Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau voor bruiloft

+7
SarahKey
Ooh La La!
blondje1313
Ibbeltje
Angela_1986
Blond
tweeling
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 3:00

Ik heb binnenkort een bruiloft van een collega, die ik nog niet heel erg lang ken. Nou zit ik een beetje te dubben wat ik moet geven. Ik wil sowieso een mooie kaart met geld erin geven, maar twijfel een beetje over het bedrag. Dacht zelf aan 15/20 euro.

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  tweeling wo 2 mei 2012 - 3:01

Ben je voor de hele dag of voor alleen de avond uitgenodigd? Als het voor de hele dag is zou in minimaal 50 euro geven en voor de avond minimaal 30 euro. Vind 15/20 eenb eetje weinig eigenlijk...
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 3:12

Nee alleen avond. Ik vind het ook niet veel, maar ken haar pas 2 maanden.. Vind het moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Blond wo 2 mei 2012 - 3:12

Toen ik een bruiloft van een collega had (weekendbaantje), heb ik met 2 collega's samen 45 euro gegeven (dus 15 p.p.). Ik moet zeggen dat ik het wel prima vond, we waren alle drie student en alleen voor de avond uitgenodigd.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  tweeling wo 2 mei 2012 - 3:24

15 zou ik eerder voor een verjaardag geven. Een bruiloft is wel een speciaal iets.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Angela_1986 wo 2 mei 2012 - 3:30

Ik snap je 'dilemma' wel. Je kent haar pas zo kort en bent waarschijnlijk ook meer voor 'het idee' uitgenodigd omdat de rest van je collega's ook is uitgenodigd en het raar zou zijn om één persoon niet uit te nodigen, denk ik?

Kun je naast een geldbedrag niet nog 'n leuk kadootje erbij zoeken? Een kleinigheidje zodat je niet alleen een enveloppe hoeft te geven en het toch wat meer lijkt dan €15/20,-, denk dat ik dat zou doen in jouw situatie.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 3:35

Ik zou gewoon voor het bedrag gaan wat je in je hoofd hebt. Lijkt me meer dan genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ibbeltje wo 2 mei 2012 - 3:53

tweeling schreef:15 zou ik eerder voor een verjaardag geven. Een bruiloft is wel een speciaal iets.


Ik vind dat ze een bedrag moet kiezen waar ze zich goed bij voelt. En wat ze ook kwijt kan. Niet iedereen kan zo maar 50 euro kwijt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  tweeling wo 2 mei 2012 - 3:56

Ibbeltje schreef:
tweeling schreef:15 zou ik eerder voor een verjaardag geven. Een bruiloft is wel een speciaal iets.


Ik vind dat ze een bedrag moet kiezen waar ze zich goed bij voelt. En wat ze ook kwijt kan. Niet iedereen kan zo maar 50 euro kwijt.

Nee dat is zo Cadeau voor bruiloft 561177
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  blondje1313 wo 2 mei 2012 - 4:02

Wij hebben van collega's e.d. 15 euro per persoon gehad en daar waren we heel tevreden mee!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ooh La La! wo 2 mei 2012 - 4:08

Angela_1986 schreef:Ik snap je 'dilemma' wel. Je kent haar pas zo kort en bent waarschijnlijk ook meer voor 'het idee' uitgenodigd omdat de rest van je collega's ook is uitgenodigd en het raar zou zijn om één persoon niet uit te nodigen, denk ik?

Kun je naast een geldbedrag niet nog 'n leuk kadootje erbij zoeken? Een kleinigheidje zodat je niet alleen een enveloppe hoeft te geven en het toch wat meer lijkt dan €15/20,-, denk dat ik dat zou doen in jouw situatie.

+1

Ben altijd een beetje allergisch voor die "Je moet zo en zoveel geven"-reacties.
Doe waar je jezelf goed bij voelt. Zeker als je iemand pas net kent vind ik 50 euro overdreven veel. Ze mogen blij zijn dat je überhaupt iets geeft Laughing

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ibbeltje wo 2 mei 2012 - 4:18

Ooh La La! schreef:
Angela_1986 schreef:Ik snap je 'dilemma' wel. Je kent haar pas zo kort en bent waarschijnlijk ook meer voor 'het idee' uitgenodigd omdat de rest van je collega's ook is uitgenodigd en het raar zou zijn om één persoon niet uit te nodigen, denk ik?

Kun je naast een geldbedrag niet nog 'n leuk kadootje erbij zoeken? Een kleinigheidje zodat je niet alleen een enveloppe hoeft te geven en het toch wat meer lijkt dan €15/20,-, denk dat ik dat zou doen in jouw situatie.

+1

Ben altijd een beetje allergisch voor die "Je moet zo en zoveel geven"-reacties.
Doe waar je jezelf goed bij voelt. Zeker als je iemand pas net kent vind ik 50 euro overdreven veel. Ze mogen blij zijn dat je überhaupt iets geeft Laughing

VInd het ook een vreselijk gegeven als men echt een bepaald bedrag verwacht. Ik vind het echt dat het ligt aan wat je kwijt kan en wil. Idd een cadeautje erbij kan ook al beter voelen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ooh La La! wo 2 mei 2012 - 4:20

Ik krijg altijd het gevoel van dat het bruidspaar de kosten van de bruiloft willen terug "verdienen" via de gasten... laughcry

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 4:25

Ooh La La! schreef:Ik krijg altijd het gevoel van dat het bruidspaar de kosten van de bruiloft willen terug "verdienen" via de gasten... laughcry

Nou dan mogen de gasten wel heel wat geven! Wij haalden het er lange na niet uit. (En dat was ook niet de bedoeling hoor) Wij waren bv al 25 euro pp kwijt 's avonds en dat geeft haast niemand.

Ik ook niet, wij geven meestal 25 per stel 's avonds.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ooh La La! wo 2 mei 2012 - 4:27

Dat ze het er lang niet uithalen snap ik, maar het gevoel van kosten compenseren krijg ik er altijd wel een beetje van.

25 euro als stel voor een avond vind ik een mooi bedrag.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Angela_1986 wo 2 mei 2012 - 4:49

Ik ben nauw betrokken geweest bij de voorbereiding van 'n huwelijk en dat bruidspaar had toch wel uitgerekend wat ze dachten minimaal te krijgen... silent Dat hebben ze ook meegenomen in hun budget want dat was eigenlijk 'n beetje krap t.o.v. hun wensen. Nu hebben ze niet verwacht dat iedereen €50,- gaf ofzo maar toch...

Persoonlijk zou ik er denk ik niet voor kiezen om het zo te doen. Als ik ga trouwen dan zorg ik er voor dat ik het huwelijk zoals ik het wil zelf kan betalen en anders zal ik mijn wensen bij moeten stellen naar mijn budget.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Ibbeltje wo 2 mei 2012 - 5:12

Oh ANgela die instelling zou ik nooit hebben als ik ga trouwen. Ik zou alles doen wat ik sowieso goed kan betalen. En alles wat je dan krijg is mooi meegenomen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 5:35

Ik ga denk ik toch gewoon geven wat ik wilde geven. Ik moet zeggen dat ik op het moment ook niet heel veel kan missen, maar ik vind 30+ euro gewoon best veel geld voor een bruiloft waarvan je de bruid pas 2 maanden kent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 5:39

Ibbeltje schreef:Oh ANgela die instelling zou ik nooit hebben als ik ga trouwen. Ik zou alles doen wat ik sowieso goed kan betalen. En alles wat je dan krijg is mooi meegenomen.

Dat vind ik ook de juiste instelling smile

Om op de vraag te antwoorden: € 20 is een mooi bedrag hoor dus als jij je daar prettig bij voelt moet je dat gewoon doen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 5:58

Ik vind 15 a 20 euro ook een mooi bedrag. Zeker voor iemand die je pas zo kort kent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Jerry wo 2 mei 2012 - 6:07

Ik heb in dezelfde situatie gezeten: op mijn eerste werkdag vroeg een collega mijn adres voor de trouwkaart en 2 maanden later ging ze trouwen. We hebben toen met alle collega's samen een 'grote envelop' gedaan en ik heb daar 20 euro bij gedaan. Sommige collega's gaven meer, anderen minder, maar als 't in één grote pot gaat, weet 't bruidspaar ook niet wat van wie komt Razz
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Bazinga wo 2 mei 2012 - 9:35

Ik vind 't zo'n bullshit dat 't meer een verjaardagsbedrag is... Waar is de grens dan in vredesnaam? Want als 20,- meer een verjaardagsbedrag is, voor een collega die je amper kent, wat is dan een verjaardagsbedrag voor een vriendin? En wat is dan in vredesnaam een goed bedrag voor een bruiloft van een vriendin? Wat een rare regeltjes... Je maakt jezelf gek zo én failliet!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 9:40

Ik zou zelf iets meer geven. Wel minimaal 30 euro denk ik. Ik vind 15 a 20 euro meer een verjaardagscadeau. En ja, dan kun je denken 'ik ken haar nog maar net' maar dat heeft haar niet tegengehouden om jou uit te nodigen. Zij kent jou ook maar net natuurlijk.

Let wel, dit zou ik alleen doen als ik het ook kan missen. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 9:42

Jop schreef:Ik vind 't zo'n bullshit dat 't meer een verjaardagsbedrag is... Waar is de grens dan in vredesnaam? Want als 20,- meer een verjaardagsbedrag is, voor een collega die je amper kent, wat is dan een verjaardagsbedrag voor een vriendin? En wat is dan in vredesnaam een goed bedrag voor een bruiloft van een vriendin? Wat een rare regeltjes... Je maakt jezelf gek zo én failliet!

Welnee. In de loop der jaren heb ik gewoon bepaalde budgetten in mijn hoofd opgebouwd. Voor bruiloften geef ik een x bedrage, vrienden een x bedrag, beste vriendin iets meer, zusje en ouders nog wat meer etc. Daar denk ik niet eens meer over na. En wel uiteraard alles met de kanttekening dat ik mezelf niet in de financiele problemen van plan te helpen. Dus wat ik niet heb geef ik niet uit maar over het algemeen hou ik er rekening mee, ze zijn namelijk elk jaar weer op de zelfde datum jarig. Failliet zal ik er dus zeker niet door raken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  rapa nui wo 2 mei 2012 - 9:46

Ik geef voor een bruiloft van een collega, buur, nicht/neef meestal 15 euro (per persoon). Misschien 20 als het een iets specialer iemand is. Dit is volgens mij hier in mijn omgeving ook wel een gangbaar bedrag. Voor een goede vriend zou ik denk ik iets van 50 euro geven.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor bruiloft Empty Re: Cadeau voor bruiloft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum