Kapseladvies
+4
Flippin' Bitch
Arwyn
Rose
Marin
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kapseladvies
Willen jullie mij helpen? Ik ga vandaag om 16.00u naar de kapper en ik ben toe aan een nieuw kapsel/ander kleurtje. Heel kort haar staat mij niet, dat zorgt ervoor dat ik een bolle jongenskop krijg. Dat is dus geen optie
Oh, en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik iemand ben die bij voorkeur helemaal niks hoeft te doen aan het haar 's morgens. Eventueel fohnen na het wassen, maar geen wax/gel/etc want dat vind ik vies in mijn haar Oh ja, en ik heb heel dun haar, met een kleine slag erin.
Hebben jullie tips/adviezen voor kleur en kapsel? Onderstaande foto is van de lengte hoe het nu is en de kleur. Het is nu in lagen geknipt, met een scheiding rechts en een "schuine" lok. Maar die lok is inmiddels ook alweer zo lang dat het bij de rest van mijn haar valt.
Oh, en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik iemand ben die bij voorkeur helemaal niks hoeft te doen aan het haar 's morgens. Eventueel fohnen na het wassen, maar geen wax/gel/etc want dat vind ik vies in mijn haar Oh ja, en ik heb heel dun haar, met een kleine slag erin.
Hebben jullie tips/adviezen voor kleur en kapsel? Onderstaande foto is van de lengte hoe het nu is en de kleur. Het is nu in lagen geknipt, met een scheiding rechts en een "schuine" lok. Maar die lok is inmiddels ook alweer zo lang dat het bij de rest van mijn haar valt.
Laatst aangepast door Oreo op vr 4 mei 2012 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Kapseladvies
Leuke foto van je! Maar je kapsel is wel wat lastig te zien doordat je schuin staat.
Ik vind laagjes wel leuk bij jou staan, op kinlengte. Staat wel lekker vlot bij jou denk ik. Qua kleur weet ik niet goed, maar wel dat dit een beetje flets is.
Ik vind laagjes wel leuk bij jou staan, op kinlengte. Staat wel lekker vlot bij jou denk ik. Qua kleur weet ik niet goed, maar wel dat dit een beetje flets is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
ik heb geen kleurenfoto van voren.. meestal ben ik degene die de foto maakt he
Kleur is idd flets, was veel mooier maar is er snel uit gegaan. Daarom wil ik een nieuw kleurtje, iets pittiger. Alleen wát...
Kleur is idd flets, was veel mooier maar is er snel uit gegaan. Daarom wil ik een nieuw kleurtje, iets pittiger. Alleen wát...
Gast- Gast
Ik zelf heb ook dun haar en als ik het in laagjes had dan leek het vaak nog dunner onderaan.
Zelf heb ik nu een scheve pony/lok en recht geknipt ietsje langer dan op schouderlengte (snap je )
Voor is het wel een beetje om het gezicht heen geknipt zodat het niet zo recht toe recht aan lijkt.
Zelf heb ik nu een scheve pony/lok en recht geknipt ietsje langer dan op schouderlengte (snap je )
Voor is het wel een beetje om het gezicht heen geknipt zodat het niet zo recht toe recht aan lijkt.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Oh ja vergat de kleur!
Ik denk dat iets donkerder (maar niet te donker) wel mooi bij je zou staan, caramel bruin ofzo
Rose- Kletskop
Ik zou ook gewoon even met je kapper overleggen wat jou staat, zij hebben er immers voor geleerd
Qua kleur zou ik denken ik voor highlights gaan. Donkerder is voor de zomer niet zo praktisch, omdat de kleur dan snel verbleekt.
Qua kleur zou ik denken ik voor highlights gaan. Donkerder is voor de zomer niet zo praktisch, omdat de kleur dan snel verbleekt.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
ik dénk dat ik je kapsel begrijp, Rose
Donkere kleur maakt me, vrees ik, zo ontzettend flets. Blond staat me echt heel erg goed, dus meestal laat ik het blond kleuren. Maar ik vind het zo vreselijk zoetsappig worden en daar heb ik geen zin in
De pest is ook dat mijn haar idioot hard groeit. Heb het op 31-12 laten knippen en nu, 4 maanden later, is het al langer dan dat het was toen ik het liet knippen! Dus een mooi model ofzo laten knippen, lijkt me zonde omdat ik geen zin heb elke 3mnd bij de kapper te zitten!
Donkere kleur maakt me, vrees ik, zo ontzettend flets. Blond staat me echt heel erg goed, dus meestal laat ik het blond kleuren. Maar ik vind het zo vreselijk zoetsappig worden en daar heb ik geen zin in
De pest is ook dat mijn haar idioot hard groeit. Heb het op 31-12 laten knippen en nu, 4 maanden later, is het al langer dan dat het was toen ik het liet knippen! Dus een mooi model ofzo laten knippen, lijkt me zonde omdat ik geen zin heb elke 3mnd bij de kapper te zitten!
Gast- Gast
Arwyn schreef:Ik zou ook gewoon even met je kapper overleggen wat jou staat, zij hebben er immers voor geleerd
Lol, ja zover was ik ook, overleggen Maar zij kent mij al meer dan 20 jaar, dus meestal komen we op iets braafs uit. Daarom de vraag hier, misschien hebben jullie nog leuke tips/opties
Gast- Gast
Zoiets als de rechter bedoelde ik met mijn halve uitleg. (plaatje van google)
Je zou ook verschillende kleuren high/low lights kunnen doen.
Rose- Kletskop
Misschien meer laagjes en dan iets rooiier?
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Rose, dat rechter had ik idd ook, maar dan wat korter. Alleen is het haar nu zo lang dat die lok weg gevallen is
Flippin' Bitch, persoonlijk ben ik niet zo fan van rood. Ziet er erg raar uit!
Flippin' Bitch, persoonlijk ben ik niet zo fan van rood. Ziet er erg raar uit!
Gast- Gast
Ik denk ook niet dat je rood moet doen. Eerder beetje richting bruin, maar dat is niet zo leuk voor de zomer, of wat lichtere highlights er in misschien.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik begin altijd met een scheve pony wat dat uit groeit naar een lok. (of ik knip zelf eveneen beetje eraf )
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn...
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn...
Rose- Kletskop
Qua kleur zou ik niet te donker, maar ook niet te licht gaan. Ik zou kleurhoogte 7 aanhouden voor de basiskleur (evt. met een beetje 6 erbij omdat het door de zon sneller lichter wordt) en wat subtiele highlights erdoor. Om een speelser effect te krijgen kun je vragen om die in verschillende diktes te zetten, dus 'normale' dikte en smaller. Te breed is niet mooi.
Het kapsel van het rechter plaatje wat hierboven geplaatst is lijkt me ook erg leuk bij jou, om een speelser effect te krijgen zou je het een beetje asymetrisch kunnen maken; de schuine pony niet aansluiten op de lengte aan die zijde. Aan de andere kant, wel aanluiten vanaf je pony tot de haren van je contouren onderaan.
Het kapsel van het rechter plaatje wat hierboven geplaatst is lijkt me ook erg leuk bij jou, om een speelser effect te krijgen zou je het een beetje asymetrisch kunnen maken; de schuine pony niet aansluiten op de lengte aan die zijde. Aan de andere kant, wel aanluiten vanaf je pony tot de haren van je contouren onderaan.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
thx Teddyaapje! Alleen de kleuren die jij noemt, gelden denk ik niet. De kapper waar ik kom werkt met een zogenaamde "milkshake" maar ik weet de merknaam hiervan niet. afgelopen zomer had ik mijn haar 2 tinten lichter gekleurd en daar doorheen nog highlights.
Highlights in verschillende dikten kan idd wel mooi zijn. Nu doen ze altijd een plukje haar pakken en dan met zo'n puntige kam steeds om en om een plukje pakken om te verven.
Highlights in verschillende dikten kan idd wel mooi zijn. Nu doen ze altijd een plukje haar pakken en dan met zo'n puntige kam steeds om en om een plukje pakken om te verven.
Gast- Gast
Ik denk dat de kleurhoogte wel hetzelfde blijft (dat nummer geeft gewoon aan hoe donker een kleur is. 1 is zwart en 10 is blond), en mocht het bij hun anders heten, dan weet hij toch wel wat je bedoelt. Het kleurkarakter (dus rood, koper, paars, beige enz) is bij alle merken verschillend aangegeven.
Denk dat je plukjes met een puntkam worden 'geweven' en in de folie worden gezet? Die manier blijft hetzelfde, alleen weef je dan de ene baan gewoon t zelfde als anders, en de andere baan pak je de plukjes wat smaller op.
Denk dat je plukjes met een puntkam worden 'geweven' en in de folie worden gezet? Die manier blijft hetzelfde, alleen weef je dan de ene baan gewoon t zelfde als anders, en de andere baan pak je de plukjes wat smaller op.
Teddyaapje- Ratel
Toen ik kort haar had zat ik iedere 6 weken bij de kapper, want dan was het model er weer uit...ik deed ook geen laagjes meer, daar leek mijn haar nog dunner van. Alleen een beetje schuin knippen aan de voorkant en thats it....toen heb ik t weer laten groeien haha.
Gast- Gast
nou, ik ben geweest hoor
Het is overal een heel stuk blonder, met high en lowlights. En geknipt in een soort bob, schuin naar voren aflopend en een schuine lok. Is echt leuk geworden!
Het is overal een heel stuk blonder, met high en lowlights. En geknipt in een soort bob, schuin naar voren aflopend en een schuine lok. Is echt leuk geworden!
Gast- Gast
Foto!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
kleur is niet goed zichtbaar, kapsel wel!
Laatst aangepast door Oreo op zo 6 mei 2012 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh staat je goed !
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Schuine bob is leuk!
Die wilde ik ook wel, maar heb jaren gespaard voor deze lengte..
Die wilde ik ook wel, maar heb jaren gespaard voor deze lengte..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Jammer dat de kleur niet goed zichtbaar is maar t kapsel staat in elk geval erg leuk!
Teddyaapje- Ratel
we hebben meerdere kleuren gemengd (van het kleurending wat zij heeft: 7, 8 en 8e) en high- en lowlights
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: