Belachelijk
+8
Atelier Madame
rapa nui
Terkina
SuperGrover
klavertje
Caresses
Puk
Hoochie
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Belachelijk
Waar gaat het nou om? De kostprijs van een kopje kokendheet water of de kostprijs van een theezakje? Da's een verschil natuurlijk. Ik kan domweg hier geen bedragen neer gaan zetten, dat is niet erg netjes naar mijn oude werkgever toe. Waarom wordt er trouwens niet "moeilijk" gedaan over dat thee met een smaakje in de winkel naar verhouding ook duurder is dan de "normale" thee?
Er gaan erg grote bedragen in de consumer goods/f&b industrie om; en het gaat niet alleen fysiek om dat zakje, hè. Dat is de directe inkoop waar jullie het over hebben. Alles eromheen (indirecte inkoop dus) maakt het tezamen enorm prijzig.
Er gaan erg grote bedragen in de consumer goods/f&b industrie om; en het gaat niet alleen fysiek om dat zakje, hè. Dat is de directe inkoop waar jullie het over hebben. Alles eromheen (indirecte inkoop dus) maakt het tezamen enorm prijzig.
Gast- Gast
Wat mij betreft ik bedoelde natuurlijk gewoon de kostprijs van thee, maar omdat het 'alleen maar water' werd genoemd, ben ik die term er doorheen gaan gebruiken. Anyway, hoe de prijs van thee tot stand komt zal mij zelf niet heel veel uitmaken. Ik vind het gewoon zoiets stoms om te gaan zeuren over die 20 cent, zoals je zelfs zegt (en mijn foto ook laat zien) dat in de supermarkt thee met smaakjes ook duurder zijn. Serieus, dat sommige mensen zich daarover druk maken...
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10
Terkina schreef:Ik weet niet wat de thee precies qua inkoopprijs kost, maar ik weet wel dat zakjes, zeker van bepaalde merken, absoluut niet goedkoop zijn. Sterker nog, ze zijn gewoon duurder dan zo'n flesje cola qua inkoop.
Die boekjes met thee er in of van die doosjes zijn anders wel echt heerlijk dat vind ik echt 10 keer lekkerder dan een cola doe mij dan maar een kopje dure thee .
Daarbij betaal ik liever 20 cent meer voor een kopje kruidenthee dan dat ik zwarte thee moet drinken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Volgens mij betaal ik 97 cent voor 20 zakjes bosbessenthee. Maar het is zo lekker, dat ik niet eens ga klagen over de prijs. Want daar valt niet over te klagen. Maar in een restaurant een gekozen zakje krijgen, english blend, dat vind ik dan weer erg jammer. Ik ben gewend om thee te bestellen en een mooi boxje vol thee voorgeschoteld te krijgen. En als ik dan 20 cent meer moet betalen, dat zal dan wel, denk ik (?), dan zal het zo zijn.
Gast- Gast
Terkina schreef:Wat mij betreft ik bedoelde natuurlijk gewoon de kostprijs van thee, maar omdat het 'alleen maar water' werd genoemd, ben ik die term er doorheen gaan gebruiken. Anyway, hoe de prijs van thee tot stand komt zal mij zelf niet heel veel uitmaken. Ik vind het gewoon zoiets stoms om te gaan zeuren over die 20 cent, zoals je zelfs zegt (en mijn foto ook laat zien) dat in de supermarkt thee met smaakjes ook duurder zijn. Serieus, dat sommige mensen zich daarover druk maken...
Haha, volgens mij kletsen wij echt langs elkaar heen.;-) Ik doelde dus op de forummers die beginnen over de kostprijs van water/kokendheet water en dat is totaal niet te vergelijken met de kostprijs van thee. Daarom vroeg ik opheldering, want er worden nu echt dingen door elkaar gehaald.
Gast- Gast
Fairytale schreef:
Die boekjes met thee er in of van die doosjes zijn anders wel echt heerlijk dat vind ik echt 10 keer lekkerder dan een cola doe mij dan maar een kopje dure thee .
Daarbij betaal ik liever 20 cent meer voor een kopje kruidenthee dan dat ik zwarte thee moet drinken.
Ja die boekjes zijn leuk (en lekker) he. Ik wordt altijd helemaal blij als ik thee bestel en ik krijg het in een boekje .
Voor mij maakt de 20cent extra trouwens ook niet uit. Heb het zelf (voor zover ik weet) niet meegemaakt dat ik voor een smaakje meer moest betalen (voor losse thee wel, maar dat verwacht ik ook niet anders). Maar ik wist niet dat het qua kosten meer is dan frisdrank.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Terkina schreef:Maar dat stond toch gewoon in de kaart aangegeven, dus wat is dan het probleem?Yasmin schreef:In dit geval vind ik dan dat dat cafe die 20 cent in de prijs had moeten rekenen, dan was er ook niet over gevallen.Haha, sorry hier moet ik echt om lachen. Ik denk dat er echt maar weinig mensen zijn die daarom wegblijven in een café.Horeca is sowieso duur, dus als je je druk maakt over die 20 cent, kan je beter helemaal daar niet heen gaan, want thuis is een kopje thee sowieso goedkoper.Yasmin schreef:Ook vind ik het stom van dat cafe, weet zeker dat meer mensen het opgevallen is en ze minder vaak zullen terugkomen..
Toch jammer dat er helemaal niet op mijn reactie wordt gereageerd en dat mensen blijven doen dat het allemaal maar zo goedkoop is en thee zien als een kopje heet water... Sorry hoor, maar koffie is ook gewoon maar een beetje water dat door een apparaat met koffie heeft gelopen dan. En frisdrank bestaat ook voornamelijk uit water. En er wordt ook vergeten dat bij dat kopje water toch ook altijd al wat extra's gedaan wordt zoals een koekje of iets dergelijks om het al meer aan te kleden, ook dat zit in de prijs meegerekend.
Tja goed ik denk er anders over Het gaat niet eens om het bedrag maar als klanten het gevoel hebben dat iets echt belachelijk is ben ik er echt van overtuigd dat klanten weg blijven of iig minder klanten. Nou om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel kan bedenken dat een kopje thee goedkoper is om te maken dan koffie.
Ik denk dat je verschillende dingen door elkaar haalt nu, de kostprijs, omzet en winst
Gast- Gast
Vanavond nog met mijn baas erover gehad, en een kopje koffie is veel goedkoper dan thee. (In kostprijs dan he?, want de verkoopprijs is gelijk. Maar zijn uiteindelijke winst zal dus met koffie meer zijn... Kijk eens hoe goed ik het verschil ken ;-)) Dus wel goed dat je en iedereen daarbij dat kan bedenken... Klopt alleen niet.Yasmin schreef: Nou om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel kan bedenken dat een kopje thee goedkoper is om te maken dan koffie.
Terkina- Fluisteraar
Terkina schreef:Vanavond nog met mijn baas erover gehad, en een kopje koffie is veel goedkoper dan thee. (In kostprijs dan he?, want de verkoopprijs is gelijk. Maar zijn uiteindelijke winst zal dus met koffie meer zijn... Kijk eens hoe goed ik het verschil ken ;-)) Dus wel goed dat je en iedereen daarbij dat kan bedenken... Klopt alleen niet.Yasmin schreef: Nou om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel kan bedenken dat een kopje thee goedkoper is om te maken dan koffie.
Het is toch logisch dat mensen die er niet helemaal inzitten, dat niet zo goed weten?
Daarbij zijn dat wel de klanten waar je mee te maken hebt.
Wat mij betreft kunnen ze het dus beter bij de prijs indoen en desnoods de thee duurder maken, want dat oogt een stuk minder belachelijk.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Daarom bestel ik nooit thee in de horeca.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
:-)_Lana_ schreef:Het is toch logisch dat mensen die er niet helemaal inzitten, dat niet zo goed weten?Yasmin schreef: Nou om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel kan bedenken dat een kopje thee goedkoper is om te maken dan koffie.
Overigens, met je laatste opmerking ben ik het wel eens. Hoewel je het ook positief kan zien, dat ze de goedkope thee juist goedkoper laten. Alleen komt het op de gasten (klanten gaan naar de hoeren he? ;-)) wel anders over.
Terkina- Fluisteraar
Ik heb vaakgenoeg op de kaart gezien dat smaakjes duurder zijn. Boeit mij eerlijk gezegd niet. Ik betaal ervoor en vaak heb ik liever een lekker smaakje dan english blend.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Terkina schreef::-)_Lana_ schreef:Het is toch logisch dat mensen die er niet helemaal inzitten, dat niet zo goed weten?Yasmin schreef: Nou om eerlijk te zijn denk ik dat iedereen wel kan bedenken dat een kopje thee goedkoper is om te maken dan koffie.
Overigens, met je laatste opmerking ben ik het wel eens. Hoewel je het ook positief kan zien, dat ze de goedkope thee juist goedkoper laten. Alleen komt het op de gasten (klanten gaan naar de hoeren he? ;-)) wel anders over.
Oh pardon ...
Ik zie dat nu pas staan, wat Yasmine schrijft.
Daar heb je ook wel weer gelijk in, je kunt dan ook kiezen voor een goedkopere variant, als je dat zou willen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit belachelijk?
» Belachelijk...huisarts
» Te belachelijk voor woorden!
» Zo belachelijk!!!!!!! (bezuinigingen onderwijs)
» Belachelijk...huisarts
» Te belachelijk voor woorden!
» Zo belachelijk!!!!!!! (bezuinigingen onderwijs)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: