33 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
+10
_Summer
ekiaam87
Marin
Jasmine
Dani
Roza
Zwerver
litllejoy
Pompoen
Antibes
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
33 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 33 gewonden gevallen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Van de gewonden zaten er 19 in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. De overige 14 zaten in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest. Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt. Op stadszender AT5 is live te zien hoe de passagiers uit de treinen worden gehaald.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigd. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
De NS meldde eerder een totaal van 48 gewonden, van wie 8 in de sneltrein en 40 in de stoptrein. Volgens de woordvoerster ligt het totale aantal gewonden mogelijk inderdaad hoger dan de 33 zwaargewonden, maar gaat het bij hen om lichtere verwondingen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Van de gewonden zaten er 19 in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. De overige 14 zaten in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest. Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt. Op stadszender AT5 is live te zien hoe de passagiers uit de treinen worden gehaald.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigd. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
De NS meldde eerder een totaal van 48 gewonden, van wie 8 in de sneltrein en 40 in de stoptrein. Volgens de woordvoerster ligt het totale aantal gewonden mogelijk inderdaad hoger dan de 33 zwaargewonden, maar gaat het bij hen om lichtere verwondingen.
Gast- Gast
Re: 33 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
Oh jezus, ik hoorde net al allemaal sirenes (woon bij Westerpark). Vroeg me al af wat er aan de hand was.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Zoals het nu klinkt lijkt het qua verwondingen mee te vallen maar jezus, daar schrik je wel van...
Gast- Gast
Hoor weer brandweer gaan, heb een hekel aan ramptoerisme, maar dit is toch wel raar, zo 500 m verderop.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Oeh, daar gaat een vriendin van mij altijd met haar zoontje naar de treinen kijken, ik ben wel eens mee geweest. Ze woont daar vlakbij. Ik hoop dat het allemaal een beetje los zal lopen en er geen mensen heel ernstig gewond zijn. Vraag me wel echt af hoe dit gebeurt is hoor!
Edit: oh er zijn dus 33 ernstig gewonden begrijp ik nu ik het opnieuw lees. Ik hoop toch nog steeds dat het los loopt!
Edit: oh er zijn dus 33 ernstig gewonden begrijp ik nu ik het opnieuw lees. Ik hoop toch nog steeds dat het los loopt!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Zou vandaag eigenlijk naar Amsterdam gaan. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan.. En ben ik ook wel blij om.
Daar schrik je toch even van!
Edit: hoor net 33 ernstig gewonden.. Jeetje, wat erg!
Daar schrik je toch even van!
Edit: hoor net 33 ernstig gewonden.. Jeetje, wat erg!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
тыквашка schreef:Oeh, daar gaat een vriendin van mij altijd met haar zoontje naar de treinen kijken, ik ben wel eens mee geweest. Ze woont daar vlakbij. Ik hoop dat het allemaal een beetje los zal lopen en er geen mensen heel ernstig gewond zijn. Vraag me wel echt af hoe dit gebeurt is hoor!
Oh ja, je edit; ik lees het nu ook. Vreselijk... :S
Gast- Gast
Ik hoorde het net in de auto. Althans, er werd een opmerking gemaakt over dat je momenteel niet in Amsterdam wilde zijn. Zoiets iig. Maar goed, het nieuws kwam er ook niet op. Dus ik kon alleen maar gissen. Maar dit is wel erg.
Gast- Gast
Update 21.01 uur
Er wordt inmiddels gesproken over 70 gewonden waarvan 50 ernstig en 13 zeer ernstig. De hulpdiensten zijn nog altijd bezig gewonden uit de treinen te halen.
Er wordt inmiddels gesproken over 70 gewonden waarvan 50 ernstig en 13 zeer ernstig. De hulpdiensten zijn nog altijd bezig gewonden uit de treinen te halen.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Hoorde het toen straks ook al. Bah, lijkt me iets heel engs om mee te maken!
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Van die updates word je niet gelukkig. Die machinisten zullen ook wel flink gewond zijn denk ik.. Brr, je zou die andere trein maar op je af zien komen...
Roza- Kletskop
Echt verschrikkelijk!! Die trein pak ik 5 dagen per week.. Hoop dat de gewonden snel geholpen kunnen worden!
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Op AT5 hebben ze het nu over 56 zwaargewonden, van wie 13 zeer ernstig.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jeetje dat is al de tweede trein botsing in een maand. Normaal hoor je dat nooit. Bah eng, ik leef echt half in de trein. Lijkt me dood eng als t gebeurt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Jeetje dat is al de tweede trein botsing in een maand. Normaal hoor je dat nooit. Bah eng, ik leef echt half in de trein. Lijkt me dood eng als t gebeurt.
't Was al doodeng toen de trein waarin ik zat een keer een noodstop maakte. Een tegemoedkomende trein was vlák daarvoor op een bestelbusje gereden en als wij niet geremd hadden waren wij er ook nog eens tegenaan geknald. Brrr, je moet er toch niet al te diep over nadenken dat dit soort dingen kunnen gebeuren als je vaak met de trein reist...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Roza- Kletskop
Ja daar denk ik echt niet over na, als ik de trein in stap. Bah. Akelig.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Roza schreef:Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Ja bluh, ik hoop dat ook echt zo!! 't is al naar genoeg!
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Roza schreef:Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Het was ook zo raar vandaag.. Wij hadden feest van de N.S. gehad en zaten rond 6 uur in de trein terug naar huis en dan krijg je dit te horen. Raar contrast!
Roza- Kletskop
Roza schreef:тыквашка schreef:Roza schreef:Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Het was ook zo raar vandaag.. Wij hadden feest van de N.S. gehad en zaten rond 6 uur in de trein terug naar huis en dan krijg je dit te horen. Raar contrast!
Echt heel naar dit om te lezen/te zien! Hoop dat iedereen goed kan herstellen
@ Roza, was dat in de Jaarbeurs met Nick&Simon?
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
ekiaam87 schreef:Roza schreef:тыквашка schreef:Roza schreef:Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Ja, dat was in de Jaarbeurs. Guus Meeuwis was er ook.
Roza- Kletskop
Roza schreef:ekiaam87 schreef:Roza schreef:тыквашка schreef:Roza schreef:Ik blijf hopen dat er geen doden vallen..
Ja, dat was in de Jaarbeurs. Guus Meeuwis was er ook.
Kennis van mij was daar ook vorige week dacht ik
ekiaam87- Kletskop
Nu extra nieuws op nl1 alweer afgelopen
ekiaam87- Kletskop
Vriend kwam vanmiddag terug uit A'dam, ben dus blij dat hij er niet in zat!
Een keer in een trein gezeten die ontspoorde bij Dordrecht, vreemde gewaarwording was dat ook.
Een keer in een trein gezeten die ontspoorde bij Dordrecht, vreemde gewaarwording was dat ook.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» 7 Gewonden na steekvlam Haags café
» Aanslag in Luik, doden en gewonden
» Nu naar Amsterdam
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» 7 Gewonden na steekvlam Haags café
» Aanslag in Luik, doden en gewonden
» Nu naar Amsterdam
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: