Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+2
Beachgirl
LillyRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  LillyRose di 26 jul 2011 - 10:03

Hallo Allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik niet zo goed uitkom, hopelijk is er hier iemand die me een eindje op weg kan helpen.

Ik werk sinds kort in de kinderopvang, na jaren in de gehandicaptenzorg te hebben gewerkt. Het bevalt me prima, alleen heb ik helaas maar een contract voor 16 uur. Ik wil graag meer werken, en dan het liefst 4 a 5 dagen.

Mijn huidige werkgever kan mij dit op dit moment niet bieden. Ik heb nu naast die 16 uur genoeg invalwerk, waardoor ik makkelijk aan de 4/5 dagen kom, maar ja, het is dan ook vakantietijd, en ik heb geen idee hoe dat na de zomer zit wat betreft werkaanbod.

Ik zou tot oktober 16 uur werken en daarnaast invallen, en dan zou ik Oktober een contract van 4 dagen krijgen, ivm iemand die weg zou gaan, alleen... diegene blijft toch.

Er gaat in December een nieuwe vestiging open, en hier ben ik heel enthousiast over, lijkt me superleuk.
Ik heb hier al intern op gesolliciteerd, maar heb vandaag te horen gekregen dat je als interne sollicitant geen voorrang krijgt op mensen van buitenaf; Alle sollicitaties worden op 1 grote hoop gegooid.

Nog een paar maandjes 16 uur red ik wel, maar ik ga dit geen maanden meer redden, financieel gezien.

Nu gaat er per half September een nieuw kinderdagverblijf van een andere organisatie open hier in de buurt. Ik heb hier al eens meegedraaid, maar om heel eerlijk te zijn spreken zowel de organisatie als de werkwijze mij niet aan, het past niet bij me. Maar...daar kan ik wel per september beginnen voor 4 om 5 dagen.

Wat zouden jullie doen; voor de zekerheid qua uren kiezen, en dan bij en baan die je minder aanspreekt?
Of geduld hebben, 16 uur blijven werken, hopen op meer invalwerk, en dan duimen voor een baan bij het nieuwe dagverblijf watt in december opengaat?

Alvast Bedankt!

LillyRose
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 10
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Beachgirl di 26 jul 2011 - 10:10

Ik zou (als jij dat financieel redt) even afwachten tot december. Wordt je daar niet aangenomen dan zou ik een afspraak maken met je leidinggevende voor een goed gesprek en echt aangeven dat je meer uren nodig hebt om rond te kunnen komen.

Kan hij/zij je niks bieden, en heb je het financieel echt nodig, dan zou ik toch echt verder gaan kijken, ookal is het misschien een minder leuke organisatie.

Maar wel lastig idd!

EDIT: Kun je bij die nieuwe vestiging wel het aantal uren gaan werken dat je wilt?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Bay di 26 jul 2011 - 23:09

Eens met beachgirl en ik zou om mij heen blijven kijken naar eventuele andere vacatures die meer uur bieden.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  blondje1313 wo 27 jul 2011 - 21:13

Ik zou niet nu voor een baan kiezen die je eigenlijk niet aanspreekt!
Ik neem aan dat ze misschien interne sollicitaties niet meteen voorrang geven, maar als je daar werkt en ze weten al wat ze aan je hebben zul je toch wel een goede kans maken lijkt me.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Atelier Madame wo 27 jul 2011 - 21:16

blondje1313 schreef:Ik zou niet nu voor een baan kiezen die je eigenlijk niet aanspreekt!
Dit inderdaad!
Daarbij kan er zomaar iemand zwanger zijn, ziek worden of kan het veel drukker worden mss in de opvang waardoor je nog extra invalwerk kan blijven doen. Mss kan je nu ook wat extra geld apart zetten om een paar maanden te kunnen overbruggen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Possom vr 29 jul 2011 - 2:51

Atelier Madame schreef:
blondje1313 schreef:Ik zou niet nu voor een baan kiezen die je eigenlijk niet aanspreekt!
Dit inderdaad!
Daarbij kan er zomaar iemand zwanger zijn, ziek worden of kan het veel drukker worden mss in de opvang waardoor je nog extra invalwerk kan blijven doen. Mss kan je nu ook wat extra geld apart zetten om een paar maanden te kunnen overbruggen?

+1
En misschien gaat die persoon die toch niet weg is gegaan toch weer wel weg. Eens een twijfelkont, altijd een twijfelkont? Als je het redt (en er kan veel, geloof mij maar) zou ik afwachten wat er met die sollicitatie gebeurt en als dat niet doorgaat pas gaan kijken naar banen die me minder aanspreken. Ondertussen zou ik wel mn ogen openhouden voor banen de me wel aanspreken en meer uren hebben. Je weet maar nooit smile
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum