Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijhouden van kennis Verpleegkundigen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bijhouden van kennis Verpleegkundigen Empty Bijhouden van kennis Verpleegkundigen

Bericht  Marcellah89 wo 25 apr 2012 - 21:13

Hoe houden de verpleegkundigen onder ons de kennis op peil?
Lezen jullie bepaalde vakbladen, boeken of doen jullie gerichte cursussen?
Ik ben wel benieuwd! Misschien kunnen we elkaar tips geven hoe we het beste
aan scholing kunnen doen.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijhouden van kennis Verpleegkundigen Empty Re: Bijhouden van kennis Verpleegkundigen

Bericht  Lady4 do 26 apr 2012 - 8:26

Dat is best wel lastig. Ik werk fulltime en heb dan vaak geen zin om in mijn vrije tijd nog allemaal vakliteratuur bij te gaan houden. Op mijn werk worden de nieuwste richtlijnen en protocollen vaak wel bekend gemaakt. Ik kijk wel regelmatig even op nursing.nl.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bijhouden van kennis Verpleegkundigen Empty Re: Bijhouden van kennis Verpleegkundigen

Bericht  Highway do 26 apr 2012 - 10:26

Ik hou alles bij via het kwaliteitsRegister en volg regelmatig cursussen of woon workshop/lezingen bij ( vaak via v&vn, nu veel via werk) Qua literatuur mag het beter, ik lees de nursing en af en toe wat onderzoeken.

Laatst aangepast door Highway op ma 30 apr 2012 - 21:38; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 21:03

Wordt dat ook niet verplicht? Lijkt mij wel zo handig gezien de medische wereld vaak vernieuwd. smile

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty zo 29 apr 2012 - 2:51

Ik vind het ook wel lastig. Veel nieuwtjes op gebied van mijn werk, wordt via het werk wel bekend gemaakt.
Maar ik heb ook de nursing wel, maar het is lastig om tijd voor te maken naast zoveel uren werken.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Marcellah89 zo 29 apr 2012 - 9:53

Nou verplicht is het nog niet maar natuurlijk wel handig om te doen. De enige verplichting die er is om een bepaald aantal uur per 5 jaar gewerkt te hebben. Naar de Wet BIG. Op zich is er best veel aanbod in scholingen maar veel zijn erg prijzig en soms zie je door de hoeveelheid scholingen ook door de bomen het bos niet meer.
Ik was gewoon benieuwd wat andere verpleegkundigen doen aan scholing en waar ze scholingen volgen. Of welke boeken ze lezen of tijdschriften etc.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Highway ma 30 apr 2012 - 21:38

Ben je lid van V&VN? Anders misschien eens daar op kijken? Ik doe er zelf niet zoveel mee momenteel omdat het aanbod van scholing op het werk vrij groot is momenteel maar ze bieden o.a. e-learning aan.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: