Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

+5
Tullow
Blond
Ella
Atelier Madame
TukTuk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  TukTuk ma 7 mei 2012 - 19:38

Ik heb vrijdag onverwachts een sollicitatiegesprek voor vakantiewerk. Gaat om een bedrijf dat koffie/snoep/frisdrank automaten levert aan bedrijven en deze ook onderhoud/bijvult. Het gaat dus om een vacature waarbij je langs gaat bij de klanten voor het onderhouden/bijvullen van de automaten bij de klanten, kleine storingen verhelpen, administratie bijhouden etc.

Alleen... wat trek ik aan naar het gesprek? Ze vragen in de vacature duidelijk om een representatieve uitstraling, maar wil niet te overdressed zijn maar ook zeker niet underdressed..

Heb helaas geen echt nette spijkerbroek meer, dan zou ik die speciaal moeten kopen (En doe dat liever niet omdat ik dat geld hard genoeg kan gebruiken voor andere dingen), andere optie is om een nette pantalon aan te doen/hakken er onder maar wil ook niet overkomen als een poppetje, en dat ze denken dat ik dat soort werk niet aan kan. Maar aan de andere kant, aan de hand van mijn CV zien ze ook dat ik een opleiding doe waar toch ook wel wat techniek komt kijken, en nu ook een bijbaan heb wat fysiek redelijk zwaar werk is.

Lastig! Het is "maar" een vakantiebaantje, maar het zou enorm fijn zijn als ik deze baan kan krijgen en zekerheid heb voor de vakantie wat betreft werk.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?


Laatst aangepast door AngelNyn op vr 11 mei 2012 - 6:45; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 20:37

Heb je nog wel een enigszins representatieve spijkerbroek? Ik zou die dan denk ik aantrekken in combinatie met een blouse/shirt en een blazer.. En dan enkellaarsjes ofzo eronder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Atelier Madame ma 7 mei 2012 - 20:49

Je zal wel werkkleding aankrijgen denk ik van hen? Heb je geen leuk jurkje? Kijk anderen bij de kringloop voor een nette broek? Of trek een spijkerrokje aan met een blousje erop.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Ella ma 7 mei 2012 - 20:58

Heb je anders geen andere broek? Een zwarte ofzo?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Blond ma 7 mei 2012 - 21:29

Ik zou zeker gaan voor de nette pantalon met hakken. Ze vragen wel om representatieve kleding, dus dan is dat echt niet overdressed. Ik zou echt never nooit een spijkerbroek naar een sollicitatie aandoen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Tullow ma 7 mei 2012 - 21:41

Chance schreef:Ik zou zeker gaan voor de nette pantalon met hakken. Ze vragen wel om representatieve kleding, dus dan is dat echt niet overdressed. Ik zou echt never nooit een spijkerbroek naar een sollicitatie aandoen.

+1!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Atelier Madame ma 7 mei 2012 - 22:54

Chance schreef:Ik zou zeker gaan voor de nette pantalon met hakken. Ze vragen wel om representatieve kleding, dus dan is dat echt niet overdressed. Ik zou echt never nooit een spijkerbroek naar een sollicitatie aandoen.
Ligt heel erg aan de functie denk ik hoor, ti's maar een vakantiebaantje maar ze vragen representatieve kleding. Hoewel ik me sterk afvraag of je op hakken snoepautomaten gaat bijvullen :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Mint di 8 mei 2012 - 0:16

Ik denk echt dat het ze niet veel uitmaakt wat je aan hebt hoor. Representatief in die branche lijkt me eerder; schoon en verzorgd eruit zien. Dat kan met een spijkerbroek, maar ook met een pantalon.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Monte di 8 mei 2012 - 0:23

Ik heb altijd geleerd dat het beter is overdressed te zijn dan underdressed. Dus ik zou kiezen voor de pantalon met hakken en daarboven een wat informelere top of vestje(dus dan geen blazer).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 1:10

Ik zou of voor wat Chance zegt gaan, of een leuk jurkje. In ieder geval geen spijkerbroek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  TukTuk di 8 mei 2012 - 2:09

Bedankt voor de reacties meiden! Ik heb helaas geen andere nette broek (zwart). Ik ga morgen anders wel even naar de C&A, helaas doen ze in belgie niet aan uitverkoop het hele jaar door.. ( Kringloop valt hier enorm tegen, 3 weken geleden nog geweest) Als ik niks vind dan denk dat ik toch voor een pantalon ga, en dan maar enkellaarsjes met hakken er onder (Zijn geen naaldhakken of hele sjieke laarsjes), want ze zijn allemaal te lang om platte schoenen aan te doen. Goede tip om er dan geen blazer op dragen.

Liever overdressed inderdaad dan underdressed.. Een jurkje lijkt me overigs nog minder geschikt voor deze functie, plus dat ik me er ook niet prettig in voel omdat ik niet echt de slankste ben.. Rokjes heb ik overigs ook niet:)
Mocht het toch te overdressed zijn dan heb ik in ieder geval mijn CV om aan te tonen dat ik niet bang ben voor fysiek werk :P Plus dat ik het dan ook nog kan uitleggen.

Weet zo even niet wie het zei, het is inderdaad maar een vakantiebaantje, maar omdat je toch bij klanten over de vloer komt, en ik weinig ervaring heb met echte sollicitatiegesprekken (Wel meerdere banen gehad maar nooit echt sollicitatiegesprek gehad) maakt dat ik nogal onzeker ben er over. Weet gewoon niet zo goed wat verwacht wordt en waar je goed aan doet. Kan ook mijn werkbroek van school aan doen zodat gelijk duidelijk is dat ik geen modepoppetje ben, maar vraag me af of dat voor de eerste indruk wel zo goed is Wink
Misschien maak ik me ook wel te druk er om maar heb dit baantje ook gewoon hard nodig en kan me dan nogal snel druk maken om dingen die misschien maar details zijn en dus onbelangrijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:12

Chance schreef:Ik zou zeker gaan voor de nette pantalon met hakken. Ze vragen wel om representatieve kleding, dus dan is dat echt niet overdressed. Ik zou echt never nooit een spijkerbroek naar een sollicitatie aandoen.

Ik heb wel eens spijkerbroeken aangehad naar sollicitaties hoor. En werd gewoon aangenomen Wink

Bij twee andere sollicitaties had ik een leren broek aan en was ik ook aangenomen Laughing

Ligt natuurlijk wel aan je functie. Als ik voor een functie als secretaresse o.i.d. zou solliciteren had ik dat niet gedaan.


@ AN, hopelijk heb je een goede oplossing gevonden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  TukTuk vr 11 mei 2012 - 6:44

Nog even een update, had vandaag het gesprek en ben aangenomen! :cheering: Bedankt nog voor alle tips!

Heb uiteindelijk toch voor een nette pantalon gekozen, hakken er onder, en een normaal shirtje en wat langer vest er overheen.
Moet straks op mijn werk overigs ook een beetje netjes gekleed gaan, kom op 1 locatie te werken, op 1 groot kantoor, en ze verwachten wel dat je er een beetje netjes uitziet. Dus geen afgedragen spijkerbroek of werkbroek ofzo, ook geen hakken etc natuurlijk. Maar krijg een polo van het bedrijf en moet er dan gewoon een nette spijkerbroek of andere broek onder hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:50

Gefeliciteerd Very Happy goed nieuws!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 8:15

Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Kaat vr 11 mei 2012 - 9:02

Gefeliciteerd! Ik had vandaag ook een sollicitatiegesprek en ben ook aangenomen, hahaha.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  TukTuk vr 11 mei 2012 - 9:03

Kaat schreef:Gefeliciteerd! Ik had vandaag ook een sollicitatiegesprek en ben ook aangenomen, hahaha.

Bedankt en jij ook gefeliciteerd!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Oasis vr 11 mei 2012 - 19:19

Gefeliciteerd AngelNyn & Kaat!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :) Empty Re: Kleding sollicitatie Update: Aangenomen ! :)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum