Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben op zoek naar een autootje!

+25
Liz
patjuhhh
Champagne
MiKa
Pancake
Kerel
Minx
Rizzo
Joli86
mzcharlotte
zwaai zwaai
Zwerver
rianne287
Atelier Madame
Toet
Mizz_S
Highway
Beachgirl
Zonnetje
Blond
mickey
Rovine
Puggle
Penny Blossom
Pannetoet
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 Empty Re: Ik ben op zoek naar een autootje!

Bericht  Zwerver za 12 mei 2012 - 14:24

Heb je al een keuze gemaakt?

Kijk ook eens naar een Peugeot 106 of een Citroen saxo?

Ik heb zelf een peugeot 106 en het rijdt echt super. Het is een klein, lichtgewicht autotje(namelijk tot de 850 KG), maar dat heb je absoluut niet door als je er in zit.
De Peugeot 106
Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 Peugeot_106SMALL
En dit een Citroen Saxo
Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 CITROEN-Saxo-1-5-D--2003-2004-
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 Empty Re: Ik ben op zoek naar een autootje!

Bericht  zwaai zwaai za 12 mei 2012 - 19:42

Ik heb een fiat seicento. Hij rijdt echt heerlijk. Ik heb een sporting met hele lekkere stoelen. Hiervoor had ik een cinquecento maar die stoelen zaten lang niet zo lekker als mijn stoelen nu.
Voor de wegenbelasting ben ik ook iets van 40 euro per 3 maanden kwijt. En mijn verzekering is 20 euro met 2 schadevrije jaren.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat bij fiat de tank nog wel eens wil lekken vanwege een roestplek op de lasnaad en dat de remmen na een jaar of 12 vervangen moeten worden als dit nog niet gedaan is. Bij mij was dit beide nog niet gedaan en moest ik dit in de loop der jaren vervangen. Ik zou dus goed kijken hoe de wagen onderhouden is. Want als hier eenmaal wat aan gedaan is, gaat hij weer jaren mee.

Mijn auto rijdt 1 op 15,5. Het is een 1.1 motor omdat het een sporting is, maar de andere seicento's zijn vaak een 0.9 en die zijn nog zuiniger. Ik kan gemiddeld zo'n 480 km op 1 tank rijden.
Op de snelweg merk je dat hij boven de 140 km/h er wat meer moeite krijgt en dat hij wat minder stabiel op de weg ligt. Als je de auto vol met vrienden heb, is 120/125 km/h wel zijn max ( met 4 volwassenen ).
Maar ik vind het een heerlijke auto!
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  mzcharlotte za 12 mei 2012 - 20:45

Ik meen dat Suzuki en Toyota de meest betrouwbare merken zijn in het oudere segment.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Joli86 za 12 mei 2012 - 21:19

Ik heb een Toyota starlet uit 94, rijd heerlijk en kost niet veel in onderhoud..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rizzo zo 13 mei 2012 - 10:14

Ik heb een fiat punto uit 1996. Nooit grote problemen gehad, start altijd, goedkoop, ik vind het een fijne auto!
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Minx zo 13 mei 2012 - 10:25

En dan ga ik het nog wat moeilijker maken. Kijk eens naar een Nissan micra. Die rijden ook bij 140 nog niet schokkerig, zijn zuinig en klein. Mijn eerste eigen auto word iig een micra.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Kerel zo 13 mei 2012 - 10:28

Maar smile wat vindt CBL de beste keus?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Atelier Madame zo 13 mei 2012 - 10:41

Kerel schreef:Maar smile wat vindt CBL de beste keus?
Huh dit topic os toch van een andere forumster?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777

Bericht  Kerel zo 13 mei 2012 - 10:44

:P haha ja. Maar je weet toch ook dat CBL overal iets van vindt?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 5:38

En als je dan toch een ruimere auto wil kan ik je ze ook aanraden!

Citroen Xsara
Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 89c36e923f273c2f5c01e5305898ba98

Wij hebben die van ons gekocht voor €750. Tot nu toe geen grote dingen aan gehad en rijdt heerlijk. Ook niet duur in wegenbelasting (92 euro per kwartaal).

Gast
Gast

Bericht  Pancake ma 14 mei 2012 - 5:40

Mijn eerste auto was een Seat Marbella (lijkt op die oude Fiat Panda's). Was erg goedkoop en ook redelijk zuinig. Hij zag er niet uit, maar hij bracht me van A naar B. Alleen echt hard kon die niet. Als je 120 op de snelweg reed dan moest je het volume van de radio flink opschroeven want anders hoorde je er helemaal niks meer van.

Daarna heb ik een Citroen Saxo gehad. Hier heb ik ook met veel plezier in gereden. De wegenbelasting was iets van 20 euro per maand. Verder reed hij ook ontzettend zuinig. Nu moet ik wel zeggen dat ik er een sport van maakte om zo zuinig mogelijk te rijden. In de zomer haalde hij wel tot 1:20, maar in de winter was hij heel wat minder zuinig. Helaas heb ik deze auto weg moeten doen omdat er een idioot een gigantische deuk in de deur had gereden in de parkeergarage en geen briefje of iets had achtergelaten. En deze deuk was niet meer te repareren Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 1371890812

Nu rijd ik in een Opel Corsa. Wel een vrij nieuwe, uit 2009. Omdat ie zo nieuw is heb ik 'm dit keer all-risk verzekerd (wat gruwelijk veel kost). Verder is hij ook een stuk zwaarder dan de saxo, dus de wegenbelasting is ook heel wat meer (ik geloof iets van 33 euro per maand) en het benzine verbruik ligt helaas ook een stuk hoger (ik denk gemiddeld 1:16).

Maar als ik kijk naar je budget dan zou ik de citroen saxo aanraden.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:09

Kerel schreef:Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 253468018 haha ja. Maar je weet toch ook dat CBL overal iets van vindt?

Ik vind hier ook wel iets van. Ik vind het nutteloos en raar dat jij in een topic waar CBL niets mee te maken heeft, op een semi-'grappige' manier commentaar op haar levert. Doe dat dan in PM of in een topic van haar als je haar iets wilt zeggen.

Gast
Gast

Bericht  MiKa ma 14 mei 2012 - 6:44

Ik heb net een Fiat Seicento gekocht, 2001 met 80000 km op de teller. Fijn, klein compact autootje. 17 euro in de maand belasting, en hoe zuinig precies weet ik niet, maar niet absurd ofzo. Heb een Team uitvoering, dus meegespoten bumpers en spiegels en lekker sportief.

Staan heel veel van te koop, uit verschillende jaren dus wel een waar je goed moet kijken wat je koopt. Heb em nog niet, maar kan niet wachten haha!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467

Bericht  Champagne ma 14 mei 2012 - 6:52

June schreef:
Kerel schreef:Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 253468018 haha ja. Maar je weet toch ook dat CBL overal iets van vindt?

Ik vind hier ook wel iets van. Ik vind het nutteloos en raar dat jij in een topic waar CBL niets mee te maken heeft, op een semi-'grappige' manier commentaar op haar levert. Doe dat dan in PM of in een topic van haar als je haar iets wilt zeggen.
+1 ben je gefrustreed ofzo?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  patjuhhh ma 14 mei 2012 - 6:59

Ik zou zelf voor zo'n budget voor een toyota starlet gaan. Zijn heeeele betrouwbare auto's. Ik heb er ook een gehad. Heb hem zelf weggedaan omdat ik een klein ongelukje mee had gehad en de kosten voor reparatie te hoog waren. Anders zou ik hem nu denk ik nog hebben. Vond het altijd een fijn wagentje.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Liz ma 14 mei 2012 - 7:57

Ik heb een fiat punto uit 2001. Een hele fijne, zuinige en lichte auto. Hij is niet te klein, maar ook weer niet te groot. Wegenbelasting is 19 euro per maand, verzekering 24 euro maar dat moet je gewoon goed vergelijken op internet. Ik ben erg blij met mn autootje.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  missy. ma 14 mei 2012 - 22:42

Ik zou voor een auto kijken die op lpg rijdt. Lpg is monenteel een euro goedkoper dan benzine.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Poisongirl ma 14 mei 2012 - 22:52

Mijn eerste was een Nissan micra, heerlijke auto. Nu een Deawoo Matiz, die is nog veel fijner smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  MiKa ma 14 mei 2012 - 23:55

Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 Foto-Z7UKCWGM Dit is mijn nieuwe dinky! Moet er alleen nog even op wachten, hopelijk is tie er dit weekend!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467

Bericht  Rush di 15 mei 2012 - 0:03

Mijn eerste auto was een VW Polo Coupé uit '93, en m`n tweede een VW Polo uit '99 en m`n derde een VW Polo uit '01 en m`n vierde een VW Polo uit '05.

Goed, ik heb m`n punt wel gemaakt denk ik. Laughing

Mijn eerste auto was €600 en heb ik ook weer voor €600 verkocht haha, dat was wel grappig. Ik zou zo weer terug gaan naar zo`n autootje, geweldig ding was het Ik ben op zoek naar een autootje! - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rose di 15 mei 2012 - 0:29

Mijn 1e auto was een opel corsa uit 1995, die heb ik toen gekocht voor €750,- en 2 jaar later weer verkocht voor die prijs Laughing

Nu rij ik in een suzuki swift uit 1995. Ook hebben we nog een peugeot 106 uit 1996 en een VW transporter uit 2001 daar rij ik ook af en toe in.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: