Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke sporten/hobbies /instrumenten

+6
PapillonRose
SarahKey
Thunder
Printje
Susan
Filoria
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 7:29

Op welke sport zit jouw kindje?

Wat voor hobby wordt er buitenshuis uitgevoerd?

Wordt muzikaliteit gestimuleerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Filoria vr 4 mei 2012 - 7:33

Op welke sport zit jouw kindje? Judo

Wat voor hobby wordt er buitenshuis uitgevoerd? Nog geen verder.

Wordt muzikaliteit gestimuleerd? Een beetje: we zingen veel en hebben allerlei muziekinstrumentjes voor Tomas. Mijn man speelt wel eens op zijn gitaar waar Tomas bij is. Als Tomas wat ouder is gaan we wel kijken of hij misschien op muziekles wil.

Ik vind het ook belangrijk dat Tomas niet van hot naar her wordt gesleept de hele week, dus én naar een sportclub én naar muziek én zwemles etc. etc. Hij mag ook gewoon lekker thuis spelen of rondrennen in het bos. Dat zou ik zo willen houden als hij ouder wordt.
Op dit moment vind ik judo heel goed voor hem omdat hij wat verlegen en kleinzerig is, en door de judolessen wat meer van zich af leert bijten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 7:36

Ezra en Yrsa zitten nergens op, maar ik heb wel het idee dat Yrsa erg sportief is en ook erg ritmisch, ze kan beter klimmen dan de meeste kinderen die ouder zijn dan zij, ze kan heel goed vangen en gooien en ze kan ook heel goed dansen. Ik denk dus dat zij wel op een sport wil. Ezra is ook erg behendig met klimmen, maar ik denk dat hij eerder iets artistieks wil doen. Hij is helemaal gek op schilderen, dat zou hij iedere dag wel willen doen en daar gaat hij dan helemaal in op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 7:52

R zit ook nog niet op een sport maar is wel graag buiten. Maar als hij op zijn ouders lijkt is hij niet zo sportief:oops:

Als instrument speelt hij gitar hero met zijn vader hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Thunder vr 4 mei 2012 - 8:31

Mijn oudste zit op zwemles en verder nog geen andere sporten. Muziekles mag hij, als hij wil, maar wij hebben daar beiden niks mee.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  SarahKey vr 4 mei 2012 - 8:37

Hier wil ik het principe: Eerst zwemdiploma en dan pas een sport aanhouden. Vind het anders veel te druk worden. Als ik soms op de bso hoor wat voor druk programma sommige oudste kleuters al hebben Rolling Eyes Dan denk ik wel eens: en wanneer mag je gewoon lekker spelen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Filoria vr 4 mei 2012 - 8:38

SarahKey schreef:Hier wil ik het principe: Eerst zwemdiploma en dan pas een sport aanhouden. Vind het anders veel te druk worden. Als ik soms op de bso hoor wat voor druk programma sommige oudste kleuters al hebben Rolling Eyes Dan denk ik wel eens: en wanneer mag je gewoon lekker spelen?
Helemaal mee eens!

Dat het dan wel handig zou zijn om Tomas eerst zijn zwemdiploma te laten halen: niet bij stil gestaan Embarassed
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Printje vr 4 mei 2012 - 8:38

Daar ben ik het ook mee eens Sarah, ik vind een zwemdiploma belangrijk voor de rest laat ik hem vrij, probeer hem wel te stimuleren natuurlijk om iets te doen maar dat hoeft niet perse een sport te zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 8:41

Hier moet ze ook eerst haar zwemdiploma's hebben (minimaal a+b), voordat ze op een sport of muziek mag. Straks is het maximaal één sport en één instrument waarvoor ze maximaal één keer per week mag trainen/repeteren (dus 1x sport en 1x muziek). Ik wil mijn kinderen beschermen voor een te drukke agenda, kinderen hebben het al druk zat, helemaal als ze na school ook nog naar de BSO moeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 8:44

Als mijn kinderen zelf echt heel graag op een sport willen dan mogen ze dat wel, ook als ze daarnaast nog hun zwemdiploma moeten halen.

Ezra gaat trouwens wel iedere week paardrijden, maar dat is een vorm van therapie. Over een tijdje zou ik hem ook wel in een groep laten rijden, er is bij ons in de buurt gelukkig wel een speciale manege waar kinderen met een beperking terecht kunnen. Hij is er wel vrij goed in, dus het zou wel kunnen dat hij daar meer mee gaat doen.
Voor hem geeft het denk ik juist wel rust, vaste activiteiten op vaste dagen, meer dan gewoon thuis aanrommelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  PapillonRose vr 4 mei 2012 - 8:48

Ook hier denk ik er over om eerst een of twee zwemdiploma's te laten halen, voordat ze ergens op mag. En dan niet meer dan 2 dingen, of dat sport of muziek zal zijn of een combinatie dat mag ze zelf uitmaken.

Al sluit ik ook niet uit dat ze voor het behalen van haar zwemdiploma al op iets van peutergym of dans mag, als ze dat ook leuk blijkt te vinden. Dat lijkt me echt typisch iets voor haar namelijk, ze geniet ervan om te bewegen en te dansen.

En ook ik wil een te drukke agenda voorkomen, ik vind dat het wel leuk moet blijven voor zowel het kind als voor de ouders. Ze moet wel lekker de tijd hebben om te spelen en gewoon kind te zijn, en ik zou het zelf ook niet prettig vinden om elke dag overal heen te moeten voor brengen en halen (helemaal als je meerdere kids hebt).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  kwak vr 4 mei 2012 - 8:48

D. moet van mij haar zwemdiploma's A&B halen, als ze op zwemles zit mag ze niet op een sport of instrument.
Ik wil wel graag dat D. noten leert lezen en dat ze de basisvaardigheden kent dus ik hoop dat ze ieder geval op blokfuiten wil.
als ik het voor het zeggen had deed ik haar graag op turnen omdat ik dat zelf ook z'n 16 jaar heb gedaan maar D. mag het van mij wel zelf beslissen, alleen voetbal wil ik haar nog niet ophebben als ze nog zo jong is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Dora vr 4 mei 2012 - 8:51

SarahKey schreef:Hier wil ik het principe: Eerst zwemdiploma en dan pas een sport aanhouden. Vind het anders veel te druk worden. Als ik soms op de bso hoor wat voor druk programma sommige oudste kleuters al hebben Rolling Eyes Dan denk ik wel eens: en wanneer mag je gewoon lekker spelen?

Heel afgezaagd maar, +1.
Ik vind zwemmen heel erg belangrijk. Wij gaan ook graag op vakantie met zwemgelegenheden, dus toch wel handig als ze zich daar goed kunnen redden.
Zelf ben ik als baby zijnde begonnen met zwemmen en dat heb ik tot mijn 18de gedaan (met als hoogte punt 6x per week trainen (zwembad en lenigheid en dan vaak ook een wedstrijd))
Denk trouwens dat dat wel goed zal komen, het zijn nu al waterratjes, en de donor is ook een waterrat, dus de het begin is er al.

Muziek vind ik wel leuk, maar wij hebben er beide niks mee (kunnen beide ook geen noten lezen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Tania vr 4 mei 2012 - 8:54

Hier mogen ze best op nog een sport of andere hobby als ze op zwemles zitten. Wat dat is mogen ze zelf bepalen (zolang het geen boksen ofzo is dan Very Happy). Ze mogen van mij maximaal twee keer in de week iets voor hun hobby doen, voor de rest kunnen ze dan lekker thuis of buiten spelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Susan vr 4 mei 2012 - 8:55

Ik heb nu nog geen regels over hun agenda en hoe vaak ze ergens heen mogen, ik zie tegen die tijd wel wat voor mijn kinderen het beste is en hoe wij dat eventueel kunnen inpassen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Teddyaapje vr 4 mei 2012 - 20:03

Teigertje schreef:
SarahKey schreef:Hier wil ik het principe: Eerst zwemdiploma en dan pas een sport aanhouden. Vind het anders veel te druk worden. Als ik soms op de bso hoor wat voor druk programma sommige oudste kleuters al hebben Rolling Eyes Dan denk ik wel eens: en wanneer mag je gewoon lekker spelen?

Heel afgezaagd maar, +1.
Ik vind zwemmen heel erg belangrijk. Wij gaan ook graag op vakantie met zwemgelegenheden, dus toch wel handig als ze zich daar goed kunnen redden.
Zelf ben ik als baby zijnde begonnen met zwemmen en dat heb ik tot mijn 18de gedaan (met als hoogte punt 6x per week trainen (zwembad en lenigheid en dan vaak ook een wedstrijd))
Denk trouwens dat dat wel goed zal komen, het zijn nu al waterratjes, en de donor is ook een waterrat, dus de het begin is er al.

Muziek vind ik wel leuk, maar wij hebben er beide niks mee (kunnen beide ook geen noten lezen)



Even helemaal offtopic, maar hebben jullie 2x dezelde donor gehad? Wat mooi zeg!





Ontopic: T. is nu nog nergens bij. Onze buurvrouw geeft op zaterdag peurtegym, dat is vanaf 2jr. Ik denk dat we daar eens gaan kijken over een half jaar. Het moet echt heel leuk zijn zeggen ze.

Verder wil ik net zoals de rest dat T. zijn zwemdiploma haalt, minimaal A, en t liefst ook B.

Daarna mag hij zelf kiezen bij welke sport hij wil (ik hoop stiekem breakdance, lijkt me zo ontzettend gaaf!) Hij mag bij 1 sport maar mag als t gevraagd wordt 2x per week trainen. Dat krijg je op een gegeven moment toch.

Muziek, dat vind ik íets minder belangrijk dan sporten, daar is hij vrij in. Al lijkt t me wel gaaf als hij gitarist en/of zanger van een band wordt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke sporten/hobbies /instrumenten  Empty Re: Welke sporten/hobbies /instrumenten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum