Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Najaar 2012 mama's!

+26
loesje
NoName88
Flower_L
Parisienne
Puzzle
Lejow
Ayla
Muis
Pandora
Flip Fluitketel
Snoes
L!ND@
nina86
M-G
bolus26
MAS
Ugly Betty
Sun88
vlinder-19
Knof
Alyssa
PiP
Muus
Viva
lente
LDJ
30 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Najaar 2012 mama's! - Pagina 11 Empty Re: Najaar 2012 mama's!

Bericht  Ugly Betty vr 18 mei 2012 - 8:16

Snoes schreef:UB: Wat spannend, morgen de 20-weken echo! Lastig dat jullie er nog niet uit zijn of jullie het geslacht wel of niet willen weten. Wij hebben het tegen veel mensen op een speciale manier verteld, maar morgen gaan we het 'gewoon' vertellen denk ik.

Hoe hebben jullie het verteld? En hoe waren de reacties?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Viva vr 18 mei 2012 - 8:20

Snoes, ik hoop dat je foto er nog staat, ga ik hem zo direct opzoeken! Very Happy

LDJ, nee ik werk niet in de zorg, wederom was dat toen Anniej geloof ik Wink
Lastig dat je het slecht trekt, heb je nog eens een gesprek aangeknoopt met je leidinggevende hierover?

UB, het is wel heel leuk het geslacht te weten hoor! Ben alleen bang dat iedereen het over een week uiteindelijk toch al weet omdat we ons verpraat hebben ofzo :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  L!ND@ vr 18 mei 2012 - 8:46

@Bolus Gefeliciteerd met jullie goede echo! Zorgt toch wel voor wat opluchting vind je niet?

@Lente nog kleding gevonden bij je vriendin? Ik heb gewoon gekozen wat het lekkerst zat en dat waren positiebroeken. In het begin heb ik ook veel buikbanden gedragen, dat camoufleerde de rand van het elastiek een beetje Wink

@Viva Wat leuk, nog een meid! Ik ben benieuwd wat het hier gaat worden, maar dat blijft een verrassing. Nog even geduld dus! Wat, ben jij creatief zeg, ik wou dat ik dat kon.

@Snoes Ik had je buikfoto gezien, mooi! Het lijkt wel of iedereen echt een groeispurt maakt, behoorlijke buikjes al smile

@UB Spannend! Ik heb altijd gezegd dat ik het nooit wilde weten, tot het kon bij mijn vorige zwangerschap. Mijn nieuwsgierigheid won, maar mijn man wilde het niet weten. Dikke pech voor mij, maar achteraf gezien vond ik het superleuk om er pas na de bevalling achter te komen wat het geslacht is. Ik kon me zo ook niet verspreken, iets wat ik anders zeker had gedaan. Succes morgen!

@LDJ Heb je al eens met je werkgever besproken dat het je te zwaar wordt? Er zijn, zoals Flip al zegt, "regeltjes" waardoor je recht hebt op meer pauze.

Zo, ik kom ook even updaten. Bah, ik voel me nog steeds veel misselijk en i.p.v. dat het afneemt, lijkt het alleen maar toe te nemen. Maar even in de gaten houden dus. Verder heb ik momenteel een beetje gemengde gevoelens. Mijn buuf is ook zwanger (net als tijdens onze vorige zwangerschap), maar het lijkt erop dat ze een miskraam heeft gehad. Lang verhaal, maar ze zijn erachter gekomen dat er 2 vruchtzakken waren. Maandag moet ze weer langs de vk, want er zijn verschillende opties. Of er is er eentje weg en de ander zit er nog, of ze zijn allebei weg, of ze zitten er allebei nog....Een beetje naar en confronterend. Ben vanmorgen even bij haar op de koffie geweest en ik wist eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Heb dit ook aangegeven, maar ik vind het zo moeilijk. Straks zeg ik iets verkeerds....

L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 vr 18 mei 2012 - 20:38

Ow linda dat is zeker even confronterend! Ik denk dat je weinig verkeerd kan zeggen hoor..

@ub ik zei ook altijd dat ik het niet wilde weten maar twijfel nu ook al hoor!

@ all leuk om te lezen over groeiende buiken, positie kleding en bewegende kindjes, ik kijk daar ook echt naar uit! Op denk echo bewoog ons kindje zn beentjes al lekker maar voel je nog niks van natuurlijk! Mag over 3 weken weer!

In juli ga ik een basis cursus naailes volgen, kan ik misschien ook zelf wat maken!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 1:07

Snoes, moeten jullie veel klussen in huis? Of gaan jullie verhuizen? Hebben jullie het jullie vrienden al verteld en hoe reageerde ze?

Bolus, wat fijn een goede echo! Misschien wel een kerstkindje?

Viva, wat goed van je dat je dat allemaal zelf kan maken! Wou dat ik ook zo crea was zelf :-(. Heb heel veel bewaard gelukkig, alleen hier en daar zou ik wat blauwe accesoires moeten kopen. Al is het boxkleed vrij neutraal in de zin van hij is gebroken wit met (2 giraffes erop?) weet het zo niet. Wij hadden eerst een 3hoek boek en nu een rechthoekige, in white wash, en daar kregen we dat kleed bij. De bbq was erg lekker! Wij gaan geen nieuwe kinderwagen kopen en hou het bij degene die wij hebben. Eerst was ik ook zo fan van de bugaboo, maar heb hem nu wat vaker in het echt gezien en idd hij is vrij laag, tenzij je daar van houd natuurlijk.

UB, hoe was de 20weken echo? En, weten jullie wat het word, het allerbelangrijkste is dat beebje gezond is toch?

LDJ, kriebels/vlinders, voelde ik al een poosje he, nee het was echt een schopje. Zou bijzonder wezen, bij Y. voelde ik het veel later, maar goed, de placenta lag toen ook voor (750gr!) een erg dik vies ding ;-)

Linda! Balen van de Misselijkheid! Heb je medicatie nu er voor gekregen?

Weinig bijzonderheden hier, ik groei in ieder geval!

Gast
Gast

Bericht  Snoes za 19 mei 2012 - 5:38

UB: Wij hebben het op verschillende manieren verteld. (Schoon)ouders hebben we een knuffeltje gegeven met daarop "Willen jullie mij bijhouden tot ik er ben?" en een leuk kaartje erbij. Mijn zus en mijn grootouders heb ik een fotolijstje gegeven met daarin "Je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien, maar als ik ben geboren, mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?". Op mijn werk heb ik muffins gebakken met daarop glazuur met roze en blauwe muisjes (idee van Muppetje!). Maar vanavond gaan we het gewoon 'normaal' vertellen, het komt vast wel een keer ter sprake of iets waarop we kunnen inpikken. Hoe was de 20-weken echo? En hebben jullie uiteindelijk gekozen om het geslacht wel of niet te kennen?

Linda: wat vervelend dat je zoveel last hebt van de misselijkheid. Ik hoop voor je dat het toch stilaan gaat afnemen hoor, dit is ook niet leuk. Wat erg voor je buurvrouw, maar ik denk dat ze het alleen maar fijn vindt als je gewoon langskomt.

Bolus: Leuk dat je over 3 weken weer een echo hebt!

Anniej: Dat je groeit, dat heb ik op de foto gezien in het buikjes-topic, jeetje zeg!

All, ik ga me zo klaarmaken, nog even langs mijn schoonouders en dan gaan we door naar het feestje en het daar vanavond vertellen, spannend! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Ugly Betty za 19 mei 2012 - 19:34

Bolus: Wat leuk dat je een naaicursus wil gaan doen, lijkt me zo leuk om zelf dingen te kunnen maken voor de baby smile

Snoes, wat een leuke manieren om het te vertellen! Hoe reageerden ze op het feestje?

De 20 weken echo was helemaal goed. Onze nieuwsgierigheid heeft toch gewonnen dus we weten het geslacht. We zeggen alleen tegen iedereen dat we het niet weten. We willen het voor ons zelf houden en als we zeggen dat we het wel weten maar niet vertellen gaat iedereen zo gissen haha.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Bericht  bolus26 za 19 mei 2012 - 20:37

Hoe was t snoes?

Ub dat leek mij ook zo leuk! Het is 1 uur voorbereiden: stof en patroon kiezen en knippen
E ndan 1 dag naailes, ik neem mn eigen naaimachinr mee want weet eigenlijk niet zo goed hoe die werkt

Leuk dat je weet wat t word, ben benieuwd!
Wij twijfelrn er nog over of we t willen weten
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  lente za 19 mei 2012 - 22:00

Snoes, Hoe was het feestje, en het vertellen Very Happy ?

LDJ, Wat naar dat werken zo vermoeiend is! Heb je idd al wel met je leidinggevende gepraat erover? Meer pauze's of anders aangepaste tijden werken? Je moet goed om jezelf denken hoor! Bij ons gaan de meesten na bepaalde tijd ook 3/4 of halve dagen werken en bijna niemand red het om (volledig) door te werken tot het verlof (6 wkn van tevoren).

Viva, Heb je je al een keer versproken Wink ? Jullie gaan wel proberen het geheim te houden verder toch?

Linda, Rot dat je nog zo misselijk bent! En wat naar voor je buurvrouw. Denk dat het goed is dat je gezegd hebt dat je niet zo goed weet wat je moet zeggen, ze weet iig wel dat je er voor haar bent.

Bolus, Leuk naailes! Ben daar zelf heul slecht in haha, schoonmoeder daarentegen heel goed dus dat komt wel goed.

UB, Wat leuk dat jullie het weten! Ga je het hier ook niet delen Wink ? Wel slim om tegen iedereen te zeggen dat jullie het niet willen weten, dan vragen ze ook niet door haha.

Hier weinig bijzonders. Gister met de familie gegeten omdat m'n broertje jarig was, en daarna door naar de verjaardag van de zoon (13) van vrienden van ons. Was gezellig! Vanmorgen lekker geslapen tot half 10 en vandaag beetje in huis rommelen. Misschien even kijken of er een tuincentrum open is in de buurt (als het droog blijft) haha. Fijne dag allemaal!
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  bolus26 za 19 mei 2012 - 22:14

ook hier nog ff de volgende vraag!

bij hoeveel weken hebben jullie je kindjes ingeschreven op het kinderdagverblijf?

er is hier een superleuke maar die heeft wel een wachtlijst voor een aantaldagen dus twijfel een beetje of ik al zal gaan bellen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes zo 20 mei 2012 - 7:49

UB: Is wel slim denk ik, om gewoon te zeggen dat jullie het ook niet weten. Ik denk er ook over omdat zo te communiceren naar onze vrienden.

Lente: Willen jullie weten wat het wordt? Zoja, wanneer hebben jullie de geslachtsbepaling?

Bolus: Wij zijn 2 weken geleden al naar een kinderopvang hier in de buurt geweest. Zij hebben nu nog amper plaats en wij gaan komende week of de week erop laten weten of ons kindje er heen zal gaan.

All: Wij hebben het gisteren onze vrienden verteld! Wat een superleuke reacties, ze zijn echt heel erg blij. Iedereen vindt het natuurlijk ook best wel spannend, omdat het het eerste kindje in onze vriendengroep zal zijn. Morgenavond de echo, spanend!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LDJ zo 20 mei 2012 - 7:56

Snoes: Wat leuk dat jullie vrienden zo leuk reageerden. Spannend morgenavond. Hoe laat hebben jullie de echo?

Lente: Nog gefeliciteerd met je broertje.

UB: Wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Lijkt me toch wel weer een opluchting.
Wat leuk dat jullie nieuwsgierigheid toch gewonnen heeft Very Happy .

All: Dank jullie voor de reacties. Dat van dat uur pauze ga ik maar instellen denk ik. Dan kan ik gewoon iets rustiger aan doen. Volgende week heb ik nog geen geprek en dan zal ik is vragen wat de mogelijkheden zijn. Nu merk je dat de zorg toch best zwaar is. Ook word er dan besproken wanneer ik verlof zal hebben. Ben heel erg bennieuwd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Knof zo 20 mei 2012 - 21:43

Hoi dames!

Ik ben weer terug van vakantie en ondertussen ben ik ook bij met lezen!

@ Viva; wat leuk zeg nog een meisje!

@ Snoes; wat leuk dat de reacties van je vriendengroep positief waren. Bij ons wordt dit ook het eerste kindje in de familie en bij de meeste vrienden. Ben heel benieuwd!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Lejow zo 20 mei 2012 - 22:00

Succes vanavond Snoes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Snoes zo 20 mei 2012 - 22:40

LDJ, wij hebben om 19u30 de echo vanavond!

Knof, in de familie wordt het ook Ă©Ă©n van de eerste kindjes. Voor mijn ouders en schoonouders sowieso het eerste kleinkind. Voor mijn grootouders langs moeders kant het tweede achterkleinkind (hun eerste wordt in september verwacht) en langs vaders kant wellicht het eerste achterkleinkind. Erg leuk en spannend, maar ook allemaal nieuw natuurlijk.

Lejow, dankjewel meis!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MAS ma 21 mei 2012 - 0:14

Zo ik heb een leuk weekend gehad. Voor de rest weinig nieuws ben aan het wachten tot het volgende week dinsdag is.

Viva, wat leuk dat je een meisje krijgt!!!

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Snoes ma 21 mei 2012 - 1:34

Mas, heb je dan de geslachtsbepaling?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ugly Betty ma 21 mei 2012 - 2:01

Bolus, dat is nog eens een korte naaicursus, echt de basis. Ons kindje hoeft straks niet naar het KDV dus ik weet niet wanneer je dat moet doorgeven, maar ik zou niet te lang wachten.

Snoes, succes bij de echo!

Knof, hoe was je vakantie? Hoe lang ben jij nu zwanger?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva ma 21 mei 2012 - 7:12

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgerekende datum
afspraken
Ugly Betty
24
1e
3 oktober

Vlinder-19
27
2e
17 oktober

Sun88
23
1e
17 oktober
23-05 echo
Pandora

2e
22 oktober
04-06 20 wkn echo
Knof
26
1e
29 oktober
06-06 20 wkn echo
LDJ
26
1e
2 november
22-05 VK, 13-06 20wkn echo
Anniej_S
25
2e
5 november
25-05 geslachtsbepaling, 18-06 20 wkn echo
Lente
26
1e
7 november
24-05 VK, 26-06 20 wkn echo
Viva
21
2e
7 november
04-06 VK, 18-06 20 wkn echo
Mas
26
1e
8 november
29-05 geslachtsbepaling
Muus
26
2e
24 november
21-05 VK, 13-06 geslachtsbepaling
Mistery-Girl
26
1e
1 december

Muis
24
1e
2 december
30-05 gyn (hoge bloeddruk) 01-06 termijnecho
Alyssa/Snoes
24
1e
5 december
21-05 termijnecho
Bolus

18 december

UB, fijn dat je 20wkn echo goed was! Deel je het gelacht met ons? Very Happy

Muus, hoe was je VK afspraak vandaag?

Snoes (stond bijna alyssa), hoe was je echo? Very Happy
Mooi je buikfoto overigens, echt een lief bolletje al.
Leuk dat jullie het verteld hebben!

Linda, wat vervelend van je buurvrouw. Weet ze/je al meer?

Lente, haha nee nog niet versproken, maar het zal vast niet lang duren. Net ook net optijd de net roze geverfde a.s. dekentjes van de waslijn gehaald, want mijn vader kwam Najaar 2012 mama's! - Pagina 11 253468018 We gaan het proberen, maar als het niet lukt is het ook niet erg.

Bolus, je staat erbij! ik zou nu gewoon alvst bellen hoor van dat kinderdagverblijf, beter veel te vroeg dan te laat!

Knof, hoe was je vakantie?

Vanmorgen even gebeld naar mijn VK (was een vervangster) of ik langs mocht komen om het hartje te luisteren.
Mijn VK had gezegd dat ik altijd mocht bellen, nu was ik gister een beetje raar misselijk in mijn buik en wat bezorgd, dus even gebeld.
Kon ze hem eerst niet vinden, en later met wat gel wel (ze zat net onder mijn navel te luisteren, omdat daar de baarmoeder ook zit, maar de baby zat beneden vanmorgen). Later werd mijn bloeddruk nog gemeten en vroeg ze of die altijd zo hoog was, nou, wel als ze eerst zo lang moest zoeken voor t hartje, pff. Wel even schrikken hoor.

Ennn ik heb het lijstje aangepast, het is nu in het normale lettertype en de normale kleur, kunnen jullie het ook zelf Najaar 2012 mama's! - Pagina 11 253468018
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Knof ma 21 mei 2012 - 21:53

Jeetje Viva, vind het niks gek dat je dan een hoge bloeddruk had! Maar fijn dat alles goed is!

@ UB; ik ben nu 17 weken en 1 dag zwanger. Vakantie was echt heerlijk :-) Denk dat het de laatste met zijn tweetjes was. Gek idee!

Ik heb gister een echo gehad (gewoon een extra zodat ze het geslacht konden bepalen) en we krijgen een jongetje! Ik was ontzettend verrast! Ik vind het super leuk maar had zelf echt het gevoel dat het een meisje zou worden. Tot zover mijn moederinstinct haha! Ik moest dus even schakelen maar vind het nu echt helemaal geweldig en ga heel snel shoppen!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Knof ma 21 mei 2012 - 21:54

@ Snoes; hoe was jouw echo?
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snoes di 22 mei 2012 - 1:17

Viva, ik zou ook schrikken zeg. Gelukkig konden ze het hartje toch vinden en is alles goed!

Knof, wat leuk dat jullie een jongetje krijgen! Kan me voorstellen dat je even moet omschakelen als je zelf altijd sterk het gevoel had een meisje te krijgen.

Onze echo was ook goed hoor! Hij wilde eerste uitwendig de echo maken, maar hij kon het kindje niet vinden, ik al lichtjes in paniek. Dus toen inwendig de echo gemaakt en toen zagen we het wel en kregen we weer een mooi hartje te horen. Mijn baarmoeder ligt blijkbaar nog heel ver naar achteren gekanteld, waardoor het uitwendig nog niet te zien was. Hele leuke en mooie echo gehad, ons kindje bewoog goed, zo mooi om te zien!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes di 22 mei 2012 - 1:19

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgerekende datum
afspraken
Ugly Betty
24
1e
3 oktober

Vlinder-19
27
2e
17 oktober

Sun88
23
1e
17 oktober
23-05 echo
Pandora

2e
22 oktober
04-06 20 wkn echo
Knof
26
1e
29 oktober
06-06 20 wkn echo
LDJ
26
1e
2 november
22-05 VK, 13-06 20wkn echo
Anniej_S
25
2e
5 november
25-05 geslachtsbepaling, 18-06 20 wkn echo
Lente
26
1e
7 november
24-05 VK, 26-06 20 wkn echo
Viva
21
2e
7 november
04-06 VK, 18-06 20 wkn echo
Mas
26
1e
8 november
29-05 geslachtsbepaling
Muus
26
2e
24 november
21-05 VK, 13-06 geslachtsbepaling
Mistery-Girl
26
1e
1 december

Muis
24
1e
2 december
30-05 gyn (hoge bloeddruk) 01-06 termijnecho
Alyssa/Snoes
24
1e
5 december
25-06 geslachtsbepaling
Bolus

18 december

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muus di 22 mei 2012 - 4:16

Wat kletsen jullie hard Laughing

Viva, ik heb gister dus iets soortgelijks meegemaakt. Ik weet precies hoe je je voelde!
Ik had gister een afspraak bij de vk. Toen ze naar het hartje wilde luisteren kon ze hem niet vinden.. pale Mijn hart ging enorm tekeer. Maar de baby bleek heel hoog te zitten, vlak onder mijn navel. Hier was de vk juist heel laag aan het zoeken, want dat zag ze vaker dat hij verstopt zou zitten. Het was zo'n opluchting om het hartje te horen!

Knof, wat supergaaf dat jullie een jongetje krijgen!!

LDJ, maak je geen zorgen om je gewicht! Het is bij niemand gelijk. Ik ben nu ook al 4 kilo aangekomen, (en ik ben maar gestopt met wegen, dat doen ze bij de vk ook niet) Ik denk dat het bij mij komt door het stoppen met roken. Bij mijn dochter ben ik echt enorm veel aangekomen 8 jr geleden. Toen zat ik toch echt op de 25 kilo. Ik hoop dat het nu minder is, maar je doet er zo weinig aan.

Snoes, echt leuk hoe jullie het verteld hebben! Nu kan je er eindelijk open over praten, dat zal je wel een goed gevoel geven.

UB, vertel je het ons? Laughing

Ik wil vanavond misschien eens een buikfoto plaatsen, moeten deze eerst ergens online staan voor ik ze kan plakken?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Muus di 22 mei 2012 - 4:17

En ik heb vandaag gebeld voor de 20 wk echo, deze zal op 28 juni zijn. Gelukkig weten we als het goed is 2 weken daarvoor het geslacht al, het klinkt haast nog als een eeuwigheid zover weg! haha

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: