast- Gast
Razz88 schreef:En ik loop altijd te klungelen met een spons, trekker , strepen etc. Kun je die raamdoeken zo kopen bij de blokker?
Ik heb even geen idee waar ze gekocht zijn want ik heb ze gekregen. Maar echt het is ideaal !!! Ik kan ook echt niet met een trekker overweg !!
Gast- Gast
Ik doe het alleen met water. Met een spons het ergste vuil eraf wassen, trekken met een trekker, dan met de zeem netjes en met de trekker baan voor baan het raam trekken. Eventueel met een droge theedoek na voor opgedroogde waterdruppels of strepen.
Gast- Gast
Die raamdoeken klinken goed.. Maar eh, nog domme vraag waarschijnlijk. Een zeem... is een bepaalde doek?!?
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Of een emmer met water met een gepelde ui door midden gesneden erin. Of gewoon simpel een microvezel doekje zo doe ik mijn dakramen ook van buiten en binnen.
Wel eerst met een spons t vuil eraf halen
Wel eerst met een spons t vuil eraf halen
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik gebruik altijd nog een krant, maar wel altijd streep vrij
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Elsje schreef:Ik gebruik altijd nog een krant, maar wel altijd streep vrij
Hoe doe je dat dan?
Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar die raamdoeken, ik doe het op de ouderwetse manier (van ouders de kunst afgekeken), dus een trekker, sopje en doek en dan aan de slag
Edit: is het zoiets, die raamdoeken?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb van die microvezeldoeken, echt ideaal!!
Eerst met een gewone doek de ramen doen, en daarna met de micro vezeldoek drogen, krijg je geen strepen en is veel sneller als spons, trekker en een zeem! Ik heb ze toen ergens op een braderie gehaald, maar denk dat je ze bij de blokker ook kunt kopen!
Eerst met een gewone doek de ramen doen, en daarna met de micro vezeldoek drogen, krijg je geen strepen en is veel sneller als spons, trekker en een zeem! Ik heb ze toen ergens op een braderie gehaald, maar denk dat je ze bij de blokker ook kunt kopen!
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Huh? Dus je doet het eerst met een spons schoonmaken, je raam. En dan als alles nog nat is haal je gewoon dat microvezeldoekje erover heen?
En dat krant? Hoe werkt dat dan?
Het is hoognodig dat ik mijn ramen ook weer eens doe .
En dat krant? Hoe werkt dat dan?
Het is hoognodig dat ik mijn ramen ook weer eens doe .
Gast- Gast
Ik gebruik een sopje met spiritus. Ga eerst met een doekje over de kozijnen, dan met een spons over het raam en trek het met een trekker droog.
Gast- Gast
Ik doe in mn emmer water en een drupje afwasmiddel, heb een speciale ramen inwasser(te koop bij de blokker oa).
Daarna met een droog microvezeldoekje (of theedoek) het kozijn droogmaken, vervolgens met raamtrekker baan voor baan het raamdroog trekken, voordat ik aan een nieuwe baan begin ff met de zeem langs mn trekker om droog te maken.
Vensterbank even meenemen met microvezeldoekje en klaar!
Daarna met een droog microvezeldoekje (of theedoek) het kozijn droogmaken, vervolgens met raamtrekker baan voor baan het raamdroog trekken, voordat ik aan een nieuwe baan begin ff met de zeem langs mn trekker om droog te maken.
Vensterbank even meenemen met microvezeldoekje en klaar!
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ik gebruik een sopje met spiritus. Ga eerst met een doekje over de kozijnen, dan met een spons over het raam en trek het met een trekker droog.
Zo doe ik het ook, na dat ik m'n ramen droog gemaakt heb met de trekker, ga ik langs de randen nog even met een zeem.
Het kan trouwens ook met ammonia in het water, maar dat stinkt!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Mijn vriend maakt hier de ramen altijd schoon met ammonia, nooit geen strepen.
Ik heb het ooit eens gedaan met allesreiniger, maar mijn vriend was daar zo niet blij mee, omdat de ramen een vettig laagje gekregen hadden Vanaf toen doet hij het dus, hij wil mij trouwens ook niet met ammonia zien klooien.
Eigenlijk wil hij mij niet zien werken met allemaal middeltjes die erg chemisch zijn of hardnekkig zijn voor kleren en huid.
Ik heb het ooit eens gedaan met allesreiniger, maar mijn vriend was daar zo niet blij mee, omdat de ramen een vettig laagje gekregen hadden Vanaf toen doet hij het dus, hij wil mij trouwens ook niet met ammonia zien klooien.
Eigenlijk wil hij mij niet zien werken met allemaal middeltjes die erg chemisch zijn of hardnekkig zijn voor kleren en huid.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
[strike]Ben nu een echte huismiep
Maar ik zweer bij het tuppenware ramenlap doekje
Je maakt ramen nat met spons met sop, gaat met doekje overheen en hup ramen blinken zonder strepen!
Maar ik zweer bij het tuppenware ramenlap doekje
Je maakt ramen nat met spons met sop, gaat met doekje overheen en hup ramen blinken zonder strepen!
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Ik gebruik Blue Wonder (de blauwe) en een mircovezeldoekje om de ramen te maken en het houtwerk schoon te maken en een trekker.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
gewoon een scheutje afwasmiddel doet wonderen! Met een spons alles goed schoon maken, eventueel met een trekker droog trekken en dan met een microvezeldoekje, een theedoek kan ook, maar ik zweer bij microvezeldoekjes, en het hoeft helemaal niet zo'n raammicrovezeldoekje (jeetje wat een woord) te zijn maar gewoon die goedkope werken ook erg goed. Alleen niet wassen met wasverzachter!
Ik heb bij de thuiszorg gewerkt en nogal wat ramen gelapt, met verschillende spullen microvezeldoek bleef favoriet.
Ik heb bij de thuiszorg gewerkt en nogal wat ramen gelapt, met verschillende spullen microvezeldoek bleef favoriet.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Fearie schreef:Elsje schreef:Ik gebruik altijd nog een krant, maar wel altijd streep vrij
Hoe doe je dat dan?
Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar die raamdoeken, ik doe het op de ouderwetse manier (van ouders de kunst afgekeken), dus een trekker, sopje en doek en dan aan de slag
Edit: is het zoiets, die raamdoeken?
Sorry voor de late reactie,
Ik was de ramen ( vaak water mer spiritus) maar kan ook wel met schoonmaak middel. Dan haal ik de trekker er over en maak dan een prop van een stuk krant en wrijf dat over het raam ( over de strepen). En dan een draaiende beweeging
Helemaal streep vrij
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» ramen lappen
» boven ramen lappen
» Ramen wassen (extreem vies)
» Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
» Hoe maak je snel de ramen schoon?
» boven ramen lappen
» Ramen wassen (extreem vies)
» Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
» Hoe maak je snel de ramen schoon?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: