Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zeggen jullie als...

+26
Kat1980
Aggi
LDJ
studiebol
Teddyaapje
Sanne
mickey
chipa
Bloem86
SarahKey
loesje
Rush
Flip Fluitketel
silly_85
Ugly Betty
MissD
Happydobby
Bruintje Beer
Annemie
Steep
Floor
SparklingEyes
Liadan
Twellie
CCC
Printje
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  mickey ma 7 mei 2012 - 21:35

chipa schreef:Mijn schoonmoeder toen F net was geboren: "Hoe heet hij ?"
Wij heel trots, hij heet F. "ow" ....."F?"

Niet de reactie waar je op hoopt/zit te wachten als trotse ouders.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe hij heet. De naam van onze zoon begint ook met een F Wink

Ontopic: dan zeg ik iets over het kindje inderdaad.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Sanne ma 7 mei 2012 - 21:45

Ik zeg dan niks over de naam.

Trouwens, als mensen wel zeggen dat ze de naam mooi vinden (of dat op het felicitatiekaartje schrijven), dan ga ik er ook van uit dat ze dat echt menen; anders hadden ze zich vast stil gehouden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Teddyaapje ma 7 mei 2012 - 23:15

Als t een hele rare, aparte naam is vraag ik wel hoe ze op de naam zijn gekomen, vaak zit er een verhaal achter en vind ik de naam dan wel mooier. Als t gewoon een naam is die niet mijn smaak is zeg ik niks.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  studiebol ma 7 mei 2012 - 23:19

Ik vind een naam zo iets persoonlijks daar moet je eigenlijk gewoon niks over zeggen vind ik. Het kan idd gewoon jouw smaak niet zijn, tja er zijn zoveel namen dat is nog al logisch. En de ouders hebben er niks aan als ze horen dat jij het geen mooie naam vind, zij moeten het een mooie naam vinden.

Ik vind het dan ook nog al lomp zoals in de situatie van Floor dat zoveel mensen commentaar hadden op hun naam. Ik vind dat echt onbeschoft.

Als ik een naam niet heel mooi vind dan zeg ik meestal niks.. ik weet het eigenlijk niet in mijn omgeving heb ik het nog niet mee gemaakt dat ik het niet mooi vond.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  LDJ ma 7 mei 2012 - 23:22

Ugly Betty schreef:Ik zeg er niks over. Als ze me rechtstreeks vragen wat ik van de naam vind zeg ik wel eens 'ik zou hem zelf niet kiezen'.

Idd, anders zal ik er niks over zeggen.
De ouders hebben de naam gekozen en hun vinden het mooi, daar gaat het om.
Zo is iedereen zijn smaak verschillend en dat is maar goed ook, anders had iedereen dezelfde naam Razz .
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Aggi di 8 mei 2012 - 9:22

Zeg er niks over, een naam is persoonlijk.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Kat1980 di 8 mei 2012 - 19:04

Ik zou er niks over zeggen. Gewoon iets zeggen van wat een mooi kindje.

Het is zo beledigend om daar je mening over te geven. Toen ik geboren was, belde mijn moeder ook blij wat tantes op en 1 tante zei toen tegen mijn moeder dat ze het een rare naam vond. Mijn moeder is dat nu, na 31 jaar, nog steeds niet vergeten. Ze was toen gewoon heel erg gekwetst daardoor!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  SarahKey di 8 mei 2012 - 19:40

chipa schreef:Mijn schoonmoeder toen F net was geboren: "Hoe heet hij ?"
Wij heel trots, hij heet F. "ow" ....."F?"

Niet de reactie waar je op hoopt/zit te wachten als trotse ouders.

Nee idd dat is dan echt niet leuk!

Ik belde mijn moeder ook helemaal blij en trots op: Eerst van: mam je kleinkind is geboren! 'Ja een meisje he!! Jaa heb een kleindochter! 'Nee... je hebt een kleinzoon..' ' ow....' Mijn moeder had 9 maanden gedacht dat het een meisje zou worden Laughing Ze had zelfs kado'tjes ingepakt met roze inpakpapier Cool
Toen: en hij heet Siem. 'Hoe????' 'siem!!' 'Owh, nou leuk hoor...'

Paar uur later belde ik weer en toen kreeg ik de vraag: Hoe kom je aan die rare naam? Raar, pardon? Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 20:11

Ik zeg dan ook niks, ik vind het echt not-done om negatief commentaar te geven op de naam van andermans kind. Toen Yrsa geboren werd kreeg ik van een aantal mensen te horen dat ze het teveel op Ezra vonden lijken (onder meer opmerkingen als 'waren de namen op', 'het is net een komisch duo' et cetera) en dat vond ik toen ook écht niet leuk, als je een baby hebt gekregen zit je echt niet op dat soort opmerkingen te wachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:14

Oooh wat lomp Susan! Bah, mensen kunnen zo walgelijk zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 20:16

Dat was overigens op het forum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:18

Susan schreef:Ik zeg dan ook niks, ik vind het echt not-done om negatief commentaar te geven op de naam van andermans kind. Toen Yrsa geboren werd kreeg ik van een aantal mensen te horen dat ze het teveel op Ezra vonden lijken (onder meer opmerkingen als 'waren de namen op', 'het is net een komisch duo' et cetera) en dat vond ik toen ook écht niet leuk, als je een baby hebt gekregen zit je echt niet op dat soort opmerkingen te wachten.

Die eerste opmerking kan ik me nog herinneren van hier op het forum, echt lullig.

Ik was wel 'bang' over wat mensen zouden zeggen over de naam van de baby omdat je die niet vaak hoort en het anders is dan de andere twee. Dat laatste hebben we wel een aantal keer gehoord maar verder alleen positief en de rest houdt gelukkig z'n mond Wink Wel gehoord dat mensen eraan moesten wennen en m nu leuk vinden, maar dat had ik zelf ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  _Lana_ di 8 mei 2012 - 20:37

Printje schreef:Vroeg het me af omdat ik de felicitatie kaartjes van R aan het doorlezen was. Op veel kaartjes staat wat een leuke naam of iets in die trant. Ik vroeg me af hoeveel mensen dat werkelijk menen, niet dat het me verder iets uitmaakt hahaha

Als ze het specifiek op de kaart schrijven, zullen ze het echt wel een leuke naam vinden, tenminste als ik van mezelf uitga.
Ze hoeven het niet te zeggen/schrijven natuurlijk.
Mocht ik het geen mooie naam vinden, dan zeg ik het niet, ik zie daar de toegevoegde waarde ook niet van.


Laatst aangepast door _Lana_ op di 8 mei 2012 - 20:41; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  _Lana_ di 8 mei 2012 - 20:38

Mijn vader moest trouwens ook even wennen aan de naam van onze dochter, dat vertelde hij ook eerlijk. Maar gelukkig had ik hem in de zwangerschap al verteld hoe ze zou gaan heten, dus toen ze geboren werd, vond hij het inmiddels een hele mooie naam.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Winegum di 8 mei 2012 - 20:47

Ligt eraan wie de ouders van het kindje zijn. Bij mijn familie heb ik bijvoorbeeld wel een keer gezegd dat ik erg moet wennen aan de naam, maar dat ik het niet lelijk vind. Het is gewoon de waarheid en ze wisten het zelf ook van te voren dat mensen er aan moeten wennen.

Maar ik zou niet zomaar tegen iedereen zeggen dat ik het lelijke naam vind. Dat zou ik trouwens ook niet zeggen tegen familie. Dan zeg ik denk ik niks. Het is geen meerwaarde voor de ouders in kwestie. Bovendien wen je toch vaak aan een naam, waardoor het uiteindelijk minder lelijk ofzo wordt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  SarahKey di 8 mei 2012 - 20:49

Susan schreef:Dat was overigens op het forum.

De opmerking van Yrsa lijkt op Ezra komt van mij af. vind het nog steeds veel op elkaar lijken, maar dat betekent niet dat Yrsa geen mooie naam oid is. Vind dat juist een hele leuke naam. Of Ezra geen mooie naam is. Maar de combi samen moest ik erg aan wennen.

Maar dat vind ik ook met namen met dezelfde voorletter. Zoals Tim en Tomas (zeg maar even wat) is mijn persoonlijke denkfout.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Susan di 8 mei 2012 - 20:51

Ik weet niet meer wie wat zei, volgens mij begon het met de opmerking 'waren de namen op' en die opmerking kwam van iemand anders, maar ik vond de reactie dat het net een komische act was vrij ongepast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:52

Die denkfout heb ik ook SarahKey. Als je 2 kinderen heb met dezelfde voorletter ok, maar als een derde dan een andere voorletter heeft vind ik heel irritant. Moeten mensen helemaal zelf weten uiteraard maar ik deed dat vroeger al niet bij mijn Barbies omdat ik dat zo lelijk vond dus bij mijn kinderen ook niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:52

SarahKey schreef:
Susan schreef:Dat was overigens op het forum.

De opmerking van Yrsa lijkt op Ezra komt van mij af. vind het nog steeds veel op elkaar lijken, maar dat betekent niet dat Yrsa geen mooie naam oid is. Vind dat juist een hele leuke naam. Of Ezra geen mooie naam is. Maar de combi samen moest ik erg aan wennen.

Maar dat vind ik ook met namen met dezelfde voorletter. Zoals Tim en Tomas (zeg maar even wat) is mijn persoonlijke denkfout.

Maar dat is ook helemaal niet erg als je dat zegt. Ik doelde op komisch duo en waren de namen op. Vooral die laatste opmerking vind ik erg stom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  SarahKey di 8 mei 2012 - 20:57

Charlie schreef:
SarahKey schreef:
Susan schreef:Dat was overigens op het forum.

De opmerking van Yrsa lijkt op Ezra komt van mij af. vind het nog steeds veel op elkaar lijken, maar dat betekent niet dat Yrsa geen mooie naam oid is. Vind dat juist een hele leuke naam. Of Ezra geen mooie naam is. Maar de combi samen moest ik erg aan wennen.

Maar dat vind ik ook met namen met dezelfde voorletter. Zoals Tim en Tomas (zeg maar even wat) is mijn persoonlijke denkfout.

Maar dat is ook helemaal niet erg als je dat zegt. Ik doelde op komisch duo en waren de namen op. Vooral die laatste opmerking vind ik erg stom.

Ja maar dacht, straks vind iemand dat ook raar om te zeggen terwijl ik het niet zo bedoelde dat iemand zich daar rot over heeft gevoeld.

Opmerkingen zoals zijn de namen op is ook niet zo leuk om te zeggen.
Al heb ik dat wel eens gedacht hoor over sommige kindernamen. Ken ook een gezin met een paar kinderen met allemaal dezelfde klank namen. Alleen dan net een paar letters meer of minder. Bij de laatste dacht ik: waarom niet eens een heel andere naam ofzo. Lijkt me zo verwarrend als je broertjes of zusjes hebt met allemaal dezelfde klank naam.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Jezzie di 8 mei 2012 - 23:10

Ik zou niks zeggen. Ouders kiezen een naam die ze mooi vinden.
Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand zegt dat hij de naam van ons kindje niet mooi vind.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zeggen jullie als... - Pagina 2 Empty Re: Wat zeggen jullie als...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum