Huisbaas verbiedt kat
+2
Linda
Rovine
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Huisbaas verbiedt kat
Nee precies. Gewoon niet open doen dit weekend. Wat bizar dat ze tegen jouw ex zegt dat ze dit weekend langs wil komen, terwijl jij toch echt degene bent die daar woont._Leaf_ schreef:Je hoeft haar geen toegang te verschaffen he, als je dat niet wil....
Ik vind het een maf verhaal.
Gast- Gast
Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze gewoon bij je langs wil komen om de situatie in te schatten en evt nog dwarser te gaan doen. Dus ik zou haar uberhaupt niet binnenlaten. Als ze met je wil praten, dan zou ik aanbieden om bij haar langs te gaan.
En je hebt geen borg betaald, stom van haar kant, kan ze ook geen kosten daarvan af trekken en ik vermoed zo dat ze inmiddels wel door heeft dat ze niet zo'n handige verhuurster is en ze jou daarom weg wil hebben. Lekker in dr sop laten gaar koken hoor, zij is dom geweest met die borg en nogmaals: ik zou haar echt niet binnenlaten.
Als je hulp nodig hebt kun je altijd pm-en.
En je hebt geen borg betaald, stom van haar kant, kan ze ook geen kosten daarvan af trekken en ik vermoed zo dat ze inmiddels wel door heeft dat ze niet zo'n handige verhuurster is en ze jou daarom weg wil hebben. Lekker in dr sop laten gaar koken hoor, zij is dom geweest met die borg en nogmaals: ik zou haar echt niet binnenlaten.
Als je hulp nodig hebt kun je altijd pm-en.
Gast- Gast
Ik ga haar sowieso niet binnenlaten als ik alleen ben. Mijn ex leek het handig er wel te zijn, dat denk ik ook wel. Want die staat neutraal in de katkwestie en is evengoed verantwoordelijk voor veroorzaakte schade. Zij is nog wel bevriend met hem (ik krijg de indruk dat zij het voor hem op wil nemen, terwijl dat dus niet nodig is omdat we er samen prima uitkomen), wanneer ze dan op alle slakken zout gaat leggen, legt ze die ook voor de helft op het bordje van mijn ex en dat zal ze minder snel doen bij vrienden.
An sich is die borg verder ook geen probleem omdat ik die kosten naderhand ook vergoed. Op die kat na ben ik een prima huurder en kom ook zeker mijn afspraken na. Ik zal in elk geval de rekeningen klaarleggen die wij betaald hebben omdat zij liever ging feesten en ze daarom niet kon betalen. Als zij moeilijk gaat doen over wat geld wil ik de rekeningen voor reparaties graag ook vergoed zien. Als je van vrienden huurt is zoiets geven en nemen en doe je niet moeilijk over wat geld, maar als zij het nu hard en zakelijk wil spelen kan ik dat ook.
An sich is die borg verder ook geen probleem omdat ik die kosten naderhand ook vergoed. Op die kat na ben ik een prima huurder en kom ook zeker mijn afspraken na. Ik zal in elk geval de rekeningen klaarleggen die wij betaald hebben omdat zij liever ging feesten en ze daarom niet kon betalen. Als zij moeilijk gaat doen over wat geld wil ik de rekeningen voor reparaties graag ook vergoed zien. Als je van vrienden huurt is zoiets geven en nemen en doe je niet moeilijk over wat geld, maar als zij het nu hard en zakelijk wil spelen kan ik dat ook.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nou, even een update.
Ze is zondag langsgeweest, met haar vader en mijn ex. Mijn ouders waren ook in de buurt (wonen 150 km verderop), dus die waren er toevallig ook. Ze was vrij aardig, behoorlijk gematigd en heeft ook gezegd dat het haar zaak niet is wie er woont. Heeft maar 2 dingen opgeschreven die kapot waren (gordijnen en en vloerbedekking in 1 kamer), de rest viel onder slijtage of gebruik. Een kat zou ze over nadenken.
Eind goed, al goed, dacht ik.
Maar nu heeft ze mijn ex een aantal woningen gestuurd, met het verzoek deze naar mij door te sturen "want als je genoeg je best doet is er zat te vinden". Overigens waren de woningen die ze doorstuurde ver boven mijn budget, bejaardenwoningen of verlopen advertenties. Dat mailtje is mij even behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. Ten eerste de suggestie dat ik niet hard genoeg zou zoeken (ik zal die uren eens bij haar declareren... kan ik een maandje gratis wonen!) en ten tweede zie ik het als pure stokerij dat zij dit ook nog even bij mijn ex moet benadrukken, terwijl ze het ook rechtstreeks had kunnen sturen. Bovendien is het niet haar zaak of ik wel of niet zoek. Voor mij is de maat nu vol. Ze lijkt ervan te genieten mij in haar macht te hebben. Ik gunde haar dat gevoel om de lieve vrede te bewaren. Ik dacht uiteindelijk wel mijn zin te kunnen krijgen, terwijl zij dacht dat zij het besloten had. Maargoed, ik ben er klaar mee. Ik heb tegen mijn ex gezegd dat hij niks meer van haar mag doorsturen, als ze iets aan me kwijt wil mag ze dat rechtstreeks doen. Ex begrijpt dat en vindt het jammer dat het zo gelopen is.
Ik vind het ook jammer dat het zo gelopen is, dit gedoe was nergens voor nodig geweest. Ze moet alleen niet denken dat ze mijn dagelijks leven kan beïnvloeden omdat ik haar hypotheek afbetaal. Ze komt er hier niet meer in zolang ik er woon en ze zal puur uit geruchten kunnen vernemen dat er misschien wel of niet een kat rondloopt.
Of ik haar moet verwijderen van FB hoef ik niet over na te denken. Ze heeft mij er al afgegooid.
Ze is zondag langsgeweest, met haar vader en mijn ex. Mijn ouders waren ook in de buurt (wonen 150 km verderop), dus die waren er toevallig ook. Ze was vrij aardig, behoorlijk gematigd en heeft ook gezegd dat het haar zaak niet is wie er woont. Heeft maar 2 dingen opgeschreven die kapot waren (gordijnen en en vloerbedekking in 1 kamer), de rest viel onder slijtage of gebruik. Een kat zou ze over nadenken.
Eind goed, al goed, dacht ik.
Maar nu heeft ze mijn ex een aantal woningen gestuurd, met het verzoek deze naar mij door te sturen "want als je genoeg je best doet is er zat te vinden". Overigens waren de woningen die ze doorstuurde ver boven mijn budget, bejaardenwoningen of verlopen advertenties. Dat mailtje is mij even behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. Ten eerste de suggestie dat ik niet hard genoeg zou zoeken (ik zal die uren eens bij haar declareren... kan ik een maandje gratis wonen!) en ten tweede zie ik het als pure stokerij dat zij dit ook nog even bij mijn ex moet benadrukken, terwijl ze het ook rechtstreeks had kunnen sturen. Bovendien is het niet haar zaak of ik wel of niet zoek. Voor mij is de maat nu vol. Ze lijkt ervan te genieten mij in haar macht te hebben. Ik gunde haar dat gevoel om de lieve vrede te bewaren. Ik dacht uiteindelijk wel mijn zin te kunnen krijgen, terwijl zij dacht dat zij het besloten had. Maargoed, ik ben er klaar mee. Ik heb tegen mijn ex gezegd dat hij niks meer van haar mag doorsturen, als ze iets aan me kwijt wil mag ze dat rechtstreeks doen. Ex begrijpt dat en vindt het jammer dat het zo gelopen is.
Ik vind het ook jammer dat het zo gelopen is, dit gedoe was nergens voor nodig geweest. Ze moet alleen niet denken dat ze mijn dagelijks leven kan beïnvloeden omdat ik haar hypotheek afbetaal. Ze komt er hier niet meer in zolang ik er woon en ze zal puur uit geruchten kunnen vernemen dat er misschien wel of niet een kat rondloopt.
Of ik haar moet verwijderen van FB hoef ik niet over na te denken. Ze heeft mij er al afgegooid.
Rovine- Ratel
Ben ik nou heel raar als ik het gek vind dat zij haar vader heeft meegenomen?
Gast- Gast
Ze woont zelf in het buitenland (godzijdank, die staat dus niet zomaar voor de deur) en haar vader neemt haar dus ook waar wanneer er bijvoorbeeld iets kapot is. Was zelf wel blij dat hij erbij was, aangezien het een hele redelijke en vriendelijke man is. Dat katverbod komt echt puur van haar uit en wordt naar mijn weten niet gesteund door de mensen om haar heen.
Rovine- Ratel
Oh vandaar. Ik vond het al zo gek. Wel fijn dat het kat/schadeverhaal nu is opgelost. Nu dat gedoe met je ex nog. Heel apart dat zij denkt dat zij zich daarmee moet bemoeien. Ze zit gewoon te stoken naar mijn gevoel..
Gast- Gast
Het is inderdaad puur stoken. Nu komt er wel meer stookgedrag vanuit die hoek, haar vriend heeft een halfjaar geleden al flink zitten stoken tussen ons en haar zus wil graag verder met mijn ex en door haar is het uitgegaan. Natuurlijk heeft ex hier ook een aandeel hierin, gezien hij daar vatbaar voor is, maar de streken uit die hoek kan ik absoluut niet waarderen.
Gelukkig is mijn ex zo slim om het ook in te zien dat dit gewoon stookgedrag is. Ik sprak gisteren de beste vriend van hem (waar hij nu woont) en die zei wat dat betreft ook wel een oogje in. Het zeil te houden. Wat ze achter mijn rug om roddelen moeten ze zelf weten, maar ik wil het gewoon niet mer merken.
Vanavond ga ik bellen of "mijn" poesje er nog is.
Gelukkig is mijn ex zo slim om het ook in te zien dat dit gewoon stookgedrag is. Ik sprak gisteren de beste vriend van hem (waar hij nu woont) en die zei wat dat betreft ook wel een oogje in. Het zeil te houden. Wat ze achter mijn rug om roddelen moeten ze zelf weten, maar ik wil het gewoon niet mer merken.
Vanavond ga ik bellen of "mijn" poesje er nog is.
Rovine- Ratel
Susan schreef:Ik zou die huisbaas van Facebook gooien.
+1, Als er niks over in het contract staat mag ze je het ook niet verbieden. En misschien met een tweede kat erbij verveelt je kater zich minder waardoor hij dan wellicht ook minder sloopt.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Dat was ook exact de reden waarom ik er eentje bij wil. Niet puur vanwege het slopen, maar mijn kat verveelt zich wel snel. Aangezien ik er het grootste gedeelte van de dag niet ben loopt hij de buurt bij elkaar te mauwen en overal in te klimmen. Vind ik gewoon ook sneu voor die kat.
Net gebeld, maar het poesje wat ik graag wilde komt al iemand voor kijken. Jammerdebammer. Ben nu verder aan het zoeken, geen haast verder.
Net gebeld, maar het poesje wat ik graag wilde komt al iemand voor kijken. Jammerdebammer. Ben nu verder aan het zoeken, geen haast verder.
Rovine- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming
» Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?
» Mag dit? Huisbaas gaat woning boven ons verbouwen
» Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?
» Elke avond samen slapen, maar huisbaas doet moeilijk
» Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?
» Mag dit? Huisbaas gaat woning boven ons verbouwen
» Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?
» Elke avond samen slapen, maar huisbaas doet moeilijk
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: