Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben op zoek naar een autootje!

+25
Liz
patjuhhh
Champagne
MiKa
Pancake
Kerel
Minx
Rizzo
Joli86
mzcharlotte
zwaai zwaai
Zwerver
rianne287
Atelier Madame
Toet
Mizz_S
Highway
Beachgirl
Zonnetje
Blond
mickey
Rovine
Puggle
Penny Blossom
Pannetoet
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben op zoek naar een autootje! Empty Ik ben op zoek naar een autootje!

Bericht  Pannetoet zo 29 apr 2012 - 3:54

Hoii meiden..

Ik zit te overwegen om een leuke, kleine auto aan te schaffen maar ik heb echt totaal geen verstand van auto's dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..!

Ik zoek een auto die compact en klein is (opel corsa, fiat seicento, dat formaat zeg maar), een auto die lekker zuinig rijd en niet al te duur is in onderhoud, benzine, verzekering en wegenbelasting. Het maakt niet uit of het een oud autootje is want hij hoeft in principe maar 3 tot 5 jaar mee te gaan.

Kunnen jullie mij helpen en hebben jullie misschien nog tips/adviezen waar ik op moet letten..?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben op zoek naar een autootje! Empty Re: Ik ben op zoek naar een autootje!

Bericht  Penny Blossom zo 29 apr 2012 - 3:59

Ik heb net mijn eerste autootje verkocht. Een opel corsa uit 1994.

Inderdaad wat je beschrijft, een lekker compact autootje. Ook zuiniger in vergelijking met mijn nieuwe auto. Daarnaast was de corsa niet duur in de wegenbelasting, €19 per maand (scheelt volgens mij wel per provincie en brandstof). In de verzekering was deze auto wel wat duurder. Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed. De voor mij goedkoopste verzekering was op een gegeven moment bijna €10 duurder dan de verzekering van mijn vriends auto. Terwijl ik meer schadevrije jaren had. Najaa.. En verder, het was een heerlijke auto. Nooit problemen mee gehad. Nooit dure reparaties gehad, terwijl ik hem drie jaar had.

Al met al, ik was heel tevreden met de opel corsa.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Puggle zo 29 apr 2012 - 4:17

Wij hebben tot 2 jaar geleden een fiat cinquecento gehad. Die hebben we bijna 3 jaar gehad. Gekocht voor 1300,- met veel plezier mee gereden. Heel zuinig en de wegenbelasting was 37,- per 3 maanden.
We hebben 2 keer een lekke band gehad maar dat was gewoon pech en we hebben met een gebroken gaskabel aan de straat gestaan. Dit was het enige in bijna 3 jaar en kostte ongeveer 150,-hij was uit 1997 trouwens.

De opvolger is de seicento, dus die zou ik dan wel aanraden. Een corsa is ook leuk maar een slagje groter dus ook duurder in kosten.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 5:02

Zoek ook eens op mazda 323. Degelijke, robuuste auto's.

Gast
Gast

Bericht  Rovine zo 29 apr 2012 - 5:04

Ik heb een Suzuki Swift uit '94 die zuinig en klein is, maar niet te klein. Ben daar zelf heel tevreden mee. Maar niet alle tweedehands Swiften uit die tijd zijn nog zo goed als degene die ik heb, veel zitten toch wel aan hun einde.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mickey zo 29 apr 2012 - 5:56

Ik heb een Suzuki Alto gehad, was wel al een oudje, van '91, maar heb er prima mee gereden. Erg goedkoop in verzekering en belasting (al ligt de hoogte van de verzekering ook aan je schadevrije jaren en je leeftijd.) Was ook erg zuinig in benzineverbruik. Het is wel echt een klein compact auto'tje, maar zelfs met verhuizen paste er meer in mijn Alto, dan in de Volvo van mijn vriend Ik ben op zoek naar een autootje! 394967
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:02

Ik zou dan kwa betrouwbaarheid ook een Suzuki Alto aanraden.

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 29 apr 2012 - 6:02

Ik heb een Toyota Aygo, uit 2007. Ik betaal geen wegenbelasting en heb (via een goede deal), hem ook goedkoop all risk verzekerd. Ook is hij erg zuinig. Lekker compact ook. Erg goedkoop zijn ze (nog) niet. De oudste Aygo's komen uit 2006 en Toyota is ook best wel waardevast.

Daarentegen kan ik er nog wel jaren mee vooruit en ga ik er niet vanuit dat ik de komende jaren veel kosten aan onderhoud heb.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:10

Ik heb een Suzuki Alti uit 2010. Ik heb hem toen nieuw gekocht en heb er veel plezier mee. Ik betaal geen wegenbelasting en 20 euro verzekering (rondom) per maand. Hij rijdt erg zuinig.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje zo 29 apr 2012 - 6:15

Chance schreef:Ik heb een Toyota Aygo, uit 2007. Ik betaal geen wegenbelasting en heb (via een goede deal), hem ook goedkoop all risk verzekerd. Ook is hij erg zuinig. Lekker compact ook. Erg goedkoop zijn ze (nog) niet. De oudste Aygo's komen uit 2006 en Toyota is ook best wel waardevast.

Daarentegen kan ik er nog wel jaren mee vooruit en ga ik er niet vanuit dat ik de komende jaren veel kosten aan onderhoud heb.

+1

Mijne is uit 2006 en bevalt heel goed. Weinig kosten per maand, rijdt zuinig en lekker, alleen in aanschaf nog wel vrij prijzig.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:18

Dan zou ik toch gaan voor een Suzuki Swift, oud model.

Ik ben op zoek naar een autootje! Artikelen_fotos_4921_800

Ik ken iemand die deze auto voor 500 euro op de kop heeft getikt. Weinig onderhoud aan heeft gehad. Prima wagen die het nog zeker drie jaar heeft volgehouden. Toen was hij wel op, hoor. Maar ze hebben er erg veel plezier van gehad.

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 29 apr 2012 - 6:36

Maura schreef:Dan zou ik toch gaan voor een Suzuki Swift, oud model.

Ik ben op zoek naar een autootje! Artikelen_fotos_4921_800

Ik ken iemand die deze auto voor 500 euro op de kop heeft getikt. Weinig onderhoud aan heeft gehad. Prima wagen die het nog zeker drie jaar heeft volgehouden. Toen was hij wel op, hoor. Maar ze hebben er erg veel plezier van gehad.
'

Die zijn ook fijn ja, heeft mijn zus gehad. Ook jaren nog mee gereden inderdaad. Qua uiterlijk vind ik ze niet zo mooi, maar dat vond ik van mijn oude Alto ook tegenvallen... (foto van internet afgeplukt, had wel dezelfde)

Ik ben op zoek naar een autootje! Suzuki%20Alto
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rovine zo 29 apr 2012 - 6:39

Hé, ik heb precies die ene die Maura post! Ik rijd er nu 3 jaar in en zolang ik hem niet in de prak rijd of er iets onvoorziens mee gebeurt zou hij best nog 10 jaar meekunnen. Dat model heeft trouwens best lekkere stoelen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:50

Ik moet bekennen dat ik over de oude Suzuki Swift alleen maar goede verhalen hoor, maar dat ik er én niet in kan rijden (heb hem eens morgen lenen en ik had het gevoel in een scheurijzer te zitten. Hij was zo snel) én ze ontiegelijk lelijk vind. Maar voor 500 euro, weinig onderhoud en het brengen van a naar b zou ik het er zeer zeker wel op wagen.

Bedenk me net dat ik altijd 'Ford Ka' zeg. Maar ik blijk genezen. Er zijn ook zoveel dezelfde kwalen bij de Ka. En dan kan hij nog zo'n leuk speelgoedautotje zijn (dat vond ik vroeger echt en daarom moest ik hem hebben, haha), maar hij is niet onderhoudsvriendelijk. Het is dat ik emotioneel gehecht ben aan mijn ka. Anders was hij jaren geleden al ingeruild. Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:51

Ik vind de oude Alto's zo eng op de weg. Dan rijden ze netjes 120, maar alle nieuwe kleine auto's lijken zoveel stabieler, en ik ben continu bang, bij een stevige wind, dat ze op een andere weghelft worden gewaaid. Onzin natuurlijk. Maar het is een gevoel.

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 29 apr 2012 - 7:01

Maura schreef:Ik vind de oude Alto's zo eng op de weg. Dan rijden ze netjes 120, maar alle nieuwe kleine auto's lijken zoveel stabieler, en ik ben continu bang, bij een stevige wind, dat ze op een andere weghelft worden gewaaid. Onzin natuurlijk. Maar het is een gevoel.

Dat gevoel had ik er ook regelmatig in hoor... Topsnelheid was 140, met wind mee, bergaf, alleen in de auto... Hij had ook maar 4 versnellingen :shock:
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl zo 29 apr 2012 - 7:04

Ik_zelf_87 schreef:Hoii meiden..

Ik zit te overwegen om een leuke, kleine auto aan te schaffen maar ik heb echt totaal geen verstand van auto's dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..!

Ik zoek een auto die compact en klein is (opel corsa, fiat seicento, dat formaat zeg maar), een auto die lekker zuinig rijd en niet al te duur is in onderhoud, benzine, verzekering en wegenbelasting. Het maakt niet uit of het een oud autootje is want hij hoeft in principe maar 3 tot 5 jaar mee te gaan.

Kunnen jullie mij helpen en hebben jullie misschien nog tips/adviezen waar ik op moet letten..?

Wat is je budget??
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 7:35

mickey schreef:
Maura schreef:Ik vind de oude Alto's zo eng op de weg. Dan rijden ze netjes 120, maar alle nieuwe kleine auto's lijken zoveel stabieler, en ik ben continu bang, bij een stevige wind, dat ze op een andere weghelft worden gewaaid. Onzin natuurlijk. Maar het is een gevoel.

Dat gevoel had ik er ook regelmatig in hoor... Topsnelheid was 140, met wind mee, bergaf, alleen in de auto... Hij had ook maar 4 versnellingen :shock:

Mijn ouders hadden vroeger een Alto. Een rode met idem aanhangwagentje. Daar gingen we dan ook mee op vakantie. De mensen in de auto, de bagage in dat aanhangwagentje. En toen had ik al het idee dat het een raar auto'tje was. Maar ik geloof niet dat ik dat echt mee heb gekregen hoe vreemd het wagentje was. Ik weet alleen dat ik blij ben als ik weer een Alto'tje ben gepasseerd. Very Happy

Maar nu ik jouw verhaal heb gelezen wil ik nog sneller het auto'tje passeren. Ik ben op zoek naar een autootje! 2474380249

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 29 apr 2012 - 8:38

Maura schreef:
mickey schreef:

Mijn ouders hadden vroeger een Alto. Een rode met idem aanhangwagentje. Daar gingen we dan ook mee op vakantie. De mensen in de auto, de bagage in dat aanhangwagentje. En toen had ik al het idee dat het een raar auto'tje was. Maar ik geloof niet dat ik dat echt mee heb gekregen hoe vreemd het wagentje was. Ik weet alleen dat ik blij ben als ik weer een Alto'tje ben gepasseerd. Very Happy

Maar nu ik jouw verhaal heb gelezen wil ik nog sneller het auto'tje passeren. Ik ben op zoek naar een autootje! 2474380249

Het is me nog nooit gebeurd hoor! Maar heel stabiel en windvast voelde het inderdaad niet aan Wink

Oh wacht... Nu wilt de TO natuurlijk geen Alto meer!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Highway zo 29 apr 2012 - 8:41

Ik heb een oude mitsubishi lancer uit '94 en deze bevalt echt goed, lekker snel en niet zo duur. Wel wat groter dan wat je aangeeft maar is ook wel weer handig vaak.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mizz_S zo 29 apr 2012 - 8:43

Je zou ook kunnen kijken naar een Toyota starlet. Rijd heerlijk, best zuinig en weinig wegenbelasting. Bovendien zijn ze redelijk betrouwbaar, meestal heb je er weinig onderhoudskosten aan.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Toet zo 29 apr 2012 - 8:47

Je kunt natuurlijk nooit weten of een auto niet te duur is in onderhoud. En daarbij, als je een oud autotje koopt dan ís hij noe eenmaal duur in onderhoud.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Pannetoet di 1 mei 2012 - 4:42

Beachgirl_24 schreef:
Ik_zelf_87 schreef:Hoii meiden..

Wat is je budget??

Ik wil er niet zo ontzettend veel aan uitgeven dus ik heb een budget van max. €1000,- wat ik uit wil geven...

@ All: Superbedankt voor jullie reacties! Ik neig zelf op het moment naar de Fiat Seicento, omdat ze superleuk zijn. Lekker klein en compact en ik neem aan ook niet zo heel duur in verzekering en belasting..

Oja misschien handig om te weten: Dit is mijn allereerste auto dus ik heb in die zin nog geen schadevrije jaren opgebouwd..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Atelier Madame di 1 mei 2012 - 4:47

Wij hebben een Opel Corsa uit 1998, sportieve uitvoering ervan. Was ongeveer 2000 euro in aanschaf. Hij rijdt ontzettend fijn! Lekker snel optrekken vanwege de 1.6 motor, en behoorlijk wat laadruimte nog voor ons tweetjes.
Echt zuinig rijdt hij niet 1.15 is echt het zuinigste wat we halen, met flinke stukken snelweg 1.14/1.12. Met de kou was het zelfs 1.10 :p. In verzekering en met wegenbelasting is ie 60 euro. Maar goed mijn vriend krijgt al wel flink korting vanwege schadevrijejaren.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  rianne287 di 1 mei 2012 - 6:49

Ik heb een VW Polo uit 1999. Dit is wel het 2000 model.

Fijn autootje... geen echte problemen mee.. keer nieuwe accu, remmen etc.
maar die kosten zijn niet zo vreemd.
Ik betaal 25 euro per maand aan wegenbelasting. Hij rijd 1 op 16 ongeveer.
Hij kostte mij 3 jaar geleden 3500 euro.
Ik ben op zoek naar een autootje! VW%20Polo
Maar dan grijs..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: