Wat zouden jullie doen, pap en bijvoeding
+4
Ezzer
Happydobby
Teddyaapje
Ayla
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zouden jullie doen, pap en bijvoeding
Ik heb even een klein dilemma, dochter krijgt inmiddels volledig groente en fruit en eet ook goed. Groente dan, fruit eet ze niet tot nauwelijks. Nu krijgt ze 's morgens (weer) een papfles, 's avonds niet meer, die wilde ze niet meer. Ze drinkt wel een fles gewone melk (200 cc). Nu vult die papfles schijnbaar zo goed, dat ze 's morgens om 8 uur de fles krijgt, en het vervolgens met gemak tot 12 uur uithoud, fruit doet ze haar mond niet voor open (om 10 uur). Als ik geen papfles geef 's morgens eet ze 200 gram fruit zo weg, waarvan ik weer van alle kanten hoor dat 200 gram veel te veel is. Dan krijgt ze in principe om 12 uur een soepstengel of boterham, en om half 1 nog een grote fles. Brood en soepstengel is meer kliederen als eten.
Nu heb ik hier gelezen dat pap geen noodzaak is, maar als ik de pap eruit laat eet ze weer zoveel fruit, wat dus schijnbaar ook niet goed is. Minder pap maakt geen verschil, dan eet zo ook vrijwel geen fruit.
Dus, wat zouden jullie dan doen, wel of geen papfles 's morgens? Ik begin volgende week voor vast met brood, dus die granen krijgt ze dan wel binnen.
Nu heb ik hier gelezen dat pap geen noodzaak is, maar als ik de pap eruit laat eet ze weer zoveel fruit, wat dus schijnbaar ook niet goed is. Minder pap maakt geen verschil, dan eet zo ook vrijwel geen fruit.
Dus, wat zouden jullie dan doen, wel of geen papfles 's morgens? Ik begin volgende week voor vast met brood, dus die granen krijgt ze dan wel binnen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Re: Wat zouden jullie doen, pap en bijvoeding
waarom 200gr fruit niet goed zijn? Vanwege de fruitsuikers ofzo? In pap zitten ook een hoop calorieën, wat betreft de voedingsstoffen zou ik eerder kiezen voor fruit.
En als je de pap nou met een lepel geeft, dan gaat het wat langzamer en voelt ze misschien eerder verzadigd.
En als je de pap nou met een lepel geeft, dan gaat het wat langzamer en voelt ze misschien eerder verzadigd.
Gast- Gast
Ik heb eens gelezen dat fruitsuikers niet/ nauwelijks worden opgenomen door t lichaam, dat die alweer eruit zijn voordat t lichaam hier de kans voor krijgt. Voor druiven gold dat niet geloof ik.
Misschien kun je proberen haar eerst een beetje fruit te geven en daarna pap?
Misschien kun je proberen haar eerst een beetje fruit te geven en daarna pap?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hmm dan zou ik dus het beste 's morgens gewoon alleen melk kunnen geven en dan eet ze maar wat meer fruit. Weet niet precies waarom zoveel fruit slecht zou zijn, denk indd door de fruitsuikers. Misschien kan ik ook wel om half 10 al fruit geven, kijken hoe het dan gaat. Thnx ladies!
Ayla- Kletskop
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/eerste-hapjes/wat-kun-je-je-kind-geven-.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/eerste-hapjes/wat-kun-je-je-kind-geven-.aspx
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik dacht juist dat 200gr fruit juist geadviseerd werd.
Ik zou een gewone fles geven en rond 10u haar fruithapje.
Ik zou een gewone fles geven en rond 10u haar fruithapje.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
zitten in potjes voor 6 mnd van olvarit enzo ook niet 200 gram?
Gast- Gast
Je kunt ook 's ochtends een soepstengel of een rijstwafel geven, dat is wat lichter op de maag. En dan om 12 uur gewoon een boterhammetje met opvolgmelk, en dan rond 15 uur fruit.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Rejoy. schreef:zitten in potjes voor 6 mnd van olvarit enzo ook niet 200 gram?
Ja inderdaad, dus het lijkt mij niet erg om 200 gram te geven hoor!
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Darius en dan 's morgens alleen melk, en dan om 10 uur soepstengel of rijstewafel? Want dan krijgt ze nu om 15:00 ongeveer, soepstengel en sap, en dan om 17:00 groente en 20:00 een fles nog.
Er zit in de potjes van olvarit indd 200 gram fruit.
Er zit in de potjes van olvarit indd 200 gram fruit.
Ayla- Kletskop
Star007 schreef:Rejoy. schreef:zitten in potjes voor 6 mnd van olvarit enzo ook niet 200 gram?
Ja inderdaad, dus het lijkt mij niet erg om 200 gram te geven hoor!
Ik heb begrepen dat 200 gram fruit uit een potje niet te vergelijken is met 200 gram vers fruit, aangezien er aan het potje ook extra vocht wordt toegevoegd.
Ik zou inderdaad ook proberen om het met een lepel te geven, dan is ze waarschijnlijk sneller verzadigd. En dan op een gegeven moment brood gaan geven en dat vervangen voor de pap.
Laatst aangepast door Linda op zo 29 apr 2012 - 2:15; in totaal 1 keer bewerkt
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
@Ayla: een boterham en 100 cc melk is hier ongeveer gelijk aan een fles pap van 180 cc met 3 schepjes bambix erin (qua hongergevoel dan he?). Dus ik zou een van beide als ontbijt geven en dan rond 10 uur een rijstwafel oid met wat sap erbij. Rond 12 uur een boterham met 100 cc melk en dan rond 15 uur of 16 uur fruit.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Maar ze heeft om 10 uur gewoon nog geen honger. Als ze om half 1 een fles melk gehad heeft, en om 3 uur tussendoortje, eet ze om 5 uur heel goed groente, want dan heeft ze wel honger. Dus om te zorgen dat ze ook wel wat fruit eet kan ik denk ik beter een gewone fles melk geven. Krijgt ze dan op een gegeven moment eerder honger dan kan ik pap gaan geven toch?
Ayla- Kletskop
Ja hoor, volgens mij wel. Pap is helemaal geen must, er zijn genoeg kinderen die nooit pap hebben gegeten.
Tot 1 jaar is melk sowieso de hoofdvoeding, al het andere is bijvoeding.
Tot 1 jaar is melk sowieso de hoofdvoeding, al het andere is bijvoeding.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Mijn dochter krijgt bijv nooit pap!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ja daarom, ik vind melk ook het belangrijkste nog. Ze drinkt de papfles ook niet helemaal leeg, ik probeer wel even hoe het gaat als ze gewoon alleen melk krijgt.
Ayla- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?!
» Zouden jullie dit doen?
» Wat zouden jullie doen?!
» Zouden jullie dit doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: