Mooie complimenten
+4
Teddyaapje
Slakje
Dolphinne
Linda
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mooie complimenten
Welke lieve, mooie complimenten/opmerkingen zijn je bijgebleven die mensen tegen je gemaakt hebben over jou als moeder, je kind of jullie gezin?
Vandaag was een moeilijke dag hier, we moesten iets afsluiten met elkaar. Na afloop kreeg ik een whatsapp van mijn zus: "Als ze later groot is zal ik haar nog wel vertellen dat ze een heel nare dag een stuk mooier heeft gemaakt voor tante I... Sommige dingen zijn onbetaalbaar.. :'(
Mijn dochter kwam steeds naar mijn zus toe om kusjes en knuffels te geven. Dat doet ze normaliter niet zo gauw. De voelde de sfeer heel duidelijk aan.
Vandaag was een moeilijke dag hier, we moesten iets afsluiten met elkaar. Na afloop kreeg ik een whatsapp van mijn zus: "Als ze later groot is zal ik haar nog wel vertellen dat ze een heel nare dag een stuk mooier heeft gemaakt voor tante I... Sommige dingen zijn onbetaalbaar.. :'(
Mijn dochter kwam steeds naar mijn zus toe om kusjes en knuffels te geven. Dat doet ze normaliter niet zo gauw. De voelde de sfeer heel duidelijk aan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Mooie complimenten
Dat is fijn dan, dat je dochter zo lief was voor je zus!
Mijn dochter had heel recent een driftbui in de supermarkt, inclusief op de grond gaan liggen krijsen en schoenen en sokken uittrekken. Ik bleef rustig en heb haar op een gegeven moment opgepakt en achterop de fiets gezet met blote voeten (we hadden al betaald) en staan wachten tot ze klaar was om haar schoenen aan te trekken. Ondertussen zei ik steeds "Ben je klaar voor je schoenen? Met blote voeten kunnen we niet fietsen" oid maar wel heel rustig. Toen kwam er een vrouw naar mij toe die eerst binnen de hele scene had aanschouwd en toen buiten en die zei "Ik vind dat je dit zó knap doet. Ik ben pedagogisch medewerkster en je doet het gewoon fantastisch". Dat vond ik zó lief haha, kende die hele vrouw niet. Ik was wel heel kalm maar stond intussen te zweten daar dus zo'n hart onder de riem was wel fijn
En gisteren zei iemand tegen me dat ik zo kalm ben onder het wachten op de bevalling. Ook een fijn compliment heb weinig keus maar die zei "als ik rond zou lopen met ruim 3cm en alle voortekenen en er gebeurt niks zou ik een wrak zijn". Dat deed me ook wel even goed. Hoop alsnog wel dat de baby snel komt
Mijn dochter had heel recent een driftbui in de supermarkt, inclusief op de grond gaan liggen krijsen en schoenen en sokken uittrekken. Ik bleef rustig en heb haar op een gegeven moment opgepakt en achterop de fiets gezet met blote voeten (we hadden al betaald) en staan wachten tot ze klaar was om haar schoenen aan te trekken. Ondertussen zei ik steeds "Ben je klaar voor je schoenen? Met blote voeten kunnen we niet fietsen" oid maar wel heel rustig. Toen kwam er een vrouw naar mij toe die eerst binnen de hele scene had aanschouwd en toen buiten en die zei "Ik vind dat je dit zó knap doet. Ik ben pedagogisch medewerkster en je doet het gewoon fantastisch". Dat vond ik zó lief haha, kende die hele vrouw niet. Ik was wel heel kalm maar stond intussen te zweten daar dus zo'n hart onder de riem was wel fijn
En gisteren zei iemand tegen me dat ik zo kalm ben onder het wachten op de bevalling. Ook een fijn compliment heb weinig keus maar die zei "als ik rond zou lopen met ruim 3cm en alle voortekenen en er gebeurt niks zou ik een wrak zijn". Dat deed me ook wel even goed. Hoop alsnog wel dat de baby snel komt
Gast- Gast
Dat zijn inderdaad mooie complimenten!
Vooral van vreemden vind ik het vaak extra leuk overkomen.
Vooral van vreemden vind ik het vaak extra leuk overkomen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb regelmatig het compliment gehad dat ik het toch wel knap doe/deed.
Een kind, studeren, werken en een eigen huishouden.
Heb inmiddels mijn studie afgerond, nu nog op zoek naar een baan in die branche.
Voor mezelf voelt het helemaal niet als een prestatie, maar meer als iets wat niet anders kon. Ik moest wel afstuderen om de studieschuld niet nog hoger te laten worden. Werken erbij was ook gewoon nodig om rond te komen.
Maar het was wel fijn als anderen het zeiden.
Een kind, studeren, werken en een eigen huishouden.
Heb inmiddels mijn studie afgerond, nu nog op zoek naar een baan in die branche.
Voor mezelf voelt het helemaal niet als een prestatie, maar meer als iets wat niet anders kon. Ik moest wel afstuderen om de studieschuld niet nog hoger te laten worden. Werken erbij was ook gewoon nodig om rond te komen.
Maar het was wel fijn als anderen het zeiden.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zit op een forum voor jongere vrouwen/meisjes (ben zelf net 20 geworden). En daar krijg ik heel vaak te horen hoe goed ik het doe en hoeveel verantwoordelijkheid ik plots heb gekregen. Dat doet me echt goed, zeker als het even moeilijk gaat.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik kreeg gistere van een goede kennis te horen dat ze me een prettig persoon vindt, en dat ik goed voor mezelf zorg
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij krijgen (nog steeds) regelmatig te horen dat we het zo goed doen met de kinderen en dat we goed kunnen samenwerken in onverwachte situaties. In 3 maanden tijd kwam ik erachter zwanger te zijn en moest ik me klaar zien te maken om moeder te worden. Dit was bij de oudste. Van af de geboorte heb ik het gevoel gehad dat de jongste wat mankeerde. Na lang dokteren (en nog steeds dokteren) bleek hij een chromosoomafwijking te hebben.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Een van de liefste complimenten heb ik van mijn man gekregen toen ik hoogzwanger was. Hij was trots dat ik al die maanden zijn kind droeg en dat ik nog helemaal niet veel geklaagd had.
(Hij zag er best tegenop een zwangere vrouw in huis te hebben, maar is hem dus voor 200% meegevallen )
(Hij zag er best tegenop een zwangere vrouw in huis te hebben, maar is hem dus voor 200% meegevallen )
Vorige week van mijn moeder.
Dat wij de kinderen tot nu toe zo goed hebben opgevoed en normen en waarden hebben aangeleerd (voor zover het al mogelijk is met een (toen bijna) 2-jarige en 1 van 9,5 maanden).
Dat wij de kinderen tot nu toe zo goed hebben opgevoed en normen en waarden hebben aangeleerd (voor zover het al mogelijk is met een (toen bijna) 2-jarige en 1 van 9,5 maanden).
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik krijg regelmatig te horen dat men het knap vindt hoe ik mezelf red met alle kinderen en alles er omheen. Het meest komt toch op mij neer omdat mijn man er vaak niet is. Ben ook bijna altijd alleen met het avondeten en bedritueel. En dat ik het toch zo ogeuimd en schoon heb thuis.
Zulke opmerkingen doen me altijd goed!
Ook zeggen mensen in de winkel vaak dat ze er respect voor hebben dat ik met alle 4 op pad ga. Leuk omte horen, maar zelf zie ik dat niet als bijzonder. Ik kies hier ook bewust voor omdat ik mezelf niet de hele dag wil opsluiten. En ja, dan horen alle kinderen er bij.
Zulke opmerkingen doen me altijd goed!
Ook zeggen mensen in de winkel vaak dat ze er respect voor hebben dat ik met alle 4 op pad ga. Leuk omte horen, maar zelf zie ik dat niet als bijzonder. Ik kies hier ook bewust voor omdat ik mezelf niet de hele dag wil opsluiten. En ja, dan horen alle kinderen er bij.
Gast- Gast
Ik kreeg mooie complimenten toen ik zwanger was van de eerste en mijn man ziek was. Mensen vonden dat ik het zo ontzettend goed deed met alles spanningen en onzekerheid terwijl ik zwanger was. Dat ik erg sterk was. Veel andere keus had ik natuurlijk ook niet, maar ik voelde me in die tijd ook best sterkt terwijl er ook echt wel periodes waren dat ik het helemaal niet zag zitten hoor, dan is het super fijn als je dat te horen krijgt!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Een aantal weken geleden vroeg mijn oma me of ik nog steeds borstvoeding gaf. Zij snel is er om diverse redenen bij alle.kinderen vrij snel mee gestopt, wat ze altijd heel erg heeft gevonden. Toen ik zei nog borstvoeding te geven zei ze: "goh wat een goede moeder", vol trots. Op dat moment liep de bv niet super en twijfelde ik of ik ermee door zou gaan. Haar opmerking was precies wat ik nodig had op dat moment, en hoewel ik weet dat ze me óók een goede moeder.zou vinden met kv, is dat compliment me heel veel waard. Wanneer het nu weer een keer wat minder gaat dan denk.ik daaraan en dat geeft dan.telkens weer de boost om.door te gaan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe ga jij met complimenten om?
» Complimenten
» Complimenten topic!
» Waarover krijg jij complimenten?
» nav...krijgen jullie weleens complimenten over ...
» Complimenten
» Complimenten topic!
» Waarover krijg jij complimenten?
» nav...krijgen jullie weleens complimenten over ...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: