Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

+14
Teddyaapje
Barbabella
loesje
Bloem86
Coco
Parisienne
Supertalentje
Darius
Liadan
Wennes
Thunder
Annemie
Susan
Twellie
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Twellie zo 29 apr 2012 - 10:18

yvonne schreef:N. vindt het eten bij Mien Dobbels (mc donalds) heel erg lekker.Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 1578173417

Very Happy
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 10:24

Shoesdontlie schreef:
Eucalypta schreef:
Shoesdontlie schreef:Wat praten sommige kleintjes al goed, heb nog niet eerder een kind van ruim anderhalf 3 Voltallige woorden zinnen horen maken, wauwie!

Dat klinkt een beetje snerend eigenlijk.

Waarom dan?

Zo van 'ik geloof er geen ruk van dat een kind van 1,5 dat kan'.

Geen idee trouwens of dat kan of niet. Zinnen van 3 woorden lijkt me wat erg vroeg voor een 1,5 jarige, ik had een snelle en een langzame prater, maar een volledige zin maken met 1,5 lijkt me ook een geval van wat overdreven moederlijke trots. Net als die mensen die bij de eerste brabbel met 7 maanden zeggen 'oh, hij zegt máma! wat knáp' en dan stug volhouden dat hun kind met 7 maanden zijn eerste woordje al zei. Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 10:35

Euc, ik vind het erg bijzonder maar in positieve zin. Ik heb een zoontje van zo'n 17 maanden en ik zou naast de trots tegelijkertijd van mijn stoel vallen van verbazing en het lachen als hij morgen met mij zou communiceren in de trant van "mama, kijk die auto" of als ik een boekje pak en hij roept "Jip en Janneke lezen". Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan, ik vind het wel erg "wauw".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Parisienne zo 29 apr 2012 - 10:41

Geloof me of niet, het kan echt Wink N. is ruim 1,5 jaar oud en gebruikt inmiddels al vier-woord-zinnen. En dit zeg ik niet omdat ik trots ben, maar omdat het ook mij juist opvalt dat dit inderdaad heel erg snel is wat betreft spraakontwikkeling. Ik geloofde het eerst ook niet echt, omdat ik het nog nooit eerder meegemaakt heb.

Toen N. 1,5 jaar was begon het met zinnen als:
"Boekje dieren lezen", "Deur open maken", "Papa niet doen", "Visie aan zetten", "N.oa niet slapen", etc.

Vandaag zei ze snel achter elkaar: "Mama, kijk! Blon (= ballon) in boom vast. N.oa trap klimmen blon pakken." Het verbaasde mij echt..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  mzcharlotte zo 29 apr 2012 - 11:49

Joss1 schreef:Dat zei ik toen ik nog baby was.

Whahaha, lekker wijs Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 827601
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Liadan zo 29 apr 2012 - 20:45

Yara zegt ook nog regelmatig als we haar ergens tussen laten kiezen: 'Ik had er van gedroomd dat ik .... wil'.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Susan ma 30 apr 2012 - 5:48

Yrsa zegt ook vaak 'Nonni, nonni' in plaats van nee, heeft ze van Bumba, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  LMCurious ma 30 apr 2012 - 6:55

Grappig, ik ben veel eigen woorden van Joris alweer vergeten. Weet nog dat hij altijd een typisch woordje wat nergens op leek had voor vogel, maar geen idee meer wat het was. En fiep is heel lang siep geweest, ook toen hij allang de f kon uitspreken.

Nu heeft hij vooral dat een schaar een knipper is enzo. Dus hij benoemd dingen met wat het doet ipv hoe het heet. Terwijl hij het best weet, vind hij het zo gewoon logischer denk ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Spreekt jullie kindje ook een eigen taal? - Pagina 2 Empty Re: Spreekt jullie kindje ook een eigen taal?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum